Alles word minder en zuiniger, als ze maar geld verdienen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Alles word minder en zuiniger, als ze maar geld verdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:26

hmm.. laten we zo zeggen dat ik persoonlijk het gevoel heb dat ik meer kleingeld in mijn kontzak heb zitten. Tegenwoordig betaal ik alles in de supermarkt en andere winkels met de pinpas. Ik heb cash eigenlijk alleen maar nodig op straat en in de kroeg of iets dergelijks. Zelfs in de kantine van de zaak betaal in met plastic. Als ik dus een keer ga pinnen, dan blijft dat geld eeuwig in mijn portemonnee zitten. Vroeger had ik 100 gulden in mijn portemonnee en die draaide ik er in een week door. Nu heb ik 100 Euro in mijn portemonnee en die blijft bijna een maand in mijn portemonnee rondhangen tot die helemaal op is.

Ik heb geen idee of meer mensen dat zo ervaren. Ik geloof wel dat er sinds de invoering van de Euro meer contant geld in de omgang is dan vroeger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:32

Er is meer contant geld in omgang terwijl je meer met de pinpas betaald? Hoe moet ik dat zien?

Ik betaal ook veel met de pinpas, vandaar dat ik amper geld in mn portemonee heb zitten. Als ik een keer pin, en ik ga daarmee betalen is dat geld binnen no-time weg. 50 gulden had ik langer in mn portemonee zitten.... Tong uitsteken

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:38

Cer: je ziet toch hoe je dat moet zien.. Ik blijf met pinpas betalen, ook al heb ik contant geld in de portemonnee..

gewoon omdat het met cash geld veel moeilijk is na te gaan waar het geld heen ging, en dan kan ik eind van de maand niet zien waar ik al mijn goeie geld aan besteed heb.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:45

Op zich vind ik het niet zo ramp dat luze dingen duurder zijn geworden. Maar ik vind het wel heel erg dat de eerste levensbehoefte zoals gas, water,licht en huur zo sterk gestegen zijn. Je hebt het gewoon nodig om te leven. En daar boven op komt ook nog eens de zorgverzekering die je verplicht bent om af te sluiten. Al moet ik wel zeggen dat als je zorgtoeslag krijgt en je niet oververzekerd het niet zo heel veel uit maakt met vroeger.
Maar ja wat kunnen we er aan doen. Iedereen zegt er wat van maar niemand doet iets(waaronder ik zelf ook)
Maar ik moet ook wel zeggen dat de mensen wel erg veel luxe hebben in nederland. Ze hebben een dure auto(vaak op de leen)mooie tv dure kleren enz.(dit geld natuurlijk niet voor iedereen)en dat was 30 jaar geleden wel anders toch. Toen hadden we niet een dure bmw of 3 spelcomputers binnen staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:47

Naaaah Joost, ik snap t niet... Haha! Bloos
Als je het in je portemonee houdt, is het toch niet in omloop? Dus is er niet meer geld in omloop? Ja, plastic geld..
Maar als mijn plastic geld erdoorheen is vanwege de kosten, dan heb ik niet ineens meer geld in mn portemonee. Dat moet ik wel eerst ergens vandaan halen... Tong uitsteken

Dus dat aow-ers meer contact geld hebben, gaat niet op.

*ik weet het, ik ben te blond voor deze materie*

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:13

Ik hou de betalingen bij voor mijn vader en die heeft alleen aow.
Nou daar wordt je echt niet vrolijk van.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 20:14

het houd dus gewoon in , zins de euro er is is alles gewoon te duur, ik vind 70 cent voor een piep klein bolletje ijs gewoon te veel doe dan een bolletje die gewoon wat groter is dan vind ik 70 cent normaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:01

Ach ja de rijken zijn weer 10% rijker geworden. Die zullen echt niet weten waar je het over hebt.

Zolang de ondernemers nog een grote vinger in de pap hebben met het beleid in Nederland, zal de kloof alleen maar groter worden en snappen ze echt niet wat die plebejers toch bedoelen, ze zullen gewoon wat serieuzer met hun geld om moeten gaan ipv verbrassen Haha! aan bv ijsjes. Clown