hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:23

ik kan niet meer editen in mijn allereerste post, maar hier de nieuwsbron van dit topic;

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=9899 of
http://www.zibb.nl/finance/nieuwsberich ... /versie/1/

overigens begrijp ik een aantal reacties wel, alles wordt steeds maar aangepast in vrij korte tijd en wensen lijken al in korte tijd geregeld te kunnen worden, hierdoor voelen de nederlanders zich misschien ook een beetje in de steek gelaten door hun kabinet die mooie woorden beloofd. bovendien moeten wij ons ook overal aanpassen, kijk maar als je op vakantie gaat naar het buitenland, wij doen moeite met een vertaalboekje om hun taal te kunnen spreken, maar wanneer er hier duitsers bijvoorbeeld zijn dan spreken zij in hun eigen taal en wij passen op hun weer aan...zo zijn nederlanders. daarom verwachten wij dit denk ik ook van andere bevolkingsgroepen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:56

klomp schreef:
hierdoor voelen de nederlanders zich misschien ook een beetje in de steek gelaten door hun kabinet die mooie woorden beloofd.

Maar het punt is dat geen van deze plannen ook maar iets met het kabinet te maken heeft! Het vlees is een initiatief van de AH, het ziekenhuis een losse flodder van ene Sturkenboom, en dit is dus blijkbaar van de Rabobank. Dat staat volledig los van de politiek en het kabinet. Het zijn bedrijven, commerciele instellingen, die hiervoor kiezen, en die die vrijheid hebben.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:07

Mja, het begrip 'marktwerking' schijnt niet bij iedereen bekend te zijn. Knipoog

Overigens bestaan er ook speciale 'studentenhypotheken', een speciale regeling voor studenten. Ook een probleem voor veel mensen neem ik aan?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:17

Het grote probeel ligt m bij veel mensen dat we ons steeds verder aan moeten passen in welke opzet ook en wie dat ook oppert! Het werkt de mensen gewoon op hun irritatie! Ik krijg (en ik duidelijk niet alleen!) steeds meer t gevoel dat t aanpassen v onze kant af moet komen! Dat werkt niet! Het roept t gevoel v onbehagen op en dat is niet goed te praten.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:21

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:22

ik denk dat ik maar even moslima wordt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:34

Berdien schreef:
Mmm ik vind het moeilijk. Aan de ene kant prima, als de banken er wat in zien, gewoon doen.

Aan de andere kant kan ik me ook wel vinden in de gedachte dat ze er voor kiezen om hier te komen, en dan moeten ze zich ook aanpassen. Natuurlijk mogen ze delen van hun cultuur houden, daar heb ik niks op tegen.
Maar het is de laatste tijd wel constant zo, dat er maar aangepast aan "hun" moet worden. Moeten "zij" zich niet aanpassen aan "ons"? Tussen haakjes, omdat het wel heel bot gezegt is zo. maar zo voel ik het wel. Er zijn plannen voor een moslimziekenhuis, de sharia wet zou ingevoerd kunnen worden als er zoveel NLers het er mee eens zouden zijn en nou weer de halal hypotheek.

Hier ben ik het mee eens Ja
Zo'n hypotheek op zich: geen moeite mee. Maar waar stopt het?

Als wij in het buitenland gaan wonen moeten we gewoon de taal leren spreken, ons aan de cultuur van het land aan passen en op hun manier een hypotheek afsluiten Knipoog Ze vieren in Duitsland toch ook geen Sinterklaas omdat daar nou eenmaal veel Nederlanders wonen?? Clown

Het probleem in Nederland is volgens mij dat buitenlanders zich helemaal niet aan hoeven te passen. Ze redden zich prima in hun eigen cultuur, eigen taal, en eigen gebruiken. Ik heb (serieus) mensen gesproken die al 20 jaar in Nederland wonen en nog geen zin Nederlands konden spreken...

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:57

klomp schreef:
SDKuiper schreef:
iedereen doet net alsof er alleen maar buitenlandse moslims zijn ( "dan moeten ze niet in nederland komen wonen") maar er zijn tegenwoordig ook heel erg veel nederlandse moslims. er bekeren wekelijks tientallen nederlanders. waaronder ik zelf.
dus die argumenten slaan nergens op

misschien erg brutaal, maar waarom ben je bekeert? Lachen

haha geeft niet hoor, die vraag ben ik inmiddels wel gewend Knipoog
Ik ben bekeerd omdat de ik nog nooit van zoiets moois had gehoord als de Islam.
ik ben me er in gaan verdiepen en alles bleek te kloppen en heel erg mooi te zijn. toen wilde ik niet meer leven zoals ik altijd had gedaan, en heb ik me bekeerd.
Haha!

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:58

KiWiKo schreef:
ik denk dat ik maar even moslima wordt

je komt inderdaad wat wazig over Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:01

IK WIL OOK een renteloze hypotheek en of lening Haha!

Zeker als je renteaftrek dadelijk wordt afgeschaftr

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:02

hahaha nou ik denk dat je ook wel die hypotheek mag afsluiten hoor Tong uitsteken even lief kijken naar het mannetje van de rabo-bank Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:02

Het ging er toch om, dat de moslims van de bank huizen gaan kopen.
En dat ze dat bedrag in een keer moeten betalen, zodat ze geen hypotheek af hoeven te sluiten?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:06

Onyx88 schreef:

Ik vind het wel goed. Dan kunnen deze mensen ook een huis kopen en dat is eigenlijk ook wel gunstig voor de integratie. De meeste allochtonen wonen namelijk in huurhuisjes bij elkaar in wijken en zo zou je meer spreiding kunnen krijgen.

De regel van het lenen en geen rente mogen betalen is meer iets van het geloof dan van de wet van een land. Wij kennen inderdaad die wet niet, maar als zij, naar hun eigen ideeen, vroom en als goed moslim willen leven hoeven wij dat toch niet tegen te werken? Wij hebben er toch geen last van? Ze verplichten toch niemand tot iets?

Daarnaast hebben de banken er nu een doelgroep bij, erg leuk voor die banken. Knipoog

Hier ga ik in mee.
Het is goed voor de economie etc als ook deze mensen huizen gaan kopen (denk aan huurhuizen die vrij komen) en dat het op een iets andere manier gaat dan wij gewend zijn, ach zolang je er geen last van hebt?
Rabobank zal er ook leuk op verdienen, anders zouden ze het niet doen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:07

Zucht, als mensen eens zouden gaan lezen wat de Halal-hypotheek inhoudt...

Citaat:
De Halal-hypotheek werkt als volgt: de hypotheekverstrekker koopt in opdracht van de klant een huis. Na een paar dagen wordt het huis met winst aan de opdrachtgever verkocht. De opdrachtgever betaalt dus geen rente, maar wel een hoger bedrag voor het huis. Dat bedrag moet in termijnen terugbetaald worden aan de hypotheekverstrekker.

En vaak ben je duurder uit én je hebt geen hypotheekrenteaftrek-voordeel. Wil je dat graag Kiwiko?

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:11

ik huur trouwens liever een huis hoor. maar ik zal jullie niet gaan vervelen met de redenen waarom Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:14

Bealy.......... klinkt mooi op papier Haha! Haha! maar geloof me zo gaat het nooit werken.........

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:24

Verklaar dat eens?

Als mensen er trouwens zonodig op tegen zijn, klop dan aan bij de Rabobank. Zelf zie ik het probleem niet zo.

Wat vinden jullie van de speciale studentenhypotheken dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:28

een student moet gewoon de volle pond betalen uiteindelijk na de studie.......

ik wil nooit meer met de rabobank zaken doen, ooit geprobeerd en mijn zaak niet Haha!

met een beetje fantasie kan je zelf ook eea bedenken Haha! Haha! laat ik het zo zeggen dat waar de wetten en regels aangepast worden, er ook steeds meer mazen zijn

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:30

Als het zo'n mooi plan is met zoveel mazen in de wet kunnen niet-moslims ook zo'n hypotheek nemen, want ja dat mag. Dus wat is dan je probleem? Hoef je niet eens moslima te worden. Pling Het is enkel een uitbreiding van de hypotheekmarkt.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 06-11-06 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:34

omdat je als autochtoon nog steeds gewoon je rente moet betalen........

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:35

Ik word er niet goed van. Eerst moskeeen, scholen, toen een ziekenhuis en nou een hypotheek. Wordt steeds gekker. Mensen we wonen in NEDERLAND. In NEDERLAND doen wij het op de NEDERLANDSE manier, als je geen rente enz wil moet je teruggaan . Ik vind het belachelijk. Straks hebben we nog een aparte regering voor de moslims onder ons.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:40

KiWiKo schreef:
omdat je als autochtoon nog steeds gewoon je rente moet betalen........

Natuurlijk niet. Als je dezelfde hypotheek afsluit gelden dezelfde voorwaarden. Dat lijkt me toch wel logisch.
Ik kan eigenlijk geen nadeel van de halal-hypotheek bedenken. Gewoon een uitbreiding van het pakket.

En speciaal voor jouw zinnige, realistische bijdrage IndianLady, nog maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=onr0BEdzzOI

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:46

wacht maar af bealy............ gaat niet goedkomen......

ben het wel met je eens dat het voor een heel groot deel niet goed gaat komen uit onbegrip.........

maar dit is niet iets wat de regering moet toestaan.......... al is het maar om de kloof tussen niet te verbreden

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:47

Valt niet tegen te houden Kiwiko, is gewoon marktwerking. Daar is de VVD zo'n voorstander van. Haha!

Edit: ik bedoel dus vanuit overheidswege.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:53

Bealy schreef:
En speciaal voor jouw zinnige, realistische bijdrage IndianLady, nog maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=onr0BEdzzOI

En wat moet ik uit hun liedje halen dan? Niet dat ik iets tegen de Vliegende Panters heb, ze zijn geweldig.
Ik kom misschien kort door de bocht, maar ik vind het schandalig dat voor de Moslims alles binnen een zucht en een scheet geregeld kan worden maarvoor de 'gewone' mens niet. Ik werk in de gezondheidszorg en maak daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee. Dat vind ik niet kunnen, laat de regering eerst eens Nederland op orde maken voordat ze de allochtonen hun zin geven. Dit is echt een schoolvoorbeeld maar ik werk me rot maar met mijn salaris kan ik dus lang zal ik leven niet op mezelf wonen. Huurprijzen zijn te hoog, om maar van de koophuizen te zwijgen. En dan zie je 'hun' met dure auto's, nieuwe telefoons, stereo en Home Theatre Dolby Surround Systems lekker thuis zitten.
Sorry hoor daar kan ik echt niet tegen. Ik weet dat je niet alles over 1 kam kan scheren, er zijn heus wel mensen die niet zo uitbundig leven.