Asteroïde stormt op aarde af, Mogelijke inslag 2036

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Re: Asteroïde stormt op aarde af, Mogelijke inslag 2036

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:05

Denk niet dat door een asteroïde de aarde zal vergaan hoor.. Dat de mens en andere soorten uitsterft kan ik me inbeelden, is nl al gebeurd, maar de aarde verdwijnt niet zomaar hoor.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:16

Vonnie84 schreef:
Ik snap iets niet.

Dat ding gaat 45.000 kilometer per uur en heeft 30 jaar nodig om hier te komen. Hoe willen ze dat ding dan gaan verplaatsen? Dat duurt toch ff eer dat ze daar zijn Verward

Vind het al heel wat dat ze hem op die afstand hebben ontdekt Scheve mond als dat ding zo hard gaat en er zó lang overdoet, moet de afstand giga zijn.. Verward
lijkt me moeilijk te vinden.. en zeker om dan ook nog te kunnen inschatten dat hij op ons kleine bolletje gaat landen. Clown

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:20

Aangezien dat ding nog op zó'n onvoorstelbare afstand is, kan het toch ook best dat een nauwkeurige berekening niet te geven is?

Wie weet blijkt over 10 jaar alweer dat ze net een cijfertje verkeerd hadden in de berekening, en komt dat ding niet eens in de buurt Clown

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:51

Wahaha, of ze butsen em juist precies naar ons toe Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:53

Vonnie84 schreef:
Ik snap iets niet.

Dat ding gaat 45.000 kilometer per uur en heeft 30 jaar nodig om hier te komen. Hoe willen ze dat ding dan gaan verplaatsen? Dat duurt toch ff eer dat ze daar zijn Verward

ach, hij komt vanzelf deze kant op Clown

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:56

Of hij neemt een afslag te vroeg en komt deze kant helemaal niet op Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:08

Maethoriel schreef:
Wie weet blijkt over 10 jaar alweer dat ze net een cijfertje verkeerd hadden in de berekening, en komt dat ding niet eens in de buurt Clown

Wie weet blijkt over 10 jaar dat ze idd een foute berekening hebben gemaakt en dat we er dan al niet meer zijn? Clown

Ach, ik ga me hier niet druk om maken, ook al is de kans groot dat ik er dan nog ben. Als ze het ding kunnen laten opsplitsen op de 1 of andere manier en er dan nog miljarden brokstukken zijn, denk ik wel dat onze atmosfeer ook z'n werk zal doen. We zullen zien... En voelen... Haha!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:02

Maethoriel schreef:
Aangezien dat ding nog op zó'n onvoorstelbare afstand is, kan het toch ook best dat een nauwkeurige berekening niet te geven is?

Ik denk dat die berekeningen vrij correct zijn.. Het werk van die mensen is om alleen waarnemingen te doen en daarover fysische berekeningen te maken. Dus ze zullen er wel aardig bedreven in zijn en niet meteen giga fouten maken. (het kàn natuurlijk altijd, maar volgens mij is het weining waarschijnlijk)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:05

Toch denk ik dat we dit wel serieuzer moeten nemen dan een voorspelling van Nostradamus! *LOL*

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:14

Tuurlijk zijn ze vrij bekwaam in dat soort berekeningen, maar stèl dat, door omstandigheden, die asteroïde nét een kleine draai maakt en op het moment zelf maar een klein beetje uit de baan raakt die ze nu berekend hebben. In dat geval ziet de baan van die asteroïde er over 30 jaar al heel anders uit.

Of ben ik nu te simpel aan het denken? Haha! Clown

[Edit:

Ik meende me te herinneren dat er al eerder berichten waren over mogelijke inslagen, oa in 2019. Ben eens gaan googelen, en vond deze links, misschien wel interessant:
http://marker.web-log.nl/marker/2005/09 ... t_ast.html

http://www.astrostart.nl/index.php?suba ... m=&ucat=79
Deze laatste link overigens spreekt nog van een 'erg kleine kans' op een inslag in 2036 Ja
Ik wacht dus nog even met verhuizen naar Mars Haha! ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:19

Ach, de wereld zou tussen 1990 en 2012 alleen al 193847 keer vergaan, bij wijze van spreken. Ik leef nog steeds en 2012 is inmiddels ook al aardig dichtbij.

Ben nooit zo bang voor dit soort mededelingen. Wanneer ze in 2034 beginnen te piepen dat 'ie nu toch wel érg dichtbij komt en dat ze bang zijn het niet voortijdig te kunnen stoppen... Ja, dan wordt het een ander verhaal.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:42

Hihi, ik vond het wel naar om te lezen.. En ik zei het dus tegen mijn moeder. Zegt mijn moeder zo:
Is dat voor of na de 3e ijstijd Clown
Moest er wel om lachen eerlijk gezegd Tong uitsteken

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:50

ow, dan ben ik 43... dan hoop ik iid ook nog wel te leven ja.. Tong uitsteken

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:05

Over ongeveer 5 miljard jaar gaat de zon dood. Dan zwelt ze op tot een rode reus met afmetingen die voorbij de aardbaan reiken. Einde aarde.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:42

Ach daar ga ik niet over nadenken hoor. Niet goed voor mijn gemoedsrust. Clown

Zien we tegen die tijd wel. Dan zijn we vast al zo ver dat we met zijn allen in een raket stappen en op mars gaan wonen ofzo. Haha!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:13

Lidewijke schreef:
Ik denk dat die berekeningen vrij correct zijn.. Het werk van die mensen is om alleen waarnemingen te doen en daarover fysische berekeningen te maken. Dus ze zullen er wel aardig bedreven in zijn en niet meteen giga fouten maken. (het kàn natuurlijk altijd, maar volgens mij is het weining waarschijnlijk)

Met berekeningen die betrekking hebben op een dergelijk grote afstand kan een hele kleine reken- of desnoods inschattingsfout al tot gevolg hebben dat dat ding miljarden kilometers langs de aarde gaat. Volgens mij zijn dit soort berekeningen ook wel voor een groot gedeelte gebaseerd op veronderstellingen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:17

Ze zeggen heel vaak wel iets... maar dit klinkt wel geloofwaardig.
Ik denk dat het ze wel lukt om het uit baan te brengen. Over 30 jaar zijn er alweer heel wat meer technieken denk ik Haha!.
Maar het is ook maar een kleine kans denk ik, want een aarde is maar een heeeeel klein stipje in het heelal dus de kans is wss ook groot dat hij er net langs gaat.
(Wat een windvlaag dan Tong uitsteken) maar ik heb er geen verstand van dus wat ik typ kan ook fout zijn Schijnheilig .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:08

Sjips, dan ben ik 62 jaar.... ach.... in ieder geval is er dan sprake van vervroegd pensioen Haha!

Laat maar vallen hoor.... t werd toch al tijd.... aarde is al genoeg verkloot als je het mij vraagt, even een frisse wind er door kan imo geen kwaad Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:12

Eerlijk gezegd kan ik me er echt niet druk om maken. Nagelbijten / Gniffelen
Het is niet zo dat ik het niet geloof, het kan best zo zijn dat er zo'n ding op de aarde afstormt.. maar tsja, als het zo moet zijn dan is het niet tegen te houden he? Nagelbijten / Gniffelen

elle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:21

Ik kan me er ook totaal niet druk om maken. tegen die tijd zijn we dus 30 jaar verder, en weten we niet eens hoe ons leven eruit zal zien op dat moment. En als het gebeurt merk je er toch niks van. dan is alles wel in een klap over.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:25

Dan ben ik 49! Scheve mond
Mm ik denk dat er wel een reëele kans is dat er zoiets gebeurt, maar of het door deze asteroïde is, en of het over 36 jaar gebeurt?
Het is hier al eerder gezegt, maar misschien is de aarde er over 36 jaar wel niet eens meer. Zijn er voor die tijd tien atoomoorlogen geweest, en is het hier niks meer dan een rokende puinzooi. Nou, dan ruimt die asteroïde dat mooi op! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:14

o0marije0o schreef:
Misschien kunnen we de aarde n stukje verplaatsen Pling
Stukje richting de zon zodat nederland ook een tropisch zwemparadijs wordt Cool

NU geef je me pas een akelig denkbeeld. Ik ga liever in een keer door de inslag van zo'n asteroïde dan dat ik levend verbrand omdat de aarde richting zon geslingerd wordt Bloos!

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:14

Ik kan me er echt niet druk over maken, Hoe vaak heb ik al niet gehoord dat de aarde in 2000, 2002 etc zou vergaan?
Er kan nog zoveel gebeuren in 30 jaar.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:38

Vind het eigenlijk niet zo eng; eerder spannend.
En daarbij; laat maar komen, je houdt het toch niet tegen.. Clown Als we gaan, gaan we samen Dromen

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 00:05

xKatleentjex schreef:
Was dit niet al heel lang bekend? Of ik dacht toch ooit gehoord te hebben dat er een asteroïde op de aarde aan het afstormen was (er was alleen discussie als hij nu daadwerkelijk zou inslaan of rakelings erlangs scheren), maar ik dacht dat ze dat het 2029 was...

Ja zoiets hoorde ik het 8 jaar geleden al ook in hetzelfde jaar, maar toen nam ik het niet so serieus Vork