Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:14

D66 staat nergens voor en als ze al ergens beweren voor te staan, dan stappen ze daar heel makkelijk van af als het uitkomt. Wat heeft D66 nou voor inbreng gehad de afgelopen periode? Graag inhoudelijke reactie Haha!

En over de lijsttrekker, sorry, die man is niet serieus te nemen Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:22

faye schreef:
D66 staat nergens voor en als ze al ergens beweren voor te staan, dan stappen ze daar heel makkelijk van af als het uitkomt. Wat heeft D66 nou voor inbreng gehad de afgelopen periode? Graag inhoudelijke reactie Haha!

En over de lijsttrekker, sorry, die man is niet serieus te nemen Clown

Waarom is die man niet serieus te nemen?
Ik denk juist dat hij één van de weinige politici is die héél serieus te nemen is. Heb je hem bijvoorbeeld bij de Lama's gezien... dat deed ie echt onwijs goed met dat lach-spelletje!

D66 staat wel degelijk ergens voor. D66 is namelijk dé partij voor het onderwijs en hun onderwijs-programma is zéér goed. Verder zijn ze en willen ze zijn dé centrumpartij... en dat zijn ze ook, helaas speelt precies dat punt hun al enige tijd parten als het om stemmen winnen gaat. Toch houden ze aan hun centrumkarakter vast. Ze stappen dus niet zomaar van hun punten af.... blijkt ook al daaruit dat ze uit de coalitie gestapt zijn omdat de twee punten van hun partij opgenomen in het regeerakkoord niet uitgevoerd werden omdat ze ondergesneeuwd werden door CDA en VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:28

Ze zijn opgestapt vanwege het paspoort van hirschi ali. Onbekende gevallen liet ze blijkbaar koud Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:33

faye schreef:
Ze zijn opgestapt vanwege het paspoort van hirschi ali. Onbekende gevallen liet ze blijkbaar koud Haha!

Is dat het enige waar je reactie op hebt? Nagelbijten / Gniffelen

Oftewel: je hebt daadwerkelijk geen flauw benul waar je het eigenlijk over hebt, je hebt gewoon een populair standpunt ingenomen en kunt het niet onderbouwen. Je hebt immers nog steeds geen inhoudelijk commentaar gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:38

Jij beweert dat ze om twee punten uit het regeerakkoord zijn opgestapt. Dat is dus niet waar. Ik vind het gewoon een partij van niks. Ze waaien maar mee zoals het uitkomt. Dat jou dat niet aanstaat is prima, maar dat blijft mijn mening.

Pechtold is geen kundige man en komt niet geloofwaardig en betrouwbaar over, het is een clown. Men denkt dat hij mensen aan zal spreken, maar het is een grote fout. Dittrich ging nog, maar van der Laan en Pechtold hebben het gewoon niet.

Als jij vind dat iemand geen benul heeft omdat een partij niet aanstaat, dan ben je redelijk kortzichtig. Bovendien vind ik hun onderwijsprogramma helmeaal niet zo geweldig. Je kan leuk van alles roepen, maar concreet realiseren is een ander verhaal. Laat D66 daar nou niet goed in zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 13:46

Maar ik denk niet dat D66 een rol in welke coalitie dan ook gaat spelen dus eigenlijk is het gehakketak over de zin van D66 een beetje off topic.
Maar om ook wat bij te dragen: het feit dat een D66 minister aftreedt omdat hij de gekozen burgemeester niet door de senaat krijgt en vervolgens in Nijmegen niet gekozen burgemeester wordt, draagt ook weinig bij aan de algemene geloofwaardigheid.

Ik vind Pechtold niet verkeerd hij is alleen niet handig. In een kabinet zitten en zeggen dat daar gesjoemeld wordt is dodelijk. Dat weet ieder politicus en politiek journalist, net zo als men weet dat Rita inzetten als stemmenstrekker kiezersbedrog is, ze zal nooit meer in de regering komen.
Waarschijnlijk is haar een leuke baan als burgemeester of zo iets aangeboden Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:51

In Nijmegen bijvoorbeeld Haha! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:56

faye schreef:
Jij beweert dat ze om twee punten uit het regeerakkoord zijn opgestapt. Dat is dus niet waar. Ik vind het gewoon een partij van niks. Ze waaien maar mee zoals het uitkomt. Dat jou dat niet aanstaat is prima, maar dat blijft mijn mening.

Pechtold is geen kundige man en komt niet geloofwaardig en betrouwbaar over, het is een clown. Men denkt dat hij mensen aan zal spreken, maar het is een grote fout. Dittrich ging nog, maar van der Laan en Pechtold hebben het gewoon niet.

Als jij vind dat iemand geen benul heeft omdat een partij niet aanstaat, dan ben je redelijk kortzichtig. Bovendien vind ik hun onderwijsprogramma helmeaal niet zo geweldig. Je kan leuk van alles roepen, maar concreet realiseren is een ander verhaal. Laat D66 daar nou niet goed in zijn.

Ik zeg nergens dat jij geen mening mag hebben.... ik vraag je alleen waarom je die mening hebt... wederom geef je hierboven géén inhoudelijk antwoord op de waarom-vraag... ik weet ondertussen wel wát jij vind.

Concreet realiseren is bij D66 trouwens helemaal niet aan de orde... dat konden ze alleen als ze steun hadden van CDA en VVD en laat dat nou net niet het geval zijn.

Overigens heb ik mijn geheugen even opgefrist.... het handelen van Verdonk was de druppel die de emmer liet overlopen, waardoor de fractievoorzitter van D66 aankondigde het vertrouwen in het kabinet op te zeggen. De druppel dus.... de emmer was al vol met andere ellende, namelijk dat de twee D66 standpunten niet uitgevoerd werden.

Klopt Sarabande... D66 zal hoogstwaarschijnlijk geen rol spelen in welke coalitie dan ook.
Het valt me alleen steeds weer op dat mensen veel roepen, maar als er om inhoudelijke onderbouwing wordt gevraagd, dan komt er niets.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:57

Ik heb geen idee wie deze ronde gaat regeren. Maar ik hhop dat het geen linkse overhand krijgt! Dan gaan al onze bezuinigen weer verloren daar we daar fijn sociaal mee gaan doen..... Ik vind links verre v sociaal. In vind dat links te veel geld 'wegeeft' aan zaken die er geen recht op hebben.
Ben wel bang dat pvda een te grote rol gaat spelen de komende 4 jaar..... Tja dan is t geld straks weeeeeeeer op en kunnen we opnieuw beginnen met bezuinigen: handig, zo'n jojo effect!
Het is duidelijk dat ik rechts stem Knipoog Pling

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:01

ShirleyA schreef:
Ik heb geen idee wie deze ronde gaat regeren. Maar ik hhop dat het geen linkse overhand krijgt! Dan gaan al onze bezuinigen weer verloren daar we daar fijn sociaal mee gaan doen..... Ik vind links verre v sociaal. In vind dat links te veel geld 'wegeeft' aan zaken die er geen recht op hebben.
Ben wel bang dat pvda een te grote rol gaat spelen de komende 4 jaar..... Tja dan is t geld straks weeeeeeeer op en kunnen we opnieuw beginnen met bezuinigen: handig, zo'n jojo effect!
Het is duidelijk dat ik rechts stem Knipoog Pling

Ik neem aan dat je weet dat onze grote VVD-vriend Zalm juist met geld heeft gesmeten tijdens 'paars'?
Om vervolgens doodleuk te zeggen dat ie graag weer minister van financiën wil worden om z'n eigen troep op te ruimen en niemand die er over valt dat hij dus zelf al aangeeft er troep van gemaakt te hebben.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:05

Ben niet Zalm grooste fan.... Maar ik neem aan dat jij weet dat de vvd uit meer dan 1 persoon bestaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:09

ShirleyA schreef:
Ben niet Zalm grooste fan.... Maar ik neem aan dat jij weet dat de vvd uit meer dan 1 persoon bestaat.

Ja... maar jij hebt het over een jojo-effect en geld.... dat is toch echt Zalm's terrein Knipoog
Als je nou over integratie was begonnen... dan had ik wat over Verdonk gezegd Haha!

Hoewel... ik ben dief van m'n eigen portemonnee als ik negatieve dingen over VVD ga zeggen Clown
Beetje jammer alleen dat áls ze regeren dit hoogstwaarschijnlijk in combi met CDA zal zijn, met hun leerrechten Rolleyes

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:20

Hihi vd leerrechten heb ik geen last. En ben er ook niet tegen (niet meteen voor ook).

Ik vind vvd beter omdat dan t geld meer blijft bij hen die er voor werken en niet zoals links doet een te groot deel weggeeft aan hen die niets inbrengen (zowel in Nl zelf als in div buitenlanden).
Ik heb zelf niet echt heel erg de behoefte om de helft van mijn werkuren te werken voor mensen die daar geen zin in hebben!
(en nee daar horen mensen die niet kunnen werken niet bij, evenmin de ouderen, die hebben natuurlijk recht op verzorging vd staat). Maar er zijn mij te veel mensen die wel kunnen maar niets doen omdat t in NL wel kan en je je hand op houdt om m gevuld te krijgen....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:00

Wat versta je onder 'veel' mensen dan?
Ik weet niet meer of het dit topic was of een ander verkiezings-topic, maar ik heb al eerder gevraagd om cijfertjes die dergelijke uitspraken onderbouwen.
Net zoals dat er gezegd wordt dat er zo ontzettend veel jongeren niet leren, niet werken en zonder goede reden uitkering trekken.
Gisteren hoorde ik daar de cijfer-onderbouwing bij.... blijkt dat het om 8 % gaat.... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:08

Je kan lekker draaien Aimee, heb het even voor je opgezocht op de site van d66 zelf. Daar wordt als reden van het breken van de coalitie de paspoort affaire van hirschi ali genoemd en niets anders. By the way, heb nog geen antwoord waar ze dan voor staan, behalve dan dat ze volgens jou het beste onderwijsprogramma hebben, nou daar valt nog wel over te twisten, want ik zie helemaal niks in hun onderwijsplannen. Ben overigens wel benieuwd hoe ze dat denken te gaan realiseren Clown

Anyway, geen linkse partij voor mij en ook geen D66, er moeten zaken aangepakt worden in Nederland, waaronder onterechte uitkeringen, verblijfsvergunningen en integratie. Met links komen we daar niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:13

D66 is als one issue partij in een periode van sterke politieke verzuiling opgericht. Doordat ze deze punten losgelaten hebben en zich als middenpartij profileren in een land waar het politieke midden met het CDA en de PvdA al helemaal potdicht zit, hebben ze eigenlijk nauwelijks meer een toegevoegde waarde.

Dit hebben ze jarenlang weten te verbloemen door aan elke mogelijke regering mee te doen, in de hoop dat ze door deelname in ieder geval nog in zicht zouden blijven bij de kiezer. Dit heeft niet echt geholpen omdat ze daardoor bekend zijn komen te staan als een partij van draaikonten die bereid zijn zich voor politieke macht te prostitueren. Nu proberen ze het weer als one issue partij die zich richt op onderwijs. Maar een one issue partij heeft op de lange termijn nooit toekomst.

Zo duidelijk genoeg Aimee? Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:15

Wat de politieke realiteit betreft, er is maar één coalitie mogelijk op basis van de huidige prognoses, namelijk CDA/PvdA. Doordat Wouter Bos al heeft aangegeven in dat geval in de kamer te blijven is het probleem van de persoonlijke animositeit tussen hem en Balkenende ook al voor een groot deel opgelost en zal dat er wel uit gaan komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 15:36

Karl66 schreef:
Wat de politieke realiteit betreft, er is maar één coalitie mogelijk op basis van de huidige prognoses, namelijk CDA/PvdA. Doordat Wouter Bos al heeft aangegeven in dat geval in de kamer te blijven is het probleem van de persoonlijke animositeit tussen hem en Balkenende ook al voor een groot deel opgelost en zal dat er wel uit gaan komen.

Ja ik denk ook dat het daar op uit gaat draaien.
Alhoewel de CHU al gezegd heeft dat ze absoluut niet met Rita willen, dat willen de anderen ook niet, zelfs niet in haar eigen partij, maar die houden dat nog even voor zich. Dus CDA VVD met CHU lijkt ook een mogelijkheid.

Bos is bezig iedere dag iets nog dommers dan de vorige dag te zeggen Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:40

Karl66 schreef:
D66 is als one issue partij in een periode van sterke politieke verzuiling opgericht. Doordat ze deze punten losgelaten hebben en zich als middenpartij profileren in een land waar het politieke midden met het CDA en de PvdA al helemaal potdicht zit, hebben ze eigenlijk nauwelijks meer een toegevoegde waarde.

Dit hebben ze jarenlang weten te verbloemen door aan elke mogelijke regering mee te doen, in de hoop dat ze door deelname in ieder geval nog in zicht zouden blijven bij de kiezer. Dit heeft niet echt geholpen omdat ze daardoor bekend zijn komen te staan als een partij van draaikonten die bereid zijn zich voor politieke macht te prostitueren. Nu proberen ze het weer als one issue partij die zich richt op onderwijs. Maar een one issue partij heeft op de lange termijn nooit toekomst.

Zo duidelijk genoeg Aimee? Haha!

Haha!

Ja, duidelijk!

Al vind ik zelf dat ze zich nu juist te weinig profileren als one issue partij.... ze brengen naar mijn mening hun onderwijs-standpunten veel te 'zacht' naar voren, waardoor mensen vaak niet eens weten dat D66 voor onderwijs staat.

Faye is daar een mooi voorbeeld van Haha! ik heb namelijk direct gezegd:
Aimee schreef:
D66 is namelijk dé partij voor het onderwijs

@ Faye: daar staan ze dus voor Knipoog

Verder zou je misschien eens kunnen zoeken op uitspraken van Lousewies van der Laan, die zelf heeft aangegeven dat de Verdonk-kwestie welliswaar uiteindelijk de reden was dat het kabinet viel, maar vooral omdat daardoor de maat vol was.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:41

ik hoop op een regering die het aan durft om het ravijn ( kloof is een te zuinig woord) tussen arm en rijk dicht te gooien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:47

sarabande schreef:
Karl66 schreef:

Ja ik denk ook dat het daar op uit gaat draaien.
Alhoewel de CHU al gezegd heeft dat ze absoluut niet met Rita willen, dat willen de anderen ook niet, zelfs niet in haar eigen partij, maar die houden dat nog even voor zich. Dus CDA VVD met CHU lijkt ook een mogelijkheid.

Bos is bezig iedere dag iets nog dommers dan de vorige dag te zeggen Haha!

Behalve dat de CHU al een jaar of 30 geleden in het CDA opgegaan is Haha! Lijkt een coalitie van CDA/VVD/CU niet echt logisch omdat ze domweg precies op 75 zetels staan en dus geen meerderheid hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:48

Karl66 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Zelfde verhaal als de vorige verkiezingen dus Knipoog
De vraag is dan wie 'het gat' van D66 op gaat vullen.... Geef Wilders Vreemdelingenzaken en Integratie en hij zal wel meedoen, mocht ie een paar zetels halen.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:48

Jeetje Bos vanmorgen in de krant werd je ook niet vrolijk van.
Zeggen dat Nederland binnenkort net zulke rellen als Parijs gaat krijgen als CDA aan de macht komt...

En heel uitgebreidt vernomen, dat de voorspoed in Nederland vnl komt doordat de olie prijzen gigantisch hoog zijn , en dus dikke winst op het aardgas wordt gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:49

Aimee, het interesseert me niet zoveel wat van der Laan zegt, ik vind haar nietszeggend. En dat ze DE onderwijspartij zijn vind jij misschien, ik vind hun onderwijsplannen gewoon niet goed. Maar blijkbaar mag ik dat van jou niet vinden Clown

Ik hoop idd op CDA/VVD/Christenunie en het ziet er naar uit dat een goede mogelijkheid is! Go jij! Go jij!
Ik denk dat de CU nog wel meer stemmen krijgt, ik kan me bijvoorbeeld goed vinden in de uitspraken met betrekking tot het gevangeniswezen en loverboys.

Sarabande, Bos is idd niet goed bezig, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat betreur Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:52

faye schreef:
Aimee, het interesseert me niet zoveel wat van der Laan zegt, ik vind haar nietszeggend. En dat ze DE onderwijspartij zijn vind jij misschien, ik vind hun onderwijsplannen gewoon niet goed. Maar blijkbaar mag ik dat van jou niet vinden Clown

Het gaat niet om goed of slecht, het gaat om waar zij voor staan en D66 is nou eenmaal een one issue partij, zoals Karl al aangaf, met als issue onderwijs.

Oh ja... en als je je oren maar sluit voor degenen die wat anders zeggen, dan hoef je je mening nooit bij te stellen en ben je dus zeer geloofwaardig Clown
Laatst bijgewerkt door Aimee op 11-11-06 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt