Top 10 verkeersirritaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Top 10 verkeersirritaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:53

Mmm ik heb het nou een paar keer meegemaakt, en tuurlijk kijk je. Maar waar ik op doel is het bewust langzamer gaan rijden om eens goed te kijken. Daar mag van mij flink op bekeurd worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:45

Urielle schreef:
Met stip op 1 voor mij: van die mensen die over 4 rijstroken heen en weer gaan zigzaggen om maar zo snel mogelijk te zijn, vaak nog met bijpassend iedereen afsnijden en bumperkleven... (en ik probeer me dan nog in te denken dat zijn vrouw ligt te bevallen of dat iemands moeder op sterven ligt oid maar het is op de een of andere manier wel een bepaald type mensen altijd...)

En die je twee minuten later aan de rode lichten terug tegenkomt, en alsnog voorbijsteekt? Herkenbaar. Clown

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:30

Ik erger me eigenlijk niet zo in het verkeer, maar mijn bloed gaat werkelijk waar koken van mensen die nét 10 km/uur onder de maximum toegelaten snelheid rijden. Je calculeert in hoeveel tijd je nodig hebt om ergens te geraken, kom je nóg te laat door zo'n lanterfanter. Hoorndol word ik daarvan.
Verder kan ik me ook wel eens irriteren aan moeders in zo'n espace-wagen, volgepropt met kinderen, zwalpend van de muziekles naar de hockeyclub. Meestal rijden zij voorbeeldig, maar op een of andere manier vind ik dit zo'n clichématig tafereel dat ik me er wel eens aan durf te ergeren... Lachen

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:25

Mijn top 10:

1; aggresief rijgedrag
2; bumperklevers; en dan boos worden als jij ook plotseling op de rem moet omdat je voorganger ook ineen stil staat
3;Onnodig links rijden en vervolgens nog een langzamer als toegestane snelheid
4; zondag rijders
5; rijden onder invloed
6; geen richting aangeven
7; Files
8; snelheidscontrole's
9; vrachtwagens
10; drempels

Echt super veel erger ik me niet in het verkeer, maar wel als mensen zonodig links moeten gaan rijden en dan nog een 40 ipv 50 rijden
Ik hou van doorrijden en rij ook standaard paar km te hard.
Ook bumperklevers, en aggresieve rijders heb ik een bloed hekel aan!
Ze moeten er dan zonodig langs en bij het eerst volgende stoplicht staan ze naast je

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:50

oooh ik ben best agressief in de auto.. Bloos

ik heb een hekel aan:

1. mensen die te zacht rijden!!!! Stoom uit je oren
2. mensen die vlak voor je de weg opduiken!!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren
3. mensen die harder gaan rijden als je ze inhaalt!! ( stomme koeien!)
4. mensen die geen richting aangeven.
5. bumperklevers. ( die kunnen echt een middelvinger krijgen!!!)
6. mensen die zonder aanleiding gaan remmen??? dat mag niet midden op de snelweg!!!!!!!!
7. lichten verkeerd afgesteld hebben.
8. rechts inhalen.
9. bellen. (mij een zorg, maar veel mensen kunnen geen twee dingen tegelijk..)
10. mensen die niet opletten bij de stoplichten.

ik ben best vaak boos Bloos eigenlijk op 80% die voor me rijdt Bloos

khaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:57

mijn top 10 verkeersirritaties:
1 mensen die te zacht rijden. pff gas zit rechts!!!
2 lichten verkeerd afgesteld hebben. moet ik blind worden ofzo
3 mannen die harder gaan rijden als een vrouw ze inhaalt!!
4 mensen die geen richting aangeven.
5 bumperklevers.hoe irri kan je zijn!!
6 mensen die denken dat de hele weg van hen is!!
7 mensen die denken dat de stoplichten er voor de gein staan ene r dus niet bij opletten welek kleur het is!!
8 bellende mensen
9 mensen die denken dat ze rechts mogen inhalen. er is neit voor niets een linker baan!!!
10 mensen die vlak voor je de weg opduiken!!

zo dat lucht ff op haha

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:00

1 heel belangrijke vergeten!!!

oude bessen achter het stuur!!!!!!!!!!

aaaaaaaah!!!!!!! deze mensen kijken niet goed rijden heel zact, en gooien hun auto gewoon de rotonde op als je eraankomt, zodat jij vol op je remmen moet!!!!!!!

en mensen in van die invalide karretjes!!!!!!!!!!!

oooh, ik raak hier al helemaal opgefokt van!!!! haha. te erg Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:11

Maar met zo'n ongeduldige / agressieve houding wordt de irritatie bij iedereen (en ook bij jezelf) alleen maar groter, dus wat schiet je ermee op?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:41

Waar ik me echt verschrikkelijk aan erger is dat mensen bij het stoplicht tergend langzaam optrekken bij groen. Door dat egoïstische gedrag kan vaak maar de helft van de auto's door groen rijden dan mogelijk is. Als iedereen nu eens lekker vlot doorrijd als het licht op groen springt, dan kunnen er veel meer auto's door groen rijden en dat voorkomt files voor een stoplicht.

IMO is sowieso een groot deel van de files niet nodig. Deze worden veroorzaakt door langzaam rijdende en totaal niet vlotte mensen of juist door die zigzaggers waardoor iedereen op de rem moet trappen. Als iedereen lekker vlot doorrijdt, voorkomt dat een hoop (file)leed.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:47

Als ik dat hier lees in dit toppic kunnen jullie allemaal voorbeeldig rijden!!
Jullie maken nooit fouten !!

sommige punten om je aan te ergeren vind ik een beetje vreemd.
maar goed zal wel aan mij liggen.

gr

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:56

Duke schreef:
IMO is sowieso een groot deel van de files niet nodig. Deze worden veroorzaakt door langzaam rijdende en totaal niet vlotte mensen of juist door die zigzaggers waardoor iedereen op de rem moet trappen. Als iedereen lekker vlot doorrijdt, voorkomt dat een hoop (file)leed.

Langzaam rijden is vaak niet het enige probleem, ongeduldig en abrupt rijden veel meer. Het verkeer moet vlot maar vooral ook vloeiend gaan. Op snelwegen is het bv niet de snelheid van de vrachtauto's opzich die files veroorzaken (want in het slechtste geval zou dan alles en iedereen 80 moeten rijden) maar het verkeer dat daar te slecht op inspeelt. Nu remmen mensen vaak vrij stevig voor (bv) een vrachtauto, en dat effect verplaatst zich door een hele rij auto's heen. Juist daardoor ontstaan gevaarlijke situaties en verkeersopstoppingen.

Door gewoon vloeiend te rijden en tijdig ruimte te geven als het nodig is, rij je misschien wel wat langzamer, maar je krijgt niet of minder de noodstops en bijbehorende files. Een hele ongeduldige rijstijl veroorzaakt OOK heel veel files.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:57

Ik zelf ben vrachtwagen chauffeuse en moet eerlijk zeggen dat ik me niet zoveel erger zit elke dag de hele dag langs de weg, het enigste wat ik erg vind is dat als je oudere mensen voor je hebt rijden dat ze dan 30 gaan rijden waar je 80 mag, en geen richting aan geven. Meer erger ik me niet zoveel, Maar heb niet echt een top 10 eerlijk gezegd Vork

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:59

Shadow0 schreef:
Duke schreef:

Langzaam rijden is vaak niet het enige probleem, ongeduldig en abrupt rijden veel meer. Het verkeer moet vlot maar vooral ook vloeiend gaan. Op snelwegen is het bv niet de snelheid van de vrachtauto's opzich die files veroorzaken (want in het slechtste geval zou dan alles en iedereen 80 moeten rijden) maar het verkeer dat daar te slecht op inspeelt. Nu remmen mensen vaak vrij stevig voor (bv) een vrachtauto, en dat effect verplaatst zich door een hele rij auto's heen. Juist daardoor ontstaan gevaarlijke situaties en verkeersopstoppingen.

Door gewoon vloeiend te rijden en tijdig ruimte te geven als het nodig is, rij je misschien wel wat langzamer, maar je krijgt niet of minder de noodstops en bijbehorende files. Een hele ongeduldige rijstijl veroorzaakt OOK heel veel files.

Ik denk dat als je als je vrachwagens alleen op de weg zou zetten er veelminder file zou zijn, die automobiliste zijn meestal erger op het laatste moment tussen alle auto's door gaan vanaf de linker baan omdat ze zien dat ze ander de afrit voor bij rijden.. Waardoor je onnodig remmen krijg vooral die vertegenwoordigers zijn erg!!! Duivel

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:27

Shadow0 schreef:
Duke schreef:

Uiteraard ben ik het met je eens. Ik zie ook niet echt het probleem bij de vrachtwagens. En het is niet dat het alleen de langzaamrijdende mensen zijn. Maar ik had het ook even over één ding wat me mateloos ergerde. Ik denk dat jouw beschrijving van 'vloeiend' beter is dan mijn omschrijving van 'vlot'. Het begrip vloeiend is meer allesomvattend Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:14

Kan wel een top 100 bedenken.
En dat terwijl ik zelf ook niet perfect ben in het verkeer Bloos

Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die in de auto heel langzaam gaan rijden om de omgeving (en altijd op een weg waar passeren gevaarlijk is) te bekijken, stap dan op de fiets of ga lopen.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:17

mensen die links rijden vind ik hoooogggg irritant en dan worden ze boos als je even een seintje geeft van ga naar rachts! en dan nog de mensen die te zacht rijden whaaah afschuwlijk! ik zit heel wat te schelden af en toe!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:26

Mensen die te zacht rijden en geen richting aangeven vind ik echt het vervelendst! Drempels en files zijn ook niet echt fijn, maar dat is niet anders.
Linksrijders, bumperklevers en agressieve rijders erger ik me ook wel aan eigenlijk, maar heb ik zelf niet heel veel last van.

Stoplichten zijn btw ook beswel frustrerend als je ergens op tijd moet zijn ofzo Clown

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:31

ik rij gewoon het beste, dat weet ik Lachen

nee hoor Haha! maar ik probeer wel rekening te houden met andere mensen. ik vind het gewoon verschrikkelijk irritant als mensen niet uit hun doppen kijken.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:13

Kaatie schreef:
Ik erger me eigenlijk niet zo in het verkeer, maar mijn bloed gaat werkelijk waar koken van mensen die nét 10 km/uur onder de maximum toegelaten snelheid rijden. Je calculeert in hoeveel tijd je nodig hebt om ergens te geraken, kom je nóg te laat door zo'n lanterfanter. Hoorndol word ik daarvan.
Verder kan ik me ook wel eens irriteren aan moeders in zo'n espace-wagen, volgepropt met kinderen, zwalpend van de muziekles naar de hockeyclub. Meestal rijden zij voorbeeldig, maar op een of andere manier vind ik dit zo'n clichématig tafereel dat ik me er wel eens aan durf te ergeren... Lachen

ga je toch nog te laat van huis.
je moet je tijd zo in calculeren dat je met zulke dingen toch nog op tijd bent.
doe ik ook ben altijd veel te vroeg bij mijn leerlingen (ook wel eens te laat) maar er zal maar een tractor voor je rijden of de brug staat open. ga zo maar door

gr

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:32

bumperkleven en aso-gedrag Misselijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:22

Wat ik nu trouwens herontdekt heb: hoe irritant het is dat je voor je auto-trailer-combinatie of voor je veewagentje expres een lange remweg openlaat die dan de hele tijd wordt ingevuld door automobilisten. Wtf denken ze dat ik dat voor doe? Verward

(met de veewagen had ik nog het simpele genoegen van de gedachte dat ze bij een botsing vanzelf spijt krijgen als ik met mijn vrachtwagentje bovenop hun Suzukitje duik maar dat heb ik met mijn stationwagon ook niet meer. Ja die gedacht was heel erg, niets is de mens vreemd zullen we maar zeggen. )

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:57

Daarom vind ik de 2 seconden regel ook een lachertje Urielle. Ik heb het eens uitgeprobeert. Het lukt je gewoon niet om 2 seconden afstand te houden, als er een gat ontstaat zodat je bijna op de 2 sec. zit, dan heeft iemand er al zich tussen gewurmd. Remweg??? daar hebben veel mensen nog nooit wat van gehoord volgens mij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:01

En hoe reageren al deze mensen als ze iemand uit hun top tien tegenkomen? Met aggresief rijgedrag ? Cool Of door vriendelijk te lachen?