Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oreo schreef:Allochtonen moeten zich aanpassen, vrijwillig en anders verplicht. Op het moment gaat het echt de verkeerde kant op het (te) tolerante Nederland............
ShirleyA schreef:Oreo schreef:Allochtonen moeten zich aanpassen, vrijwillig en anders verplicht. Op het moment gaat het echt de verkeerde kant op het (te) tolerante Nederland............
Amen!
sronnie schreef:Ze zullen zich maar moeten aanpassen aan de Nederlandse gebruiken. Ramadan kan opzich nog wel, maar tot op bepaalde hoogte.
2 allochtonen jongens (moslim dus) bij mij in de klas wouden met de ramadan niet naar praktijk lessen komen i.v.m. dat je gewoon soms dingen moet proeven. Ook wouden zij deze dagen geen varkensvlees aanraken.
Maar ook aan de bus kan ik me mateloos aan irriteren aan gebrabbel wat ik dus niet versta. Je bent in Nederland en spreek dan wanneer je buiten bent ook gewoon 'onze' taal, dat men binnen eigen huis vaderlandstaal wilt spreken vind ik tot daar aan toe.
Princess_ schreef:Niet om je aan te vallen hoor merilyn, maar ik vraag me wat af.
Ik zie vaak genoeg mensen met enorme kruisjes om hun nek onder hem mum ik ben christen. Ik erger me daar aan. Maar dat is ook uiting van religie dus ik kan dr niks van zeggen vind ik. Waarom van een hoofddoek zo'n probleem maken?
Ghani schreef:
Ben het hier ook wel mee eens!
Je past je gewoon aan! klaar. Als ik naar Turkije emigreer, en daar slachten ze op islamitische wijze, dan eet ik het vlees op islamitische wijze en ga ik niet een slager beginnen waar Westers-geslacht-vlees te koop is.
(even vb he.....)
Maar ik vind het belachelijk dat wij ons hier zouden aanpassen aan gebruiken uit een ander land. Neem bv de ramadan.. Ze willen een westerse feestdag gaan inwisselen voor de ramadan. Maar.. hoe doen ze het dan met werk en school? Wij westerlingen, willen 2 kerstdagen vrij en niet 1 kerstdag werken, zodat Islamiten de ramadan kunnen vieren..
Vind het echt belachelijk! .
Machie schreef:Ja ze moeten zich aanpassen door de taal te beheersen. Dat ze een ander geloof hebben, prima lekker zo houden. Hoofddoekjes, prima, heb ik geen last van. Ook in het openbaar mag dat van mij best. Je kunt nl niet zeggen dat moslims niet meer met hoofddoekjes mogen lopen en christenen wel met kruisjes ed. Iedereen mag van mij zn eigen geloof hebben MAAAARRRR ze moeten het niet opdringen aan anderen. Loop er maar bij zoals je zelf wilt, geen probleem. Zolang ik het maar niet hoefNederland wil graag een multiculturele samenleving zijn dus ook verschillende geloven. Die moeten mensen dan van elkaar respecteren
en over feestdagen: Ik heb weinig met het christendom, dus weinig met die feestdagen. maar deze feestdagen horen wel bij nederland. Die kun je dus niet gaan veranderen imo. Wel vind ik dat moslims vrij moeten kunnen krijgen voor hun suikerfeest. Kost ze dan een vrije dag
Machie schreef:Hoofddoekjes, prima, heb ik geen last van. Ook in het openbaar mag dat van mij best. Je kunt nl niet zeggen dat moslims niet meer met hoofddoekjes mogen lopen en christenen wel met kruisjes ed.
yousra schreef:De moslims werken gewoon met kerst, maar met ramadan niet.
Ik weet dat dit Nederland is, maar het is een vrij land.
odetteke schreef:[***] schreef:De moslims werken gewoon met kerst, maar met ramadan niet.
Ik weet dat dit Nederland is, maar het is een vrij land.
Dat lijkt me heeel moeilijk te realiseren, omdat het overgrote deel van de werkgevers en nemers graag met de kerst vrij wil. Veel werk kan er in de meeste bedrijven op deze dagen niet verzet worden.