Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenfilou

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:56

wat een verkeerd plan zeg haha ben blij dat ik uit rotterdam weg bent zeg pppff ziet er zwart van de mensen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:58

Ik vind het apart dat dit zo in het nieuws gebracht wordt als er al sinds de vorige eeuw een Centraal Israëlitisch Ziekenhuis bestaat, inderdaad een Joods ziekenhuis.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:59

Miss_Montana schreef:
Neem nou KPN met z'n moslimmobieltje. Het word toch te achterlijk voor woorden? Laat die mensen lekker Nederlands leren en naar Nederlandse maatstaven gaan leven!

Ook een particulier initiatief. De telefonie is al jááren geprivatiseerd. Dus wie reken je dit aan dan? Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:00

Lezen is best moeilijk..

edit; dit was natuurlijk niet voor Bealy bedoeld, maar voor een aantal van pagina 1 die meteen beginnen te roepen dat 'ze zich maar moeten aanpassen en anders op moeten rotten'
Laatst bijgewerkt door lies op 28-09-06 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:03

Belachelijk.
En waar moet het van betaald worden??
Want zij doen het niet hoor. Ik heb een tijd in het ziekenhuis gewerkt en de meeste waren onverzekerd. Dus betalen WIJ voor hun apartheid.
Het moet echt niet gekker worden.

En nee, ze zijn niet allemaal hetzelfde, en nee ik ben geen rascist, vind wel dat iedereen die in Nederland komt wonen moet INTEGREREN!! Dit is compleet het tegengestelde.

Ik hoop dat het bij een stom plan blijft.

En anders ga ik een ziekenhuis voor homo's oprichten Haha! Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:05

http://www.nu.nl/news/834643/12/%27Eers ... am%27.html
Op nu.nl wordt het weer wat minder suggestief geformuleerd: alsof het ziekenhuis er al bijna staat Ja

casjuh schreef:
We zijn toch een multiculturele samenleving! kan je daar niet in leven dan ga je maar weg! Daar kies je voor als je naar Nederland gaat...

Ja maar ik heb er niet voor gekozen toen ik in Nederland werd geboren Scheve mond

Zo'n 10 jaar geleden was ik behoorlijk 'links' en totaal niet bevooroordeeld o.i.d. maar ik heb tegenwoordig echt moeite met het woord 'moslims'
Het ergste is natuurlijk dat een bepaalde groep het verpest voor de rest, maar toch.
Gister zag ik ook al op het nieuws dat ze een één of andere opera hebben gecancelled omdat ze bang zijn voor aanslagen van moslims omdat er een afgehakt hoofd van o.a. Mohammed in voorkwam Scheve mond
Maargoed, dat is vrij offtopic.

MacavityL schreef:
Ik vind het apart dat dit zo in het nieuws gebracht wordt als er al sinds de vorige eeuw een Centraal Israëlitisch Ziekenhuis bestaat, inderdaad een Joods ziekenhuis.

Het punt is volgens mij dat het nu een beetje de verkeerde tijd is.
Net als dat dit nieuws in 1932 olie op het vuur was geweest, is dit nu ook weer olie op het 'moslims terroriseren de wereld' -vuur..

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:06

Het lijkt mij ook zeer onwenselijk om weer zaken te gaan stichten vanuit een bepaalde religieus-culturele achtergrond. Daar schiet niemand iets mee op. Dat voert alleen maar tot een grotere tweedeling, waarbij de afstand van deze minderheid tot de rest van het land alleen maar groter wordt. Die (Nederlandse) initiatiefnemer is gewoon een ''handige'' zakenman die aan islamitische sentimenten probeert te verdienen.
De ellende met die Islam is ook dat door de agressieve expansionistische houding de verworvenheden van andere religies en minderheden onder druk komen te staan. Zo heb je in Amerika zat joodse ziekenhuizen, waar kosher gegeten wordt en waar een groot deel van het personeel joods is. De patienten zijn echter in meerderheid niet-joods en dat is ook geen enkel probleem omdat het verschil tussen Joden en niet-Joden nihil is. Dat komt omdat de overgrote meerderheid van de Joden niet religeus is. Het verschil tussen Moslims en niet-Moslims is echter groot omdat men eenmaal niet samen met de westerse maatschappij is ontwikkeld, maar uit het Midden Oosten hier naar toe is getransplanteerd. Ik vraag me daarom af of je als niet-Moslim in een Islamitisch ziekenhuis behandeld wilt worden. Bovendien geeft het bestaan van zo'n ziekenhuis en de implicaties daarvan, de autochtone Nederlanders een onprettig gevoel.
Ik zie het daarom al gebeuren dat men om een Islamitisch ziekenhuis onmogelijk te maken, ook andere geloven dit recht gaat ontzeggen. Hetzelfde met Islamitische scholen die een gevaar zijn voor de intergratie en die het einde zullen betekenen van Christelijke en Joodse scholen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:23

Lepeltje21 schreef:
Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.

En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.

Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...

dit is niet helemaal waar, zij zijn hier (voor het grootste gedeelte) als vluchtelingen naar toe gekomen, om vervolgens terug te gaan als het veilig was.. HALLO jullie land is weer veilig hoor!! .. maar nee in plaats van terug gaan komt de hele familie hierheen..

en ja zij doen misschien de kl*te baantjes .. maarja wat wil je als je geen nederlands wil leren en liever half arabisch blijft brabbelen.. en geen opleiding wil volgen..

*natuurlijk geld dit niet voor iedere moslim

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:39

Waarom nou weer een andere behandeling voor moslims als voor gewone autochtonen. Wat een grote onzin! Het gaat om hun gezondheid, niet hun geloof.

Kort door de bocht of niet, ik ben er tegen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:47

Loesje88 schreef:
Lepeltje21 schreef:
Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.

En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.

Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...

dit is niet helemaal waar, zij zijn hier (voor het grootste gedeelte) als vluchtelingen naar toe gekomen, om vervolgens terug te gaan als het veilig was.. HALLO jullie land is weer veilig hoor!! .. maar nee in plaats van terug gaan komt de hele familie hierheen..

STIEREPOEP!

Het grootste deel van de allochtonen in Nederland zijn afkomstig uit Turkije (16,4%), Indonesie (NL Indie) 22,2%, Surinamers (16,2%), Marokkanen (13,8%), Antillianen (5,4%), Molukkers (2,5%). Dat is samen goed voor 76,4%. Allemaal afkomstig uit kolonien (EN DUS NERDERLANDER) of uit gebieden waaruit geen vluchtelingen komen (m.u.v. een klein percentage Armenen). Dus zelfs als we doen alsof alle andere allochtonen (Latino's, Afrikanen, Aziaten) allemaal vluchteling zijn (wat niet zo is, maar ok), dan nog klopt je verhaal niet.

Kortom, een halfslachtige poging om eigen onbegrip te rechtvaardigen....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:52

Te gek voor woorden. Als je wilt emigreren moet je je aanpassen.
En dan een Nederland dat toestemming geeft voor een Moslimziekenhuis, een Moslimkerk en dergelijke maar aan de andere kant durft te roepen dan men moet intregreren en zich aan moet passen. Dan moet je daar dus gewoon NEE tegen zeggen.

Hier de nieuwsbrief van wilders, jullie hebben het recht in de hand kies voor hem want hij is dus gewoon tegen.

INBRENG GEERT WILDERS (GROEP WILDERS / PARTIJ VOOR DE VRIJHEID) BIJ DE ALGEMENE POLITIEKE BESCHOUWINGEN / 27 SEPTEMBER 2006

Voorzitter, ik sta hier als een onverbeterlijke optimist. Ik blijf het zeggen: de mooiste dagen van Nederland liggen nog steeds voor ons.

Maar de euforie van dit kabinet is ongepast. Het gaat economisch gelukkig wat beter, maar het is wel mager dat het kabinet niet meer dan een kruimel van gemiddeld 1% lastenverlichting voor de burgers in petto heeft. Ondertussen blijven de problemen in Nederland levensgroot. Een op de drie ouderen in Nederlandse verpleeg- en verzorgingstehuizen is ondervoed, leraren zijn slechter opgeleid dan ooit; scholen zijn nog steeds te groot en onpersoonlijk. De wachtlijsten in de jeugdzorg blijven veel te lang. En ondertussen worden Roemenie en Bulgarije over een paar maanden helaas lid van de Europese Unie met steun van dit kabinet Balkenende.

Ik heb keuzes moeten maken vanwege mijn beperkte spreektijd van vijf minuten die ik voor dit debat gekregen heb. Ik ga spreken over wat niet of nauwelijks in de miljoenennota staat, maar wat wel heel veel Nederlanders bezighoudt. Die onderwerpen zijn immigratie, integratie en criminaliteit.

Wat dit kabinet beweert, namelijk dat de immigratie onder controle is en dat het de goede kant op gaat met integratie is pertinent onwaar. De integratie van niet-westerse allochtonen is nog steeds ronduit rampzalig. Het is ronduit een ramp dat ze nog steeds zwaar oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en uitkeringsafhankelijkheid. Ik zal twee voorbeelden toelichten: uit de laatste Integratiekaart van het CBS blijkt dat maar liefst één op de vijf jongere Marokkanen bij de politie geregistreerd staat als verdachte. Eén op de vijf! En van die groep is 63% veelpleger, de zogenaamde recidivisten. Waarom heeft niemand het daar vandaag over? Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat van de eerste generatie Marokkanen en Turken, 35% een uitkering heeft, en van de groep die al langer in Nederland verblijft, heeft zelfs 45% een uitkering. Maar ook de jongere, tweede generatie zit maar liefst zes keer vaker in de bijstand dan allochtonen. Deze cijfers geven aan hoe erg en slecht het nog steeds in Nederland gesteld is met de integratie van niet-westerse allochtonen.

Maar ook de maatregelen op het gebied van asiel- en immigratiebeperking werken onvoldoende. Het aantal asielverzoeken stijgt weer. En de na 2004 ingezette daling van mensen die voor gezinsvorming- en hereniging naar Nederland komen stagneert nu. Het aantal aanvragen voor een verblijfsvergunning is weliswaar gedaald maar het aantal verstrekte verblijfsvergunningen ligt nog steeds erg hoog. In 2005 werden bijna 25.000 vergunningen voor gezinsvorming- en hereniging verstrekt en in 2006 zullen dat er - als we kijken naar de cijfers van de IND over de eerste acht maanden van dit jaar - nog steeds bijna 24.000 zijn. Mensen uit Turkije en Marokko staan bovenaan deze lijstjes. Dat betekent dat als deze stagnatie doorzet er elke tien jaar bijna een kwart miljoen mensen alleen al via gezinsvorming- en hereniging er bij komen – dat is zoveel mensen als er in een stad Utrecht wonen.

Wij mogen hier niet langer over zwijgen. Het kabinet mag niet net doen alsof alles op orde is, zoals letterlijk in de kabinetsstukken staat. Ik pleit voor helderheid en duidelijkheid: onze partij is voor een immigratiestop van vijf jaar voor gezinsvorming- en gezinshereniging van niet-westerse-allochtonen. Dat heb ik twee jaar geleden al voor gepleit en dat doe ik nu weer. Dweilen met de kraan open is immers nooit effectief. En in die vijf jaar wil ik ook geen nieuwe moskeeën, geen nieuwe islamitische scholen en zeker géén islamitische ziekenhuizen zoals nu in Rotterdam dreigt te gebeuren: het moet niet veel gekker worden in Nederland!

En waarom mogen vreemdelingen een ongelimiteerd aantal aanvragen voor een verblijfsvergunning indienen? Vaak op steeds andere gronden. Dan weer asiel, of een medische behandeling, of gezinshereniging. Ik heb hier het voorbeeld van een man van Turkse afkomst die de afgelopen dertien jaar dertien nieuwe verzoeken voor een verblijfsvergunning heeft ingediend die iedere keer opnieuw werden afgewezen. Een verzoek om asiel: afgewezen. Daarna een verzoek om verblijf vanwege medische behandeling: afgewezen. Daarna een verzoek vanwege klemmende reden van humanitaire aard: afgewezen. Daarna opnieuw een verzoek om asiel: afgewezen. Daarna een verzoek om verblijf vanwege arbeid in loondienst: afgewezen. Daarna opnieuw vanwege medische behandeling: afgewezen. En ga zo maar door. Men dient steeds een nieuw kansloos verzoek in omdat de regels in Nederland bepalen dat men bij ieder nieuw verzoek – hoe kansloos dan ook en als is het het tiende verzoek - de beslissing op de aanvraag voor een verblijfsvergunning in Nederland mag afwachten en dus al die tijd niet het land kan worden uitgezet!

Ik kies voor duidelijkheid. Mijn voorstel is om ieder persoon maximaal één aanvraag in te laten dienen. Is het kabinet daartoe bereid? In het buitenland heeft men de weg omhoog gevonden. De Zwitsers kozen in een referendum met overtuigende meerderheid voor daadkrachtige maatregelen. Alleen wie een paspoort kan laten zien maakt kans op een asielvergunning. Wil het kabinet dat ook in Nederland invoeren?

Laten we ook alles op alles zetten om de criminaliteit rigoureus te beperken. Er is meer ambitie nodig dan dit kabinet dat vol trots meldt dat het aantal geweldsdelicten met tien procent is verminderd. Ik vind dat de criminaliteit de komende vier jaar moet worden gehalveerd! Wie zich crimineel gedraagt moet van de straat. Dat geldt voor iedereen. Voor de Nederlandse en Antilliaanse crimineel en zeker ook voor de Marokkaanse straatterrorist die vele straten en wijken in dorpen en steden in ons land onveilig maken. Om een halvering van de criminaliteit te bereiken moeten we hoge minimumstraffen invoeren en af van slappe taakstraffen of onzinnige vervroegde invrijheidsstelling van veroordeelde criminelen. We moeten Marokkaanse straatterroristen die steeds opnieuw crimineel gedrag vertonen ook het land uit durven te zetten, desnoods na denaturalisatie.

Laten we niet vergeten dat we ook iets hebben om trots op te zijn en dat is onze eigen westerse cultuur, die is gebaseerd op de christelijke-joodse en humanistische traditie. Waarom doet het kabinet daar nog steeds zo besmuikt over alsof het politiek incorrect is om dat eerlijk en open te zeggen? Waarom zegt de Minister-President niet ronduit dat het cultuurrelativisme de prullenbak in moet en dat onze eigen cultuur gewoon de beste is en het verdient om verdedigd te worden, ook gelet op de groeiende invloed van de islam in Nederland.

Veel Nederlanders voelen dat, willen dat en zij hebben gelijk. Zij snakken naar leiderschap met lef. Zij willen weer trots zijn op Nederland, trots op onze eigen cultuur. Ik zou aan de Minister-President willen vragen: geef hen die trots terug!

Naast de inbreng bij de algemene beschouwingen heeft het lid Wilders (Groep Wilders) aan de Ministers van V en I, en VWS vragen gesteld inzake een islamitisch ziekenhuis in Nederland.

1) Heeft u kennisgenomen van de plannen om te komen tot een islamitisch ziekenhuis in Rotterdam?

2) Heeft u vernomen dat in dit ziekenhuis een apartheid zal bestaan tussen mannen en vrouwen, klaarblijkelijk geheel in lijn met de islamitische ideologie? Wilt u dit tolereren in ons land waar gelijkheid van man en vrouw vanzelfsprekend is? Kunt een inschatting geven van de gevaren voor patiënten, bijvoorbeeld doordat vrouwelijke dokters geen mannelijke patiënten mogen behandelen, zelfs als zij zich bevinden in levensbedreigende situaties?

3) Bent u het met mij eens dat een apart ziekenhuis voor moslims bijdraagt aan segregatie en niet aan de gewenste assimilatie of integratie van moslims?

4) Bent u bereid te verklaren dat er niet ook maar 1 euro belasting- of premiegeld naar dit apartheidsproject gaat, noch dat autoriteiten zullen meewerken aan dit wanstaltige project? Bent u bereid zich er tegen te verzetten dat geld van islamitische dictaturen voor dit project worden aangewend?

Het gaat gewoon niet goed op dat gebied in nederland. >Aanpakken die hap. En als ze dit allemaal willen moeten ze teruggaan naar hun eigen vaderland. Ze komen verdorie hierheen als vluchteling om welke reden dan ook maar dan willen ze ook nog de dienst uit gaan maken. Geld, geld! nee dat kan en mag niet gebeuren zelfs niet om geld ofzo.
Je moet ze niet op een meute samen hebben.

En in die ziekenhuizen meoten ze regels stellen maximaal zoveel per patient op de kamer want idd die 20 volwassenen met vijf kinderen erbij die schreeuwen en joelen en praten in hun eigen islamitische taaltje jakkes is dat dan aangepast of gepast.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:55

Ik begrijp het niet, als de moslims een 'eigen' ziekenhuis willen, waarom gaan ze dan niet allemaal gezellig in Afganistan ofzo wonen.
Daar is alles moslim, ideaal toch?
Wat een gedoe om hier een speciaal ziekenhuis te bouwen....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:56

manie schreef:
Ik begrijp het niet, als de moslims een 'eigen' ziekenhuis willen, waarom gaan ze dan niet allemaal gezellig in Afganistan ofzo wonen.
Daar is alles moslim, ideaal toch?
Wat een gedoe om hier een speciaal ziekenhuis te bouwen....

Wie zegt dat ze dat willen? Paul sturkenboom (een autochtoon nota bene) bedenkt dat, de moslims die ik hierover gesproken hebben zitten daar helemaal niet op te wachten hoor. Haha!

(ik werk in een ziekenhuis met nogal wat Islamitische artsen)

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:59

Ik vind het ook zo ongelooflijk dom dat die mensen lope roepen "Ja wij worden gediscrimineerd en bladiebladieblaa"
Ja vind je het heeeel gek, ze moeten zich niet steeds in van alles lopen scheiden van ons.
Nou sorry dat ik het zeg maar dat soort mensen mogen van mij echt terug naar verweggiestan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:59

Bealy schreef:
Ook een particulier initiatief. De telefonie is al jááren geprivatiseerd. Dus wie reken je dit aan dan? Knipoog

Daar gaat het mij helemaal niet om, ik wil helemaal niets aanrekenen. Maar het feit dat er speciaal een mobieltje word gemaakt voor de Moslims die in Nederland wonen. Dat vind ik vreemd. Als ik in het buitenland zou gaan wonen (wat ook op de planning staat over een paar jaar) dan pas ik me gewoon aan dat zeg ik nu, dat zeg ik over een paar jaar ook. Dan hoef ik niet met Nederlanders om te gaan en ik hoef al helemaal geen speciaal nederlands mobieltje.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:00

@Bealy
Als er geen markt voor is zal het plan ook wel niet uitgevoerd worden, maar blijkbaar denkt deze Sturkenboom in een behoefte te voorzien.
Nou ik stel een andere optie voor, minder ingewikkeld als het bouwen van een ziekenhuis lijkt me Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:02

Heel veel Nederlanders die in het buitenland denken daar anders over Miss_Montana, heb je je wel eens aan de Spaanse Costa's tussen de geëmigreerde Nederlanders begeven? Nederlandse artsen, bakkers, clubs, makelaars, alles heb je daar. Haha!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:07

Bealy schreef:
Heel veel Nederlanders die in het buitenland denken daar anders over Miss_Montana, heb je je wel eens aan de Spaanse Costa's tussen de geëmigreerde Nederlanders begeven? Nederlandse artsen, bakkers, clubs, makelaars, alles heb je daar. Haha!

Bah, aanpakken dat geteisem! Aanpassen, of nog liever: Terug naar je eigen land! De oorlog is al 60 jaar voorbij!!! En zeker niet nog een bende van die brabbelende landgenoten deze kant uit halen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:08

Cowboy55 schreef:
Bealy schreef:

Bah, aanpakken dat geteisem! Aanpassen, of nog liever: Terug naar je eigen land! De oorlog is al 60 jaar voorbij!!! En zeker niet nog een bende van die brabbelende landgenoten deze kant uit halen.

Nou en of! Beetje profiteren van het mooie weer! Tsss!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:09

Ik kan er niets aan doen maar ik vind het echt belagelijk.
Ze komen hier toch in nederland wonen dan passen ze zich maar ook aan.
Moeten wij ook als wij naar hun land gaan toch.
Heb op zich niets tegen moslims maar de laaste tijd gaan ze een beetje te ver.