Onderzoek Jeugdzorg naar Gouden Kooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Onderzoek Jeugdzorg naar Gouden Kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:23

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:23

Tsja, Jeugdzorgd, de raad van de kinderbeschadiging... zelf ook niet helemaal fris.

Wat moeders betreft,ik vind het inderdaad egoistisch om zoiets te doen. Het verhaal van 'maar het is juist voor de kinderen dat ze later goed in weelde kunnen leven' is ook wel een beetje makkelijk. Nee, mijn sympathie heeft ze niet. Maar die instanties zijn ook gehyped door de media.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:10

Wanneer komt dit op tv?en hoelaat?en welke zender?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:14

corina77 schreef:
@sylvia,

Tuurlijk is het erg als die €10 000 weg is. Maar waar heeft ze dat geld dan vandaan gehaald ? In Nederland is het altijd nog zo dat iedereen recht heeft op een uitkering en dus in feite niemand zonder brood hoeft te zitten.

Nou, dat was dus wat ik me ook afvroeg. Als ze er een lening voor afgesloten heeft bv dan zit ze dus gewoon diep in de schulden. Los dat maar eens af met een uitkering. En 2 kids...

hiltje1973 schreef:
Er zit ook en gescheiden kerel in het programma met een kind van 2 jaar die ook zonder afscheid dat huis is ingerend voor die kans op een ton. Die was op dat moment voor de camera's zonder kind en vertrok direct uit de snackbar dus geen zielige taferelen op TV, maar evengoed een jaar van dat kind weg zonder afscheid...... Daar hoor ik niemand over............lijkt me net zo smakeloos.......maar geen kamervragen.........omdat het een man is? Omdat hij gescheiden is.......? Over onderscheid tussen man en vrouw maken zeg............

Heeft hij de voogdij over dat kind? Doorgaans heeft de moeder dat nl. Maar als hij idd de voogdij heeft dan ben ik het helemaal met je eens.

lies schreef:
Er worden wat dingen aangenomen die helemaal niet zo zijn geloof ik. Ten eerste
Citaat:
Het gezin is bekend bij Jeugdzorg. Dan zit er toch al iets niet goed.

Nu wel idd, maar het is geen probleemgezin wat al bekend was voor het programma startte.

Er werd op het NOS-journaal toch anders gemeld dat zij al eerder bij Jeugdhulp aangeklopt heeft... Dat ze bekend was. En als ik hoor wat dat jochie achteraf voor de camera zegt, dat ze nu tenminste af zijn van het ruzie zoeken van zijn moeder... Triest.
Overigens wil ik met die opmerking helemaal niet impliceren dat er sprake is van kindermishandeling. Waarom denkt iedereen dat toch meteen als Jeugdhulp ter sprake komt? Ik heb 2 jaar lang bij Jeugdhulp gezeten en ik ben nooit mishandeld. Een probleemgezin hoeft niet direct met fysiek of psychisch geweld te maken te hebben!

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:22

Een jaar de ontwikkeling van je kind missen om misschien miljonair te worden? Wat jammer dat sommige mensen de weg totaal kwijt zijn en niet meer weten wat nu ECHT belangrijk is in het leven...

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:45

[quote]
corina77 schreef:

@sylvia,

Tuurlijk is het erg als die €10 000 weg is. Maar waar heeft ze dat geld dan vandaan gehaald ? In Nederland is het altijd nog zo dat iedereen recht heeft op een uitkering en dus in feite niemand zonder brood hoeft te zitten.

Nou, dat was dus wat ik me ook afvroeg. Als ze er een lening voor afgesloten heeft bv dan zit ze dus gewoon diep in de schulden. Los dat maar eens af met een uitkering. En 2 kids...

De bank zou volgens mij nooit een lening op zoiets geven. Die willen toch een onderpand hebben.
Dus ik heb er echt mijn twijfels over hoe ze dat dan geregeld heeft. Want als ik de tekst van die link lees van DenK4ever dan had ze het zelf in elk geval niet liggen.
'T is mijn zaak natuurlijk helemaal niet hoe ze dat heeft gedaan. Maar ik ben er eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig naar. Bloos

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:57

WAarom worden alleen moeders veroordeeld in dit verhaal? Zitten er niet ook vaders in de gouden kooi? En waarom worden die dan niet aangesproken?

Ïk heb het verhaal van Natasja's kant gelezen in de krant, en ik kan haar goed begrijpen. Ze ziet mogelijkheden die ze anders nooit zou krijgen, bijvoorbeeld in de vorm van een opleiding. Verder zorgen haar 2 zussen voor haar kinderen.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:19

een opleiding kan je thuis ook volgen daar hoef je geen jaar je kinderen voor in de steek te laten,en haar zussen kunnen dan wel voor haar kinderen zorgen maar die kunnen nooit de rol van de moeder vervangen.
ik blijf erbij ik vindt het echt belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:43

Ik vind het heel raar dat je je kinderen een jaar alleen laat. Maar dat geldt wat mij betreft voor moeders EN vaders. Typisch Jeugdzorg om hier een grote heisa van te maken. laten ze dan bij elke deelnemer de gezinssituatie bekijken. En of die gescheiden vader nu wel of niet de voogdij heeft, OOK hij laat zijn kind een jaar alleen!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:43

Gister avond was ze aan de telefoon in RTL Boulevard... Toen maakte ze wel een goeie opmerking:

"Ik heb mijn kinderen goed en weloverwogen achtergelaten bij familie waar ik weet dat ze in goede handen zijn, ik heb ze niet te vondeling gelegd en ik heb ze ook niet in stukjes gehakt en achterin mijn auto gelegd om ze vervolgens in het bos te dumpen"

Tja, daar heeft ze toch wel gelijk in... Er gebeuren vreselijke dingen in Nederland, veeel en veel erger dan dit, en daar maken we ons zo druk om?

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:52

Tja, vergelijken met ergere dingen is natuurlijk wel dé manier om iets te bagatelliseren.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:53

kwebbel schreef:
een opleiding kan je thuis ook volgen daar hoef je geen jaar je kinderen voor in de steek te laten,en haar zussen kunnen dan wel voor haar kinderen zorgen maar die kunnen nooit de rol van de moeder vervangen.

Thuis een opleiding volgen met 2 kleine kinderen, terwijl je daarnaast ook nog moet werken en het huishouden moet doen terwijl je in de gouden kooi verder niets hoeft? Niet te vergelijken. DAarnaast wordt de opleiding ook nog eens vergoed in de gouden kooi.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:03

Citaat:
Ik vond die hele scene waarbij ze afscheid nam van die kids echt heel onfris. Ze snauwde die dochter zelfs af dat ze moest kappen met het gebler toen ze snel de limousine inrende op weg naar die villa en die ton en het miljoen

Goedkope acteer amateurs (of nog niet eens).
ik geloof er niks van.
Talpa heeft alleen een grote act nodig (goed voor de publiciteit en natuurlijk kijkcijfers).
Iedereen heeft het erover iedereen is nieuwsgierig en iedereen wil het zien.
Als het waar is vind ik het gewoon vreselijk van die moeder.
Zoiets doe je toch niet het is gewoon niet normaal!!! Boos!

Maar waarheidsgehalte vind ik erg laag.
'Talpa ziet het probleem niet' (of wil het niet zien eventueel weet dat het een act is en staan zich nou in de handen te wrijven)
Erg onfrisse scene zoals al gezegd werd.
'Reality'series zijn toch meestal geacteerd.
Typische act voor Talpa.

KOMT DAT ZIEN!!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:05

DenK4ever schreef:
Gister avond was ze aan de telefoon in RTL Boulevard... Toen maakte ze wel een goeie opmerking:

"Ik heb mijn kinderen goed en weloverwogen achtergelaten bij familie waar ik weet dat ze in goede handen zijn, ik heb ze niet te vondeling gelegd en ik heb ze ook niet in stukjes gehakt en achterin mijn auto gelegd om ze vervolgens in het bos te dumpen"

Tja, daar heeft ze toch wel gelijk in... Er gebeuren vreselijke dingen in Nederland, veeel en veel erger dan dit, en daar maken we ons zo druk om?

Wat een uitspraak Wow!
Die gedachtes al Nagelbijten / Gniffelen
(Zeker een script van Talpa)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:12

Nee, helaas gebasseerd op een waargebeurd verhaal...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:17

DenK4ever schreef:
Nee, helaas gebasseerd op een waargebeurd verhaal...

Weet je dan wat achter de schermen van Talpa gebeurt? Pling

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:23

vast geen kindermoorden in ieder geval.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:47

MINSTENS een jaar he?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:49

hns schreef:
DenK4ever schreef:

Wat een uitspraak Wow!
Die gedachtes al Nagelbijten / Gniffelen
(Zeker een script van Talpa)

Ze doelde natuurlijk op Rowena Rikkers (meisje van Nulde, in stukjes gevonden) waarbij Jeugdzorg ENORM gefaald heeft. Veel mensen hebben aangegeven bij Jeugdzorg dat het in die familie compleet fout ging, maar men vond kennelijk dat het geen prioriteit had. Het meisje moest het met de dood bekopen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:30

Desiree schreef:
kwebbel schreef:

Thuis een opleiding volgen met 2 kleine kinderen, terwijl je daarnaast ook nog moet werken en het huishouden moet doen terwijl je in de gouden kooi verder niets hoeft? Niet te vergelijken. DAarnaast wordt de opleiding ook nog eens vergoed in de gouden kooi.

Als ze nu oppas heeft kunnen regelen voor een heel jaar lang 24/7 dan moet het ook geen probleem zijn om oppas te vinden gedurende een opleiding.
In de gouden kooi wordt haar opleiding wellicht vergoed, maar ze heeft wel 10.000 euro inleg betaald, in mijn ogen kun je voor dat geld best een secretaresse opleiding volgen én je rijbewijs halen.
Hoef je niet eens een heel jaar je kinderen voor te missen..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:02

lies schreef:
Ze doelde natuurlijk op Rowena Rikkers (meisje van Nulde, in stukjes gevonden) waarbij Jeugdzorg ENORM gefaald heeft. Veel mensen hebben aangegeven bij Jeugdzorg dat het in die familie compleet fout ging, maar men vond kennelijk dat het geen prioriteit had. Het meisje moest het met de dood bekopen.

En helaas zo meerdere gevallen... ik noem maar, Zoetermeer, Purmerend etc... er zijn veel meer afschuwelijke gevallen waarbij je je niet kan voorstellen hoe ouders dat hun kinderen in godsnaam kunnen aandoen.

Ik wil niet helemaal goedkeuren van Natasia doet, maar ik denk dat er nu een veels te grote ophef over gemaakt wordt!
Ze heeft daar met de kinderen over gesproken, maaaaaar die kinderen zien nu ook en horen nu ook mensen over hun moeder praten die zeggen dat het allemaal zo erg en slecht is wat ze ze aandoet... zo krijgen die kinderen wel een complex ja en gaan ze ook denken hoe slecht hun moeder wel niet is! Bullshit er bestaan echt slechtere ouders!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:17

luxje schreef:
[

Als ze nu oppas heeft kunnen regelen voor een heel jaar lang 24/7 dan moet het ook geen probleem zijn om oppas te vinden gedurende een opleiding.
In de gouden kooi wordt haar opleiding wellicht vergoed, maar ze heeft wel 10.000 euro inleg betaald, in mijn ogen kun je voor dat geld best een secretaresse opleiding volgen én je rijbewijs halen.

Wel als het een hoop geld kost allemaal dat je helemaal niet hebt.
Als ik jullie hoor redeneren, dan denk ik dat jullie het financieel allemaal erg goed voor elkaar hebben!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:38

Wat een vreselijk mens wat mij betreft mogen ze haar hard aanpakken.

- Het verblijf in dat huis duurt Minstens 1 jaar maar kan ook doorlopen en 3,4,5 jaar duren! De winnaar is immers de persoon die er het langste in kan blijven. Bij talpa hebben ze al gezegd dat het progamma door blijft lopen als het van de buis gaat (dan alleen nog via internet).
- De kans dat deze vrouw gaat winnen is bijzonder klein. In de kooi zitten ook mensen die thuis geen enkele binding hebben. Dus geen partner, kinderen, huis, eigen baan etc. Die houden het dus langer vol omdat ze thuis niets meer hebben.
- Als deze vrouw aan zoveel geld kan komen laat ze dat aan die kinderen besteden! Dit kan ze alleen via leningen gekregen hebben. Dat betekend een diepe schuld leuk voor als ze ooit weer uit het huis komt!

Een goed moeder laat haar kinderen geen jaar of jaren alleen. Andere progamma's als BB, expeditie robinsons etc zijn niet te vergelijken. Die duren 1 tot 3 maanden. En er hangt niet zoveel geld vanaf.

Waarom moeten we dit vergelijken met andere vreselijke zaken in de media? Deze moeder verwaarloosd haar kinderen. Moederliefde staat niet in verhouding tot een oppas! Daar komt nog bij dat ze ook geen contact met de moeder mogen hebben.

Gordon moest invallen en wist niets van de situatie. Hij heeft aangegeven het verwerpelijk te vinden. Als hij dit verhaal van te voren kende zou hij niet hebben meegewerkt.
Talpa=troep ze doen werkelijk alles om smakeloze progamma's te maken die zeer slecht scoren (alleen gooische vrouwen en voetbal doen het goe Huilen )

Een opleiding is geen excuus. Er zijn honderden moeders en vaders die opleidingen volgens naast hun werk, kinderen en huishouden. Deze heeft gewoon even geen zin meer in haar kinderen. Dat zegt ze ook letterlijk "even mijn batterij opladen". En ze vertelde dat de ziekte van haar zoontje erg zwaar was. Hoe haal je het in je hoofd om een ziek kind die binnenkort een operatie moet ondergaan aan de kant te zetten.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:25

Wel een hoop speculaties vind je niet.
"Dit kan ze alleen via leningen gekregen hebben"
Wie zegt dat... ik kan niet in haar portemonee kijken....

"Daar komt nog bij dat ze ook geen contact met de moeder mogen hebben"
Das niet waar, dat kan wel, niet veel maar het kan/mag wel...

"....een ziek kind die binnenkort een operatie moet ondergaan..."
Wie zegt dat? het enige wat ik tot nu toe heb gelezen heeft het jongtje een slopende ziekte gehad, transplantatie gekregen en herstelt is...

Dus nou, anyway, nogmaals ik vind het ook in het belang van de kinderen fout dat er zoveel media aandacht aan gegeven wordt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:43

Desiree schreef:
luxje schreef:
[

Wel als het een hoop geld kost allemaal dat je helemaal niet hebt.
Als ik jullie hoor redeneren, dan denk ik dat jullie het financieel allemaal erg goed voor elkaar hebben!

Ze heeft wel 10.000E ingelegd he?
Dit had ze dan maar moeten bedenken voor ze aan kinderen begon... En anders dit soort dingen doen (opleiding etc) als de kinderen iets ouder zijn.