Hm, Wikepedia weet te melden: "The doctor treating Hammond announced on September 21 that he has a "significant brain injury" but is reasonably optimistic he will make a good recovery.[3][9] It also became clear that Hammond's co-presenter James May was originally supposed to be driving the car."
Gut als je met 450 km/uur crasht mag je blij zijn dat je het kunt navertellen. Top Gear vind ik trouwens een briljant programma, ik ben helemaal niet zo'n autofreak maar vind het gewoon humor. Vind die Richard trouwens ook erg grappig en wel een schattig klein menneke. James op een gegeven moment: " God you look like the cat from Shrek". En het is nog waar ook ! Hopen dat ie er weer helemaal bovenop komt
Uit een artikeltje op de pagina " Media" (pagina 20) van de Volkskrant van vandaag: "BBC's populaire autoprogramma Top Gear is opnieuw in opspraak geraakt... In 1999 bekritiseerde een groep parlementariers het programma omdat het geobsedeerd zou zijn door 'snelheid en acceleratievermogen'. De lobbygroep Transport 2000 eiste vorig jaar nog dat de BBC het programma van de buis zou halen, omdat het weigerdeeen relatie te leggen ussen snelheid en gevaren op de weg. " Ik word zo moe van al die mensen die vinden dat een programma om die redenen verboden moet worden. Nu zullen er ook wel weer mensen opstaan die dit vinden. Een 8-jarige kan begrijpen dat, als je een auto rijdt en je gaat te hard of/en je bent niet ervaren genoeg, het fout gaat.
Ik vind dat Richard een stom risico heeft genomen, maar wie weet had ik dat in zijn plaats ook wel geprobeerd. Hij heeft er niemand anders mee dan zichzelf in ieder geval. Ik hoop wel dat hij volledig herstelt, want ik vind Brainiac altijd leuk om naar te kijken. Ook kijk ik , als ik weet dat het komt, naar Top gear, en dat terwijl ik niet echt dol ben op auto's (te veel milieuvervuiling)
Dat is mooi idd dat hij van de IC af is!... Nou vanavond maar gewoon naar hem kijken in ieder geval, want de afleveringen hier op tv zijn volgens mij minimaal een half jaar oud ofzo?
Richard Hammond is de buurman van mijn huisbaas van toen ik in Engeland zat .. Ik hoop dat ie snel weer op de been (en op tv) is, maar het zal wel een lang ziekbed worden.
Ja beter komt hij er weer heel snel boven op! Het klopt idd dat nederland een half jaar achter ligt op Amerika! Wij kunnen dus nog een half jaar genieten van hem!!
Ik hoorde het gister, en ik vind het vooral heel naar voor zijn kindertjes . Ze nemen wel vaker heftige risico's, maar dit ging wel érg ver. En dan te bedenken dat de andere presentator het eigenlijk zou doen; die voelt zich nu waarschijnlijk helemaal verrot.
Maar goed, gelukkig is hij nu van de IC af, en hopelijk komt ie er weer helemaal bovenop, hoewel je dat nu waarschijnlijk nog heel moeilijk kan zeggen. Iig vind ik Top Gear altijd geweldig, dus ik hoop dat we hem snel terug kunnen zien!
LONDEN - Als Richard Hammond niet voldoende herstelt van zijn verwondingen om weer zijn rol in het populaire autoprogramma Top Gear in te nemen, stopt de producent met het programma. Dat meldt de Britse zondagskrant The Observer. "De enige Top Gear waar ik ooit in geïnteresseerd zou zijn om te maken is met die drie erin. Ik wil het niet, ik kan het niet doen zonder Richard", aldus de producent.
Uitgegeven: 24 september 2006 12:45 Laatst gewijzigd: 24 september 2006 15:25
LONDEN - Als Richard Hammond niet voldoende herstelt van zijn verwondingen om weer zijn rol in het populaire autoprogramma Top Gear in te nemen, stopt de producent met het programma. Dat meldt de Britse zondagskrant The Observer.
Programmamaker Andy Wilman zegt zich geen Top Gear te kunnen voorstellen zonder Hammond. De producent dreigt ook de stekker uit het programma te trekken als de nadruk op snelheid en flitsende auto's verdwijnt als gevolg van het ernstige ongeluk van Hammond tijdens opnames voor de show.
"De enige Top Gear waar ik ooit in geïnteresseerd zou zijn om te maken is met die drie erin. Ik wil het niet, ik kan het niet doen zonder Richard", aldus de producent.
Raketmotor
De presentator en sidekick van 'hoofdpresentator' Jeremy Clarkson en co-presentator James May crashte afgelopen woensdag met een snelheid van bijna 500 kilometer per uur in een auto met raketmotor. Hij ligt in een ziekenhuis in Leeds en herstelt goed.
Op de website van Top Gear Magazine meldt Jeremy Clarkson dat Hammond voor het eerst sinds het ongeluk weer heeft gelopen. Fans die de presentator beterschap wensen hebben het programma sinds het ongeluk 12.000 emails gestuurd.
Uitgesteld
De BBC maakte zondag bekend dat zij de uitzending van de nieuwste serie van Top Gear die al grotendeels is opgenomen voor onbepaalde tijd heeft uitgesteld. In Groot-Brittannië trekt de autoshow wekelijks tussen de 4 en 6 miljoen kijkers.
Daarmee is het het populairste programma op BBC 2. De omroep laat het aan het team van Top Gear over wanneer de afleveringen op het scherm kunnen komen.
Het gaat dus al beter met hem want hij heeft al gelopen
nu maar hopen dat Richard genoeg hersteld om weer te kunnen presenteren.. Top Gear is het enigste auto programma die mijn interesse een uur lang kan boeien....