Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Eventjes een beetje duits erbij halen, "frech" en dat betekent brutaal of onbeschoft.
Maar het klopt, kinderen mogen alles zeggen tegen de ouders en er volgen geen sancties. Gevolg: kinderen denken dat dat normaal is.
Ouders zouden best kunnen opvoeden maar ze zijn er te lam voor.
Shadow0 schreef:Het is de schuld van de ouders. Lijkt me duidelijk. Het is altijd de schuld van de ouders. Ouders hebben immers maar 1 doel: zo veel mogelijk van de kinderbijslag profiteren en geen moeite doen.
Verder zijn ze te soft. Ze durven de kinderen niet meer in het kolenhok te donderen (nou hebben we dat ook niet meer, maar dat zijn details, daar is vast wat op te verzinnen) of een fatsoenlijke afstraffing te geven, gewoon ouderwets met riem of rieten stok. Pas als de rode striemen zichtbaar zijn maak je indruk!
Verder snap ik ook echt niet dat kinderen soms de verkeerde kant op gaan, in een maatschappij die zo vriendelijk en verstandig is als de onze. Overal om zich heen zien ze lichtende voorbeelden hoe je sociaal met elkaar omgaat, hoe je beleefd reageert als een agent je (misschien ten onrechte) aanspreekt op gedrag, hoe je conflicten oplost zonder schelden. En toch vervallen de kinderen in wangedrag, zijn het eigenlijk kleine terroristen met als grootste doel zoveel mogelijk onschuldige burgers te pesten, en ik denk zelfs dat Al Qaeda erachter zit.
Stennisje schreef:Volgens mij was het stukje van Shadow0 sarcastisch bedoeld...