Doden na griepprik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Doden na griepprik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:28

Ik had eerst geen idee wat een griepprik is &nu hoor ik het echt van af alle kanten? Nagelbijten / Gniffelen
Is het in?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:40

Zal het weer een trend zijn Clown?
Nee ik geloof het niet, ik krijg hem in ieder geval al jaren.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:43

Voor mij geen griepprik hoor.. brrrrrr en zeker niet na dat soort nieuwtjes.. .
Dan maar een x een weekje in t jaar ziek.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:44

Jullie huisarts weet heus wel wat hij doet. Als het in NL ook zo gevaarlijk zou zijn, zullen ze jou echt geen griepprik geven hoor.

Dit bericht is trouwens ook helemaal niet waar. Mensen dachten dat die 4 mannen er dood aan zijn gegaan. Ze zijn echter gestorven om een heel andere reden (geen idee welke) maar achteraf heeft dit helemaal niet te maken gehad met de griepprik.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:54

Mensen die tot de doelgroep van de griepprik behoren zijn natuurlijk allemaal al niet supergezond. Anders zouden ze het griepje ook gewoon wel overleven. Mensen met astma, bejaarden etc. Dus dan is het ook niet zo heel raar als daar dan 4 van overlijden. Allemaal erg overtrokken reacties dus! Ik heb de mijne gewoon gehaald van de week. (Ben ook een risicogroep)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:58

Griepprik is 1 grote gok. Er wordt voorspelt welk griepvirus komend jaar de ronde gaat doen en daar wordt je tegen inge-ent.

Stel nu dat een andere stam van het griepvirus ook langs komt, dan wordt je alsnog ziek.

Daarnaast is de griepprik een inenting met verzwakt virus. Er zijn ook mensen die juist door die griepprik de griep ontwikkelen.

Voor mij geen griepprik dus, ik zie wel of ik dit jaar de griep krijg of niet.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:42

Voor mij wel de griepprik, net zoals de afgelopen 8 jaar ofzo...
Ik moet hem dinsdag halen en ik ben er eigelijk niet zo bang voor doordat ze hem heus niet geven als het niet veilig is.

En daarbij, ik zal wel moeten wil ik niet gelijk ook weer een zware longonsteking oplopen en weer weken uit de roulatie liggen... Kan ik niet zo gebruiken in mn examenjaar Tong uitsteken (uberhaupt al nooit maar toch Knipoog haha )

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:15

mijn moeder neemt ook altijd een griepprik maar dit jaar slaat ze over.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:36

Ik haal hem alle jaren, al is het hier in Portugal niet zo makkelijk en zeker niet vanzelfsprekend (je krijgt hem alleen op doktersrecept en als je dus in de risico groep hoort). Griep is overheen te komen, maar een longontsteking die een complicatie is van een virus als griep is dodelijk. Kunnen ze voor een bacteriele longontstekng nog anti-biotica geven, tegen die van een virus kunnen ze niets doen. Griep is dus dodelijk, of liever, de complicaties ervan. Griep dient serieus genomen te worden en niet gezien te worden als een soort verkoudheid.

Apple heeft wel gelijk wat betreft de risico´s. Je wordt inge-ent tegen de griep die ze denken dat gaat ontwikkelen en je wordt inge-ent met verzwakt virus. Wat trouwens op kippe-ei gekweekt wordt, dus als je daar allergisch voor bent is het af te raden.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:34

Nou even een opkikker! Clown
Ik heb vorige week dinsdag de griepprik gehaald, en jahoor ik leef nog!! Go jij! Go jij!
Ik heb de griepprik echt nodig btw. Knipoog

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:26

ik heb de griepprik echt nodig, behoor ook tot de risico groep. Heb hem afgelopen maandag gehaald en leef nog steeds Go jij! Go jij! ,dus zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen. Daarbij sterven er ook nog steeds mensen 'gewoon' aan de griep zonder griepprik maar daar wordt niets over gezegd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:25

Ik wil even half off topic zeggen dat ik het heel erg vind dat er mensen zijn die denken dat ze stoer zijn als ze met griep (een tijdje) door blijven werken (als dat al kan). Als je met griep naar je werk/school gaat, steek je iedereen aan waarmee je in contact komt en binnen twee-drie dagen (incubatietijd) liggen die dan dus ook op bed nadat zij ook weer allerlei mensen aangestoken hebben, omdat ze nog niet wisten dat ze al drager waren van het virus. En zo ontstaan dus epidimieën, en liggen er soms hele bedrijven plat (als er niet ge-ent zou zijn).
Griep is besmettelijk en als je het hebt moet je thuis blijven en uitzieken en niet "stoer" zijn en ik weet niet hoeveel mensen aansteken.... vind ik.
Hier (in Portugal) zijn ze nogal naief wat ziektes betreft (ze denken dat alles over gaat met anti-biotica en dat is dan ook het meest misbruikte en verkeerd gebruikte medcijn) en komen ze met grie naar de dokter en steken ze dus iedereen in de wachtkamer aan, terwijl een dokter echt niks aan griep kan doen. Dat is het gemene van een virus, daar zijn geen medicijnen tegen. Je kunt alleen de koorts proberen te controleren met een koortsremmer en de pijn met een pijnstiller...
Natuurlijk is het wel tijd om een dokter te zien als er complicaties optreden, maar in Nederland kun je dan de dokter naar jou laten komen (en hier een ambulance, dan wordt je door de dokter gezien zonder dat je in de wachtkamer komt).

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:30

Apple schreef:
Griepprik is 1 grote gok. Er wordt voorspelt welk griepvirus komend jaar de ronde gaat doen en daar wordt je tegen inge-ent.

Stel nu dat een andere stam van het griepvirus ook langs komt, dan wordt je alsnog ziek.

Daarnaast is de griepprik een inenting met verzwakt virus. Er zijn ook mensen die juist door die griepprik de griep ontwikkelen.

Voor mij geen griepprik dus, ik zie wel of ik dit jaar de griep krijg of niet.

Inderdaad, het is een gok.

Griep krijgen door de prik was vroeger, tegenwoordig wordt er alleen nog maar van dode virussen gebruik gemaakt, dus dat je ziek wordt van de griepprik is onzin. Wel kan je natuurlijk toevallig rond die tijd griep krijgen.........

Sinds vorig jaar is het echt een hype om een griepprik te halen, vooral door de vogelgriep en daar helpt ie dus niet tegen Knipoog

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:33

VeirL schreef:
Ik had eerst geen idee wat een griepprik is &nu hoor ik het echt van af alle kanten? Nagelbijten / Gniffelen
Is het in?

Nee hoor, mensen die in een risicogroep zitten, bijvoorbeeld ouderen krijgen standaar een griepprik. bij de thuiszorg moeten wij ze al jaren geven in samenwerking met de huisartsen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:38

Ik krijg al meer dan 20 jaar de griepprik en het is dus echt geen modeverschijnsel. Er wordt alleen meer aandacht aan besteed door de media.

Daar zit ook de campagne achter van de farmaceuten (die het maken), die verdienen er immers aan. Het draait uiteindelijk om geld...hoe meer mensen hem nemen, hoe beter voor hen, dus zij zorgen voor de oproepen en reclames en aandacht die er an besteed wordt....

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:40

Ik krijg ook al een aantal jaren de griepprik, omdat is astma heb en dus een verhoogd risico loop.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:42

IK heb hem al een week geleden (ongeveer) gehad en ik leef nog steeds Haha! Haha! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:44

Tavanta schreef:

Griep krijgen door de prik was vroeger, tegenwoordig wordt er alleen nog maar van dode virussen gebruik gemaakt, dus dat je ziek wordt van de griepprik is onzin. Wel kan je natuurlijk toevallig rond die tijd griep krijgen.........

Ik wist niet dat het tegenwoordig van dood virus werd gemaakt, weer wat geleerd, maar ik weet wel dat het bijna twee weken duurt voordat hij beschermt. Als je dus in die tijd besmet raakt, ja, dan krijg je gewoon griep. Hier zijn ze trouwens vanaf september verkrijgbaar (in horten en stoten), wat zijn jullie daar laat? Of heeft elk deel van Nederland andere data voor het halen en beginnen ze daar ook in september?

Hier moet je een recept halen bij de dokter, ´m dan zelf kopen bij de apotheek, dan meenemen naar het gezondheidscentrum, waar een verpleger M/V hem inspuit...

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:47

paardje2005 schreef:
van een weekje op bed liggen ga je ook niet dood. of gewoon gezond eten en weerstand opbouwen. niet te dik aankleden enz enz

onzin die griepprikken en blijkbaar nog dodelijk ook

Hier is al op gereageerd maar ik wilde het toch nog even wat kwijt. Je krijgt een oproep voor de griepprik, en dat is dus voor mensen in de risicogroep, die hebben vaak geen keuze want als ze weigeren dan komt daar ook weer (andere) ellende van. Als je als persoon buiten de risico groep die griepprik wilt halen dan moet je dat gewoon zelf betalen (mijn moeder wilde hem ook, is ook niet helemaal gezond maar kreeg hem niet, zat niet in de risicogroep en moet hem dus zelf betalen als ze hem wil hebben).
De griepprik is dus eigenlijk niet voor mensen bedoeld die gewoon gezond zijn en liever geen griep krijgen maar juist voor diegene in die niets bij te zetten hebben, om ze net dat kleine beetje extra bescherming te geven.

Apple schreef:

Voor mij geen griepprik dus, ik zie wel of ik dit jaar de griep krijg of niet

Het is inderdaad een gok maar voor mensen uit de risico groep wel een extra bescherming, hoe klein die ook is.

Lusitana schreef:
Ik wil even half off topic zeggen dat ik het heel erg vind dat er mensen zijn die denken dat ze stoer zijn als ze met griep (een tijdje) door blijven werken (als dat al kan). Als je met griep naar je werk/school gaat, steek je iedereen aan waarmee je in contact komt en binnen twee-drie dagen (incubatietijd) liggen die dan dus ook op bed nadat zij ook weer allerlei mensen aangestoken hebben, omdat ze nog niet wisten dat ze al drager waren van het virus. En zo ontstaan dus epidimieën, en liggen er soms hele bedrijven plat (als er niet ge-ent zou zijn).
Griep is besmettelijk en als je het hebt moet je thuis blijven en uitzieken en niet "stoer" zijn en ik weet niet hoeveel mensen aansteken.... vind ik.

Ben ik het helemaal mee eens, daarbij komt dat mensen met een slechte of geen weerstand nog eerder ziek worden. Bij mij is het zo dat als ik bij iemand in de buurt ben die een beetje een loopneus heeft ik meteen een zware verkoudheid te pakken heb. Dat wil niet zeggen dat mensen met een loopneus maar meteen thuis moeten blijven maar het is maar om even aan te geven hoe iemand uit de risico groep hier al op reageert, laat staan op iemand die met een griep maar door blijft gaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:58

Hmm.. ik heb schijnbaar een hele hoge weerstand tegen griep. Als kind was het bij mij altijd raak, maar tegenwoordig gaat het (gelukkig) goed. In de laatste 12 jaar heb ik slechts twee keer griep gehad, ondanks het feit dat ik de hele wereld afreis en echt uren in vliegtuigen moet dorbrengen met proestende en kuchende mensen.

helaas is het bij de gezinsleden wat minder. Regelmatig hebben ze de griep en zijn dan ook flink onder zeil. Desondanks springt het bijna nooit naar me over. Geen idee waardoor het komt, maar ik zal in mijn jeugd die weerstand wel hebben opgebouwd. het is misschien zelfs mogelijk dat ze worden aangestoken door die griepfiguren die bij mij in het vliegtuig gezeten hebben.

Neemt niet weg dat ik een griepprik een goede zaak vind. Op de zaak krijgen we hem voor niks, maar aangezien ik sowieso niet snel de griep krijg, bespaar ik het systeem zo wat kosten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 03:39

Ik geloof deze stomme onzin niet