Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Montana schreef:Neem nou KPN met z'n moslimmobieltje. Het word toch te achterlijk voor woorden? Laat die mensen lekker Nederlands leren en naar Nederlandse maatstaven gaan leven!
casjuh schreef:We zijn toch een multiculturele samenleving! kan je daar niet in leven dan ga je maar weg! Daar kies je voor als je naar Nederland gaat...
MacavityL schreef:Ik vind het apart dat dit zo in het nieuws gebracht wordt als er al sinds de vorige eeuw een Centraal Israëlitisch Ziekenhuis bestaat, inderdaad een Joods ziekenhuis.
Lepeltje21 schreef:Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.
En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.
Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...
Loesje88 schreef:Lepeltje21 schreef:Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.
En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.
Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...
dit is niet helemaal waar, zij zijn hier (voor het grootste gedeelte) als vluchtelingen naar toe gekomen, om vervolgens terug te gaan als het veilig was.. HALLO jullie land is weer veilig hoor!! .. maar nee in plaats van terug gaan komt de hele familie hierheen..
manie schreef:Ik begrijp het niet, als de moslims een 'eigen' ziekenhuis willen, waarom gaan ze dan niet allemaal gezellig in Afganistan ofzo wonen.
Daar is alles moslim, ideaal toch?
Wat een gedoe om hier een speciaal ziekenhuis te bouwen....
Bealy schreef:Ook een particulier initiatief. De telefonie is al jááren geprivatiseerd. Dus wie reken je dit aan dan?
Bealy schreef:Heel veel Nederlanders die in het buitenland denken daar anders over Miss_Montana, heb je je wel eens aan de Spaanse Costa's tussen de geëmigreerde Nederlanders begeven? Nederlandse artsen, bakkers, clubs, makelaars, alles heb je daar.
Cowboy55 schreef:Bealy schreef:Heel veel Nederlanders die in het buitenland denken daar anders over Miss_Montana, heb je je wel eens aan de Spaanse Costa's tussen de geëmigreerde Nederlanders begeven? Nederlandse artsen, bakkers, clubs, makelaars, alles heb je daar.
Bah, aanpakken dat geteisem! Aanpassen, of nog liever: Terug naar je eigen land! De oorlog is al 60 jaar voorbij!!! En zeker niet nog een bende van die brabbelende landgenoten deze kant uit halen.
Bealy schreef:Heel veel Nederlanders die in het buitenland denken daar anders over Miss_Montana, heb je je wel eens aan de Spaanse Costa's tussen de geëmigreerde Nederlanders begeven? Nederlandse artsen, bakkers, clubs, makelaars, alles heb je daar.