Pim herezen?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Pim herezen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:09

sarabande schreef:
Ik heb het over de mensen die claimen dat ze Fortuyn zijn gedachtengoed uitdragen, daar hoort Wouter Bos echt niet bij Missje ook al zou je hem dat ook graag aanwrijven Haha!

Neuh, dat vind ik een belediging voor alle mensen die zojuist genoemd zijn. Haha!
En trouwens, meneer Bos schermt maar wat graag met goede ideeën van anderen, ongeacht politieke kleur. Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:14

MissJ als je op Wouter Bos wil kankeren, open dan een ander topic dat is hier volledig off topic, hij heeft nooit profijt getrokken van Fortuyn of diens erfenis en daar gaat dit topic over.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:20

Verward
Geen reden om boos te worden.
Bos heeft wel degelijk profiijt getrokken van bepaalde ideeën, maar daar gaat dit topic idd niet over. Ik heb aangegeven wat ik van het reclamespotje vind, dus ik laat het hier verder bij.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 03:45

Dit kan echt niet vindt ik met dat filmpje

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:52

Op dit moment zijn er twee reclamespotjes die imo écht niet kunnen....
Deze is daar één van... de vrije val, daar zie ik nog wel humor in... een vrije val van LPF-achtige partijen heb ik nou niets op tegen Haha! maar de schoten en die stem Bloos!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:59

sarabande schreef:
Ik heb het niet met Wilders, maar hij is wel consequent in waar hij voor staat. Veel meer dan alle draaikonten die op Fortuyn teren zoals Rita, Pastors of deze nietszeggende fluim uit die spot.

Vind je dat Wilders het gedachtengoed van Fortuyn uitdraagt?
Rita is inderdaad een enorme draaikont, maar waarom vind jij dat zij op Fortuyn teert?
Pastors zou imo als staatsvijand uitgeroepen mogen worden Bloos persona non grada of zoiets.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:23

Aimee al die mensen beroepen zich op Fortuyn, Rita heeft in haar run op het leiderschap van de VVd diverse malen Fortuyn aangehaald, Pastors doet niet anders en Wilders ook.
Of ze echt het gedachtengoed uitdragen denk ik niet (ze nemen geen van alle de vooruitstrevende plannen over blijven alleen op het immigratie gedoe en rascisme hangen)

Maar of je Wilders nu mag of niet, hij is wel consequent in zijn mening, dat kan je hem niet ontzeggen. Hij is dus een van de weinige politici met een duidelijk standpunt die, voor zover hij daartoe de macht krijgt, zal proberen dat te doen wat hij zegt.

Ik hoop dus dat hij die macht niet krijgt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:02

Aaaah... op die manier, ik had "teren op" iets anders opgevat Lachen

Jan Marijnissen is ook redelijk consequent in zijn mening en die mag ik toch meer Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:12

Marijnesen heeft opeens voor de verkiezingen een aantal zaken laten vallen die al jaren in het programma staan en plotseling als te extreem (lees minder stemmen) verdwenen zijn o.a. de onzin van het hebben van een koningshuis.

Marijnesen wil meedoen, dat kan alleen als je heel buigzaam bent Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:33

sarabande schreef:
Marijnesen heeft opeens voor de verkiezingen een aantal zaken laten vallen die al jaren in het programma staan en plotseling als te extreem (lees minder stemmen) verdwenen zijn o.a. de onzin van het hebben van een koningshuis.

Marijnesen wil meedoen, dat kan alleen als je heel buigzaam bent Knipoog

Ja klopt.... daarom staat er ook "redelijk" Knipoog

Ach... ik kan me wel voorstellen dat Marijnissen mee wil doen.... als hij niet groot genoeg wordt, komt er een kabinet CDA-VVD-Christen Unie Bloos! als dat niet sowieso al het geval is Sigaar

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:02

Meestal switchen de SP stemmers op het laatst nog naar PVDA maar er moet nog gestemd worden dus laten we dat maar eerst afwachten. De CH is niet zo voor het CDA en de VVD hun programma is eerder links, gewoon omdat ze hun christelijke sociale verantwoording nemen.

De kleur van het CDA is afhankelijk van met wie ze regeren. Ik vind het wel grappig dat hun oud voormannen Lubbers en Van Agt zo totaal omgezwaaid zijn nu ze met het grote on recht(s) te maken gehad hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:05

Ja klopt... Christen Unie heeft eigenlijk een best aardig programma, alleen ben ik zelf van mening dat een partij met godsdienstige grondslag niet zou mogen regeren Haha! en CDA en Christen Unie samen in de regering is wel erg veel christelijke grondslag, nóg meer Ziek

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:07

En ik ben inderdaad ook wel eens op het laatst geswitcht naar PvdA Schijnheilig Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:12

Sinds wanneer is het CDA christelijk in hun doen en vooral laten???

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:19

sarabande schreef:
Sinds wanneer is het CDA christelijk in hun doen en vooral laten???

Wanneer niet? Kun je imo beter vragen.

In ieder geval: als Balkenende het over 'normen en waarden' heeft, dan zijn dat toch echt zijn christelijke normen en waarden uit de jaren '50.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 13:38

Aimee schreef:
In ieder geval: als Balkenende het over 'normen en waarden' heeft, dan zijn dat toch echt zijn christelijke normen en waarden uit de jaren '50.

Ja toen alles nog fijn stiekum kon en niet direkt op radio en tv gegooid werd Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:17

Of toen alles stiekem moest.............

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 09:51

Nog een puntje van Pim was de bureaucratie terug dringen zowel in de zorg (net een rapport over gekomen dat de verschillende zorggevers nauwelijks met elkaar samenwerken en de patienten dus niet alleen met wachttijden omdat alles overnieuw gedaan wordt, maar ook met elkaar tegensprekende adviezen te maken krijgt) alsook de overheid (hier komt een leuk boekje over uit over ambtenaren ellende) er zijn sinds 2001, 200.000 ambtenaren bij gekomen inplaats verminderd.
Ik weet niet of dit punt prominent op de programma's van de wanabee Pims staat, lijkt me dat je daar beter op scoort dan op het immigrantengezeur.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:18

Bureaucratievermindering zo heel veel helpen. Ik geloof dat het Nederlandse volk onderhand accepteert dat Nederland bijna even bureacratisch is als de Sovjet-Unie. Kost vreselijk veel tijd en vooral dus ook veel belastinggeld.

Wat ik het vreemdste vind is dat iedereen bureaucratie als feit accepteert. Door de landverhuizing maak ik veel bureaucratie mee, niet alleen in de gezondheidszorg, maar ook in de persoonsregistratie. Hoe er om wordt gegaan met het SoFi nummer is ronduit belachelijk. Niet alleen wordt er hopeloos veel tijd verspild in de verschillende echelons, daarnaast is het systeem ook bijzonder fraudegevoelig. Mensen blijken echt nummers te zijn, intelligentie wordt niet gebruikt of mag niet gebruikt worden door de ambtenaren. Toegevoegde verklaringen worden niet gelezen. Dat is dus lastig.

Persoonlijk gezien was ik al bijna klaar om de Nederlandse staat een proces aan te doen wegens nalatigheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 11:42

Joost vraag het boekje maar als verjaardagskadootje, bij uitgeverij Pepijn komt donderdag op de markt Haha!

Ik heb zo'n vermoeden dat de partijen er zich voor 22 november nog op gaan storten Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:30

Welk boekje? wij krijgen volgend jaar een veulen van Pepijn Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:38

O leuk is er een hengst met de naam Pepijn, past die op mijn merrietje Tong uitsteken (helemaal off topic trouwens)

Maar dat was vanmorgen in Vara ontbijtradio op de radio Herman Jansen over zijn boek 'de ambtenarenplaag' dat donderdag in de boekwinkels ligt.

Herman ging onderzoeken of al die vooroordelen over ambtenaren en regels wel waar zijn en kwam tot de conclusie dat het nog veel erger is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:41

joostvangestel schreef:
Mensen blijken echt nummers te zijn, intelligentie wordt niet gebruikt of mag niet gebruikt worden door de ambtenaren.

Dat is, denk ik, precies het punt. Zodra er een soort van menselijk oordeel geveld wordt, voelen mensen zich achtergesteld door dat oordeel. Of dat terecht is of niet... Iedereen is vreselijk bang tekort te komen, te moeten vertrouwen op het inzicht en de goede bedoelingen van degene die de beslissingen neemt. En dus worden er regels gemaakt en meer regels, en controles en nog meer controles.

Maar kijk naar Bokt en de discussies op FZ en je ziet precies hoe het ontstaat. Uitzonderingen waarin je een menselijker beleid kiest boven de regels worden niet geaccepteerd. Als je mensen aanspreekt op zaken die niet keihard in de regels staan maar wel een vorm van 'redelijkheid' naar elkaar zijn (bijvoorbeeld het gedoe over te veel of te grote foto's) dan eist men keiharde, tot op de pixel beschreven regels.

Er is geen perfecte oplossing. Je hebt veel bureaucratie en dus veel starheid, inclusief de fouten die daarbij horen. Of je hebt veel minder bureaucratie, minder starheid, maar veel meer mogelijkheden tot persoonlijke fouten of persoonlijk misbruik. Beide heeft zo z'n nadelen - en Nederland heeft zeker niet het beste systeem maar het is een systeem dat zo ontstaat omdat we er elke keer weer opnieuw met z'n allen voor kiezen. Dat is niet iets wat 'de politiek' ons oplegt - het is iets waar we zelf om vragen. En zolang dat besef niet doorgedrongen is, denk ik niet dat er veel gaat veranderen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:42

oehh die foto..
heeftie nou rose lipstift op?? Bloos!
nja..
ik vind het een belachelijk spotje