Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bonney4evver schreef:ik ben het er ook mee eens hoor. Wat doet zon man hier nog? dus iedereen die gruwelijke dingen hebben gedaan moeten aldoor maar opgesloten worden? dat is toch niets. Als ze nou ook hier eens strenger zouden worden, en degene die moorden pleegt ook een kogel door hun kop krijgen , is toch veel beter?
gewoon afschieten dat soort mensen
ShirleyA schreef:Prima! Opruimen dat soort. Hoop dat het lekker lang duurt en zeer pijnlijk is! Deze man roept bij mij de sadist meteen naar boven en ik gun m ook een pijnlijke dood. En dat hij daardoor een martelaar wordt.....? Ach zijn volgelingen blijven m toch zo zien hoe hij ook gestraft wordt dus dat maakt niet uit. Dit soort mensen verdienen niets meer. Ik geloof niet in n god, met welke naam dan ook dus vind t onzin om te denken dat hij toch wel beloond wordt of gered, onzin hij gaat gewoon dood, over en uit met die man! Ik had t ook nog prima gevonden als ze m idd levenslang hadden opgesloten op water en oud brood om m zo weg te laten rotten. En dan foto's moeten tonen van al zijn slchtoffers, de hele dag door.... Maar dit is ook goed.
En de medeplichtigen ook ter dood veroordeeld: helemaal goed.
Sophiee schreef:Prima! Opruimen dat soort. Hoop dat het lekker lang duurt en zeer pijnlijk is! Deze man roept bij mij de sadist meteen naar boven en ik gun m ook een pijnlijke dood. En dat hij daardoor een martelaar wordt.....? Ach zijn volgelingen blijven m toch zo zien hoe hij ook gestraft wordt dus dat maakt niet uit. Dit soort mensen verdienen niets meer. Ik geloof niet in n god, met welke naam dan ook dus vind t onzin om te denken dat hij toch wel beloond wordt of gered, onzin hij gaat gewoon dood, over en uit met die man! Ik had t ook nog prima gevonden als ze m idd levenslang hadden opgesloten op water en oud brood om m zo weg te laten rotten. En dan foto's moeten tonen van al zijn slchtoffers, de hele dag door.... Maar dit is ook goed.
En de medeplichtigen ook ter dood veroordeeld: helemaal goed.
Inderdaad, ik zou zeggen, voeten in het beton en op de grote markt zetten. Kijken wat er dan gebeurd.
LPtjuh schreef:in een celletje weg rotten dat is ook niete cht van dit tijdperk....
met zijn 2tjes op de kamer , je kan dingen leren , dagen lezen , tv kijken , enzdus dat zou voor hem paradijs zijn .....
plus dat je wel iedere massamoordenaar kan opsluiten in een cel , maar daar verdoen ze alleen maar geld van mensen die er hard voor moeten werken ...
ik ben normaal niet snel voor de doodstraf , maar iedereen weet dat hij het heeft gedaan , het is zo.... dus van mij mag hij dood ....
gun hem niet d.m.v. ophanging , maargewoon een spuitje of zo .... doodgaan is al erg zat ........
russel schreef:Sterft hij nu niet als martelaar? Hij komt nu toch bij Allah en wordt beloond? Had hem liever levenslang in de cel gehad.
merrietje schreef:Ik ebn tegen de doodstraf, waarom zouden we nog meeer doden maken, hij heeft er al genoeg doodgemaakt. Dan doen ze hetzelfde als hij uitdeelde. En ophangen klinkt wel heel middeleeuws.. Ik gun het hem meer dat hij wegrot in een celletje
VeirL schreef:Ik weet dat Saddam gruwelijke dingen heeft gedaan, maar een doodstraf?
Ik ben gelovig, dus ik geloof ook in de hemel &de hel. Ik vind dus dat niemand de doodstraf behoort te krijgen, omdat mensen moeten kunnen nadenken over wat hen te wachten staat. Dus ook: wil ik dat God mij vergeeft voor mijn daden?
Nu zul je zeggen: hoe kun je zo'n persoon als Saddam nou vergeven en dan nog, Saddam heeft een ander geloof.
Dan zeg ik: laat iemand maar levenslang in een cel wegrotten die zo veel pijn en gruwel heeft veroorzaakt. Nú wordt hij alleen maar gered.
Sophiee schreef:Ik vind het niet meer dan terecht als hij nu dood zou gaan.
Boeiend dat hij zelf denkt dat ie in de hemel komt met 11 maagden, of weet ik het, hij komt er vanzelf wel achter dat het niet zo is
Citaat:ik vind de doodstraf echt een te easy way out voor deze vent,
Berdien schreef:Je hebt het hier wel over Saddam. Verdient hij het nog op te leven? Ik vind van niet. Door zijn daden heeft hij het recht om te leven allang verspeeld.