Schietpartij op Amish-school in VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Schietpartij op Amish-school in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:21

De Amish gemeenschap heeft de schutter vergeven. Zo komen ze toch positief in het nieuws als 'zware' christenen. Zelf heb ik de mennonieten mee gemaakt in Canada en heb diep respect voor hoe zij leven.

Ik hoop dat de familie zich vast kan houden aan het geloof en ook dat de vrouw van de dader nog een beetje leven heeft. Tjee ik moest er niet aan denken dat mijn man zoiets zou doen Verdrietig

En idd zoals hiervoor al gezegd, schieten is niet het enige probleem, maar dat is door heel amerika zo. Een kennis van mij is overvallen in Manhattan met een geweer tegen zijn hoofd aan, het komt helaas niet alleen op scholen voor.....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:32

Ja, precies. Het is niet het wapen, het is de mentaliteit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:17

Tja, ik vind het ook knap dat ze die gozer vergeven hebben. Ik zou het zelf nooit kunnen. Echt niet

De Amish hebben idd een heel speciale leefwijze, maar volgens mij zijn ze allesbehalve ongelukkig. Ik denk dat niet veel mensen op deze wereld nog zonder luxe om zich heen zouden kunnen leven. En hun krijgen het toch voor mekaar en hebben een heel hechte gemeenschap.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:55

Vergeving is makkelijker dan het lijkt als je er mee opgroeid. Je hebt nl niks aan wrok. Dat is een negatief iets waar je jezelf mee schaadt. Als je vergeeft kun je door met je leven. Als je haat of wrok koestert, blijf je stilstaan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:34

Jeetje zeg, wat vreselijk. Scheve mond