Is het in?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Griepprik is 1 grote gok. Er wordt voorspelt welk griepvirus komend jaar de ronde gaat doen en daar wordt je tegen inge-ent.
Stel nu dat een andere stam van het griepvirus ook langs komt, dan wordt je alsnog ziek.
Daarnaast is de griepprik een inenting met verzwakt virus. Er zijn ook mensen die juist door die griepprik de griep ontwikkelen.
Voor mij geen griepprik dus, ik zie wel of ik dit jaar de griep krijg of niet.
VeirL schreef:Ik had eerst geen idee wat een griepprik is &nu hoor ik het echt van af alle kanten?
Is het in?
Tavanta schreef:
Griep krijgen door de prik was vroeger, tegenwoordig wordt er alleen nog maar van dode virussen gebruik gemaakt, dus dat je ziek wordt van de griepprik is onzin. Wel kan je natuurlijk toevallig rond die tijd griep krijgen.........
paardje2005 schreef:van een weekje op bed liggen ga je ook niet dood. of gewoon gezond eten en weerstand opbouwen. niet te dik aankleden enz enz
onzin die griepprikken en blijkbaar nog dodelijk ook
Apple schreef:Griepprik is 1 grote gok. Er wordt voorspelt welk griepvirus komend jaar de ronde gaat doen en daar wordt je tegen inge-ent.
Stel nu dat een andere stam van het griepvirus ook langs komt, dan wordt je alsnog ziek.
Daarnaast is de griepprik een inenting met verzwakt virus. Er zijn ook mensen die juist door die griepprik de griep ontwikkelen.
Voor mij geen griepprik dus, ik zie wel of ik dit jaar de griep krijg of niet
Lusitana schreef:Ik wil even half off topic zeggen dat ik het heel erg vind dat er mensen zijn die denken dat ze stoer zijn als ze met griep (een tijdje) door blijven werken (als dat al kan). Als je met griep naar je werk/school gaat, steek je iedereen aan waarmee je in contact komt en binnen twee-drie dagen (incubatietijd) liggen die dan dus ook op bed nadat zij ook weer allerlei mensen aangestoken hebben, omdat ze nog niet wisten dat ze al drager waren van het virus. En zo ontstaan dus epidimieën, en liggen er soms hele bedrijven plat (als er niet ge-ent zou zijn).
Griep is besmettelijk en als je het hebt moet je thuis blijven en uitzieken en niet "stoer" zijn en ik weet niet hoeveel mensen aansteken.... vind ik.