En over de lijsttrekker, sorry, die man is niet serieus te nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:D66 staat nergens voor en als ze al ergens beweren voor te staan, dan stappen ze daar heel makkelijk van af als het uitkomt. Wat heeft D66 nou voor inbreng gehad de afgelopen periode? Graag inhoudelijke reactie
En over de lijsttrekker, sorry, die man is niet serieus te nemen
faye schreef:Ze zijn opgestapt vanwege het paspoort van hirschi ali. Onbekende gevallen liet ze blijkbaar koud
faye schreef:Jij beweert dat ze om twee punten uit het regeerakkoord zijn opgestapt. Dat is dus niet waar. Ik vind het gewoon een partij van niks. Ze waaien maar mee zoals het uitkomt. Dat jou dat niet aanstaat is prima, maar dat blijft mijn mening.
Pechtold is geen kundige man en komt niet geloofwaardig en betrouwbaar over, het is een clown. Men denkt dat hij mensen aan zal spreken, maar het is een grote fout. Dittrich ging nog, maar van der Laan en Pechtold hebben het gewoon niet.
Als jij vind dat iemand geen benul heeft omdat een partij niet aanstaat, dan ben je redelijk kortzichtig. Bovendien vind ik hun onderwijsprogramma helmeaal niet zo geweldig. Je kan leuk van alles roepen, maar concreet realiseren is een ander verhaal. Laat D66 daar nou niet goed in zijn.
ShirleyA schreef:Ik heb geen idee wie deze ronde gaat regeren. Maar ik hhop dat het geen linkse overhand krijgt! Dan gaan al onze bezuinigen weer verloren daar we daar fijn sociaal mee gaan doen..... Ik vind links verre v sociaal. In vind dat links te veel geld 'wegeeft' aan zaken die er geen recht op hebben.
Ben wel bang dat pvda een te grote rol gaat spelen de komende 4 jaar..... Tja dan is t geld straks weeeeeeeer op en kunnen we opnieuw beginnen met bezuinigen: handig, zo'n jojo effect!
Het is duidelijk dat ik rechts stem![]()
ShirleyA schreef:Ben niet Zalm grooste fan.... Maar ik neem aan dat jij weet dat de vvd uit meer dan 1 persoon bestaat.
Karl66 schreef:Wat de politieke realiteit betreft, er is maar één coalitie mogelijk op basis van de huidige prognoses, namelijk CDA/PvdA. Doordat Wouter Bos al heeft aangegeven in dat geval in de kamer te blijven is het probleem van de persoonlijke animositeit tussen hem en Balkenende ook al voor een groot deel opgelost en zal dat er wel uit gaan komen.
Karl66 schreef:D66 is als one issue partij in een periode van sterke politieke verzuiling opgericht. Doordat ze deze punten losgelaten hebben en zich als middenpartij profileren in een land waar het politieke midden met het CDA en de PvdA al helemaal potdicht zit, hebben ze eigenlijk nauwelijks meer een toegevoegde waarde.
Dit hebben ze jarenlang weten te verbloemen door aan elke mogelijke regering mee te doen, in de hoop dat ze door deelname in ieder geval nog in zicht zouden blijven bij de kiezer. Dit heeft niet echt geholpen omdat ze daardoor bekend zijn komen te staan als een partij van draaikonten die bereid zijn zich voor politieke macht te prostitueren. Nu proberen ze het weer als one issue partij die zich richt op onderwijs. Maar een one issue partij heeft op de lange termijn nooit toekomst.
Zo duidelijk genoeg Aimee?
Aimee schreef:D66 is namelijk dé partij voor het onderwijs
sarabande schreef:Karl66 schreef:Wat de politieke realiteit betreft, er is maar één coalitie mogelijk op basis van de huidige prognoses, namelijk CDA/PvdA. Doordat Wouter Bos al heeft aangegeven in dat geval in de kamer te blijven is het probleem van de persoonlijke animositeit tussen hem en Balkenende ook al voor een groot deel opgelost en zal dat er wel uit gaan komen.
Ja ik denk ook dat het daar op uit gaat draaien.
Alhoewel de CHU al gezegd heeft dat ze absoluut niet met Rita willen, dat willen de anderen ook niet, zelfs niet in haar eigen partij, maar die houden dat nog even voor zich. Dus CDA VVD met CHU lijkt ook een mogelijkheid.
Bos is bezig iedere dag iets nog dommers dan de vorige dag te zeggen
Karl66 schreef:Wat de politieke realiteit betreft, er is maar één coalitie mogelijk op basis van de huidige prognoses, namelijk CDA/PvdA. Doordat Wouter Bos al heeft aangegeven in dat geval in de kamer te blijven is het probleem van de persoonlijke animositeit tussen hem en Balkenende ook al voor een groot deel opgelost en zal dat er wel uit gaan komen.
faye schreef:Aimee, het interesseert me niet zoveel wat van der Laan zegt, ik vind haar nietszeggend. En dat ze DE onderwijspartij zijn vind jij misschien, ik vind hun onderwijsplannen gewoon niet goed. Maar blijkbaar mag ik dat van jou niet vinden![]()