Ali B respectloos tegen Balkenende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Ali B respectloos tegen Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:27

orri schreef:
terorita schreef:
vindt aliB eigenlijk wel grappig
tja we leven gelukkig in een vrij land, waar we onze eigen mening kunnen uiten

Ja, daar word je hier alleen maar voor neergeschoten, die eigen mening Clown

Ik begreep dat de laatste meninguiting die van Turken in Den Haag waren die Sinterklaas willen weigeren....

die mogen die mening hebben,
ze mogen het heel hard schreeuwen en ik schreeuw daar dan harder over heen, dat het suikerfeest gebeuren niet een feestdag word

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:31

Ali B is geliefd omdat hij zo toegankelijk is voor de jeugd: taalgebruik is in ieder geval erg simpel en erg onder de maat Nagelbijten / Gniffelen
Balkende mag best wat meer van zich afbijten, ik snap niet dat hij zich de lees laat lezen door een eeuwig blijvende puber die niet eens fatsoenlijk het ABN onder de knie heeft.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:32

orri schreef:
terorita schreef:
vindt aliB eigenlijk wel grappig
tja we leven gelukkig in een vrij land, waar we onze eigen mening kunnen uiten

Ja, daar word je hier alleen maar voor neergeschoten, die eigen mening Clown

Ik begreep dat de laatste meninguiting die van Turken in Den Haag waren die Sinterklaas willen weigeren....

Dit bedoel ik dus met laag niveau. Mensen lijken het wel geweldig te vinden als er eindelijk iets is wat ze begrijpen zoals vrijheid van meningsuiting, ik walg er echt van, dat wordt te pas en te onpas overal bijgehaald. Ik vind de uitspraak van Theo Maassen geweldig: "Was er maar geen vrijheid van meningsuiting, als iemand dan tóch z'n mond open durfde te trekken kwam er tenminste wat zinnigs uit."
En het is zo makkelijk om zoiets aan te halen van die turken die Sinterklaas dan willen weigeren en daar dan over te gaan zeuren. Dat is toch helemaal niet belangrijk wat die turken vinden, en bovendien mogen ze vinden wat ze willen. En als ik dat als autochtoon nou vond, dan was het ineens niet meer interessant. Het is gewoon leuk dat zo'n uitspraak van dat groepje komt omdat je het dan meteen kan koppelen aan de rest van de turken ofzo.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:33

Welshcobfan schreef:
Ali B is geliefd omdat hij zo toegankelijk is voor de jeugd: taalgebruik is in ieder geval erg simpel en erg onder de maat Nagelbijten / Gniffelen
Balkende mag best wat meer van zich afbijten, ik snap niet dat hij zich de lees laat lezen door een eeuwig blijvende puber die niet eens fatsoenlijk het ABN onder de knie heeft.

tjaa en dan kom je weer bij de discussie of ABN wel eens bestaat Haha!

heb overigens het filmpje niet gezien.. die kan ik hier nl. niet openen
Laatst bijgewerkt door Moon op 16-11-06 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:34

wat is dan ABN ????
en wanneer spreek je dat dan
Laatst bijgewerkt door terorita op 16-11-06 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:34

terorita schreef:
wat is dan ABN ????

algemeen beschaafd nederlands
betergezegt het nederlands zonder dialect

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:36

Ik wou dat het ABN weer fanatiek werd aangeleerd op scholen: weg met die msn taal, weg met die straattaal! Gewoon weer oudere mensen met u aanspreken Knipoog

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:36

Billy schreef:
Laat ik het dan zo zeggen Tong uitsteken
Hij komt in ieder geval overtuigend dom over, zo goed kun je het bijna niet spelen ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb dat veel sterker bij die Herman van Idols (jeweetwel). Dan vraag ik me echt af of zo iemand dan ook een manager ofzo heeft die hem vertelt dat hij het heel goed doet om zo dom te doen want dat slaat wel aan en dat hij daar vooral mee door moet gaan. In hoeverre is dat dan nog oprechte domheid van die Herman. Haha oprechte domheid, nooit beseft dat dat ook al kon.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:37

oudere mensen met U aansprken heeft meer met opvoeding te maken dan met ABN vindt ik, is meer een kwestie van respect

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:39

Welshcobfan schreef:
Ik wou dat het ABN weer fanatiek werd aangeleerd op scholen: weg met die msn taal, weg met die straattaal! Gewoon weer oudere mensen met u aanspreken Knipoog

ja maar daarmee komt de inhoud van wat je zegt nog niet vooruit Nagelbijten / Gniffelen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:40

Lenn schreef:

Dit bedoel ik dus met laag niveau. Mensen lijken het wel geweldig te vinden als er eindelijk iets is wat ze begrijpen zoals vrijheid van meningsuiting, ik walg er echt van, dat wordt te pas en te onpas overal bijgehaald. Ik vind de uitspraak van Theo Maassen geweldig: "Was er maar geen vrijheid van meningsuiting, als iemand dan tóch z'n mond open durfde te trekken kwam er tenminste wat zinnigs uit."
En het is zo makkelijk om zoiets aan te halen van die turken die Sinterklaas dan willen weigeren en daar dan over te gaan zeuren. Dat is toch helemaal niet belangrijk wat die turken vinden, en bovendien mogen ze vinden wat ze willen. En als ik dat als autochtoon nou vond, dan was het ineens niet meer interessant. Het is gewoon leuk dat zo'n uitspraak van dat groepje komt omdat je het dan meteen kan koppelen aan de rest van de turken ofzo.

Er is geen vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht op je mening zolang het anderen niet tegen de borst stuit. Die kant gaat het al jaren op. Ik koppel mijn uitspraken nergens aan, dat jij denkt dat ik het wil koppelen aan een 'groepje' is duidelijk een eigen ingeving. Ik zou er zeer zeker van opkijken als jij als autochtoon dat zou vinden, tenslotte bestaat discriminatie niet tegen de autochtoon, toch? Uit cijfers blijkt echter wel anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:41

Niet alleen respect maar heeft ook te maken met beleefdheid/beschaafdheid --> abn!
Bevalt me niets dat ali b vaak gezien wordt rolmodel is voor de jeugd... Ik ben blij dat ik tenminste nog een keurige opvoeding heb genoten waarin er veel aandacht uitging naar abn en beleefdheid! Ik hoef niet aan te komen met: jooooh ma vette dope oliebol heb je gemaakt vanaaf Vork

True:met abn verander je de inhoud niet, maar het omhulsel klinkt in ieder geval nog beter Knipoog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-11-06 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:42

orri schreef:
Er is geen vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht op je mening zolang het anderen niet tegen de borst stuit. Die kant gaat het al jaren op. Ik koppel mijn uitspraken nergens aan, dat jij denkt dat ik het wil koppelen aan een 'groepje' is duidelijk een eigen ingeving. Ik zou er zeer zeker van opkijken als jij als autochtoon dat zou vinden, tenslotte bestaat discriminatie niet tegen de autochtoon, toch? Uit cijfers blijkt echter wel anders.

haha dat was inderdaad een eigen ingeving, ik wilde het gewoon even aankaarten Knipoog

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:43

Welshcobfan schreef:
Niet alleen respect maar heeft ook te maken met beleefdheid/beschaafdheid --> abn!

Inderdaad. Als Balkenende nou slim was geweest dan had hij dat normen en waarden betoog naadloos op Ali B af kunnen vuren. Dan had hij twee vliegen in één klap, want het is meteen ook een populaire actie.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:45

moet eerlijk toegeven, kom meneer AliB hier in almere wel eens tegen
en zo komt ie bij mij over als een eerlijke nette jonge gozer

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:45

Ik zie op TV eigenlijk dat iedereen van de zgn. 'jongere generatie' Balkenende tutoyeert. Dat zal wel afgesproken worden voor de uitzending.

Ik vond eigenlijk dat Ali B. wel wat goede punten maakte. Haha! Balkenende had inderdaad met inhoudelijke argumenten moeten komen maar hij zat echt dom schaapachtig te grinneken. Ik vond het echt te genant voor woorden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:46

Brr ik krijg kippenvel van Balkende met zijn normen en waarden offensief Nagelbijten / Gniffelen idee is goed, maar op de manier waarop hij het zegt brrrrrr

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:46

Kijk zoals ik het zie heeft ali B nu eenmaal een ehhh straat taal.
Is niets mis mee, als hij daar aanhang voor kan vinden.
Bakelende heeft weer zo'n verschrikkelijke bekakt stemmetje en taaltje en dat spreekt mij dus ook niet aan maar er zijn er genoeg die het wel aanspreekt, dus heeft hij ook zo zijn eigen aanhang.
Ali B is populair en bakelende op zijn manier ook maar het zijn 2 uiterste en dat valt zeker met zoiets ontzettend op.
In ieder geval ik zou op geen van 2en stemmen.

Maar wat ik dus laag vindt van bakelende is dat hij tijdens het programma er niets van zegt of laat merken dat hij het niet op prijs stelt maar het achteraf doet, dat vindt ik weer zo'n typische bakelende actie.

En ik ben netjes opgevoed maar ook weer vrij gelaten.
Ik spreek niet iedereen met u aan en heb een gruwlijke hekel als ik met mijn 28 jaar met u wordt aangesproken.
Maar dat betekend niet dat ik geen respect hebt voor anderen, ze moeten alleen wat meer moeite doen om mijn respect te winnen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:47

dat is iets wat balkenende goeed kan, schaap achtig lachen Misselijk

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:54

terorita schreef:
dat is iets wat balkenende goeed kan, schaap achtig lachen Misselijk

Ja is jammer.. hij wil zeker tolerant zijn Haha!
Maar dat moet hij niet verwarren met laf zijn. Want er zijn grenzen, hij laat gewoon over zich heen walsen door de eerste de beste rapper. En dat moet dan een voorbeeldfunctie hebben? Hij mag zijn rug wel rechten hoor, en dat wil dan nog niet zeggen dat je niet tolerant bent.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:57

vondt het wel grappig dat meneer balkenende op zijn muil ging
toen ie zijn kunsten probeerde te vertonen op een skate board

en toen ie op stond inderdaad weer dat schaapachtige lachie jaggg

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:59

Bealy schreef:
Ik vond eigenlijk dat Ali B. wel wat goede punten maakte. Haha! Balkenende had inderdaad met inhoudelijke argumenten moeten komen maar hij zat echt dom schaapachtig te grinneken. Ik vond het echt te genant voor woorden!

Ja, ik vond het wel komisch om te zien dat balkenende zo verrast was dat hij geen tegenargumenten meer kon verzinnen Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:09

odetteke schreef:
Bealy schreef:

Ja, ik vond het wel komisch om te zien dat balkenende zo verrast was dat hij geen tegenargumenten meer kon verzinnen Haha!

Ja dat heb ik wel vaker gezien ja, dat hij dat bij een andere politicus voor elkaar kreeg (weet even niet meer wie). Die jongen is echt niet zo dom hoor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:32

terorita schreef:
moet eerlijk toegeven, kom meneer AliB hier in almere wel eens tegen
en zo komt ie bij mij over als een eerlijke nette jonge gozer

Het is met voldoende geld op de bank natuurlijk wel een heel stuk makkelijker om eerlijk door het leven te gaan. Netheid getuigen zijn uitlatingen geenszins van.

Als meneer Ali B. ooit eens aangewezen zou zijn op een sollicitatie, zou hij met zo'n bijdehandte mond geen kans gemaakt

In geval van Balkenende.. hebben jullie nou ook niet telkens het gevoel dat je naar het typetje van Koefnoen zit te kijken, ook al is het 'the real thing' op de buis? Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:42

Grappig, dit heb ik gister net met mijn studie behandeld in het vak Gespreksanalyse. Daar ging het ook om dat Ali B tutuoyeerde, en hoe de sociale relaties in het gesprek lagen. Het begon er al mee dat de interviewers begonnen met "Jan Peter Balkenende" ipv "MP. Balkendende" o.i.d.
Verder vond ik het ook ontzettend storend hoe Ali B deed, afgezien van het feit dat mr. Balkenende wel of geen respect verdient. (Ik vind van wel, ga er zelf maar aan staan, en over het algemeen ben ik het eens met zijn maatregelen. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal hm? Nors opkijken )

Ook is het zo dat mr. Pauw en Mr. Witteman Ali B steeds terug zetten "heb je wel eens een boek gelezen dan?" "weet je überhaupt hoe een boek eruit ziet?" "hoe het kort he"
Er werd heel bewust een sfeer geschapen, waar mr. Balkenende perfect in mee gaan. Wat is het nut van je standpunten e.d. verdedigen in zó'n programma? Met alle respect hoor, maar ik heb nog maar weinig goeds gezien van Mr. P en mr. W. Of ze branden iemand af, of ze worden door iemand onder de tafel gel*ld (zoals met mevr. Verdonk, prachtig was dat Haha! )

Maar goed, ik vind dat je tegenover ouderen gewoon respect moet tonen. Of ze nou de minister-president zijn, of je oudere buurvrouw.
Ook heb je, zeker op televisie, gewoon ABN te praten. Mogen ze er van mij desnoods op scholen inslaan. Erger me kapot aan al die kinderen en jongeren die geen fatsoenlijk nederlands kunnen praten.