supersize me, wie schrok er ook zo van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chitra

Re: supersize me, wie schrok er ook zo van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:25

het is zeker waar dat de gezonde broodje altijd duurder zijn!
zonde gewoon! ik lust zelf geen sla en tomaten en komkommer..
maar dat betekend niet dat ik elke dag bij mcdonalds zit!
eigenlijk maximaal 2x per jaar omdat een vriendin er zo veel trek in heeft! die panini's zijn zo lekker! of erwtensoep bij de HEMA! heerlijk! zet je me 1 heerlijk gezond broodje voor of 3 meals bij mcdonalds.. dan kies is zekerste weten het heerlijke broodje!

een meisje dat ik ken was vroeger over de 90 kilo! 14 jaar!!
ze werd zoveel gepest, ze vond het zelf echt vervelend dat ze zo dik was..
ze vond ook dat ze niet veel at.. maar ja als je 2 patatjes per dag eet..
nu heeft ze er was aan gedaan!
ze weeg nu nog 68 kilo!
eet geen 2x per week patat meer..
d'r puisten zijn bijna weg.. en ze is 4 kleding maten naar beneden gegaan..

wie kan dan invredesnaam nog zeggen dat patat zo lekker is dat het geen kwaad kan om het 2x per dag te eten?!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:26

ik heb net een hamburgertje daarweg gehaald.. maar ik ben er eigenlijk ook niet zo dol op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:27

misser, het is 10cent duurder.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:28

chitra schreef:
het is zeker waar dat de gezonde broodje altijd duurder zijn!
zonde gewoon! ik lust zelf geen sla en tomaten en komkommer..
maar dat betekend niet dat ik elke dag bij mcdonalds zit!
eigenlijk maximaal 2x per jaar omdat een vriendin er zo veel trek in heeft! die panini's zijn zo lekker! of erwtensoep bij de HEMA! heerlijk! zet je me 1 heerlijk gezond broodje voor of 3 meals bij mcdonalds.. dan kies is zekerste weten het heerlijke broodje!

een meisje dat ik ken was vroeger over de 90 kilo! 14 jaar!!
ze werd zoveel gepest, ze vond het zelf echt vervelend dat ze zo dik was..
ze vond ook dat ze niet veel at.. maar ja als je 2 patatjes per dag eet..
nu heeft ze er was aan gedaan!
ze weeg nu nog 68 kilo!
eet geen 2x per week patat meer..
d'r puisten zijn bijna weg.. en ze is 4 kleding maten naar beneden gegaan..

wie kan dan invredesnaam nog zeggen dat patat zo lekker is dat het geen kwaad kan om het 2x per dag te eten?!

2 keer per dag is ook wel heel erg overdreven. maar als je eens in de 2 weken een keer een patatje eet. Who cares? Ik denk dat elke dag cola erger is..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:31

Ik vind het helemaal niet schokkend. Wie eet er 3 keer per dag een hele maand lang McDonald's?? Ik niet hoor, bahbah. Eén keertje, of twee in de week is nog wel lekker, maar meer moet het ook niet worden. En als ik 4 maanden geen Mac op heb mis ik het echt niet! McDonald's vermeldt tegenwoordig ook nog eens overal de voedingswaarde van de producten die ze verkopen, maar ik denk dat iedereen hier zelf al een idee van had kunnen hebben...

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:05

Linda schreef:
Ik heb de docu ook gezien, en mijn mond viel vooral open van het feit dat er in een supersize cola 1,5 (!!!) liter zit Wow! Ziek Dat is toch verschrikkelijk!!! Dat zijn meer dan 40 suikerklontjes!!!

Hmm... dat ze het uberhaupt opkrijgen! Over anderhalve liter cola zou ik denk ik drie dagen doen Clown

Zoals ik al zei; dat mensen zich kapot eten is mij zorg, eigen verantwoordelijkheid. Maar is het niet vreemd dat dergelijke gigantische hoeveelheden voor ontzettende bodenprijzen worden aangeboden? En dan heb ik het niet alleen over cola, maar vooral de burgers etc. ...

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:02

Yvonniej schreef:
2 keer per dag is ook wel heel erg overdreven. maar als je eens in de 2 weken een keer een patatje eet. Who cares? Ik denk dat elke dag cola erger is..

nee serieus, ze at vaak 2x per dag een patatje..
naast de normale maaltijden..

toen is ze naar de dietist gegaan..
en is van de ene op de andere dag precies het dieet gaan volgen van de dietiste gaf!
echt fantastisch knap van d'r!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:05

Ik had het ook gezien, op dvd. Er zaten wel aardige stukken in, maar echt spectaculair vind ik het niet, het is vrij voorspelbaar allemaal.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:32

Kieffer schreef:
Ik had het ook gezien, op dvd. Er zaten wel aardige stukken in, maar echt spectaculair vind ik het niet, het is vrij voorspelbaar allemaal.

Ik vond het feit dat hij er echt heel erg ziek van werd (aantasting lever etc) wél erg schokkend moet ik zeggen. Het is geen topfilm, maar wel een docu die hopelijk de ogen van veel mensen opent.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:37

ik heb die documentaire een jaar geleden ofzo gezien. ik wist natuurlijk wel dat het ongezond was maar dat ie allemaal van die vage klachten kreeg had ik niet verwacht. vond het jammer dat er geen duidelijke verklaring voor werd gegeven. vond t alleen een beetje raar dat ie per se de supersize maat moest eten. als je een test gaat doen eet je toch gewoon zoveel als je altijd eet en ga je toch niet ineens veel meer eten? als ie naar zijn lichaam had geluisterd en niet overdreven veel was gaan eten en niet iets had genomen waar ie geen trek in had (alles moest minimaal een keer he) was ie misschien wel minder ziek geworden omdat je lichaam ook zegt waar het behoefte aan heeft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:39

Ik heb hem gezien en ik vond het best walgelijk als je zag wat hij allemaal at. Daar kan ik 2 dagen van leven, dus ik stond er ook niet raar van te kijken dat het zo ongezond is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:58

chitra schreef:
Yvonniej schreef:

nee serieus, ze at vaak 2x per dag een patatje..
naast de normale maaltijden..

toen is ze naar de dietist gegaan..
en is van de ene op de andere dag precies het dieet gaan volgen van de dietiste gaf!
echt fantastisch knap van d'r!!

wow jemig.

ja das wel knap dan!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:03

nu bij oprah over slecht eten

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:04

ja iedereen heeft zoveel respect voor d'r! echt niet normaal!
dus ja.. afvallen en geen fastfood eten heeft zoveel met je eigen wilskracht te maken!
als je het niet echt wilt, dan lukt het ook echt niet!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:05

ik wil het ook graag ik ben niet echt extreem zwaar maar vind mezelf iets te dik.

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:14

maarja die man die in die docu 3 keer per dag macdonald's eten at die eet normaal veganistisch. en dan zo extreem omslaan, ja dat kan niks anders dan allerlei rare dingen doen met je lijf. ik had veel liever het effect willen zien van 1 keer per dag macdonald's. want dat is helaas wel een realistisch beeld. lang niet voor iedereen gelukkig.
verder ben ik vorig jaar 6 weken naar amerika geweest. ik heb daar veel lichamelijke beweging gehad (6 keer in de week 6 a 7 paarden per dag rijden ipv 4 a 5 keer per week 1 paard) en gewoon met de familie waarbij ik zat meegegeten en ik ben alsnog 3 kilo aangekomen. ze hebben daar in de supermarkt onwijs veel ongezonde producten en de groente afdeling is erg klein. ook bijvoorbeeld brood is erg ongezond. het is daar gewoon erg moeilijk om gezond te eten.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:17

jemig, wist niet dat het zo erg was daar.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:27

Zo erg is het echt niet hoor. *LOL* De groente & fruit afdeling is juist groter dan in Nederland ... maar, de rest van de supermarkt is nog groter. Mensen doen het zelf, al is het wel lastiger om gezond te eten als je uit eten bent omdat de porties veel groter zijn. Maar ja, dat heb je zelf in de hand, vandaar dat doggie bags hier zo populair zijn.

Het is trouwens niet zo raar dat hij gezondheidsklachten kreeg met de hoeveelheden die hij naar binnen werkte. Het aantal calorieën dat hij per dag binnenkreeg was sowieso ongezond, daarvoor had hij niet eens naar de Mac hoeven gaan. Clown

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:29

nee inderdaad. oke nu snap ik het. ja ik ben er nooit geweest dus kan niet oordelen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:03

alette schreef:
maarja die man die in die docu 3 keer per dag macdonald's eten at die eet normaal veganistisch. en dan zo extreem omslaan, ja dat kan niks anders dan allerlei rare dingen doen met je lijf.

Dat is juist het punt. Ikzelf eet ook veganistisch (waar is die zeurkees die zei dat het geen woord was? Clown Haha! Dat is ook zo, maar hoe wilde je het dan noemen?) en weet dus uit ervaring dat het mijn lijf en geweten echt zoveel goed heeft gedaan (en zo kan ik nog wel een kwartiertje doorgaan Schijnheilig).
Het maakt ook echt niet uit of je vleeseter bent of veganist; die vette troep is gewoon desastreus voor je lichaam, hoe je het ook went of keert.

Trouwens, na een paar dagen weet je lichaam denk ik niet beter meer, dan is the vegan-feeling er echt wel uit hoor, in je darmen Cool

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:31

daantjuhhh schreef:
Misser schreef:
Ik kreeg steeds meer trek in een Big Mac tijdens het kijken naar deze documentaire, serieus!

Ik vind dit de eigen verantwoording van de mensen, je stopt dat eten toch zelf naar binnen?
Het is zo makkelijk om altijd maar iemand anders de schuld te geven van jouw fouten.

Ik al na het lezen van dit topic Vork

ooh, wat snap ik naar een big mac..
Mag niet, heb gister al pizza gehad!

moet je de nederlandse boekbespreking van apple is lezen, en dan vooral dat stukje over het vlees in een hamburger Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:45

Jamezy schreef:
Linda schreef:
Ik heb de docu ook gezien, en mijn mond viel vooral open van het feit dat er in een supersize cola 1,5 (!!!) liter zit Wow! Ziek Dat is toch verschrikkelijk!!! Dat zijn meer dan 40 suikerklontjes!!!

Hmm... dat ze het uberhaupt opkrijgen! Over anderhalve liter cola zou ik denk ik drie dagen doen Clown

Zoals ik al zei; dat mensen zich kapot eten is mij zorg, eigen verantwoordelijkheid. Maar is het niet vreemd dat dergelijke gigantische hoeveelheden voor ontzettende bodenprijzen worden aangeboden? En dan heb ik het niet alleen over cola, maar vooral de burgers etc. ...

neej, als het goedkoop (en 'lekker') is wordt het juist veel gegeten en als er veel van geproduceerd wordt wordt het vanzelf goedkoper, of bedoelde je dit niet Bloos ?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:18

Siria schreef:
neej, als het goedkoop (en 'lekker') is wordt het juist veel gegeten en als er veel van geproduceerd wordt wordt het vanzelf goedkoper, of bedoelde je dit niet Bloos ?

Vast areas of land in poor countries are used for cash crops or for cattle ranching, or to grow grain to feed animals to be eaten in the West. This is at the expense of local food needs. McDonald's continually promote meat products, encouraging people to eat meat more often, which wastes more and more food resources. 7 million tons of grain fed to livestock produces only 1 million tons of meat and by-products. On a plant-based diet and with land shared fairly, almost every region could be self-sufficient in food.

Bron: http://www.mypage.tsn.cc/c_richardson/maccas.htm

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:54

Siria schreef:
moet je de nederlandse boekbespreking van apple is lezen, en dan vooral dat stukje over het vlees in een hamburger Knipoog

quote:
Een van de headlines rondom het boek was dat hamburgers letterlijk koeiestront bevatten. Dat komt omdat in een op de zoveel gevallen iets mis gaat bij het verwijderen van de ingewanden van de runderen, waardoor de inhoud over het vlees stroomt en vermengd raakt met de chopped meat. Eet u smakelijk.

Misselijk

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:13

Jaaaa, ik heb het ook gezien! Niet normaal meer, in een bak cola ik geloof 1,5 liter gaan 48 eetlepeltjes suiker!