[RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonneke

Re: [RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:52

Mij ook niet Knipoog .

Beetje belachelijk op 8-jarige leeftijd. Heb niks tegen borstvoeding ofzo, maar als je kind al zo ''oud'' is...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:58

turbotinker schreef:
Een meisje van 8 (!!!) jaar zoog nog aan de borst bij haar moeder.
De moeder was ervan overtuigt dat de natuur haar de melk gaf,en zolang ze melk had,móést ze voeden.

En als die moeder nou eens melk blijft 'aanmaken', je kan een puber van 16 toch moeilijk borstvoeding geven hé? Ach gut Koe

Nouja, ik vind het belachelijk, kom op zeg. Zo'n 'groot' kind aan je borst, moet er niet aan denken. Clown

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:02

Ik heb het ook gezien en vond het echt belachelijk om die kinderen nog aan de borst te zien.
Vooral toen die vader nog ter sprake kwam Misselijk

Borstvoeding tot daar aan toe, maar wel bij baby's en verder niet.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:17

Nou mijn mond viel ook wel even open bij dat kind van 8!

Tuurlijk blijft die moeder melk aanmaken als ze steeds borstvoeding blijft geven, dat is toch logisch Clown

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:24

*ziet een menselijke koe voor zich Nagelbijten / Gniffelen

Sorry hoor maar dit vind ik écht niet normaal, zoals Mocca al zegt gaat ze haar puber van 16 ook nog borst voeding geven Scheve mond zal ze blij mee zijn

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:42

moodindigo schreef:
vreselijk zeg borstvoeding is mooi voor baby's waar het voor bedoeld is.. koop gewoon melk in een pak Knipoog ik vind kinderen die tot hun 8e met speen lopen ook al ver gaan maar dit is wel heel erg

Melk uit een pak is eigenlijk net zo raar! Het is melk dat bedoeld is voor kalfjes en zeker niet voor volwassen mensen. Want ook melk v n koe is niet bedoeld voor iets anders dan een kalf dat het nodig heeft om de melk v zijn moeder te drinken.
Zelf vind ik een kind v 8 ook veel te oud maar ik vind ook dat het ons verder niets aangaat: die mensen moeten t zelf weten ze doen er niemand kwaad mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:28

ShirleyA schreef:

Melk uit een pak is eigenlijk net zo raar! Het is melk dat bedoeld is voor kalfjes en zeker niet voor volwassen mensen. Want ook melk v n koe is niet bedoeld voor iets anders dan een kalf dat het nodig heeft om de melk v zijn moeder te drinken.
Zelf vind ik een kind v 8 ook veel te oud maar ik vind ook dat het ons verder niets aangaat: die mensen moeten t zelf weten ze doen er niemand kwaad mee.

Nou, niemand kwaad mee?? Ik denk dat dat kind aardig geschaadt is. Alleen al door het voor de televisie te laten zien. Kom zeg dat kind moet het nóg horen als ze 30 is......

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 03:12

Ik zou me rot schamen als kind!
Stel je even voor...:
Je bent 8 jaar en gaat bij een vriendinnetje spelen.
Allemaal hartstikke leuk en gezellie,en dan om half 5 komt mama aan de deur...
'Lieverd,je moet je voeding nog krijgen!'
Ze trekt haar shirt op en duwt haar borst in je gezicht... Clown

En melk uit een pak is weer even een andere discussie he.

Een moeder blijft inderdaad net zolang melk aanmaken zolang er iemand aan zuigt.(ten minste,bij mensen die borstvoeding-gevoelig zijn)Die borst weet niet dat het een kind van 8 is en geen baby....

En dan kan ik me doodergeren aan het feit dat die vrouwen ook nog campagne gaan voeren om het feit dat borstvoeding in het openbaar moet kunnen.Hoe verpest je het voor andere mensen?!
Een kind van 8 aan de 'tiet' is precies de reden waarom vrouwen over tien jaar hun baby geen borstvoeding meer mogen geven in het park...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:27

Een jonge baby aan de borst heeft nog wat liefs vind ik, wat vertederends. Daar stoor ik me totaal niet aan als een vrouw netjes apart haar baby voedt in het park. In mijn ogen hoort dat ook een beetje zo, kalfjes bij koetjes, veulentjes bij paarden, biggetjes bij varkens, zo is de natuur bepaald. Maar ik vind een kleuter of ouder kind aan de borst geen gezicht meer en zo gaat het in de natuur ook niet.. bij dieren is het meestal na een half jaar wel over. (tot een jaar dan).

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:29

euhm overdreven zeg n kind van 8 tjeeez... en wat die moeder zegt is ook vaag tuurlijk blijft er melk komen zolang je dat stimuleert bklijft er melk komen logisch tjeez lijkt me trouwens ook pijn doen kind heeft toc tanden ..

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:30

turbotinker schreef:

Weer andere mensen hadden een chinees meisje geadopteert van 18 maanden,
met als doel: Borstvoeding geven.
Toen het meisje de borstvoeding niet aannam was de moeder teleurgesteld.

Huh deze snap ik niet echt? De melkklieren beginnen toch ook alleen te werken wanneer een vrouw zwanger is?
Dus je kan niet zomaar een kind aan je tepel hangen volgens mij hoor. Clown

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:32

Nee dat hoeft niet volgens mij Jennyzz.. Ik heb wel eens gehoord dat het ook op te wekken is bij moeders die een adoptiekind hebben..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:43

Jennyzz schreef:
turbotinker schreef:

Weer andere mensen hadden een chinees meisje geadopteert van 18 maanden,
met als doel: Borstvoeding geven.
Toen het meisje de borstvoeding niet aannam was de moeder teleurgesteld.

Huh deze snap ik niet echt? De melkklieren beginnen toch ook alleen te werken wanneer een vrouw zwanger is?
Dus je kan niet zomaar een kind aan je tepel hangen volgens mij hoor. Clown

Ze had ook nog een eigen zoontje van 2,die nog aan de borst zat.Zo kon het meisje 'meedoen' volgens de vrouw.
En je kunt melkaanmaak ook weer opwekken als je eens borstvoeding hebt gegeven.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:45

dat die moeder melk blijven geven, ja natuurlijk, er komt toch steeds een kind aan lurken. (net als bij dieren hoor zolang eraan gezogen word blijf je melk geven)
Denk dat het bij sommige moeder een (euh tja hoe ga ik dat omschrijven) een soort van bevrediging is.
Maar volgens mij zit er weinig tot geen vitamine ect in. Aleen de eerste paar weken lijkt mij het gezondst

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:17

is daar ook een herhaling van... jammer dat ik t gemist heb! ik ben kraamverzorgster dus heb veel met BV te maken.
Hier in t dorp is een vrouw die haar geadopteerde zoon heeft gevoed terwijl ze zelf nooit kinderen heeft gehad... erg knap hoor (ze heeft hulp gehad door hormonale opwekmiddelen)

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:21

Gadver.. dat die man meedoet... echt pervers

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:55

*LOL*, ben blij dat mijn moeder dat niet met mij heeft gedaan zo.
Wat raar dat die man dat ook nog doet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:02

Vreselijk zeg

Ik heb zowieso niets met borstvoeding, ik vind het te primair.
Aan mijn lijf geen polonaise zeg maar Knipoog

Maar dan zeker die bij kinderen op die leeftijd, gewoon een vorm van incest noem ik dat. Bah!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:49

manie schreef:
Vreselijk zeg

Ik heb zowieso niets met borstvoeding, ik vind het te primair.
Aan mijn lijf geen polonaise zeg maar Knipoog

Maar dan zeker die bij kinderen op die leeftijd, gewoon een vorm van incest noem ik dat. Bah!

Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?
En incest???? Denk even na voor je zoiets zegt..... borstvoeding heeft niets met incest te maken. Borstvoeding heeft niets met sex te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:51

Wel als het over een 8jarige gaat.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:54

Nee dat vind ik niet. Ik ben t er niet mee eens dat het gewoon is op die leeftijd. Ik heb zelf na 2 jaar ook de kraan dicht gedraaid omdat ik mijn zoontje daar te oud voor gaan worden, maar iedereen moet dat zelf weten. En het hangt er van af hoe t gebeurd. Maar ik vind wel dat die mensen dat zelf moeten weten, daar gaan wij niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:55

Te primair? Dan is een kind krijgen toch sowiezo primair?

Ik vind borstvoeding prima maar van mij hoeft het niet zo open en bloot, letterlijk. Ik zou het zelf nooit in het park geven dus, dat vind ik aanstootgevend. Ik hoef niet alles van een ander te zien.

Ik vond die oude kinderen(+ 3 ongeveer) aan de borst ook een erg onprettig gezicht, dat je je daar nog prettig bij voelt als vrouw! En idd dat geadopteerde kindje dat gelijk aan de borst moest, héél vreemd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:51

[***] schreef:
Ik vind borstvoeding prima maar van mij hoeft het niet zo open en bloot, letterlijk. Ik zou het zelf nooit in het park geven dus, dat vind ik aanstootgevend. Ik hoef niet alles van een ander te zien.

Ik vond het aanvankelijk bij mijn zus ook een raar zicht. Maar het went wel en het is inderdaad de natuur. Waarom zouden babietjes niet gewoon bij hun moeder mogen drinken? En als zo'n kleintje dorst heeft heeft het dorst, dus dan moet je als moeder ook maar wat. Je kan je toch niet thuis opsluiten? Zo'n kleintje heeft soms alle 2 à 3 uur behoefte aan melk, dan kom je er niet omheen ook eens in het openbaar te voeden. En dat is niet verkeerd. Doe ik zelf ook wel eens. Maar je kan het natuurlijk wel zo discreet mogelijk doen. Met een beetje handigheid hoef je echt niet met je hele hebben en houden bloot te zitten.
Hoe meer moeders het gaan doen hoe meer we aan het beeld zullen wennen.
Tot welke leeftijd is natuurlijk een heel andere discussie. Mijn dochtertje is nu 6 maanden en ik ben langzaam aan het afbouwen. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze tot ze ongeveer een jaar is nog af en toe bij mij zal drinken.
Met incest heeft het denk ik niets te maken, wel met loslaten. Ik merk nu al hoe ik tegen mezelf moet vechten tijdens het afbouwen: mijn verstand zegt afbouwen en mijn gevoel zegt doorgaan. Want het zijn heerlijke momenten tussen moeder en kind. Pling Maar loslaten hoort nu eenmaal bij opvoeden en wie dat niet kan heeft inderdaad een probleem. Een achtjarig kind zou de borst volgens mij niet meer mogen krijgen. Dan is er iets mis. Tot een jaar of twee, hooguit drie moet het volgens mij wel kunnen, al denk ik er zelf ten laatste mee te stoppen als ze een jaar is.
Maar onderschat het niet, stoppen met borstvoeden is echt een vorm van rouwproces, van toegeven dat je kind weer een beetje groter geworden is en je weer wat minder nodig heeft. En dat is niet altijd makkelijk. Ach gut

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:55

wat smerig zeg dat die vader ook mee doet Verward
en een kind van 8 hoort melk iut een mok te drinken..

ik heb ooit een surinaamse collega gehad, zij had een kind van 3 die ze in de trein nog borstvoeding gaf Verward Verward erg maf !! zei vond dat heel normaal..

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:58

bizar! Ik vind het eigenlijk richting de grens van incest gaan. En zeker bij die man die ook mee doet, dat heeft een erotische tint. En daar hoor je je kinderen verre van te houden. Dan soort mensen sporen niet, en hebben echt hulp nodig, om over de kinderen nog maar te zwijgen.