Het debat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bos, of Balkenende

1. Bos als premier
30 (35%)
2. Balkenende als premier
23 (27%)
3. Liefst iemand anders als premier
32 (37%)

Totaal aantal stemmen: 85

odetteke

Re: Het debat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:35

Bos: noemt u eens 3 voorbeelden waaruit blijkt dat de rijkeren ook hebben moeten inleveren:
Balkenende: Meneer Wester.....
Wester: Nee meneer Balkenende, u moet het toch echt alleen doen vandaag!
Bos: noemt u dan 2 voorbeelden!
Balkenende: euhmmz
Bos: 1 voorbeeld dan?
Balkenende: ze hebben belasting betaald!

Ik kan die Balkenende niet uitstaan, maar het was wel mooie televisie!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

Ik vond Bos ook beter, maar ik vind Balkenende dan ook verschrikkelijk Haha!
Ik weet niet of ik PvdA ga stemmen, maar ik vond Bos in dit debat een stuk overtuigender en beter standpunten hebben dan Balkenende.

Dat hele gedoe daarna vond ik ook een beetje raar? Het ging alleen maar over hoe ze overkwamen en ik mag toch hopen dat de meeste mensen stemmen op basis van de inhoud. Nagelbijten / Gniffelen
Bovendien, als ik kijk naar hoe ze op MIJ overkomen, dan vond ik Bos daarin ook beter. Balkenende komt een beetje over als een schooljongetje die zijn spreekbeurt uit zijn hoofd heeft geleerd..met zijn precies getimede pauzes, langzaam praten, altijd maar rustig blijven..ik vind hem niet geloofwaardig overkomen.

Tja en dat Bos af en toe naar boven kijkt om na te denken..ik zie het probleem niet zo Rolleyes

Maar goed, ik was ook niet echt objectief Knipoog

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:53

Ik vond Balkenende toch echt beter. Heb geprobeerd zo objectief mogelijk te kijken, want vind Bos nu eenmaal niks. Maar ben ook niet zo pro-CDA.

Balkenende stond er gewoon beter bij, ontspannender, minder in 't defensief, betere kleding en wat ik echt briljant amerikaans vond, waren die 2 meisjes met 't Balkenende-shirtje die achter hem stonden. Qua inhoud vond ik beide trouwens erg goed, maar Balkenende was vaker overtuigender imo. Beste punt van Bos was natuurlijk dat over de rijken.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:15

Ik vind Balkenende zelden ontspannen, en die opmerking 'wat is er mis met een stofzuigerverkoper' was goedkoop. Niet grappig in ieder geval. Maar ik vond het debat niet spectaculair.

Wat pas echt een leuk debat was, was gisteravond met Rutte en Bos met allochtone jongeren! Daar gebeurde tenminste wat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:19

Lot schreef:
Wat pas echt een leuk debat was, was gisteravond met Rutte en Bos met allochtone jongeren! Daar gebeurde tenminste wat.

Ja dat klopt maar dat was wel erg genant voor Rutte ik had zowaar met hem te doen Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:29

sarabande schreef:
Ja dat klopt maar dat was wel erg genant voor Rutte ik had zowaar met hem te doen Ach gut

Dat was natuurlijk te verwachten....
Vantevoren was Bos daar al de winnaar.... hoewel imo vragen gesteld werden waar ze beiden niets mee konden.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:37

Ik vind Bos ook veel beter. Ik heb wel vertrouwen in hem als leider. Ik ben het met wat ik heb gehoord waar hij voor wil zorgen, helemaal eens. Peter Jan Balkenende vind ik echt misselijk, vooral op het einde was het volgens mij gewoon Wouter Bos napraten om nog een beetje een goede indruk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:05

Bos is helemaal niet sterk in het debat en kennis van zaken heeft hij al helemaal niet

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:24

faye schreef:
Bos is helemaal niet sterk in het debat en kennis van zaken heeft hij al helemaal niet

Ach.....in dit gekke leven is dit jouw realiteit Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:00

Ik heb niet gekeken. Simpelweg omdat ik me vreselijk ga storen aan balkenende.. Die stem vind ik zoooo naar Scheve mond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:18

faye schreef:

Kennis van welke zaken?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:36

ik heb de laatste optie gekozen, waarom??
bos vind ik een leugenaar en vertrouw ik dus niet, bovendien is hij voor het afschaffen van de aftrek bij koopwoningen..erg fijn, zucht!
balkenende vind ik ook niks, al heeft hij een hoop ellende van zijn voorgangers mogen opknappen, waar ik wel respect voor heb, maar ik ben het verder niet met hem eens op veel punten.

ik kies liever voor iets anders.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:49

klomp schreef:
bos vind ik een leugenaar en vertrouw ik dus niet, bovendien is hij voor het afschaffen van de aftrek bij koopwoningen..erg fijn, zucht!

Alleen bij de allerhoogste inkomen en bij nieuwe hypotheken. Als je dus niet in de planning hebt staan om een huis van meer dan een miljoen te kopen hoef je je nergens zorgen om te maken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:03

das mooi, maar nog ben ik geen bos-fan..ik vind hem niet betrouwbaar...

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:05

odetteke schreef:
Alleen bij de allerhoogste inkomen en bij nieuwe hypotheken. Als je dus niet in de planning hebt staan om een huis van meer dan een miljoen te kopen hoef je je nergens zorgen om te maken.

Wij hoeven er geen te kopen, maar willen wel verkopen ooit. Dus dan heb ik liever hoge prijzen Tong uitsteken

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:18

ik zie liever geen van beiden. Maar ik vind Balkenende zo'n walgelijk mannetje dat ik Bos liever zie winnen. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die hem ontspannen vonden overkomen. Hij leek echt telkens gigantisch geirriteerd als Bos met iets kwam waar hij het niet mee eens was of geen antwoord op wist. Ik vind hem er zo stijfjes bij staan altijd en zo arrogant ook, alsof hij denkt dat hij al gewonnen heeft ofzo. Ik mag helaas pas volgende keer stemmen maar van mijn ouders mogen we via hun wel meestemmen. 'Wij' gaan waarschijnlijk op de sp stemmen, mijn moeder twijfelt alleen nog of tussen groenlinks en sp.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:09

odetteke schreef:

correctie: afschaffing voor huizen boven de €500.000,- (is toch een leuke boerderij als je toevallig een keer een meevaller hebt waar je nooit meer in kan komen)
en voor alle lagere hypotheken van 52 % naar 42%. Oftewel ik zal in de toekomst nagenoeg geen mogelijkheden meer hebben om een normaal huis te kopen. Inderdaad voor starters misschien nog NET te doen, omdat de huizen prijzen zakken. Dit omdat ze bijna niet meer te verkopen zijn voor de oorspronkelijke bedragen. hierdoor stort de economie en en komt er een groot tekort aan huurwoningen aangezien het gros never nooit meer een huis kan kopen. Fijn Boos!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:15

Sorry, ik reken nog in guldens Haha! Maar er gaat alleen wat veranderen dus als je meer dan 55.000 (nu wel in euro;s) per jaar verdient volgens deze plannen EN voor het eerst een hypotheek afsluit. Bovendien willen ze de overdrachtsbelasting (6% van de waarde van het huis) afschaffen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:27

Ze willen het afschaffen voor de hogere inkomens dat klopt en terugdringen voor de lagere inkomens. alleen de linkse stemmers zien alleen het gedeelte van de hogere inkomens. ze vergeten even dat er ook gevolgen zijn voor de lagere inkomens. dus de terugdringing van 10 %. Alleen dat valt in het niet aangezien zij eurotekens zien aangezien de mensen die het beter financieel voor mekaar hebben gekort worden.

Daarnaast een ander belachelijk punt van de PVDA: moeten de rijken oftewel de grootverdieners allemaal veel meer belasting betalen terwijl deze mensen door hun bedrijven en investeringen ervoor zorgen dat JIJ kan werken nu of in de toekomst en dat ons land een concurrerende positie behoudt in europa. Deze bedrijven worden het in de toekomst zo moeilijk gemaakt door de extra kosten dat velen zich op de duur in andere europese landen zullen gaan vestigen. Zodat de werkeloosheid stijgt. ook de hoog opgeleiden zullen naar het buitenland vertrekken aangezien ze hier alles kunnen gaan inleveren en meer kunnen verdienen buiten NL (dat gebeurd helaas nu al, maar nog op niet zo'n grote schaal). Maar helaas hier heeft niemand die PVDA gaat stemmen aan gedacht.

En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van de huidige werkelozen en het zorgstelsel wat hierdoor vreselijk in gevaar komt, omdat het geld nergens meer vandaan gehaald kan worden omdat de bedrijven en hoog opgeleiden weggejaagd worden.

En over het reïntegratie beleid zal ik helemaal niet beginnen. nee wees naief, zorg ervoor dat je op korte termijn het enkele jaren goed wil hebben zonder aan de toekosmt te denken en stem Bos. Applaus van mij.

En Nee ik ben geen groot verdiener en nee ik kom bij lange na niet bij de €55.000 per jaar. Mocht ik willen. Ik zit nog wel modaal, maar ok daar heb ik keihard voor gewerkt en mijn opleidingen voor gedaan. Maar ik denk wel aan mijn toekomst.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:20

Het is een illusie om te denken dat het bij de afschaffing van de hypotheekrente-aftrek van 52% blijft.

Er komt vanzelf een situatie dat de overheid weer eens geld nodig heeft en als de eerste stap gemaakt is, dan is een tweede altijd kleiner en is de aftrek van 42% verdwenen voor je het weet. Het probleem is dat dit soort dingen altijd gebeuren als het economisch slecht gaat, want dan kan het rijk die extra inkomsten het beste gebruiken. Dus als de afschaffing van 52% na deze verkiezingen een feit wordt, dan kan je op je vingers narekenen dat de eerstvolgende recessie dubbel zo zwaar wordt omdat het rijk financieële zekerheid bij de mensen weg gaat halen.

En zoals Bos al treffend opmerkte, hij is geen stofzuigerfabrikant, die geven tenminste nog een garantie van een jaar, hij blijkbaar slechts tot de deur...

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:49

Ik heb gestemd op Bos als premier, ik ga ook pvda stemmen dus dan word het automatisch Bos Knipoog

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:51

Vinden jullie echt dat Wouter Bos ons land goed kan vertegenwoordigen in de EU en daarbuiten? Ik vind hem niet echt representatief. Als iemand steeds zo tegen je lacht, dan voel je je toch in de maling genomen?

JP mist misschien ook wat uitstraling en in het begin heeft hij wel klunzige dingen gedaan misschien Haha! , maar al met al is hij WEL een serieuze gesprekspartner in het buitenland. Ik moet nog maar eens zien of W. Bos Clown dat is.

En Merilyn: Helemaal mee eens!!!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:16

Ik vind beide een stelletje prutsers....Bos nog erger dan Balkenende.....Ik hoop toch echt niet dat een van deze twee incompetente sukkels Nederland nog verder de vernieling in helpt.....Van mij mag Mark Rutte het worden, hij is serieus, heeft een betere verhouding met de Nederlandse kiezer en heeft een frisse kijk op zaken die Nederland naar mijn mening ook wel hard nodig heeft. Bovendien zie ik Rutte veel meer als iemand die ons op internationaal gebied kan vertegenwoordigen dan Bos of Balkenende. Het komt op mij over alsof die twee denken dat de strijd tussen hun gaat en dat de rest sowieso geen schijn van kans maakt....Think again!

Mijn stem gaat mooi naar de VVD en Mark Rutte!!! Haha!