magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:04

Ik vind het wel een goed plan. Tuurlijk zijn er uitzonderingen die van zich zelf dun zijn, net zo als mensen die extra aanleg hebben om dik te worden. Maar die stijgende lijn van anorexia, en de gem. leeftijd die steeds jonger wordt.. Dat is toch wel heel erg. Dat ze nu het gaan steunen, of het voor elkaar willen krijgen dat modellen zich niet uithongeren, wat meer vorm krijgen vind ik echt prima. Hadden ze eerder moeten bedenken. Tuurlijk hoeven ze niet volslank, ze staan nou eenmaal voor de 'perfecte schoonheid'. Maar ik vind een maatje 36/38 prima. Iets meer vorm vind ik mooier en idd gezonder dan elke botje kunnen zien. Zeg nou eerlijk, sommige zien er echt eng uit.

Als het 'schoonheidsideaal' van een maatje 34 naar 36 of een 36 naar 38 gaat, zorgt dat voor een hoop minder onzekere meiden. Tuurlijk zal het lichaam van een topmodel nog niet voor iedereen bereikbaar zijn, maar het beeld veranderd wat. Misschien zijn de mensen dan wat sneller tevreden. Ik weet het niet, ik hoop het wel Knipoog Het is iig fijn dat ze ook in dat wereldje gaan inzien dat het niet gezond is (voor de meesten) Vind ook de DOVE actie geweldig..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:09

IK wilde er net een topic over gaan plaatsen!
(gezien bij Netwerk)

IK zelf ben ook niet dik. Ben slank gebouwd, ben gezond en eet meer dan genoeg. Toch word ik niet dikker.

Ik vind dat ze zo modellen over 1 kam scheren. Tuluk zijn er modellen die zich zichzelf uithongeren, maar echt niet alle. ZOals 1 van de meiden al zei..wij zijn gewoon zo gebouwd..
En ik geef ze wel gelijk dat er ook modellen zijn die echt TE mager zijn en er niet gezond uitzien maar er ook zo ook modellen die geowon slank zijn en wel gezond zijn!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:11

Ik heb een dergelijk bericht van de week ook gelezen, daarin stond dat ze gewoon een bmi van minimaal 18 moesten hebben, dus geen ondergewicht... en ik ben absoluut tegen die anorexia (look a like) modellen, maar als ik 1,5 kg afval zit ik ook onder de 18, en zou dus te mager zijn om model te zijn.. en ik heb een klein buikje etc hoor Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:13

Maar ik vind niet dat als je onder de 18 hebt dat je meteen anorexia hebt. Ik zit ook onder die 18 en heb echt een anorexia hoor. Ben erg lang en slank gebouwd.

EN ik vind het trouwens wel goed dat ze het willen bestrijden hoor..maar over 1 kam scheren vind ik nou ook weer niet nodig

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:08

Waar doen ze dat dan? Ze nemen die regeltjes vast niet zo nauw. Ze willen gewoon die lopende bothoopjes verbieden. En dat is niet alleen goed voor het beeld wat de jeugd krijgt, maar ook voor die lopende bothoopjes. Bij grote modeshows lopen meisjes rond van 1.80 die echt 35 kilo wegen. Dat is niet meer gewoon slank gebouwt, dat is gewoon echt een ziekte.
Als de grens naar een gezonder lichaamsgewicht word getrokken zorgt dat voor een stuk minder druk bij veel modellen.
Natuurlijk hebben ze niet allemaal anorexia of bolumia, maar toch een te groot deel wel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:12

Ze scheren niet alle modellen over een kam, alleen willen ze ergens een grens leggen. Verder wordt er niet gesproken over of de modellen al of niet anorexia hebben*, dat is tenslotte een ziekte, maar over er ongezond mager uitzien. Als jij onder de 18 zit, maar er wel gezond uitziet, zul je niet meteen uitgesloten worden. Maar ze moeten ergens een lijn trekken om wettelijk ergens te staan, zie je. Maar het gaat er dus om, dat ze gezonder uitziende modellen willen. Niet meer die gratenpakhuizen met ingevallen smoeltjes en knokkelknieën.

*Ze hebben het over anorexia bij tieners dat ontstaat door het verkeerde schoonheidsideaal, want aangegeven wordt door de te magere modellen.
Ze willen nu bijdragen om anorexia onder de jongeren terug te dringen.

(Top)Modellen zijn vaak mager door drugsgebruik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:32

Ik zag het onderwerp gisteren bij RTL boulevard voorbij komen. Die vrouw die de mode onderwerpen altijd behandelt, hoe heet ze ookalweer... Wat een koe is dat zeg...
Die vertelde ook dat het allemaal absoluuuute onzin was, dat dat soort dingen natuurlijk helemaal noooooit voorkomen en dat men zich niet zo aan moet stellen. (ik moest ineens denken aan een ander topic hier, over abused showhorses).

En ik denk dat er ook wel mensen zijn met een verdraaid zelfbeeld. Mensen die echt anorexia hebben, vinden zichzelf altijd te dik. Dus al zijn ze mager, dan hebben ze volgens zichzelf evengoed een buikje of dikke heupen en zijn in hun ogen toch echt niet te dun.

Ik vind die hele dunne modellen echt eng om te zien. Je had in de jaren 80 wat modellen die ik wel erg mooi vond, Cindy Crawford bijvoorbeeld.
Twiggy had trouwens ook niet echt veel body...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:30

Cer schreef:
Die vertelde ook dat het allemaal absoluuuute onzin was, dat dat soort dingen natuurlijk helemaal noooooit voorkomen en dat men zich niet zo aan moet stellen. (ik moest ineens denken aan een ander topic hier, over abused showhorses).

Ja, dat is het probleem. Die er midden in zitten geloven werkelijk wat hen is aangeleerd en kunnen niet zien wat de buitenstaander ziet. "Beroepsblindheid".

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:35

Vind die hele dunne modellen ook echt niet mooi om te zien
er moeten wel wat vrouwlijke vormen aan zitten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:19

Je zult zien dat die gratenpakhuizen over 10 jaar weer terug zijn in de mode. DAT gaat allemaal met golven. Uiteindelijk schieten we er niets mee op.

Ik geloof dat Cer Fiona Hering bedoelt? Ja, dat lijkt mij ook een beetje een leeghoofd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:47

Jaaa die Fiona, wat een doos is dat zeg, zoals ze over die modellen zat te praten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:01

op zich vind ik het wel een goed idee. maar alle meisjes die nu model zijn zijn uberslank en nou moeten ze allemaal aankomen. Dat kan ook moeilijn zijn voor mensen!

Ik vind maat 38 zelf ook de mooiste maat Ja
Heb ik zelf ook!! Tong uitsteken Tong uitsteken

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:18

werd tijd want was ook niet echt mooi meer. En ook niet echt normaal

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:47

Ik heb dat stukje toevallig ook gezien (kijk eigenlijk nooit meer naar RTL Boulevard). Tot nu aan toe vond ik Fiona altijd wel leuk, maar gisteren liep ik me echt een beetje aan haar te ergeren. Hallo!!! Welkom in de werkelijkheid, open je ogen eens! En het gaat niet alleen om die modellen zelf, maar ook om het ideaalbeeld dat ze vertegenwoordigen. Hordes meiden hongeren zich uit om aan dat beeld te kunnen voldoen. Als dat nou beeld nou een klein beetje genormaliseerd zou kunnen worden, zou dat misschien alweer iets schelen. Bij programma's als America's Next Top Model krijgen meiden ook wel eens te horen dat ze wat af zouden moeten vallen, terwijl die meiden vaak al zo slank zijn (op de plus-modellen na).

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:05

Goed plan! Dun zullen ze toch wel blijven, maar iig niet meer graatmager! Als de (film)sterren nou ook nog eens dat idee zouden opvolgen...

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:10

Er moet ook in de winkels meer uniformiteit komen in de maten.

Dit vind ik wel belachelijk ik bedoel wij dunnere meisjes hebben genoeg moeite iets leuks te vinden in onze maat.
En dat is nu eidenlijk een beetje aan het veranderen.
Ik vind dat je ook met maatje 34 en 36(zelfde met maat 40) model moeten kunnen worden zolang je maar gezond leeft.
Geloof me echt niet iedereen die dun is vind het leuk en eet niets.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:56

-Anorexia is in de meeste gevallen een manifestatie van psychische problemen. Eetstoornissen zijn een middel om controle te behouden, in dit geval over eten. Een probleem dat hieraan vooraf gaat is bijvoorbeeld een slechte thuisbasis (gescheiden ouders) of een sterke onzekerheid.
Het middel, het niet eten of braken, voelt elke keer als een overwinning over zaken die de persoon in kwestie kan controleren.

-Haute Couture is niet de echte wereld maar een kunstvorm. De 'hoge mode' is een wereld die gemaakt wordt door designers en hun droom/waanbeelden en ideëen. De kleding wordt gepresenteerd, behandelt en betaald als een vorm van kunst.
In de echte wereld, en dan vooral de westerse, heersen andere maten, prijzen en presentatie. Dit is een wezenlijk verschil.

Al met al vind ik het een heel aardig idee, mocht het gevoelige bevolkingsgroepen als pubers uit hun onzekerheid brengen. Het 'ideaalbeeld', de brede man en de slanke vrouw kunnen wat mij betreft prima worden verschoven naar de definitie 'GEZOND'. Want uiteindelijk is gezondheid hetgeen waar het omgaat. Verhoudingen tussen eten/niet eten zijn al bijzonder scheef getrokken. Het lichaam van nu heeft een veranderde hormoonhuishouding dankzij de veelvuldige beschikbaarheid van vlees, er worden te veel suikers ingenomen (denk aan ouderdomsdiabetes) en door welzijn en weinig beweging veelvuldig een maatje meer. Aan ieder om hier op een gezonde manier mee om te gaan...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:36

dus de winkels moeten zich ook meer richten op maatje 38?

In dat geval ga ik het met mijn 34 dus nog moeilijker krijgen om fatsoenlijke broeken te vinden Scheve mond

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:30

Opzich een goed idee, jonge meisjes worden erg beinvloed door dit 'schoonheidsideaal' \
Maar ik denk niet dat ze dit echt er helemaal doorheen zullen krijgen.
Dit is zo in onze maatschappij geramd, dat krijg je er niet zomaar uit...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:26

Toch zijn de schoonheidsidealen elke tien jaar zo´n beetje aangepast. Kijk bv ook eens naar kapsels, make-up en brillen. Ik kan me herinneren dat alle jongens ineens, met permanent liepen. Kan me ook het snorrentijdperk nog herinneren. En dat hoofddoeken mode waren. Nu maken ze er een punt van als je een hoofddoek draagt...
Dunne lippen, dikke lippen, zo plat mogelijk, grote borsten, ronde vormen, androgeen, alles is al een keer voorbij gekomen en komt dus ook wel weer terug.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:29

Gelukkig doen ze er iets aan! Want soms was het echt gewoon te erg hoe dun ze waren.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:06

Ghani schreef:
Ze kunnen het nooit helemaal doorvoeren! Weet ik zeker.

En wat betreft dun zijn... ik vind het gewoon mooi als je je botten ziet. Klaar. Natuurlijk zit daar wel een grens aan en vind ik 30 kg voor iemand van 1.75 veels te weinig. Maar 'gewoon' dun vind ik prachtig. En nee, ik val niet af omdat ik dunner wil zijn dan vriendinnen, en ook niet voor mn vriend, maar gewoon omdat ik dat zelf wil.
Is nu mijn gedachtengang verpest !! Verward
Er zijn toch ook mensen die dikte mooi vinden!? Dik zijn is ook slecht voor de gezondheid hoor!

Ik blijf gewoon doorgaan naar het streven van maatje 34/36 en ik weet zeker dat ik niet geweigerd zal worden bij een ontwerper die me niet op de catwalk wilt, omdat ik te dun ben! .

Hihi na een kijkje in je profiel viel het me op dat je op de 5e foto (van jezelf) wel iets van Hermelien weg hebt (alleen op die foto dan) !!! Haha! Of dat een compliment of belediging is mag je zelf bepalen Knipoog , ik vind je best knap. Maatje 34/36 haal je wel als je het mij vraagt !! Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 23:00

De discussie gaat niet om dun of slank. Het gaat om uitgemergeld en er ongezond mager uitzien. Er is en groot verschil. Er zijn zat mensen die er heel gezond uitzien in een klein maatje....

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:34

Een BMI tussen de 18.5 en 25 is een gezond BMI. Daarin wordt al rekening gehouden met slanke/ magere mensen en ook met mensen met een brede lichaamsbouw.
Het is een vrij "onbetrouwbare" manier om na te gaan of iemand idd een ongezonde massa aan vet heeft, maar zeker geen slechte methode om te bepalen waneer iemand gewoon echt geen gezonde lichaamssamentstellig heeft.
Daarnaast hanteren ze ook nog de grens van 18, daaronder is naar mijn idee in veel gevallen ongezond.

Zieke mensen worden van veel werkvloeren geweigerd, en dat het modebeeld "ziek zijn" is, kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Ik denk wel dat het nog wel meer doorgevoerd gaat worden, modebeelden veranderen, op een gegeven moment wordt die overgang toch gemaakt naar een "dikker" model.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:37

Ik bedoel meer met over 1 kam scheren is dat er misschien wel een negatief beeld bestaat over modellen terwijl echt inet alle modellen die slank zijn OOK ongezond zijn