Man van Martinotoren gesprongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Man van Martinotoren gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:16

Mystica schreef:
Is dan de zoveelste... Waarom moeten ze altijd de martinitoren hebben? Rolleyes

in al die tijd hebben zich nog maar 5 mensen van de martinitoren afgeworpen, gezien het grote tijdsbestek dat de toren er staat valt het dus relatief erg mee. zo af en toe heb je een korte hype: als er 1 is gesprongen volgen er meer en dan een hele tijd niets meer.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:29

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:35

He bah, toch wel eng idee als je daar over t algemeen meerdere keren per week loopt..

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 07:23

he bah

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 07:32

Haha die foto...zie vooral rechtsboven dat doek "World press foto" Bloos

Mag ik eigenlijk niet om lachen...maar ging even om dat toeval in die foto.

Maar ik vind het zeer triest dat iemand zo egoistisch kan zijn om voor het oog van zoveel mensen zich van het eigen leven te beroven.

Wie weet hoeveel kinderen er misschien nou nachten niet kunnen slapen? Of hoeveel mensen hier een rotgevoel aan overhouden.
Laat ze zich dan lekker op de zolder ophangen ofzo..maar niet zoveel mensen betrekken in hun eigen wanhoop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:29

en toch moet altijd iemand ze vinden...
al dat gezeik over 'hoe de m-toren te beschermen tegen springers' word ik moe van ondertussen. Er is maar 1 oplossing voor: geen aandacht schenken aan de springers, dan zullen mensen ook niet hun voorbeeld volgen. Bovendien weten de springers dat ze na hun dood nog 1 enorme schreeuw om aandacht hebben gekregen: voorpagina nieuws.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:06

Het is idd zeer vervelend voor de mensen die het gezien hebben, maar zo iemand springt natuurlijk niet voor zijn lol. De kans is groot dat het een impulsieve daad was en diegene denkt op dat moment gewoon niet over de gevolgen voor andere mensen na.

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:09

Paar klasgenoten van mij hadden hem zien liggen, hoorde het dus vrijwel meteen. Zag ook nog de heli vanuit de school vliegen.

Moet er niet aan denken dat je op dat moment er net langs loopt/fietst ..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:14

ik vind dit een egoistische manier van zelfmoord, net als van die lui die voor de trein springen of van een flat, er zijn hierdoor altijd mensen getuige hiervan en dit kunnen ook kleine kinderen zijn die hierdoor voor altijd dit beeld met zich meedragen, ik heb hier geen goed woord voor over, hoe erg het ook is dat deze man zelfmoord heeft gepleegd, als het moord was is het natuurlijk een ander verhaal.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:16

Volgens mij is dit geen impulsieve daad. Diegene moest ook een kaartje kopen. Dit is inderdaad een schreeuw om aandacht, die aandacht die hij miste en daardoor nu misschen wel zelfmoord heeft gepleegd. En daardoor nu mensen terug wil pakken. Ik denk niet dat je er over kan oordelen zonder dat je die gene heb gekend.

Een goeie manier van zelfdoding is er imo niet.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:19

ik vind wel dat je hierover kunt oordelen, een kennis van me heeft hetzelfde meegemaakt, z'n zuster is samen met haar hondjes heel bewust voor de trein gesprongen, groepje schoolkinderen hebben het gezien en de machinist natuurlijk en die kinderen hebben nu psychologische hulp en de machinist zit al maanden overspannen thuis, mijn kennis is ondanks dat hii verdrietig is dat z'n zus dood is, wel heel erg boos over de manier waarop ze dit heeft gedaan.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:29

Globetje schreef:
Volgens mij is dit geen impulsieve daad. Diegene moest ook een kaartje kopen. Dit is inderdaad een schreeuw om aandacht, die aandacht die hij miste en daardoor nu misschen wel zelfmoord heeft gepleegd. En daardoor nu mensen terug wil pakken. Ik denk niet dat je er over kan oordelen zonder dat je die gene heb gekend.

Een goeie manier van zelfdoding is er imo niet.

Het lijkt me niet dat hij er mee bezig was om mensen terug te pakken. Het is meer een daad uit wanhoop. En het was waarschijnlijk wel een impulsieve daad, dat kaartje is zo gekocht hoor.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:35

He bah.. Meisje die ik wel ken liep er net langs op het moment dat hij sprong. En ze heeft er een trauma van.. Scheve mond

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:15

Ik vind het heel dom om te roepen dat een zelfdoder egoistisch is! En erg makkelijk ook, lekker de dode de schuld geven.... maar als je even probeerd na te denken kan je weten dat iemand die daadwerkelijk zelfmoord pleegt ten einde raad is, om wat voor reden dan ook! En wie ben jij dan om dat te veroordelen? Van een toren springen of voor de trein stappen is idd geen prettige manier voor de omstanders, maar iemand die wanhopig is heeft dat helemaal niet meer door, die is daar helemaal niet mee bezig: die wil dat de ellende voorbij is! Die ziet nog meer 1 uitweg: de dood! Dat is droevig genoeg en zolang je niet weet wat iemand er toe bewogen heeft zijn leven te beeindigen kan je er niet over oordelen! Doe dat dan ook niet!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:42

@ Shirley: we weten wel waarom ze het heeft gedaan, ze had thuis een brief achtergelaten met een scheldkanonade daarop en dat ze het iedereen om haar heen betaald zou zetten en daarom voor de trein ging springen, ze was dus alleen nog maar met zichzelf bezig en haar haat naar de hele wereld, terwijl ze een enorm doorsnee leven leidde voorheen, zij wilde niet oud worden in deze GVD wereld enz enz, ik vind dat wel enorm egoistisch, tuurlijk is het droevig dat ze dit heeft gedaan, maar de manier waarop blijf ik geen goed woord voor over hebben, en ik vind het onzin dat je over een dode niets mag zeggen, niet iedereen is even aardig en doet alles even goed en als ze dood zijn is dat niet plots allemaal oke.
ze had haar hondjes meegenomen omdat ze niet wilden dat die bij anderen zouden komen na haar dood, terwijl er genoeg mensen in haar omgeving waren die die dieren graag hadden aangenomen, ik blijf het ongelovelijk vinden, helemaal voor die machinist en die kinderen die blijven dit hun leven lang bij zich dragen.
ze had ook gewoon een handje pillen kunnen nemen, dan had een familielid haar gevonden ipv van het spoor te moeten worden geschraapt.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 21-10-06 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:45

Jeetje, verschrikkelijk dat sommige mensen zo ten einde raad zijn. Wat zal er bij zo iemand toch in zijn hoofd omgaan!! Scheve mond
En je zal zoiets maar zien zeg! Scheve mond

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:30

Bah Bah Bah Scheve mond .
Een paar schoolgenoten van mij zagen het gebeuren.
Brrr.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:56

maar weet iemand ook WIE het is??

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:04

Welshcobfan schreef:
Mystica schreef:
Is dan de zoveelste... Waarom moeten ze altijd de martinitoren hebben? Rolleyes

in al die tijd hebben zich nog maar 5 mensen van de martinitoren afgeworpen, gezien het grote tijdsbestek dat de toren er staat valt het dus relatief erg mee. zo af en toe heb je een korte hype: als er 1 is gesprongen volgen er meer en dan een hele tijd niets meer.

In de jaren 86 zijn er twee zelfmoordpogingen geweest vanaf de Mtoren en in 2004 en nu dus. Nummer 5 is nog een vraagteken, dat is een oud klasgenoot van mij. Hij ging op de toren met zijn vriendin ze weten nog niet wat er precies aan de hand was; zelfmoord, zijn vriendin hem geduwt of baldadigheid.

Dus het zijn er 4 die daadwerkelijk zelfmoord hebben gepleegd. En het 'zoveel mensen' traumatiseren... en het 'ik zou de stad nog in gaan' slaan ook niet ergens op. Zoveel mensen tegelijk hebben het niet gezien. En dit is ook niet iets waarbij je als zelfmoordenaar stil staat. Je doet altijd mensen pijn met zoiets. Het is en blijft vreselijk, maar het zijn dingen die gebeuren. Helaas.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

Jeetje vreselijk voor de mensen die het hebben gezien.En die foto bah!!!Dat zo'n foto zelfs op i net staat!Sterkte voor de mensen die dit op hun netvlies hebben staan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:40

LuvdaTossa schreef:

In de jaren 86 zijn er twee zelfmoordpogingen geweest vanaf de Mtoren en in 2004 en nu dus. Nummer 5 is nog een vraagteken, dat is een oud klasgenoot van mij. Hij ging op de toren met zijn vriendin ze weten nog niet wat er precies aan de hand was; zelfmoord, zijn vriendin hem geduwt of baldadigheid.

Was volgens mij laatst in het nieuws dat ze had bekend hem geduwd te hebben geloof ik. Bah.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:04

nee ze nam dat later weer terug, ze wordt psychologisch onderzocht.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

egoistisch is het in principe maar iemand die zelfmoord pleegt is psychisch zo in de war dat ze daar niet meer bij nadenken, ze springen dan ook omdat ze dan zeker weten dat ze dood zijn, als iemand pillen moet nemen, loopt dat vaak net niet dood af, en dat is niet wat ze willen... de mensen die dit wel doen doen dit ook vaak voor de aandacht...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:16

Je hebt 4 typen zelfsmoorden, waarvan er slechts 1 niet egoistisch is en die komt zelden voor. De altruistische zelfmoord houdt in dat je je iegen leven opofferd voor dat van een ander (moeder kiest tussen of ik sterf na de bevalling, of kind moet geaborteerd worden). Deze man is gesprongen omdat hij zat was van het leven en dit dé manier was om nog 1 keer in de publiciteit te komen. Hij was het zat, hij sprong, hij dacht aan zichzelf --> egoistisch.
Egoistisch is niet verkeerd, we doen immers praktisch alles omdat wij er beter van worden (ik wil niet naar oma toe, maar ga toch, oma blij dus ik heb een goede daad verricht--> compliment voor mezelf). egoisme heb je nodig om te overleven en is menseigen. Deze man was erg egoistisch, maar ja dat is ieder mens wel Nagelbijten / Gniffelen
Ben benieuwd hoe ze de olle grieze gaan beschermen tegen het springtoerisme Verward