Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Natasja91 schreef:Mystica schreef:Wat ik me ineens bedenk he... Volgens mij mogen ze lonsdaler of breezersletje niet eens in het woordenboek zetten. Dit zijn merknamen... Of willen ze de douwe egberts senseo er ook inzetten? Of de Anky-pad...
Dat zijn producten die je nu noemt en dus niet te vergelijken.
Dan zou het Anky-padverzamelaar of iets dergelijks moeten zijn.
Mystica schreef:lonsdaler = extreemrechtse jongere met kleding van het merk lonsdale
breezersletje = (volgens beschrijving) jong meisje dat gemakkelijk tot seks te verleiden is, en bacardi breezer drinkt.
Nu ik het zo geschreven heb... Tjonge wat een hokjesgeest...
Mystica schreef:Het woord heeft dus niks anders als een veroordelende functie (: jij draagt lonsdale dus jij bent een "neo-nazi") en hoort dus niet thuis in het woordenboek.
Natasja91 schreef:Mystica schreef:Wat ik me ineens bedenk he... Volgens mij mogen ze lonsdaler of breezersletje niet eens in het woordenboek zetten. Dit zijn merknamen... Of willen ze de douwe egberts senseo er ook inzetten? Of de Anky-pad...
Dat zijn producten die je nu noemt en dus niet te vergelijken.
Dan zou het Anky-padverzamelaar of iets dergelijks moeten zijn.
Urielle schreef:Dat maakt niet uit. Ik verwacht dat senseo wel in het woordenboek zal komen.
Citaat:Aspirine staat er tenslotte ook in, dat is ook een merknaam. De soortnaam is pijnstiller.
Mystica schreef:Shadow: druk eens op de link wat bovenin deze pagina staat. Daar maak ik uit op dat er idd criteria voor zijn.
ShirleyA schreef:Mystica schreef:Belachelijk dat dat in het woordenboek moet...
Idd het is een verloedering vd NL taal! Deze woorden horen miss op straat maar niet in een woordenboek! Walgelijk!