Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:52

flippieh schreef:
ik vrouw bijna 16 jaar vind dat het wel moet kunne

tot 20 weken
denk maar is aan al die jonge meisjes die verkracht worden van 9 tot ... die niet eens een gewenst kind willen en toch er een moete krijgen

wil jij graag een kind van je verkrachter ,,?

tot 20 weken zeg jij??? weetje wel dat je dan echt al n heeel kindje heb alles erop en eraan t enige wat nog moet is rijpen van de longen en n bepaald aantal organen laten groeien verder is t n heel kind met al n leven met 20 weken!!!!

stel he dat ik pas na 20 wrken erachter zou komen dat ik zwanger was dan hou ik het ongetwijfeld!!!!!

edit typfouten!! enne dan vindt ik dat ze moet kiezen voor afstaan VOOR ADOPTIE.. 20 WEKEN IS ECHT AL N HEEL KINDJE
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 28-10-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:52

katiavl schreef:
condoom plus pil mischien. En een goei pil is redelijk veilig ? kzie je punt niet van heel men leven geen sex meer te mogen hebben ze

Het schijnt volgens de verloskundige anders vaker voor te komen dat mensen door de pil heen zwanger worden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:54

avanti4ever schreef:
zielig verhaaltje over kindje

ik quote hem niet helemaal, maar zo'n verhaaltje vind ik volsterkte onzin. Een kloppend hartje en wat andere organen zijn al snel aanwezig, maar er zijn nog geen zenuwen om alles te reguleren, dus nog geen enkele vorm van bewustzijn.

Ik ben voor abortus, maar wel met een beperking tot een bepaalde tijd. 12 weken heeft tot gevolg dat je er al snel overheen zit, waardoor je geen bedenkttijd hebt, wat ik heel belangrijk vind. Het is nou eenmaal een ingrijpende behandeling, vooral mentaal. Tot 24 weken in nederland geldt voor zover ik weet alleen in extreme gevallen, bijvoorbeeld bij zwaar gehandicapte kindjes, dus niet dat je het na 23 weken zat bent en dan maar even je kind weg laat halen. Vanaf 25 weken is het kind in theorie levensvatbaar buiten de moeder, dus dat is zo laat!

Ik ben trouwens 19, en ja ik weet hoe kindjes er van week tot week na bevruchting uitzien, bijzonder uitgebreid les over gehad, tot in alle details.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:54

Charos schreef:
katiavl schreef:
condoom plus pil mischien. En een goei pil is redelijk veilig ? kzie je punt niet van heel men leven geen sex meer te mogen hebben ze

Het schijnt volgens de verloskundige anders vaker voor te komen dat mensen door de pil heen zwanger worden.

klopt je kan door de pil heen zwanger worden

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:56

Ik ben voor Ja!

Als ik nu zwanger wordt, bijv. omdat het condoom scheurt of probleemn met de pil, laat ik het weghalen. Ik vind me zelf veel te jong, om nu al met een kind te lopen.

Verkrachtingen idem... Als iemadn verkracht is, kan ik mezelf heel goed voorstellen om het weg te laten halen. Je zou toch altijd terug kijken op die tijd.

Kijk, meiden die seks hebben zonder condoom of pil en dan zwanger worden.. die hebben er geen recht op vind ik ! Bij een ongelukje kan het gebeuren, maar gewoon bewust geen voorbehoedsmiddelen gebruiken.. eigen schuld dan.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:56

Charos schreef:

En daar heb ik dan weer mijn twijfels bij...

Denk je nou echt, dat wanneer iemand zo stom is om zonder condoom te vrijen, toegeeft dat ze stom bezig geweest is?!?
Nee hoor! Die roepen gewoon dat de condoom gescheurd is.
Of wanneer iemand die pil slikt en hem regelmatig vergeet...?!? Dan ligt het écht niet aan hun hoor! Dan werkt de pil niet goed want zij vergeten hem nooít!!!
Laatst bijgewerkt door Ylana op 28-10-06 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:57

Yessy schreef:
avanti4ever schreef:
zielig verhaaltje over kindje

ik quote hem niet helemaal, maar zo'n verhaaltje vind ik volsterkte onzin. Een kloppend hartje en wat andere organen zijn al snel aanwezig, maar er zijn nog geen zenuwen om alles te reguleren, dus nog geen enkele vorm van bewustzijn.

Ik ben voor abortus, maar wel met een beperking tot een bepaalde tijd. 12 weken heeft tot gevolg dat je er al snel overheen zit, waardoor je geen bedenkttijd hebt, wat ik heel belangrijk vind. Het is nou eenmaal een ingrijpende behandeling, vooral mentaal. Tot 24 weken in nederland geldt voor zover ik weet alleen in extreme gevallen, bijvoorbeeld bij zwaar gehandicapte kindjes, dus niet dat je het na 23 weken zat bent en dan maar even je kind weg laat halen. Vanaf 25 weken is het kind in theorie levensvatbaar buiten de moeder, dus dat is zo laat!

Ik ben trouwens 19, en ja ik weet hoe kindjes er van week tot week na bevruchting uitzien, bijzonder uitgebreid les over gehad, tot in alle details.
ik zei toch ook dat ik m ergens vond? en ja w.s is t fictief tis iig wel pakkend
@ylana je kan echt door depil heen zwanger worden..serieus

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:57

Ik zeg ook niet iedereen...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:58

flippieh schreef:
ik vrouw bijna 16 jaar vind dat het wel moet kunne

tot 20 weken
denk maar is aan al die jonge meisjes die verkracht worden van 9 tot ... die niet eens een gewenst kind willen en toch er een moete krijgen

wil jij graag een kind van je verkrachter ,,?

natuurlijk wil niemand een kind van een verkrachter, graag.
Stom stom stom argument

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:00

@Ylana, Ik had het met de verloskundige over het type pil en die vertelde dus dat het bij de microgynon 30 vaker voorkwam omdat het een hele lichte pil is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:00

http://www.vbok.nl/voorlichting4.htm
Dan zie je hoe snel je al een compleet kindje ziet.

Ylana dat denk ik ook.
De meeste zullen niet eerlijk vertellen dat ze de pil vergeten zijn.
Of dat ze niet zo slim zijn geweest om tijdelijk een condoom te gebruiken omdat ze ziek zijn geweest.

Ik geef eerlijk toe, dat toen ik niet samenwoonde zowel pil als concoom gebruikte.
Dan moet het wel erg raar gaan wil je door beide heen zwanger worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:02

das omdat er meer obesitas is, en bij echte obesitas is de pil minder effectief. dat heb ik toch geleerd in biologie.
En ja ook mensen mee obesitas kunnen kinderen krijgen. Knipoog

inderdaad plus dat er nog verschil in sterkte is. De bovenstaande pil heb ik gekregen alleen voor mijn maandstonden. Dokter heeft zelfs bijverteld dat ik daar geen sex mocht mee hebben. Dat ik dan nie veilig ben

dan kun je inderdaad wel zwanger door de pil raken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-10-06 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:03

avanti4ever: het is ook niet als persoonlijke aanval bedoelt, maar zulke verhaaltjes vind ik van die stemmingsmakerij die nergens op slaat, maar het is goed om ook zulke dingen in een topic als dit te vermelden Lachen
Ik vind trouwens dat abortus ook moet kunnen bij meisjes van 15 die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken: op dat moment denk ik niet 'had dat domme mens maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken' maar dan denk ik puur aan de toekomst van het ongeboren kind!
Ik gebruik trouwens ook pil+condooms, moet er niet aan denken zwanger te raken, zou niet alleen niet fijn zijn voor mijn geplande toekomst, maar ook niet voor het kind.

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:03

Ik ben voor abrotus. mits er een goede reden voor is.
En na 12 weken vind ik het toch wel wat te laat!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:04

Ikzelf (vr, 18 jaar) vind abortus ook enkel kunnen bij verkrachting of als het doorheen de pil kwam en daarbij ook nog eens doorheen het condoom, want als je aan de pil begint, mag je je best eens informeren en in elke bijsluiter staat dat de pil niet 100% werkt.

Ik ben vorige week met m'n broer z'n vriendin (ze verwachten hun eerste kindje) mee geweest om naar de echografie te gaan kijken. Het kindje zit er nu 6 maanden = 24 weken en ziet er echt al redelijk volgroeid uit. Dat er in Nederland geaborteerd wordt tot 24 weken, vind ik gewoon te erg. Vanaf 24 weken is een baby namelijk al echt levensvatbaar bij een te vroege geboorte. Het weghalen van een kind vind ik dus ook gewoon moord indien er geen sprake is van bovenvernoemde situaties.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:04

avanti4ever schreef:
ik heb daar een stukje op gevonden best pakkend...
ik heb zelf n zoon van bijna 6:)
ik heb 1 keer een abortus gehad(na mn zoon) dat was al heel snel toen ik t wist...en daar heb ik nog spijt van rede??? als iem dat wil weten pb je maar het is namelijk n beetje beladen..om te zeggen.. t kon igg niet anders en t doet pijn maar ik ben tegen abortus behalve bij verkracting incest oid.. verder vindt ik net als runnungka.. dat als je sex kan hebben vrijwillig en niks gebruikt je de consequenties moet dragen al wordt t kind daar wel de dupe van...

---------------------------------------------

OKTOBER:
Vandaag is mijn leven begonnen. Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ben er al. Ik word een meisje. Ik krijg blond haar en blauwe ogen. Bijna alles staat al vast, zelfs dat ik van bloemen zal houden.

19 OKTOBER:
Sommigen zeggen dat ik nog niet echt een persoon ben, en dat alleen mijn moeder maar bestaat. Maar ik ben wèl echt een persoon, net zoals een kruimeltje brood toch werkelijk brood is. Mijn moeder bestaat. En ik ook.

23 OKTOBER:
Mijn mond begint zich nu te openen. Denk je eens in, over een jaar of zo zal ik al kunnen lachen en later zal ik gaan praten. Ik weet wat mijn eerste woordje zal zijn: MAMMA.

25 OKTOBER:
Vandaag begon mijn hart helemaal uit zichzelf te kloppen. Van nu af aan zal het mijn hele leven rustig blijven kloppen, zonder ook maar één keer stil te staan om uit te rusten! En na vele jaren zal het moe worden. Het zal ophouden met kloppen, en dan zal ik sterven.

2 NOVEMBER:
Ik groei nu elke dag een beetje. Mijn armen en benen beginnen vorm aan te nemen. Maar ik moet nog heel lang wachten voordat ik op die kleine beentjes overeind kan gaan staan om naar mijn moeders armen te reiken, en voordat ik met deze kleine armpjes bloemen zal kunnen plukken en mijn vader zal kunnen omhelzen.

12 NOVEMBER:
Er beginnen zich heel kleine vingertjes aan mijn handen te vormen. Wat zijn ze grappig klein! Met die vingertjes zal ik mijn moeders haar kunnen strelen

20 NOVEMBER:
Vandaag pas heeft de dokter aan mamma verteld dat ik hier onder haar hart leef. O, wat zal ze gelukkig zijn! Ben je gelukkig, mamma?
25 NOVEMBER:
Mijn pappa en mamma zijn waarschijnlijk al een naam voor mij aan het bedenken. Maar zij weten niet eens dat ik een meisje ben. Ik wil Kathy genoemd worden. Ik word al zo groot.

10 DECEMBER:
Mijn haar groeit al. Het is zacht en licht en glanzend. Wat voor haar zou mamma hebben?

13 DECEMBER:
Ik begin nu net te kijken. Het is donker om mij heen. Als mamma mij ter wereld brengt, zal die wereld vol zonneschijn en bloemen zijn. Maar wat ik het allerliefst wil zien, is mijn mamma. Hoe zie je eruit, mamma?

24 DECEMBER:
Zou mamma het zachte kloppen van mijn hart horen? Sommige kinderen zijn een beetje ziek als zij geboren worden. Maar mijn hart is sterk en gezond. Het klopt zo regelmatig: tik-tik, tik-tik. Je zult een gezonde dochter krijgen, mamma!

28 DECEMBER:
Vandaag kwam er een eng, koud en hard ding binnen in mijn mamma.
Vandaag heeft mijn mamma mij gedood.
---------------------------------------------

harde crue tekst maar ik plaats m toch:)

ik ben overigens 25

vrouw 27jaar
doet me pijn dit te lezen dit omdat ik zelf een abortus heb gehad.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:05

ik vind dat als je de pil of condoom heb gebruikt en je raakt toch zwanger dat een abortus wel kan.
ook vind ik dat als iemand bijv verkracht is een abortus zeker moet kunnen.

maar als iemand geen 'bescherming' heeft gebruikt en zwanger raakt een abortus niet kunnen.

Charaz

Nou ik heb dus geen overgewicht plus dat die pil bij mij gewoon als anti-conceptie is voorgeschreven.
Ik heb hem ook netjes elke dag ingenomen.

Én toch zwanger, dat is toch niet onverantwoordelijk?

Kijk ik heb niet voor abortus gekozen, maar er zijn er misschien genoeg die dat wel zullen doen. En ik vind dat niemand die keuze voor je kan maken.

Anoniem

Tieneke
Is dat in Belgie anders?
To wanneer het mag bedoel ik dan

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:06

ik waas 23 weken er 4 dagen zwanger toen ze erachterkwamen dat mn dochter gehandicapt geboren zou worden..ik had nog 3 dgn de tijd om te bedenken wat ik wou,want na 24 weken kon het niet meer weggehaald worden,ik heb mn dochter gehouden....
ik heb er geen seconde over getwijfelt...
maar een jaar gelden toen ik weer zwanger bleek te zijn 5 wkn heb ik toch gekozen voor een abortus,het feit dat ik 5 wkn zwanger was maakte het er niet makkelijker op...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

naam schreef:
Ik ben voor abortus!

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand ongewenst zwanger raakt, en in mijn ogen heeft het niets (zoals veel gezegd wordt met leeftijd te maken) ik vind niet dat als je sex hebt, je dan ook maar verantwoordelijk moet zijn voor een kind. Maar goed, ik denk dat dat ook te maken heeft met hoe je zelf over kinderen denkt!

Ik (30) zou zonder twijfel mezelf wat aan doen, als ik zwanger bleek te zijn en het niet weg gehaald mocht worden! Ik heb namelijk echt geen behoefte aan in kinderen. Dus moet ik dan de rest van mijn leven maar geen sex meer hebben? Nou lijkt me een beetje kortzichtig.

Kortom ik vind dus dat er altijd een mogelijkheid moet wezen voor abortus (en dat er een grens aan in het aantal weken waarom het nog kan, ja dat is begrijpelijk!)

Dit vind ik goed verwoord Naam! Ik ben het ook wel eens met degenen die hier zeggen dat sommige meisjes/vrouwen er ook niets aan doen om niet zwanger te raken en 'dan maar even' abortus laten plegen, soms tot twee, drie keer toe, maar wanneer dat niet zo is en iemand wel degelijk voorzorgen heeft getroffen en toch zwanger wordt (wat ZEKER kan) ben ik het eens met Naam: er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand de zorg voor een kind niet aankan (of wil)!! Dat kan niemand voor een ander beslissen. En in deze situatie zal het echt geen makkelijke beslissing zijn die je even neemt tussen het toetje en de afwas hoor...

Ik ben dus vóór de MOGELIJKHEID tot abortus.
En ik ben vrouw, 35.

lovelynutia

Ik ben voor, als er geen kindje gewenst is of er zijn andere redenen moet het kunnen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:07

Yessy schreef:
avanti4ever: het is ook niet als persoonlijke aanval bedoelt, maar zulke verhaaltjes vind ik van die stemmingsmakerij die nergens op slaat, maar het is goed om ook zulke dingen in een topic als dit te vermelden Lachen
Ik vind trouwens dat abortus ook moet kunnen bij meisjes van 15 die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken: op dat moment denk ik niet 'had dat domme mens maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken' maar dan denk ik puur aan de toekomst van het ongeboren kind!
Ik gebruik trouwens ook pil+condooms, moet er niet aan denken zwanger te raken, zou niet alleen niet fijn zijn voor mijn geplande toekomst, maar ook niet voor het kind.

ok ok ok;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:09

het is was de zwartse dag uit mijn leven en zal het mezelf nooit vergeven.
Ik wens niemand dit toe

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:09

Iemand die ik ken is zelfs haar hele zwangerschap ongesteld geworden en zij wist dus ook niet dat ze zwanger was en ze heeft de pil ook haar hele zwangerschap doorgeslikt. Je zag het ook bijna niet echt heel erg raar. Zij heeft het kindje trouwens wel gehouden ook al was ze er totaal niet op voorbereid.

Ik ben zelf voor abortus, omdat ik van mening ben dat een embryo nog geen gedachten en gevoelens heeft, waardoor ik het geen moord vind. Ik denk dat sommige mensen niet in staat zijn om een kindje een goed leven te bieden en dan vind ik het verstandiger voor zowel het kindje als voor de ouder(s). Uitzondering natuurlijk als je maar onveilig gaat vrijen en er dan van staat te kijken dat je zwanger bent. Ben zelf vrouw, 21.