Hoe denkt de maatschappij over de Ramadan?PLEASEREAGEER!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Re: Hoe denkt de maatschappij over de Ramadan?PLEASEREAGEER!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:50

Het doel van de Ramadan is "reiniging" maar wat komt daar van terecht als je overdag NIET eet en drinkt maar je vervolgens als de zon onder is (al vrij snel hoor, in oktober) vol vreet en drinkt met van alles en nog wat? Dat zal toch niet de bedoeling zijn?
Voor mensen die zich ECHT aan de Ramadan houden, zonder nachtelijke schranspartijen moet het veel moeilijker zijn maar zijn die er nog?
Nynke 56

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:12

goldflower schreef:
Natascha - 37 jaar
Ik vind dat als die mensen dat prettig vinden om te doen dan moet je dat respecteren Lachen
Ik moet zeggen heb me er nooit in verdiept en hoorde van de week pas waar ze dat voor deden,,,om respect te tonen aan de mensen die hongersnood hebben in de wereld.
Dat is toch eigenlijk een supermooi gebaar Lachen

Maar 's avonds mogen ze zich vervolgens helemaal volstoppen, dat vind ik dan wel een beetje hypocriet...
Verder heb ik geen problemen met zo'n een cultuuruiting waar wij verder geen last van hebben. Vragan waarom ze dat niet in hun eigen lang kunnen vind ik dan ook nergens op slaan.
Ik ga er geen rekening mee houden door niet te eten/snoepen waar moslims bij zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:17

Ik vind het wel best hoor dat ze dat doen! We hebben er verder niet veel last van, dus wat maakt het uit?
Zo'n suikerfeest lijkt mij trouwens wel leuk en lekker Tong uitsteken

Maar op het nieuws hoorde ik dat een partij wil dat er een speciale feestdag voor moslims komt en dat dan 2e paas of 2e pinksterdag komt te vervallen. Dit vind ik dus veel te ver gaan. Laat er dan nog een extra feestdag voor die mensen bijkomen. Maar niet onze feestdagen laten vervallen...

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:41

Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik vind het knap van, en ik wil ook best wel rekening meehouden dat ik niet uitgebreid voor hun neus ga staan eten.

Van dit soort cultuuruiting heb ik geen last. Wel vind ik het vergaan als er speciale feestdagen en ziekenhuizen moeten worden gebouwd.

Danielle1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:30

Ik weet niet precies wat ik er van moet denken. Ze moeten het zelf weten, maar het lijkt me niet echt gezond om de hele dag niet te eten. Ze eten wel ´s avonds, maar toch. Zoals mijn zusje zegt´Ramadam, jammer dan. Ik heb lekker een boterham!´ Ik hou er geen rekening mee hoor. Ik eet als ik wil eten, of er nou iemand die aan de ramadam meedoet bijstaat of niet. Zij doen mee, en dat is hun beslissing. Ik wil gewoon kunnen eten als ik honger heb!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:57

Ik ben dus iemand die meedoet aan de ramadan. Het is mijn eigen keuze en mijn ouders verplichten het niet.
Ik vind het een mooi gebaar om 1 maand in het hele jaar stil te staan bij al die arme mensen over de hele wereld die elke dag niks te eten hebben.
Ik eet s'avonds dus een gewone maaltijd en ik zorg ervoor dat ik genoeg drink. Mensen in mijn omgeving die niet meedoen aan de Ramadan eten natuurlijk gewoon en daar heb ik geen moeite mee, want het is MIJN keuze om te vasten Lachen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:28

veronoz schreef:
Ik vind het een mooi gebaar om 1 maand in het hele jaar stil te staan bij al die arme mensen over de hele wereld die elke dag niks te eten hebben.

Maar jij weet dat je 's avonds weer eten krijgt dus het argument om stil te staan bij de arme mensen die geen eten hebben is in mijn ogen een beetje onzin.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:13

Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Slotje dus.