nederland, moslimland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

Re: nederland, moslimland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:13

feit is inderdaad dat we dalijk als autochtonen in de minderheid zijn ........
en ik vind dat dat in een land gewoon niet mag kunnen. we raken zo onze gewoontes kwijt en we nemen omdat zo tolerant zijn maar andere gewoontes oven .

nog even en onze kleinkinderen moet met een hoofddoekje naar school...
worden onze feestdagen geschrapt omdat de maan zo staat en zo en het dus suikerfeest of iets dergelijks is ....

nee ik vind dat een land zijn eigen gebruiken zo moeten hebben en dat we best tolerant kunnen zijn , maar op een gegeven moment moet je je ook gaan aanpassen en als jedat niet kan ... waarom ben je dan ergens ???
dit bedoel ik niet discriminerend , maar als ik zou emigreren naar een land waar ik me niet zou kunnen aanpassen, dan zou ik (zover mogelijk) terug gaan of een land zoeken waar ik me wel kan aanpassen.

ik bedoel hier echt niet mee dat we niet iets voor die mensen kunnen betekenen om zich hier een beetje thuis te kunnen voelen , bedoel ze brengen ons ook veel goeds , maar je kunt gewoon niet alles naar je hand willen zetten......

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:14

over dat moslimmannen en vrouwen geen hand willen geven aan anderen dat is al zo vaak in het nieuws geweest.. daar kan ik ook niet mee zitten, dat is nu eenmaal hun geloof .. klaar..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:14

LPtjuh schreef:

Kom maar op met die feiten!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:15

Bealy schreef:
LPtjuh schreef:

Kom maar op met die feiten!

is uitdrukking Clown

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:17

Wat een onzin!
Ten eerste: Ik kan me niet voorstellen dat twee derde van de Nederlanders hiervoor zouden kiezen. ( bedoelen ze trouwens "echte" Nederlanders of alle mensen met een Nederlandse nationaliteit?)
Ten tweede: het is een wet die nog niet eens is vastgelegd!
Dit is Nederland, waarom moet er zoveel worden aangepast voor hun?

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:17

Feit is dat er allochtonen zijn die hier binnenkomen en direct een uitkering krijgen. Laten die mensen lekker gaan werken, dan hoor je mij niet klagen. (En kom nu niet met mensen die niet mógen werken, want die bedoel ik niet.)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:18

daffene schreef:
@Snoevie, ja dat is echt waar.

sorry maar dat is belachelijk..............ik vind het prima dat mensen tot op zekere hoogte hun eigen gewoonten aanhouden,maar je moet je wél aanpassen..........

wat heb je tegen die mevrouw gezegd Daffene

en ik geloof niet dat we als nederlander in de minderheid komen,er wonen bv veel meer belgen/duitsers in nederland dan moslims,alleen merk/zie je dat vaak niet

*edit: en de meeste moslims werken gewoon hoor!dat ligt niet aan je geloof,hoewel sommigen het erg makkelijk vinden hun handje op te houden,al geld dat ook voor andere nationaliteiten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:22

LPtjuh schreef:
en ik vind dat dat in een land gewoon niet mag kunnen. we raken zo onze gewoontes kwijt en we nemen omdat zo tolerant zijn maar andere gewoontes oven .

nog even en onze kleinkinderen moet met een hoofddoekje naar school...
worden onze feestdagen geschrapt omdat de maan zo staat en zo en het dus suikerfeest of iets dergelijks is ....

nee ik vind dat een land zijn eigen gebruiken zo moeten hebben en dat we best tolerant kunnen zijn , maar op een gegeven moment moet je je ook gaan aanpassen en als jedat niet kan ... waarom ben je dan ergens ???
dit bedoel ik niet discriminerend , maar als ik zou emigreren naar een land waar ik me niet zou kunnen aanpassen, dan zou ik (zover mogelijk) terug gaan of een land zoeken waar ik me wel kan aanpassen.

ik bedoel hier echt niet mee dat we niet iets voor die mensen kunnen betekenen om zich hier een beetje thuis te kunnen voelen , bedoel ze brengen ons ook veel goeds , maar je kunt gewoon niet alles naar je hand willen zetten......

Als ik heel eerlijk ben, sluit ik me hierbij wel aan.
Ik vind het echt belachelijk dat we overal speciale voorzieningen krijgen voor de moslim medemens, niks mis mee hoor, dat ze hier wonen, maar laten ze zich maar eens wat meer aan ons passen, wil je dat niet, ga dan lekker terug naar waar je vandaan komt.
T klinkt hard, maar ik wordt het nogal zat, al die discussies..
Net als AH dat Halal vlees gaat verkopen.. ik zie sowieso al weinig allochtonen in de AH lopen??
Volgens mij verschuift iedereen al massaal naar de Aldi en de Lidl, en overigens zijn er genoeg halal slagers te vinden.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 17:23

Ik heb er verder niks over gezegd en wat Loesje88 zegt, is ook vaak op het nieuws geweest dat zij dat niet doen. Maar banketstaaf voelt het wel als je vriendelijk je hand uitsteekt om te bedanken.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:26

De naar Australie ge-emigreerde Nederlanders worden vaak de onzichtbare immigranten genoemd, omdat ze op lijken te gaan in de bevolking van Australie.
Zo hoort het vind ik. Je gaat niet zomaar naar een ander land, je moet je naar dat land aanpassen, niet andersom.
Ik ga toch ook niet naar bijv. Indonesie om daar een beetje de Nederlander uit te hangen? Of Japan?
Leuk dat ze een andere cultuur 'hebben' maar eigenlijk is het 'hadden' want zijn ze nu niet Nederlanders?
Dat word toch zo vaak geschreeuwd?

Natuurlijk zijn er ook goede voorbeelden, ik zal ze niet allemaal in een hoekje stoppen. Bij mij in de klas zitten drie 'allochtonen' die het geweldig 'Nederlands' doen en zeker voor een meisje heb ik gigantisch veel respect.
Ze praat en schrijft beter Nederlands dan ik.

Maar zodra die wet word ingevoerd, ben ik weg hier. Dan ga ik lekker naar Australie ga ik daar wel lekker onzichtbaar zitten wezen. Vork
Dan verlaat ik 'mijn' land dan maar, maar beter daar onzichtbaar zijn, dan hier een moslimhater genoemd te worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:31

Waar gaat het toch heen met ons land
Vind het echt absoluut niet kunnen als die 'wet' wordt ingevoerd. Dit is toch Nederland en geen Turkije oid? Sorry, het klinkt een beetje hard maar dan gaan ze maar terug naar hun eigen land.....

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:34

Ik kan het woord Moslim niet eens meer lezen door al die topics. Misselijk
Nederland is straks Nederland niet meer. Zou me niks verbazen als ik ooit nog vertrek naar het buitenland, vanwege dat waardeloze beleid en respect aan de Nederlandse cultuur. Wij passen ons teveel aan, maar hun zouden zich eens moeten aanpassen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:03

ik moet bekennen dat ik zelf ook weleens informatie inwin over emigreren naar Canada,heus niet alleen om de moslims natuurlijk,maar om het hele beleid wat nederland momenteel voert........

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:15

Wij zullen nooit met hoofddoekjes moeten rondlopen. De volgende generatie moslims is al minder geinteresseerd in de tradities van hun cultuur en past zich aan aan onze.De vrouwen denken, die belgische en hollandse vrouwen lopen niet de hele dag met een doekje rond, waarom wij dan wel? Voor dat ze in de meerderheid zijn zal dat al min of meer verdwenen zijn. Ook zal de nieuwe generatie moslims beter geschoold zijn en die gaan dan ook sneller aan werk raken.Wel vind ik dat we ze niet allemaal in ons land mogen laten Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:35

fienntjen schreef:
Wij zullen nooit met hoofddoekjes moeten rondlopen. De volgende generatie moslims is al minder geinteresseerd in de tradities van hun cultuur en past zich aan aan onze.De vrouwen denken, die belgische en hollandse vrouwen lopen niet de hele dag met een doekje rond, waarom wij dan wel? Voor dat ze in de meerderheid zijn zal dat al min of meer verdwenen zijn. Ook zal de nieuwe generatie moslims beter geschoold zijn en die gaan dan ook sneller aan werk raken.Wel vind ik dat we ze niet allemaal in ons land mogen laten Haha!

en daarbij is het een feit, dat het dragen van hoofddoekjes helemaal niet verplicht is volgens de koran?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:38

Moderatoropmerking:
Mensen, er bestaat een verschil tussen feiten en gedachten, haal deze aub niet door elkaar. Hiermee doel ik op de uitspraak van KeeK. Je kan iets denken, maar maar er dan aub geen absolute waarheid van. Dit topic kan voorlopig openblijven, maar laat allemaal zien dat je een beetje verstand hebt en dat je andere mensen respecteert en in hun waarde laat.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:43

Ik wilde gaan reageren maar door de kortzichtige reacties van vele posters laat ik dat maar..
--> Never argue with idiots, first they'll drag you down to their level and then they beat you with experience Nors opkijken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:04

Lenn schreef:
Ik wilde gaan reageren maar door de kortzichtige reacties van vele posters laat ik dat maar..
--> Never argue with idiots, first they'll drag you down to their level and then they beat you with experience Nors opkijken

Goed, misschien zou jij mensen met hun 'kortzichtige reacties' jou mening kunnen geven zodat zij hun 'kortzichtige reacties' misschien zouden kunnen aanpassen door het horen van de mening van een ander?
Ik vind het nogal kort door de bocht dat je dit zo zegt, want ieder heeft zn eigen mening, maar zonder meningen van anderen verander je nou eenmaal niet gauw van mening, of ben ik dan ook kortzichtig?

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:14

Ik vind (ja MIJN mening) dat de TS gelijk heeft. Was het niet de overheid die zei dat de buitenlanders zich moeten aanpassen aan de "normen en waarden" die gelden in ONS land? (religie daar buiten gelaten)

En nu begint dat juist andersom. (Let op de Shelia of whatever en op het vlees van de AH)

Ik ben verder geen rascist of wat voor eng iemand dan ook, maar ik vind wel dat we Nederland moeten blijven en geen Nederland-Marokko-Turkije-Afrika land. Nog steeds ben ik van mening dat mensen die naar ons land vluchten (ecomisch en politiek vluchteling) zich moeten aanpassen, WANT ze zijn te gast (mijn mening nogmaals) in ons land! En dus moeten ze zich grotendeels aanpassen.
Wat ik dan niet erg vind, is dat ze zelf winkels stichten, met alle soorten groenten en vlees en wat dan ook, voor hun religie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:18

Lenn schreef:

over welke idioten heb je het nu?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:27

pandabeertje schreef:
He als ze bij de AH halalvlees gaan verkopen, kunnen wij dan ook in Marokko lekker speklapjes kopen, of een broodje ham?
Als je daar woont als Nederlander heb je toch ook niet elke dag zin in schaap.

pfffff whahah. lekker kortzichtig weer!!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:30

KeeK schreef:
Feit is dat er allochtonen zijn die hier binnenkomen en direct een uitkering krijgen. Laten die mensen lekker gaan werken, dan hoor je mij niet klagen. (En kom nu niet met mensen die niet mógen werken, want die bedoel ik niet.)

welke bedoel je dan wel? Ze gaan toch allemaal door dezelfde procedure??

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:32

BounceBabe schreef:
Ik kan het woord Moslim niet eens meer lezen door al die topics. Misselijk
Nederland is straks Nederland niet meer. Zou me niks verbazen als ik ooit nog vertrek naar het buitenland, vanwege dat waardeloze beleid en respect aan de Nederlandse cultuur. Wij passen ons teveel aan, maar hun zouden zich eens moeten aanpassen.

hun? zij!! Wordt je toch verbeterd door een allochtoon.

En als het je niet bevalt dan ga je toch?!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:33

en misschien kun jij al je quotes in 1 bericht gaan zetten.
Ik vind het overigens niet kortzichtig, de gedachte, dat wij onze speklapjes dan niet ook gewoon in Turkije in de supermarkt zouden moeten kunnen kopen, want zo doen zij het toch ook bij ons?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:34

Frouk schreef:
en misschien kun jij al je quotes in 1 bericht gaan zetten.
Ik vind het overigens niet kortzichtig, de gedachte, dat wij onze speklapjes dan niet ook gewoon in Turkije in de supermarkt zouden moeten kunnen kopen, want zo doen zij het toch ook bij ons?

Was meer over het schaap! of ben jij ook van mening dat ze daar allemaal alleen maar schaap eten? Vast wel!!