Nood Korea doet eerste kernproef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Nood Korea doet eerste kernproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:50

In de VS is geen geld voor fatsoenlijke sociale voorzieningen zoals we die hier kennen, er is wel geld voor de oorlog in Irak en Afghanistan.

De armoede zoals Noord Korea dat kent is vele malen erger en kijk naar sommige Afrikaanse landen, waar al het geld voor eten bij de regering blijft hangen en nooit bij de doelgroep komt.

Maar hoe komt een land als Noord Korea van zo'n dictator af?
Ik ben niet zo op de hoogte van de situatie in dat land, maar zijn er ondergrondse bewegingen die eventueel een staatsgreep kunnen ondernemen?
Of is de onderdrukking zo groot dat bij wijze van spreken adem halen al gevaarlijk is?

Ik heb nota bene een Koreaanse collega, weet niet eens noord of zuid.
Als ik hem zie zal ik het eens vragen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:21

Stennisje schreef:
Maar waardoor gaat het nou mis.

Omdat een land als Noord-Korea provoceert of omdat de rest hapt?

Wat zou er gebeuren als we gapend onze schouders ophalen en ze verder negeren?

KNIP

Wanneer wil je ophouden je schouders op te halen?
Op het moment dat Noord Koreans nucleair afval op de markt komt?
Op het moment dat Noord Koreans nucleair afval tot een zgn 'vuile bom' verwerkt wordt door (laten we zeggen) Al-quaida?
Op het moment dat die vuile bom ploft en het centrum van Washington/New York/London/Tokio/Parijs/Amsterdam (doorstrepen wat niet van toepassing is) de komende 100 jaar onbewoonbaar is?

Zeg 't maar......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:53

Noord Korea is laf. Als er sancties volgen, zeggen ze, gaan ze nog meer kernproeven doen. De lafaards!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:32

Cowboy55 schreef:
Stennisje schreef:
Maar waardoor gaat het nou mis.

Omdat een land als Noord-Korea provoceert of omdat de rest hapt?

Wat zou er gebeuren als we gapend onze schouders ophalen en ze verder negeren?

KNIP

Wanneer wil je ophouden je schouders op te halen?
Op het moment dat Noord Koreans nucleair afval op de markt komt?
Op het moment dat Noord Koreans nucleair afval tot een zgn 'vuile bom' verwerkt wordt door (laten we zeggen) Al-quaida?
Op het moment dat die vuile bom ploft en het centrum van Washington/New York/London/Tokio/Parijs/Amsterdam (doorstrepen wat niet van toepassing is) de komende 100 jaar onbewoonbaar is?

Zeg 't maar......

Ze geven zelf aan dat wanneer er sancties volgen dat ze het weer doen.

Doordat je m'n bericht knipt trek je het wel een beetje uit z'n verband, alsof ik m'n schouders er om ophaal.
Ik vergeleek Noord Korea met een slecht opgevoed kind, dat negatieve aandacht trekt en wat door blijft gaan zolang het aandacht krijgt.

Helaas gaat het niet om een kind dat de blokken van een ander kind afpakt en daar ben ik wel degelijk van bewust.

Noord Korea is ver weg, maar dit soort acties kan gevolgen hebben voor de hele mensheid.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:02

Ik hoop niet dat ze zich uit het veld laten slaan door de dreigementen van Noord Korea om opnieuw kernproeven te doen als er santies volgen. Want dan is het einde zoek.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:22

Zou een land als Noord Korea er moeilijk over doen om van het testen van kernwapens over te gaan tot daadwerkelijk gebruik Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:13

Stennisje schreef:
Zou een land als Noord Korea er moeilijk over doen om van het testen van kernwapens over te gaan tot daadwerkelijk gebruik Nagelbijten / Gniffelen

Nee. Net zo min.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:52

Stennisje schreef:

Ja. Zeker zonder steun van China wagen ze zich daar niet aan. Bovendien, een kernkop hebben wil nog lang niet zeggen dat je dat ding ook gericht ergens kunt laten neervallen. En het schiet niet op als je het ding afvuurt op de VS maar je raakt het kippenhok van je buurman.

Maar ik maak me dan ook veel meer zorgen over de verkoop van nucleaire technologie en nucleair afval aan allerlei terroristische malloten.....