Saddam krijgt doodstraf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

Re: Saddam krijgt doodstraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:08

ik ben het er ook mee eens hoor. Wat doet zon man hier nog? dus iedereen die gruwelijke dingen hebben gedaan moeten aldoor maar opgesloten worden? dat is toch niets. Als ze nou ook hier eens strenger zouden worden, en degene die moorden pleegt ook een kogel door hun kop krijgen , is toch veel beter?
gewoon afschieten dat soort mensen

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:10

Ik ben niet snel voor de doodstraf, en zeker niet voor ophanging zo als hier boven al word gezegd, in welk tijdperk leven wij. Maar die man heeft zo veel mensen vermoord en dan vind ik aan de ene kant dat hij zelf ook eens mag voelen hoe verschrikkelijk het is als je weet dat je dood gaat en dat ook eens voelt, isoleercel was ook een optie maar dan komt hij vind ik persoonlijk te makkelijk onder zijn daden uit nu voelt hij het zelf ook eens..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:12

bonney4evver schreef:
ik ben het er ook mee eens hoor. Wat doet zon man hier nog? dus iedereen die gruwelijke dingen hebben gedaan moeten aldoor maar opgesloten worden? dat is toch niets. Als ze nou ook hier eens strenger zouden worden, en degene die moorden pleegt ook een kogel door hun kop krijgen , is toch veel beter?
gewoon afschieten dat soort mensen

Jammer genoeg krijgt hij een 16e eeuw doodstraf, namelijk ophangen en geen kogel door zn kop....

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:14

ShirleyA schreef:
Prima! Opruimen dat soort. Hoop dat het lekker lang duurt en zeer pijnlijk is! Deze man roept bij mij de sadist meteen naar boven en ik gun m ook een pijnlijke dood. En dat hij daardoor een martelaar wordt.....? Ach zijn volgelingen blijven m toch zo zien hoe hij ook gestraft wordt dus dat maakt niet uit. Dit soort mensen verdienen niets meer. Ik geloof niet in n god, met welke naam dan ook dus vind t onzin om te denken dat hij toch wel beloond wordt of gered, onzin hij gaat gewoon dood, over en uit met die man! Ik had t ook nog prima gevonden als ze m idd levenslang hadden opgesloten op water en oud brood om m zo weg te laten rotten. En dan foto's moeten tonen van al zijn slchtoffers, de hele dag door.... Maar dit is ook goed.
En de medeplichtigen ook ter dood veroordeeld: helemaal goed.

Inderdaad, ik zou zeggen, voeten in het beton en op de grote markt zetten. Kijken wat er dan gebeurd.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:15

in een celletje weg rotten dat is ook niete cht van dit tijdperk....
met zijn 2tjes op de kamer , je kan dingen leren , dagen lezen , tv kijken , enz Knipoog dus dat zou voor hem paradijs zijn .....
plus dat je wel iedere massamoordenaar kan opsluiten in een cel , maar daar verdoen ze alleen maar geld van mensen die er hard voor moeten werken ...
ik ben normaal niet snel voor de doodstraf , maar iedereen weet dat hij het heeft gedaan , het is zo.... dus van mij mag hij dood ....
gun hem niet d.m.v. ophanging , maargewoon een spuitje of zo .... doodgaan is al erg zat ........

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:21

Ik geloof niet dat de gevangenissen daar zo comfortabel zijn hoor. Vork

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:24

zo nu breekt de pleuris uit in Irak,laat die amerikanen zich maar schrap zetten!
Die man verdiend in mijn ogen de doodstraf ook,iemand die zulke gruwelijke daden op zijn geweten heefd en daar zo onder blijft verdiend zelf het leven niet!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:27

Ik ebn tegen de doodstraf, waarom zouden we nog meeer doden maken, hij heeft er al genoeg doodgemaakt. Dan doen ze hetzelfde als hij uitdeelde. En ophangen klinkt wel heel middeleeuws.. Ik gun het hem meer dat hij wegrot in een celletje

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:28

Sophiee schreef:
Prima! Opruimen dat soort. Hoop dat het lekker lang duurt en zeer pijnlijk is! Deze man roept bij mij de sadist meteen naar boven en ik gun m ook een pijnlijke dood. En dat hij daardoor een martelaar wordt.....? Ach zijn volgelingen blijven m toch zo zien hoe hij ook gestraft wordt dus dat maakt niet uit. Dit soort mensen verdienen niets meer. Ik geloof niet in n god, met welke naam dan ook dus vind t onzin om te denken dat hij toch wel beloond wordt of gered, onzin hij gaat gewoon dood, over en uit met die man! Ik had t ook nog prima gevonden als ze m idd levenslang hadden opgesloten op water en oud brood om m zo weg te laten rotten. En dan foto's moeten tonen van al zijn slchtoffers, de hele dag door.... Maar dit is ook goed.
En de medeplichtigen ook ter dood veroordeeld: helemaal goed.

Inderdaad, ik zou zeggen, voeten in het beton en op de grote markt zetten. Kijken wat er dan gebeurd.

Idd, helemaal mee eens!!
Zo iemand lekker in een celletje zetten...pff dan wordt ie nog als een god behandeld en wie gaat dat allemaal betalen?? Juist, de onschuldige brave burger...
Ophangen die handel, eigenlijk hadden ze hem gewoon meteen een kogel door z'n kop moeten jagen toen ze hem vonden...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:29

LPtjuh schreef:
in een celletje weg rotten dat is ook niete cht van dit tijdperk....
met zijn 2tjes op de kamer , je kan dingen leren , dagen lezen , tv kijken , enz Knipoog dus dat zou voor hem paradijs zijn .....
plus dat je wel iedere massamoordenaar kan opsluiten in een cel , maar daar verdoen ze alleen maar geld van mensen die er hard voor moeten werken ...
ik ben normaal niet snel voor de doodstraf , maar iedereen weet dat hij het heeft gedaan , het is zo.... dus van mij mag hij dood ....
gun hem niet d.m.v. ophanging , maargewoon een spuitje of zo .... doodgaan is al erg zat ........

Saddam zal niet met een ander op de kamer zitten, vermoed ik zo maar eens... Hij zit in een Amerikaanse cel en niet in een NEderlandse. Daar zit wel een verschil in.

Ik ben absoluut niet voor de doodstraf. Dat is de makkelijkste weg uit. Niets is erger dan de rest van je leven opgesloten te zitten.

Echter, in het geval van Saddam is het gevaar voor opstand, oorlog, vergeldingsacties en rellen dusdanig groot (hij heeft nog teveel aanhangers) dat de doodstraf wellicht de beste oplossing zal zijn... Niet op de korte termijn, maar zeker wel op de langere termijn.

Daarbij is dit een man met zo'n vreselijk zieke geest dat hij ook never nooit meer levend naar buiten mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:33

Sterft hij nu niet als martelaar? Hij komt nu toch bij Allah en wordt beloond? Had hem liever levenslang in de cel gehad.

Ophanging, idd maar zo barbaars zijn de wetten van zijn eigen land, zijn eigen regime...... Gaan de handjes er nog af na stelen? Zijn er nog onthoofdingen op het marktplein??

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:35

russel schreef:
Sterft hij nu niet als martelaar? Hij komt nu toch bij Allah en wordt beloond? Had hem liever levenslang in de cel gehad.

Daar zou jij wel eens gelijk in kunnen hebben...

Anderzijds, ik kan de angst van Irak ook wel begrijpen. Zolang Saddam in leven blijft, hangt het zwaar van Damocles boven Irak...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:37

EINDELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo iemand verdient dat , daar moet je geen meedelijden mee hebben

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:39

opzich ben ik wel voor de doodstraf. maar als je zoveel moorden op je geweten hebt zou ik toch voor een langere zware straf kiezen... maar waar kom je dan op uit?

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:43

merrietje schreef:
Ik ebn tegen de doodstraf, waarom zouden we nog meeer doden maken, hij heeft er al genoeg doodgemaakt. Dan doen ze hetzelfde als hij uitdeelde. En ophangen klinkt wel heel middeleeuws.. Ik gun het hem meer dat hij wegrot in een celletje

Ik vind het niet meer dan terecht als hij nu dood zou gaan.
Boeiend dat hij zelf denkt dat ie in de hemel komt met 11 maagden, of weet ik het, hij komt er vanzelf wel achter dat het niet zo is Haha!

En ik heb ook geen zin om straks te gaan betalen omdat hij zo goed bewaakt moet worden, laat hem maar lekker in een kistje onder de grond liggen, is tenminste gratis.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:44

Doodstraf is niet altijd de beste manier. Maar wat deze man heeft aangericht in levens van onschuldigen? Te zot voor woorden. Wat mij betreft mag ie urenlang spartelen aan een touwtje!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:47

nielsd zei:

VeirL: Saddam gelooft in Allah en niet in de god die jij gelooft.
En saddam gelooft dat ie het goed heeft gedaan en dat Allah blij met hem is oid (of iig dat las ik ergens) Dus hij gelooft dat ie in een soort hemel komt.

VeirL schreef:
Ik weet dat Saddam gruwelijke dingen heeft gedaan, maar een doodstraf?

Ik ben gelovig, dus ik geloof ook in de hemel &de hel. Ik vind dus dat niemand de doodstraf behoort te krijgen, omdat mensen moeten kunnen nadenken over wat hen te wachten staat. Dus ook: wil ik dat God mij vergeeft voor mijn daden?
Nu zul je zeggen: hoe kun je zo'n persoon als Saddam nou vergeven en dan nog, Saddam heeft een ander geloof.
Dan zeg ik: laat iemand maar levenslang in een cel wegrotten die zo veel pijn en gruwel heeft veroorzaakt. Nú wordt hij alleen maar gered.

Ik had idd zelf al ingezien dat het bij Saddam anders geldt.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:10

Sophiee schreef:
Ik vind het niet meer dan terecht als hij nu dood zou gaan.
Boeiend dat hij zelf denkt dat ie in de hemel komt met 11 maagden, of weet ik het, hij komt er vanzelf wel achter dat het niet zo is Haha!

Haha! Dat zal een fikse tegenvaller zijn voor m! Whahaahha

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:28

ik vind de doodstraf echt een te easy way out voor deze vent, samen met bush in een smerige gevangenis voor de rest van zijn leven, dat zou nou leuk zijn Ja die twee verdienen elkaar..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 15:51

Citaat:
ik vind de doodstraf echt een te easy way out voor deze vent,

Ik ben dat wel met je eens.
Ik ben voor de doodstraf, ik vind namelijk niet dat zo iemand enig recht heeft op een leven (wat voor leven dan ook...), maar in dit geval heb ik ook wel een beetje een gevoel van: Hij komt er te makkelijk mee weg, hij zou moeten lijden voor zijn daden, en flink ook!!!!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:24

Tja, maar hoe laat je hem lijden? In een gevangenis stoppen?
Ik weet niet of hij nog menselijk genoeg is om dat als een 'straf' te ervaren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:42

Ben het wel eens met Suelza.

Deze man verdient niks anders. Eigenlijk is de doodstraf nog veel te min voor hem. Laat hem maar lijden zoals hij andere mensen heeft laten lijden. Ik heb er geen goed woord voor over.
Bovendien, als hij in de cel wordt gestopt blijft de dreiging bestaan, als hij dood is, istie dood. Punt. Dan heb je nog wel zijn volgelingen, maar die zien hem hoe dan ook als geweldig, of hij nou opgehangen wordt of wegteerd in een cel. Wegteren in een cel is in dit geval veeel gevaarlijker.

Ik ben tegen de doodstraf in de zin van dat het onomkeerbaar is. Zeker in een land als Amerika, waar veel onschuldigen opdraaien voor dingen die ze niet gedaan hebben. MAAR. Je hebt het hier wel over Saddam. Verdient hij het nog op te leven? Ik vind van niet. Door zijn daden heeft hij het recht om te leven allang verspeeld.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:46

van de ene kant ben ik tegen de doodstraf, maar als je die dingen hebt gedaan, die hij heeft aangericht!
vind ik dat je het verdiend !!..

een leven lang cel is nog te goed voor zo'n mensen..! Bloos

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:55

Berdien schreef:
Je hebt het hier wel over Saddam. Verdient hij het nog op te leven? Ik vind van niet. Door zijn daden heeft hij het recht om te leven allang verspeeld.

Hier ben ik het mee eens.
Er wordt hier trouwens ook veel gezegd 'we leven toch niet meer in de 16de eeuw'. Maar vergeet niet dat het proces zich heeft afgespeeld in Irak. En dat land is toch net iets anders in regelgeving en straffen als onze verzorgstaat Nederland. Hier zou dat absoluut niet gebeuren etc en zouden 16 miljoen mensen ook echt wel in opstand komen. In Irak daarentegen is dit volgens mij niet zo'n absurde straf als dat wij vinden.
Doodstraf in het algemeen, daar ben ik nog niet helemaal over uit wat ik daarvan moet vinden. Maar als je kijkt naar deze situatie en dat er meer dan genoeg bewijs is dat hij er verantwoordelijk voor is, so be it.
Ik vind, gezien zijn gruwelijke daden tegen 140 mensen, dat hij de doodstraf verdient en dat hij er dan te makkelijk af komt met een spuitje. Door ophanging moet hij dezelfde marteling doorstaan als veel van zijn slachtoffers. What goes around, comes around.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:57

of je verlaagd je tot zijn niveau