Dode bij brand in Twenteborgziekenhuis Almelo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Globetje

Re: Dode bij brand in Twenteborgziekenhuis Almelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:19

sjorsie schreef:
ik weet wel dat ik daar niet geholpen wil worden ze lieten die vrouw gewoon achter!!!!!!

Vind ik ook een foute opmerking, die mensen doen er ook alles aan natuurlijk!! Als je het bericht leest weet je ook waarom de vrouw niet bevrijd kon worden. En het was niet zomaar een brandje. Het was een steekvlam in een zeer zuurstofrijke omgeving!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:31

Globetje schreef:
sjorsie schreef:
ik weet wel dat ik daar niet geholpen wil worden ze lieten die vrouw gewoon achter!!!!!!

vind dit ook echt een domme reactie, ze hebben alles geprobeert om haar eruit te halen hoor, maar ze moesten er wel weg anders waren ze allemaal omgekomen.
de anesisit (of hoe je het schrijft) zei zelf dat het gigantische giftige stoffen waren en dat er overal rook was, ze konden gewoon niks doen. en als je twee keer goed had geademd was je ook al buiten bewust zijn geraakt zei hij.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:40

Er kan natuurlijk altijd en overal een brand uit breken.... Dat risico zit er gewoon in. Gelukkig kunnen mensen vaak gered worden, maar het gaat niet altijd goed helaas... Verdrietig

Ik vind dit zo'n verschrikkelijk voorval he. Die vrouw moet echt kapot zijn gegaan van de pijn, en doodsangst hebben uitgestaan.... ze is levend verbrand Verdrietig

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:23

Wat een verschrikkelijk naar verhaal. Je zou bijna de nabestaaden sommige informatie onthouden, moet je je voorstellen dat het je moeder is waarvan je hoort dat ze vastgebonden heeft moeten wachten tot ze verbrandde. Bah ben er de hele dag een beetje naar van geweest. Vind het ook niet correct om te zeggen dat de omstanders de vrouw hadden moeten losmaken, er zit 100% zuurstof in die flessen en in de leidingen, dat brandt niet gewoon, dat ontploft min of meer. Hopelijk komen de mensen die er bij stonden er een beetje over heen

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:43

Net als de meeste anderen krijg ik ook tranen in m'n ogen als ik eraan denk wat die vrouw heeft moeten doorstaan, vreselijk Verdrietig

Ik denk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen in de vorm van een hoop debatten, maar inderdaad kun je je afvragen wat men dan in hemelsnaam had moeten doen...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:33

Ik hoorde het gistermorgen.
je moet er maar lichen als patient.
en denk ook wel dat ze er alles aan hebben gedaan om haar te redden.
Ik woon een half uur van almelo af.
En hoop dat ze gaan uitzoeken hoe het gebeurt is en dan te hopen dat het nooit weer kan gebeuren.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:35

Karin schreef:
Erg hè? Ik las het vanmiddag op nu.nl en toen riep mijn collega dat hij 's morgens in Almelo een heel regiment brandweerauto's had zien langskomen. Dat moet wel voor deze brand zijn geweest. Heel tragisch. Scheve mond

Dat klopt. Brandweerauto's kwamen allemaal met een rotvaart door mijn straat.
Echt vreselijk dat zoiets is gebeurd.
Gecondoleerd en sterkte voor de nabestaanden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 02:10

jeetje, ga je voor een liesbreuk naar het ziekenhuis, kom je om door brand!!

Ik geloof zeker dat de mensen in de OK alles hebben gedaan om haar te redden.

sterkte aan de familie en kennissen van deze vrouw.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:00

Echt vreselijk, je moet er toch niet aan denken om zo om het leven te komen.
En het is natuurlijk ook vreselijk voor het personeel die aanwezig was, die hebben nog een heleboel te verwerken Scheve mond

Sterkte voor de nabestaanden..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:35

mijn moeder werkt in het ziekenhuis en haar baas was de chirurg die aan het opereren was.
de vrouw is zeer waarschijnlijk snel bewusteloos geraakt door de rookontwikkeling en heeft (hopelijk) niet al te veel pijn geleden.

het hele OK personeel heeft de hele dag staan huilen op de gang...

het lijkt me vooral dat je je heel macheloos voelt, ze konden gewoon niet meer bij haar komen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:00

Vreselijk om zo te moeten sterven! Erger kan gewoon niet!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:50

de vrouw was trouwens 69 i.p.v. 60.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:29

heb het ook gelezen, en wat moet dat erg zijn geweest, levend verbranden en zien dat de mensen 'wegvluchten' en jezelf vast ligt en niet weg kan.
wil idd geval de na bestaanden sterkte wensen, maar ook de mensen die er bij waren, die zullen er nog wel traumas aan over houden. Vriendjes zijn?

ik hoop maar dat wat LiSSy zegd, dat ze bewusteloos is geraakt en het dus niet zo heeft mee kunnen maken.

ik vraag me wel af, is zon operatietafel niet verreidbaar?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:22

Persoon dat is omgekomen is niet levend verbrand.
Ze is gestikt voordat zij is verbrand. Heb het hele verhaal gehoord van de dochter van dat persoon dat is omgekomen.
Het was de moeder van een vriendin van mijn moeder.
*Wist ik ook niet direct, werd me eergisteren pas verteld.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:02

Ik ben zelf operatie-assistent, en dit lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
Het zogenaamde vastbinden van patiënten op de operatietafel is om te zorgen dat de patiënt niet van tafel valt tijdens de operatie of tijdens het wakker worden. Bij een ruggeprik is het gevoel wel uit het onderlichaam, dus kan het gebeuren dat een been van tafel glijdt. Om letsel te voorkomen wordt dus een band gebruikt.

De operatietafel is verrijdbaar, maar op de operatiekamer wordt hij op een zuil geplaatst en wordt de trolley met wielen eronderuit gereden. Dus in dit geval kon de tafel niet even snel naar buiten worden gereden. Door de brand scheen de afstandsbediening kapot gegaan, dus was de zuil onbedienbaar om de tafel op de trolley te krijgen. Maar zelfs al was dat niet zo, dan was denk ik de rijd toch te kort geweest om deze handeling uit te voeren.

Ik denk ook dat de patiënte bewusteloos is geraakt door de vrijgekomen rook, en dat ze het verbranden niet bewust heeft meegemaakt. Wat het natuurlijk niet minder tragisch maakt...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:38

de afstandbediening is niet kapot gegaan, maar was onbereikbaar, aangezien deze op de in brand staande zuil lag!
Maar goed, er komen nieuwe zuilen, die binnen 2 weken worden geplaatst!
ze zijn nu bezig om de ok's weer operabel te maken, zal even duren, tot die tot ligt het hier gewoon stil...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:05

wow! ik liep vorig jaar stage in dit ziekenhuis en ging ook vaak mee de operatiezaal in.
Wat een vreselijke tragische dood!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:20

tinkermeisje schreef:
Ik ben zelf operatie-assistent, en dit lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
Het zogenaamde vastbinden van patiënten op de operatietafel is om te zorgen dat de patiënt niet van tafel valt tijdens de operatie of tijdens het wakker worden. Bij een ruggeprik is het gevoel wel uit het onderlichaam, dus kan het gebeuren dat een been van tafel glijdt. Om letsel te voorkomen wordt dus een band gebruikt.

De operatietafel is verrijdbaar, maar op de operatiekamer wordt hij op een zuil geplaatst en wordt de trolley met wielen eronderuit gereden. Dus in dit geval kon de tafel niet even snel naar buiten worden gereden. Door de brand scheen de afstandsbediening kapot gegaan, dus was de zuil onbedienbaar om de tafel op de trolley te krijgen. Maar zelfs al was dat niet zo, dan was denk ik de rijd toch te kort geweest om deze handeling uit te voeren.

Dat verschilt ook weer per ziekenhuis. Ik ben ook operatie-assistente en wij leggen vrijwel nooit patiënten vast en zeker niet bij een liesbreuk. In mijn opleidingsziekenhuis hadden ze idd ook tafels op een trolley, maar in mijn huidige zh staan de tafels al op de ok en kun je ze zo wegrijden. (nou ja, ze zijn wel redelijk zwaar! Haha! ) Maar als je een steekvlam krijgt met zuurstof dan heb je geen tijd meer om een patiënt te redden, verschrikkelijk dat zul je de rest van je leven niet meer vergeten. Wat ik begrepen heb is dat het personeel niet weg wou, maar echt gedwongen moest worden om zichzelf in veiligheid te brengen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:58

Wat leuk om een collega te treffen! Lachen
Je hebt gelijk, overal zijn weer andere werkwijzen. Bij ons gebeurt het vastleggen echt bij alle ingrepen, dat is echt een standaard-iets. Het is inderdaad maar net wat de heersende cultuur is.
Ik denk ook wel dat het met zo'n brand zo snel gaat dat echt handelen haast niet mogelijk is.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:57

tinkermeisje schreef:
Je hebt gelijk, overal zijn weer andere werkwijzen. Bij ons gebeurt het vastleggen echt bij alle ingrepen, dat is echt een standaard-iets. Het is inderdaad maar net wat de heersende cultuur is.
Ik denk ook wel dat het met zo'n brand zo snel gaat dat echt handelen haast niet mogelijk is.

Je komt hier idd niet veel collega's tegen nee! Het is ook altijd leuk om te horen hoe het bij een ander gaat. Ik merk nu al heel veel verschillen tussen twee ziekenhuizen, maar vastleggen is voor mij dus geen standaard-iets. Maar op zich is het helemaal niet slecht om te doen, als je nagaat hoe onrustig sommige mensen wakker worden.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:17

enny schreef:
tinkermeisje schreef:

Je komt hier idd niet veel collega's tegen nee! Het is ook altijd leuk om te horen hoe het bij een ander gaat. Ik merk nu al heel veel verschillen tussen twee ziekenhuizen, maar vastleggen is voor mij dus geen standaard-iets. Maar op zich is het helemaal niet slecht om te doen, als je nagaat hoe onrustig sommige mensen wakker worden.

tadaa, hier nog een operatieassisente, (hoi enny Knipoog )!, toch echt vreselijk wat daar gebeurt is he Huilen
wij hadden diezelfde dag de brandweer op de OK kijken......echt suf...... vastleggen gebeurt bij ons uiteraard ook, maar niet als standaart iets, ik hoop dit zelf echt nooit mee te maken, want reken erop dat het personeel een trauma hier aan over heeft gehouden en niet te vergeten de familie van de patient!!!