Bush: nu draait hij toch echt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jurjen

Re: Bush: nu draait hij toch echt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 06:37

Ik had Bush al nooit zo hoog, maar met alles wat hij de laatste paar jaren uitvoert...

Echt trieste maatregelen vind ik dit..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 06:53

Gewoon belachelijk..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:44

Niks belachelijks aan lijkt mij. Die terroristen verdienen niets beters. Maarja, je zit wel met het dilemma of je wel/niet de goede te pakken hebt..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:00

VValar schreef:
Niks belachelijks aan lijkt mij. Die terroristen verdienen niets beters. Maarja, je zit wel met het dilemma of je wel/niet de goede te pakken hebt..

Ah joh, kleinigheidje, hoort erbij... Rolleyes En door dit soort martelpraktijken gaat IEDEREEN wel praten....

Zou een wereldleider niet het goede voorbeeld moeten geven? Amerika is toch zo'n voorvechter van de democratie en westerse waarden? En dan komen ze met deze maatregelen aanzetten, terug naar af dus.

Artikel 5, Universal declaration of human rights:

"No one shall be subjected to torture or to cruel, inhuman or degrading treatment or punishment."

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:10

Ik denk niet dat dit Bush zelf is, hij is een marionet. Het is de achterban die dit allemaal wil, en Bush gaat gewoon mee. Ben blij dat hij na deze ambtstermijn iig niet meer mag candideren for presidentship.
Door het tekenen van dit document is er alleen iets officieel gemaakt wat al lang toegepast wordt. Weer een tipje van de sluier opgelicht Haha! (pun intended)
Waar ik bang voor ben is dat dit soort praktijken dan niet alleen beperkt blijven tot enkele extreme terreurverdachten, want die behoren hard en ongenadig worden aangepakt. De vraag is: waar leg je de grens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:13

Brr, wat eng
Idd terug naar de middeleeuwen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:19

Gadverdamme wat walg ik van die Bush en zijn regering.

Geeft dit dan het juiste voorbeeld aan de rest van de wereld?
De Amerikaanse president is immers iemand die je overal tegenkomt (bij wijze van spreken).
Ik vind hem geen haar beter dan de terroristen die hij zo behandelt.

Hij zou beter moeten weten dan zich te verlagen tot het niveau van figuren als Bin Laden en Hussein.
Bovendien lijkt het mij dat hij met deze maatregel dwars tegen de mensenrechten ingaat?
Die man is ziek.

Ik vraag me inderdaad af waar ze de grens trekken.
Dat 14-jarige meisje was toch ook een terreurverdachte?
Wie weet draait hij op den duur wel zo ver door dat hij zelfs "kinderen" zo aan gaat pakken.

Wat ben ik blij dat hij na dit ambtstermijn op mag rotten (om het bot te zeggen.)

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:56

Vind dit niet normaal.
Bah, engerd. Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:06

VValar schreef:

Probleem is dat dit geen terroristen zijn maar verdachten van terrorisme. Dus lang niet alleman die zo aangepakt worden, hebben er iets mee te maken. En als je ziet hoe panisch Amerika is geworden na de aanslagen, kan ik me voorstellen dat elke gemiddelde moslim die toevallig een beetje verdacht kijkt en arabisch spreekt op een vliegtuig als verdachte wordt aanzien. Je moet je maar eens voorstellen dat een Nederlandse beweging Washington aanvalt. En jij als toerist, bent net toevallig op die plaats. De CIA pakt je als verdachte op, want jij bent een Nederlandse in de buurt van de aanslag. Je hebt er totaal niets mee te maken, maar je mag drie dagen niet slapen, de temperatuur in de kamer is om te bevriezen en je wordt van tijd tot tijd even onder water gehouden tussen de keiharde overhoringen door. Zou jij uit pure wanhoop niet bekennen?

Daarnaast heb ik altijd gedacht dat het moraal van Bush was (ofja het echte was waarschijnlijk het geld, maar hoe hij het voorstelde voor de burgers): "We pakken de terroristen aan, want die zijn zo slecht voor hun volk. Ze onderdrukken en martelen al wie tegen hun is en ze zijn in strijd met de mensenrechten. Ze hebben recht om een eerlijke democratie."
En tegerlijkertijd martelt hij ook wie tegen hem is, en dit lijkt me nu niet iets wat in de mensenrechten of democratie vermeld staat: "Gij hebt het recht om even laag te worden als de bevolking die u aanpakt."

Overigens vraag ik mij af wat er zou gebeuren als er een Amerikaan in een Islamitisch land wordt opgepakt en verdacht wordt van bv kindermisbruik, en die Amerikaan hetzelfde behandelt wordt als de terreurverdachten in Amerika om hem te doen overdoen tot bekentenissen. Je zou de Amerikanen eens moeten zien steigeren over deze 'walgelijke praktijken' Haha! .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:48

VValar schreef:

Net zoals die canadees van iraanse afkomst? Die werd in de VS aangehouden, er was geen zaak tegen hem dus is hij maar uitgezet. Alleen wel naar Iran, waar hij jaren in de gevangenis heeft gezeten en gemarteld is en nu na veel politieke druk uit Canada weer terug is.

En waarom was hij opgepakt omdat hij wel eens contact had gehad met mensen die wellicht mogelijke potentiële terreurkandidaten waren...

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:50

met die bush is ook wat mis hoor vertrouw hem voor geen meter! enge vent

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:11

Bush moet ondertussen zelf opgepakt worden en behandeld worden zoals hij terroristen wil behandelen! T enige wat hem gelukt is in al die jaren is mensen bang maken en hard tterug naar de dictatuur...

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:56

Ik zou denken dat iedereen die zo aangepakt wordt wel zal bekennen.. En dan worden ze ter dood veroordeeld; waarom nog de moeite doen om ze te verhoren? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:32

Hopelijk tekent hij daarmee ook voor zijn laatste keer presidentschap..
Je zou toch zeggen dat die Amerikanen hem nu niet meer kiezen..

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:10

ik denk dat door al de sh*t die ik steeds vaker hoor (oa de Bush en dat gedoe met die kernproeven) ben ik bang dat er binnen nu en zéker geen 50 jaar nog een wereld-oorlog uitbreekt.
Het moet niet gekker worden Lips are sealed

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:28

Jeetje.
Gaan we terig in de tijd van de heksen achtervolgingen ofzo?
Martelen lijkt me geen optie aangezien de verdachte dan ZO afgetuigd wordt dat ie wel bekend.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:00

sjemie schreef:
Hopelijk tekent hij daarmee ook voor zijn laatste keer presidentschap..
Je zou toch zeggen dat die Amerikanen hem nu niet meer kiezen..

Daar zat ik ook aan te denken.
Ik hoop dat ze echt inzien dat die man een grote egotripper is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:22

Iemand toevallig de film Five Fingers gezien? Overigens niet aan te raden voor de wat zwakkere magen onder ons, ik ben regelmatig naar de keuken gewandeld Nagelbijten / Gniffelen Sluit in elk geval mooi aan op dit onderwerp. Verder hou ik mijn mond, want als iemand 'm nog wilt zien verklap ik te veel Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:02

Ik heb hier gewoon geen woorden voor... Ik snap die man gewoon helemaal niet. Scheve mond

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:42

oh jongens ................ het moet niet gekker worden. Ondertussen is het 'beschaafde westen' allang niet zo beschaafd meer.

als het goed is komen de tussentijdse verkiezingen eraan in de VS (voor de senaat of congres 1v/d 2 pin me er niet op vast)
En als die slecht uitvallen voor de republikeinen komen de wetten er minder makkelijk doorheen. Daar hoop ik maar op.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:35

Tjonge jonge...volgens mij spoort die kerel net zo min als de regering van die landen die hij aan wil vallen zo Scheve mond

Hoop dat die snel weggestemd wordt zodra het kan...laat de bevoling van Amerika eens verstandig zijn...heb echt een hekel aan die regering van dat land Misselijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:29

Hoe luidde de voorspelling van Nostradamus ook alweer?
Iets in de trant van dat Amerika geregeerd zou worden door de gekken en de dommen..... Haha!
Wat een waarheid.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:57

daar in Amerika hebben ze toch ook elke 4 jaar verkiezingen?
die 4 jaar zijn nu toch al voorbij ofniet?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:47

Dit is Bush' tweede ambtstermijn..
In 2008 zijn er nieuwe verkiezingen en kan hij in ieder geval niet herkozen worden. (correct me if I'm wrong *LOL*

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:23

rianne1987 schreef:
Tja ik vind het nogal dubbel. Terreurverdachten mogen van mij best streng verhoord worden. Maar het zijn wel mensen met gevoelens die worden ondervraagd. Maar volgens mij is Buh's wil wet ofzo.

Ik heb het woord verdachten even dik gemaakt, omdat de verdachten op het moment van verhoor nog helemaal niet bewezen terrorist zijn.
Beetje banketstaaf als je iemand helemaal gemarteld hebt, en er later achter komt dat hij/zij onschuldig is.
Ik vind dit dus echt een belachelijke wet Verdrietig