Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
klomp schreef:hierdoor voelen de nederlanders zich misschien ook een beetje in de steek gelaten door hun kabinet die mooie woorden beloofd.
Berdien schreef:Mmm ik vind het moeilijk. Aan de ene kant prima, als de banken er wat in zien, gewoon doen.
Aan de andere kant kan ik me ook wel vinden in de gedachte dat ze er voor kiezen om hier te komen, en dan moeten ze zich ook aanpassen. Natuurlijk mogen ze delen van hun cultuur houden, daar heb ik niks op tegen.
Maar het is de laatste tijd wel constant zo, dat er maar aangepast aan "hun" moet worden. Moeten "zij" zich niet aanpassen aan "ons"? Tussen haakjes, omdat het wel heel bot gezegt is zo. maar zo voel ik het wel. Er zijn plannen voor een moslimziekenhuis, de sharia wet zou ingevoerd kunnen worden als er zoveel NLers het er mee eens zouden zijn en nou weer de halal hypotheek.
klomp schreef:SDKuiper schreef:iedereen doet net alsof er alleen maar buitenlandse moslims zijn ( "dan moeten ze niet in nederland komen wonen") maar er zijn tegenwoordig ook heel erg veel nederlandse moslims. er bekeren wekelijks tientallen nederlanders. waaronder ik zelf.
dus die argumenten slaan nergens op
misschien erg brutaal, maar waarom ben je bekeert?
KiWiKo schreef:ik denk dat ik maar even moslima wordt
Onyx88 schreef:
Ik vind het wel goed. Dan kunnen deze mensen ook een huis kopen en dat is eigenlijk ook wel gunstig voor de integratie. De meeste allochtonen wonen namelijk in huurhuisjes bij elkaar in wijken en zo zou je meer spreiding kunnen krijgen.
De regel van het lenen en geen rente mogen betalen is meer iets van het geloof dan van de wet van een land. Wij kennen inderdaad die wet niet, maar als zij, naar hun eigen ideeen, vroom en als goed moslim willen leven hoeven wij dat toch niet tegen te werken? Wij hebben er toch geen last van? Ze verplichten toch niemand tot iets?
Daarnaast hebben de banken er nu een doelgroep bij, erg leuk voor die banken.
Citaat:De Halal-hypotheek werkt als volgt: de hypotheekverstrekker koopt in opdracht van de klant een huis. Na een paar dagen wordt het huis met winst aan de opdrachtgever verkocht. De opdrachtgever betaalt dus geen rente, maar wel een hoger bedrag voor het huis. Dat bedrag moet in termijnen terugbetaald worden aan de hypotheekverstrekker.
KiWiKo schreef:omdat je als autochtoon nog steeds gewoon je rente moet betalen........
Bealy schreef:En speciaal voor jouw zinnige, realistische bijdrage IndianLady, nog maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=onr0BEdzzOI