Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:17

Ben je weleens in een slachterij geweest paardje2005?

De varkens die ik geslacht heb zien worden krijsten idd, bij het verdoven (met elektrische schok). Bij het open snijden doen ze dat niet meer hoor.
Laatst bijgewerkt door Renza op 23-10-06 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:18

nu het er toch over gaat, ik heb weleens een film gezien in een kippenslachterij, die zijn dan toch ook niet verdooft

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:24

Renza schreef:

De varkens die ik geslacht heb zien worden krijsten idd, bij het verdoven (met elektrische schok). Bij het open snijden doen ze dat niet meer hoor.

ja hoor, mijn opa was naast zijn beroep als timmerman ook slachter.mijn moeder heeft hier genoeg over verteld(hijzelf ook)

ben ook in meerdere slachterijen geweest en hoor op het platteland genoeg verhalen( van slachters).
mensen genoeg hier die met hun paard mee gaan naar de slacht om te zien dat ze daadwerkelijk geslacht worden

ik ben niet voor jan met de korteachternaam gestopt met vlees eten (al 15 jaar).

heb ook genoeg verborgencamera filmpjes gezien waarin te zien is hoe lax sommige slachters zijn. gevoellos, kicken er waarschijnlijk op. weet niet.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-10-06 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:25

Renza schreef:

Gatver... vertel het ajb allemaal niet zo letterlijk... doe maar per pb ofzo.. Bloos

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:26

ik vind dit niet veel zieliger als kistkalveren en biggen met zn 10en in een klein hokje houden. mensen zijn nou eenmaal gemaakt om vlees te eten, zulke slacht methodes hou je toch niet tegen. ik geniet nog steeds van elk stukje vlees op mn bordje hoor!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:29

Dom geloof en rituelen gedoe.
Laat mij dan maar kortzichtig wezen of wat dan ook.
Maar ik vind het belachelijk dat die beesten hiervan de duppe worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:30

Voor halal geslachte dieren is het toch een voorwaarden dat ze dierwaardig bestaan hebben gehad? Wie controleert dat als die dieren worden aangevoerd? De meesten dieren hebben juist niet zo een bestaan achter de rug, vind het daarom nogal kortzichtig.

Dan denk ik dat als zo een koe in zo een draaiend geval gezet wordt en dan die messen er nog in gezet moeten worden als hij op zijn kop hangt al wreed, die doodsangsten en dan gaat het mes er in, moet het dier nog doodbloeden en dat duurt ook nog even. Zijn zintuigen zijn nog in werking. Ik vind het wreed, geen woorden voor.

At al bijna geen vlees, maar hierdoor vraag ik mij af waarom ik nog ham en rookvlees voor op brood koop. Heb een heerlijke quornschnitzel vanavond gegeten, net kip, maar nog een stukje lekkerder. Bij elke hap heb ik het gevoel dat het eigenlijk ook nog gezonder is.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:31

Ik heb ook getekend Ja En idd de beestjes die lijden bij gewoon slachten vind ik ook zielig, en daar ben ik dan ook tegen, en ik eet geen vlees (eerst heel weinig, nu helemaal niet meer)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:31

mensen zijn gemaakt om vlees te eten. nog zo'n opmerking waar ik niks mee kan.

mensen in de prehistorie waren gemaakt op vlees te eten ja, nu niet meer. hoe zou het anders kunnen dat verstandskiezen bij de nieuwe generatie niet meer onstaan en andere dingen die ze in de prehistorie hadden en nu steeds meer verdwijnen(b.v blindedarm).

vleeseten is niet meer zo gezond, ja vlees van een koe dat misschien rechtsstreeks uit de koe komt onbehandeld door chemicalien enz.

ik ben de enige niet vleeseter bij mij thuis en inmijn vriendenkring. en ik ben minder vaak ziek dan de rest. en ik eet niet eens elke dag vleesvervanger
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-10-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:33

ik vind de opmerking tere zieltjes die de waarheid niet aankunnen ook een opmerking waar niemand wat mee kan Clown

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:35

heb hem verwijdert. was idd beetje flauw

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:36

waarom vinden jullie het allemaal zo zielig terwijl bijna tegenwoordig (als ik radar vanavond mocht geloven) al het vlees zo geslacht wordt.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:37

als iets nergens op slaat is dit het..
waarom moet een dier pijn lijden, om die moslims?!~
(ik heb teveel meegemaakt met moslims, en ik kan er geen respect meer voor opbrengen, sorry)
en de personen die halalvlees juist goed vinden,, deze petitie word niets voor niets gemaakt!!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:40

tottaly schreef:
(ik heb teveel meegemaakt met moslims, en ik kan er geen respect meer voor opbrengen, sorry)
en de personen die halalvlees juist goed vinden,, deze petitie word niets voor niets gemaakt!!

uhm ooit van een discussie gehoord?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:43

ik vind gewoon dat de omstandigheden overla verbeterd moeten worden als ik dit allemaal hoor, ik denk dat het er nooit echt geweldig aan toe zal gaan. Ze moeten het ook niet alleen afschuiven op dit halal vlees, maar ik vind het wel goed dat er wat ondernomen word.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:44

tottaly schreef:

dier lijdt sowieso pijn, of hij nou voor moslims word geslacht of 's avonds op jou bord ligt.

een andere voorwaarde van islamitisch slachten is een dierwaardig bestaan voor de slacht. dat is iets wat ze in nederland niet krijgen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:46

dat is idd erg goed. dat mag in nederland ook wel. maar hoe word er gecontroleerd of dat halal vlees van een dier komt met een dierwaardig bestaan??

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:47

er word waarschijnlijk net zo op gecontroleerd als op of de koeien dood zijn als ze opengesneden worden(wat volgens de wet moet), niet dus waarschijnlijk.

tenzij er moslims zelf op toezien
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-10-06 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:48

dan snap ik het niet helemaal die moslims willen dan vlees wat op een speciale manier geslacht word maar dat deel van het dierwaardig bestaan hoeft niet nageleeft te worden

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:52

ja zucht dat weet ik niet. zo als ik zei misschien is er een moslim die erop toe ziet, of een nieuwe geopende moslimkoeienfokkerij met bijbehorende moslimslachterij?
ik niet weet

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:53

haha droog Tong uitsteken nou ja toch vind ik het een goede actie misschien gaan ze ook nog eens wat doen aan de gewone slachterijen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:57

Vingers aflikken laten we dat hopen. maar die hoop heb ik al opgegeven.
ik wou op de partij van de dieren gaan stemmen. als ze al 1 zetel krijgen kunnen ze wetwijzigingen doorgeven(mits goedgekeurd uiteraard). maar ga eerst eens even contact met hun opnemen over deze actie....

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:59

nou er is toch wel wat verbetering gekomen ten op zichte van de dieren..? dus dat is dan toch wel een goed teken. Ik ben nu 18 dus mag ook voort stemmen en denk toch ook dat mijn stem naar de partij van de dieren gaat.

edit: sorry dat ik een beetje offtopic ben Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Frances op 23-10-06 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:05

het is toch eigenlijk onzin om die petitie te tekekenen, als het niet bij de AH ligt dan kopen de gegadigden het wel weer bij hun eigen halal slager hoor.
ja toch?
er is momenteel vraag naar dus de supermarkt ziet er markt in.
zo gaat dat.

en dat wetsvoorstel van de partij voor de dieren, niet haalbaar als je het mij vraagt.
een mooie stunt, mooie woorden, maar echt, nee ik geloof er niet in.
dan zou er bij wijze van geen kip meer door een hobbyboer mogen worden geslacht zegmaar.
en dan stort heel nl's kalvervleesmarkt in.
want nl was toch de grootste exporteur van halal vlees?
zeiden ze tenminste op radar.

ik moet wel zeggen dat ik het vreselijk vind hoor dat halal slachten, ik koop zelf alleen vlees van een boer uit de buurt, dat vee loopt buiten en wordt paar km verderop geslacht, niet halal neem ik aan maar ik ga het nu wel na vragen!!
ik vind het een drama wat die dieren wordt aangedaan, makkelijk zat!
moet morgen weer een koppeltje kalveren onder ogen komen die voor de opfok staan..... oliebol Boos!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:09

toch jammer dat de supermarkt uit zoiets profijt wil halen maargoed het draait allemaal om geld he...