Lenn schreef:
Dit bedoel ik dus met laag niveau. Mensen lijken het wel geweldig te vinden als er eindelijk iets is wat ze begrijpen zoals vrijheid van meningsuiting, ik walg er echt van, dat wordt te pas en te onpas overal bijgehaald. Ik vind de uitspraak van Theo Maassen geweldig: "Was er maar geen vrijheid van meningsuiting, als iemand dan tóch z'n mond open durfde te trekken kwam er tenminste wat zinnigs uit."
En het is zo makkelijk om zoiets aan te halen van die turken die Sinterklaas dan willen weigeren en daar dan over te gaan zeuren. Dat is toch helemaal niet belangrijk wat die turken vinden, en bovendien mogen ze vinden wat ze willen. En als ik dat als autochtoon nou vond, dan was het ineens niet meer interessant. Het is gewoon leuk dat zo'n uitspraak van dat groepje komt omdat je het dan meteen kan koppelen aan de rest van de turken ofzo.
Er is geen vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht op je mening zolang het anderen niet tegen de borst stuit. Die kant gaat het al jaren op. Ik koppel mijn uitspraken nergens aan, dat jij denkt dat ik het wil koppelen aan een 'groepje' is duidelijk een eigen ingeving. Ik zou er zeer zeker van opkijken als jij als autochtoon dat zou vinden, tenslotte bestaat discriminatie niet tegen de autochtoon, toch? Uit cijfers blijkt echter wel anders.