Partij voor de dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katuwr

Re: Partij voor de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:17

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de partij er is. Als daar veel mensen op stemmen, misschien dat andere partijen dan denken dat dat de aandacht van mensen trekt, en misschien gaan die daar ook wel punten van in hun programma opnemen. Of de partij zelf goed is weet ik niet, daar heb ik niet genoeg informatie voor.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:43

joozz schreef:
Klijn schreef:
En waar is de aandacht voor andere belangrijke vraagstukken van de samenleving??????????

Heel fijn voor de dieren allemaal maar kom op, als we nou realistisch kijken kun je hiermee geen land regeren...

Jammer dat veel mensen niet de moeite nemen het uitgebreide partijprogramma te lezen, onder hoofdstuk 9 staan veel, in mijn ogen, goede partijpunten over de maatschappij in het algemeen. En het lijkt mij juist goed dat ze 1-3 zetels hebben, om zo belangrijke issues over o.a. dierenwelzijn hoger op de agenda te krijgen. Voor de varieteit in de kamer is dat zeker niet verkeerd.

Voel me een beetje in een hokje geplaatst waar ik niet thuis hoor Clown Heb namelijk dat punt 9 wel doorgelezen en dan nog mis ik heel veel belangrijke dingen!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:28

Katuwr schreef:
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de partij er is. Als daar veel mensen op stemmen, misschien dat andere partijen dan denken dat dat de aandacht van mensen trekt, en misschien gaan die daar ook wel punten van in hun programma opnemen. Of de partij zelf goed is weet ik niet, daar heb ik niet genoeg informatie voor.

Dat is een opmerking waar ik wel achter sta en waarom ik het op zich ook best vind dat er een Partij voor de Dieren is en als ze een paar zetels krijgen.
Zijn inderdaad zetels die de grote partijen ook graag willen hebben dus als de PvdD 4 zetels haalt is er inderdaad goed kans dat de grote partijen ook meer aandacht aan deze onderwerpen gaan besteden en er meer van in hun volgende verkiezingsprogramma zullen opnemen.
Nou is er sowieso al wel aandacht vanuit de grote partijen maar ik wacht ook nog op meer rechten voor dieren en dan vooral op serieuze straffen voor mensen die dieren verwaarlozen, mishandelen, etc.
Verder zal er gewoon meer aandacht aan natuur en zeker veel aan het milieu moeten komen. Het blijkt toch steeds weer/meer dat er grote problemen zijn/ontstaan. Opwarming aarde, stijging zeespiegel, verdroging, verschuiving van de klimaatzones, grondstoffen die opraken, ozonlaag en hoe je het ook allemaal maar wilt noemen.
Maar ja.. toch gaat mijn stem ergens anders heen al twijfel ik nog naar wie.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:24

Iemand Martin Gaus horen preken gisteravond in "Tegenpolen"?

Wat een engerd!
Vind de hele partij net Wakker Dier ipv een politieke partij en is mij veel te links.
Zeggen dat je een dierenliefhebber bent en dan nertsen loslaten, zoiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:30

Jamezy schreef:
[***] schreef:
Enn ze laten alweer bij zich horen bij de kwestie van het blik paarden in Waddenzee-water. Natuurlijk, direct even laten weten dat ze een aanklacht in zullen dienen tegen de eigenaar, men ruikt publiciteit!

Mag ik jou een hand geven? Haha!

Ja hoor, dat mag Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:55

Volgens de stemwijzer was deze partij voor mij de beste keuze, ik mag alleen nog niet stemmen.
Ookal mocht ik wel stemmen weet ik niet of mijn stem er daadwerkelijk heen zou gaan aangezien het nog niet zo'n hele bekende partij is en ze waarschijnlijk toch niet in de kamer komen. Aan de andere kant hebben dit soort partijen de stemmen hard nodig. Wordt nog moeilijk over een paar jaar als ik mag stemmen Lachen

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:59

ik mag dit jaar voor t eerst gaan stemmen, ik stem dan ook op hun

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:19

PvdD is tegen alle vormen van dieren uitbuiten, dus ook de manier waarop paarden worden gehouden.
En ook zwemmen met dolfijnen is niet iets wat zij toejuichen, dierenmishandeling dus.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:53

er is in het prgramma idd wel iets te vinden over de samenleving en maatschappij
maar het blijft in mijn ogen een partij met en zeer eenzijdig prograama dat weinig realistisch blijkt te zijn

en idd het gestunt met bn-ers en sneue stunts met slap extreem links geitenwllensok geneuzel
ne dank je
ik denk dat als een partij als dit echt een noemenswaardige plaats in de regering zu krijgen het wel eens flink de verkeerde kant op zal gaan met NL
maar voorlopig maak ik me daar nog niet te druk om

er zijn andere partijen die ook aardig wat aan dierenwelzijn en millieu etc willn gaan doen
maar die zijn op andere vlakken ook actief etc
ik bedoel , glof me ik bn pro dieren in grondwet etc, maar ik wil wel een regering met heel wat meer realiteits zin en daadkracht op heel wat meer vlakken dan de pvvd heeft

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:03

essie79 schreef:
PvdD is tegen alle vormen van dieren uitbuiten, dus ook de manier waarop paarden worden gehouden.

Ze zijn niet tegen mensen die goed met hun paarden omgaan. En tegen het uitbuiten van paarden is toch alleen maar goed?? Die lange slachttransporten bijvoorbeeld, dat is toch ook niet normaal???

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:05

draumpje schreef:
en idd het gestunt met bn-ers en sneue stunts met slap extreem links geitenwllensok geneuzel
ne dank je

Ze zijn helemaal niet extreem links. Helaas wordt deze partij wel vergeleken met de linkse dierenorganisaties enz. Maar dat is helemaal niet hetzelfde.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:20

ik vind dat deze patij wel wat zetels verdinet. voor de dingen die hun belangerijk vinden. Hee ze veroveren hues niet heel den haag hoor! en een paar zetels zou wel handig zijn

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:15

joozz schreef:
Ze zijn niet tegen mensen die goed met hun paarden omgaan.

Ik heb het nergens kunnen vinden, maar weet iemand toevallig wat 'goed' bij hen inhoudt? Want voor hetzelfde geld is goed:
-geen wedstrijden meer, noch sporen of zweepgebruik
-paarden bij vriesweer in warme stal opsluiten
-elk paard individueel minstens een ruimte van een voetbalveld groot om te kunnen bewegen.
-Gezien paarden minstens met 3 moeten staan, is de minimumgrootte van de wei dus 3 voetbalvelden groot
etc...

Misschien beetje overdreven hier, maar er zijn serieus mensen die dat de goede manier vinden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:18

Mmm ik vind eigenlijk ook dat elk paard wel de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kunnen, en om paard te zijn ja.
Maar paarden met kou maar in een warme stal te proppen.. Maar goed, neem aan dat dit slechts voorbeelden waren Lachen

Goed dat ze er zijn hoor, daar niet van, maar ik blijf erbij dat ze het niet gaan redden. Daarvoor is hun programma te eenzijdig. Misschien dat ze in een linkse coalitie kunnen komen, maar ik geef ze weinig hoop. Maar er is veel media-aandacht voor, dat hebben ze maar mooi bereikt! Laat mensen er maar over nadenken wat er met dieren wordt uitgehaald!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:25

Ja hoor, dat waren maar gewoon voorbeelden, niet mijn idealen moest je dat denken Haha! . (over die warme stal, ik ken helaas een dierenpartij die het sielugh vind als diertjes in de winter buiten staan zonder deken Ach gut , vadaar dat ik even zeg dat goed leven voor paarden niet voor iedereen hetzelfde is. )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:27

NoU mAarrr hEt iZ o0K shIelUghhh hoor! Cool

We zullen zien hoe de PvdD het over twee weken gaan doen! Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:39

Het ruikt mij iets te veel naar Wakker Dier.

Stem van mij zullen ze nooit krijgen, van niemand hier die ik ken Lachen

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 19:55

In het partijprogramma staat dat ze wettelijke regels willen voor het huisvesten van dieren. Dat lijkt mij alleen maar nuttig. En echt, ze zijn helemaal niet extreem links. Helaas wordt er teveel de link gelegd met die extreemlinkse dierenactivisten. Maar daar staat de PvdD helemaal niet voor.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:26

Ik zal nooit op deze partij stemmen. Alleen al vanwege hun kijk op paarden houden Haha! Mijn paard staat deze winter zielig buiten zonder deken *LOL* Verder prima partij maar ze slaan een beetje door... Ik mis ook verdere punten buiten dieren om.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:11

Groep wilders heeft de dieren ook op het programma staan:
IX. Dierenrechten/dierenwelzijn
Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:22

Wilders? Die man die wil investeren in meer wegen, een tweede nationale luchthaven in de Flevopolder of in zee en die het Groene Hart wil volbouwen? Ja, daar zijn de dieren vast bij gebaat.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:27

Alsof ze ook echt serieuze intenties hebben om aan de macht te komen..ze zien ook wel dat dat met dat programmatje niet lukt. Maar als blijkt dat er mensen op stemmen zien de andere partijen wél dat de Nederlandse burger vindt dat er aandacht moet komen voor hun punten. Als ik een zwevende kiezer was had ik om die redenen waarschijnlijk wel Partij voor de dieren gestemd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:28

Bealy schreef:
Wilders? Die man die wil investeren in meer wegen, een tweede nationale luchthaven in de Flevopolder of in zee en die het Groene Hart wil volbouwen? Ja, daar zijn de dieren vast bij gebaat.

Noem eens voorbeelden van dat groene hart?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:38

mmm, er word nu ook gezegd dat pvdd word vergeleken met extrem links activisme (na een post van mij)

laat ik even vooropstellen dat ik dat niet bedoelde...
ik ben trouwens ook erg pro voor dieren in grondwet , huisvestings regels etc etc
maar dan wel door mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben en reëel zijn ...
en niet deze partij in zijn huidige vorm/bezetting en manier van aanpak

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:04

Desiree schreef:
Bealy schreef:

Noem eens voorbeelden van dat groene hart?

Dan moet je de Nota 'Ruimte' eens doorlezen (Ruimte voor ontwikkeling), daar staan alle plannen in (wonen, recreëren, infrastructuur). Daar heeft hij vóór gestemd en bijvoorbeeld de SP, GroenLinks, de PvdA en de Groep Lazrak niet.