Zep schreef:Om even op TS terug te komen: vaak worden er bij dat soort programma's vooraf afspraken gemaakt of men elkaar tu- of vousvoyeert. Meestal kiest men 1 lijn, dus of alle sprekers zeggen u tegen elkaar, of niet. Waarschijnlijk heeft men daarom hier voor tutoyeren gekozen omdat JP anders ook Jantje met "u" aan had moeten spreken.
Dat is interessant om te weten
dat maakt wel een hoop duidelijker eigenlijk....
Ik heb de betreffende aflevering overigens niet gezien, maar behoor ook tot de groep (30+ overigens
) die zich behoorlijk kan verbazen over de omgangsvormen die tegenwoordig soms gehanteerd worden.
Behalve het tutoyeren (wat een heleboel mensen geheid zouden afleren wanneer ze eens een tijdje zaken zouden doen met het buitenland) stoort het mij ook, dat de zeldzame keren dat ik met de trein reis, er echt heen hond op staat wanneer er oudere mensen (en dan bedoel ik 70+ hoor!) de trein binnen komen.
Als ik half Nederland door moet reizen baal ik er ook van de de NS niet voldoende treinstellen aankoppelt om alle passagiers te laten zitten, maar dat betekent toch niet dat ik die mensen maar moet laten staan? Pfffff, ik begin me nu alweer boos te maken 
Leuk om te lezen dat de meeste mensen die hier reageren in ieder geval niet zo zijn