Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margreet schreef:Nederlandse militairen worden tijdens hun opleiding ook getraind in "verhoord worden", hoe denk je dat dat gaat!? Juist... Nou moord en brand, wat vreselijk!Beter knuffelen die (potentiele) terrorist soms?
Typisch links om hier zo'n drama van te maken.
Margreet schreef:Beetje extra stevig knuffelen door een potige marinier misschien?![]()
Margreet schreef:En jij noemt een ander doel
Margreet schreef:Nederlandse militairen worden tijdens hun opleiding ook getraind in "verhoord worden", hoe denk je dat dat gaat!? Juist... Nou moord en brand, wat vreselijk!Beter knuffelen die (potentiele) terrorist soms?
Typisch links om hier zo'n drama van te maken.
Margreet schreef:Ga er maar van uit dat er heus wel gerede aanwijzingen zijn dat iemand iets weet voordat het diegene wat oncomfortabel gemaakt wordt...
Nederlandse militairen pakken heus niet moedwillig onschuldige burgers op.
Margreet schreef:Ga er maar van uit dat er heus wel gerede aanwijzingen zijn dat iemand iets weet voordat het diegene wat oncomfortabel gemaakt wordt...
Nederlandse militairen pakken heus niet moedwillig onschuldige burgers op.
Whiz schreef:
dat weet je toch niet. Wellicht zijn ze zo onzeker en bang daar dat ze elke irakees op de verkeerde plek maar oppakken.
Je weet het niet!
MissJ schreef:Whiz schreef:
dat weet je toch niet. Wellicht zijn ze zo onzeker en bang daar dat ze elke irakees op de verkeerde plek maar oppakken.
Je weet het niet!
Jawel, dat weet ik wel. In Nederland heb je zowel als militair als bij de politie grote kans dat je vervolgd wordt voor alles wat je doet, hoe rechtmatig je handelen ook was. Dus die jongens en meiden gaan echt niet in het wilde weg mensen oppakken. En ze zijn dermate goed getraind dat ze ook onder stress nog steeds kunnen presteren.
Worden er wel eens fouten gemaakt? Natuurlijk, het zijn ook maar mensen.
Maar leg mij eens uit hoe je, zonder de opleidingen en het werk van de militairen te kennen, zonder enige ervaring met hun werkwijzen en voornamelijk, zonder erbij te zijn geweest, kan oordelen over de situatie. Van de militairen wordt verwacht dat ze in moeilijke situaties beslissingen nemen, en dar maakt het imo sowieso erg moeilijk om er naderhand een oordeel over te vellen.
Whiz schreef:Nou gelukkig heb ik in mijn naaste omgeving ook militairen dus ik spreek niet geheel vanuit onwetendheid.
MissJ schreef:Whiz schreef:Nou gelukkig heb ik in mijn naaste omgeving ook militairen dus ik spreek niet geheel vanuit onwetendheid.
Dan vraag ik mij toch af hoe jij bij uitspraken komt als:
Zijn we net zo Barbaars als anderen, enz enz.
MissJ schreef:Whiz schreef:Nou gelukkig heb ik in mijn naaste omgeving ook militairen dus ik spreek niet geheel vanuit onwetendheid.
Dan vraag ik mij toch af hoe jij bij uitspraken komt als:
Zijn we net zo Barbaars als anderen, enz enz.
Whiz schreef:uh dat staat er niet..
Er staat: Noemen wij anderen barbaars en achtergesteld. En dan staat er.. dan zijn we gaan haar beter dacht ik zo.
Maar goed dat moet dan ook maar in perspectief. Want het is nog niet geheel duidelijk wat er exact heeft plaats gevonden.