Whiz schreef:laetitia schreef:Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jaar was. Mijn moeder was diep ongelukkig bij mijn vader en volledig afhankelijk van hem.
Ik en mijn tweelingbroer hebben dankzij mijn moeder een hele goede start gehad in het leven. Zij is met ons van Curacao terug naar NL verhuisd, alleen met ons gaan wonen in een nieuwbouwijk met startende gezinnetjes en heeft op haar 35e een studie opgepakt en is daarna voor ons gaan werken.
Het was niet altijd even makkelijk, vooral financieel, en ze was zelf ook weleens down door de situatie maar zij heeft ons laten zien dat het kan en dat je niet afhankelijk van iemand anders hoeft te zijn.
Van haar heb ik geleerd dat je je eigen geluk maakt. Mijn vader zag ik in het begin niet omdat hij nog op Curacao woonde en het contact werd toen hij in NL ging wonen mondjes-maat beter. Ik zal nooit zo'n band met hem opbouwen als de band die ik met mijn moeder heb maar ik heb dat ook niet nodig. Ik krijg genoeg liefde van haar...
ja maar dat is dus eigenlijk niet eerlijk van haar. Zij heeft jullie van daar meegenomen en hij had het nakijken. Wellicht had hij ook wel zo'n band met zijn kinderen willen opbouwen maar is dat hem op deze wijze gewoon niet gegund.
Aangezien hij 2 dagen na de bevalling alweer naar Afrika vertrok en mijn moeder alleen met een tweeling achterliet en verder mijn moeder ook nooit geholpen heeft is dit zijn eigen keuze geweest...Dus ja je kan ook een 2-ouder gezin hebben maar dan moeten ze er wel alle 2 ZIJN! Hoe vaak is het niet zo dat uiteindelijk de moeder voor alles opdraait en pa-lief zich nergens mee bemoeit?