Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Neverhere

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:21

Partij voor de Dieren
Anders was het SP geworden maar nu er een Partij voor de Dieren is gaat mijn stem daar naartoe.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:18

Partij voor de dieren of pvda...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:25

Wranglerbutt schreef:
Fyenna schreef:
Maarja ik heb nog 3 jaar om te beslissen op wie ik ga stemmen Lachen

En je mening te nuanceren? Knipoog

Haha! Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:26

Volgens stemwijzer:

SP
Partij voor de Dieren
Groen Links
PvdA

Welke hoek is dus wel duidelijk Haha! Ik ga eerst uitgebreid de programma's bestuderen voor ik kies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:38

Nou, ik hoop toch niet dat het IRL zo gaat worden. Leuk, communisme in Nederland. Menig ander land in de wereld heeft al bewezen dat je daar niet wijzer van wordt, gaan wij het proberen met zo'n kabinet.
Mijn ideaal is een een beetje evenwicht, dus linkse en rechtse partijen in de regering, zodat we ook nog een beetje economie overhouden. Zoals het er nu uitziet in de peilingen zal ik dus rechts stemmen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:40

[***] schreef:
Nou, ik hoop toch niet dat het IRL zo gaat worden. Leuk, communisme in Nederland.

Gut, doet de CPN weer mee? Haha!

tinkertjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:43

wilders

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:46

Bij mij kwam er groep wilders uit. Maar ik moet er nog even over nadenken. Maar zeker niet op de PVDA en op de SP.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:31

Ik vind het persoonlijk toch schrikbarend dat zovele mensen op wilders stemmen Scheve mond Naja, laat hem t maar ns waarmaken! Ik gok dat binnen een jaar t kabinet of gevallen is, of nederland volledig naar de kl/te is geholpen Scheve mond

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:37

Machie schreef:
Ik vind het persoonlijk toch schrikbarend dat zovele mensen op wilders stemmen Scheve mond Naja, laat hem t maar ns waarmaken! Ik gok dat binnen een jaar t kabinet of gevallen is, of nederland volledig naar de kl/te is geholpen Scheve mond

hier ben ik het volledig mee eens..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:20

Ik denk dat de mensen na Pim Fortuyn weer een beetje aan het opkrabbelen zijn, zich realiseren dat er nog steeds niks veranderd is en dat er nu eindelijk weer iemand is die iig gaat proberen om de dingen eens te veranderen, het is meer een soort schreeuw van de bevolking van: Hee luitjes daar, jullie zitten daar lekker slap uit jullie nek te kletsen, allemaal politiek gezever maar doe er dan ook eens wat aan. Geen mosterd na de maaltijd maar op de dingen vooruit lopen, maatregelen nemen voordat Nederland 1 grote moskee of criminele buitenlandse organisatie wordt.

Misschien is Wilders geen Pim Fortuyn maar hij doet in ieder geval zijn best en zijn standpunten en denkbeelden verwoorden veelal de gedachtes van de bevolking.
Laat het kabinet maar weer eens een keer schudden, het rommelt maar weer aan zo al een paar jaar. Er kwam eindelijk weer een leven in de politiek ten tijde van Pim Fortuyn. Oude tijden krijg je niet meer terug maar misschien nu wel een nieuwe kans om je te laten horen dat je niet blij bent met hoe het in Nederland gaat.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:31

Ieks wat veel SP..
VVD voor mij Lachen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:48

Jeetje, wat zijn er veel mensen die hier SP gaan stemmen zeg....
Vinden jullie NL niet sociaal genoeg?
Ik heb de stemwijzer gedaan en ik ook daaruit kwam VVD. Dat is dus ook wat ik al enkele jaren heb gestemd en ook dit keer weer ga doen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:57

Ik stem op de PVDA. Ik sta het meest achter hun punten, hoewel ik SP en Partij van de Dieren ook heel aantrekkelijk vind.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:37

[***] schreef:
Nou, ik hoop toch niet dat het IRL zo gaat worden. Leuk, communisme in Nederland. Menig ander land in de wereld heeft al bewezen dat je daar niet wijzer van wordt, gaan wij het proberen met zo'n kabinet.
Mijn ideaal is een een beetje evenwicht, dus linkse en rechtse partijen in de regering, zodat we ook nog een beetje economie overhouden. Zoals het er nu uitziet in de peilingen zal ik dus rechts stemmen.

Dat vind ik echt stom als mensen zo gaan stemmen. Je stemt toch wat het beste past bij je principes past en niet hoe het kabinet zich zal vormen Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:19

trudydejong schreef:
Jeetje, wat zijn er veel mensen die hier SP gaan stemmen zeg....
Vinden jullie NL niet sociaal genoeg?
Ik heb de stemwijzer gedaan en ik ook daaruit kwam VVD. Dat is dus ook wat ik al enkele jaren heb gestemd en ook dit keer weer ga doen.

VVD doet geen zak voor dieren, net als het CDA. Dus sociaal wat dieren betreft zijn ze zeker niet.
Verder voor veel mensen (als ik zie hoe oude mensen erbij zitten in een verpleegtehuis, hoe ze voor de zieke mensen zijn, schandalig!!) ook niet bepaald inderdaad.
Oh, en even voor de goede orde; wij zijn niet bepaald arm, we zijn kerngezond en we hebben een eigen huis, hoor.
En verder mogen de rijken gerust voor kinderopvang betalen, ik heb mijn salaris ook ingeleverd om voor mijn kind te zorgen. Alleen al daarom zal ik nooit rechts stemmen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:21

wat is dat, die stemwijzer? is daar een site van toevallig?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:27

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:32

goh... ik moet volgens de test op D66 stemmen? en op de tweede plaats de partij voor de dieren Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:21

Goh.... ik had verwacht 100 % VVD Bloos Clown
Maar bokt heeft tot nu toe een SP-meerderheid Wow!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:48

Ikke SP Lachen, hun standpunten passen samen met die van GroenLinks het beste bij mij. CDA en VVD staan bij mij altijd helemaal onderaan bij stemwijzers Haha!.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:01

veronoz schreef:
[***] schreef:

Dat vind ik echt stom als mensen zo gaan stemmen. Je stemt toch wat het beste past bij je principes past en niet hoe het kabinet zich zal vormen Verward

Bij het besluit op welke partij ik ga stemmen neem ik zeker in gedachte hoe het kabinet zich gaat worden, die zijn immers degene die het meeste te zeggen hebben de komende 4 jaar. SP/GroenLinks past het beste bij mijn standpunten, maar toch zou het heel goed kunnen dat ik PvdA stem. Met als reden dat ik hun iig liever als grootste partij heb dan CDA.

Ik heb in de poll op 'ik weet het nog niet' gestemd.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 18:15

Verbaast mij idd ook dat veel bokkers SP kiezen hier in de peiling!
Ik vind VVD over het algemeen ervan uitgaan dat iedereen rijk is en te weinig rekening houden met de armen, zieken, ouderen en studenten.
Sp en GRL vinden beide (zoals meerder linske partijen) dat mensen met meer inkomen meer moeten betalen aan verzekeringen en inkomsten. Dit vind ik heel redelijk, zo bepaald iedereen een evengroot percentage van zijn inkomen aan die dingen.

Ik ga ook even kijken wat de rest van NL doet, op een partij stemmen omdat ik het ermee eens ben waar niemand anders op stemt heeft toch geen nut. Dus overweeg op het moment toch meer SP.

Ik snap ook niet goed dat mensen op de partij voor de dieren zou gaan stemmen. Tuurlijk hebben zi goede dingen maar ze zouden nooit in het kabinet terecht kunnen komen, zonde van ej stem vind ik persoonlijk.

[***] schreef:
Leuk, communisme in Nederland.

waar staat dat NL communistisch word??

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:57

Hamer In iedergeval never nooit weer de PVDA. Ze hebben veel te veel kapotgemaakt en de burgers voor de gekgehouden met hun mooie praatjes Misselijk En die wouter bos. Jakkes wat een onaangename kwal!

De nederlandse economie knapt nu weer op. Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga stemmen

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:07

net even de stemwijzer ingevuld. Uitkomst is 1 CDA, 2 Wilders, 3 SP