Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:16

Cer schreef:
Ja, maar het gaat erom dat je het niet meer over het verleden hebt, maar over het heden..Dat verwijzen naar wat de kerk 'vroeger' heeft gedaan, kan nu echt niet meer hoor. We houden de hedendaagse duitser ook niet meer verantwoordelijk voor de holocaust...

En die paar brandjes van nederlandse idioten ten tijde van PF vallen in het niet bij wat de moslims (niet alle, maar alleen die erg fanatieke) menen uit te kunnen halen....

Hoe kom je er bij dat de kerk dat alleen maar in het verleden deed? De paus zelf is indirect al verantwoordelijk voor doden door.. enge ziektes.. etc. De kerk doet alleen maar dingen die voor de kerk zelf goed uitkomen. Over lijken gaan is hier niet een understatement.

Maar goed is mijn ogen zijn dat ook extremisten. Let wel.. ik scheer hier niemand over een kant. Ik heb het alleen over de uitersten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:20

Hallo Whiz, dat haal ik uit jouw eigen quote hoor Verward

Citaat:
De kerk heeft ook niets anders dan een verleden van oorlog en moordzucht.

Als ik hoor hoe vaak de kerk in het nieuws is met geweldadige aanslagen, vind ik het nog alles meevallen.
Overigens, die enge ziektes kun je moeilijk vergelijken met aanslagen imo, beetje rare gedachtengang?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:24

De paus (RK in het algemeen) zijn nogal dubbel over dingen.
Geen sex voor het huwelijk, maar ook geen voorbehoedsmiddelen. Mensen hebben dus sex voor het huwelijk zonder voorbehoedsmiddelen (Pick or Choose). Ik denk dat je dat bedoeld met 'enge ziektes' > soa's, hiv, etc? Lachen

Hoe zit het met de Islam en voorbehoedsmiddelen? Ik geloof dat zij er dezelfde ideeen op nahouden.
Mohammed heeft zelfs ooit toestemming gekregen van een paus om zich af te splitsen (het geloof dan). Hij trouwde ooit zelfs eens een nicht van de paus (was Mohammed's zoveelste vrouw > zij was dus RK).

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:24

Tja, beide partijen zijn (kerk /moslimfundametalisme etc), vind ik, bezig met 'modder gooien naar elkaar'. (al is het niet alleen modder Bloos )Ook de kerk is inderdaad in het verleden, over 'lijken'gegaan. Poeh, wat die al niet op hun geweten hebben.
Maar wat nu de fanatieke moslims doen, vind ik echt te eng gewoon. Gelijk al dreigen met aanslagen, moord en doodslag alleen al bij het uitdragen van een citaat afkomstig van zoveel honderd jaar geleden?! Brrr, die agressiviteit vind ik toch schrikbarend hoor.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:27

Cer schreef:
Hallo Whiz, dat haal ik uit jouw eigen quote hoor Verward

Citaat:
De kerk heeft ook niets anders dan een verleden van oorlog en moordzucht.

Als ik hoor hoe vaak de kerk in het nieuws is met geweldadige aanslagen, vind ik het nog alles meevallen.
Overigens, die enge ziektes kun je moeilijk vergelijken met aanslagen imo, beetje rare gedachtengang?

Ik vergelijk het helemaal niet met de aanslagen. En die quote van het verleden dat klopt maar tegenwoordig doen ze het op andere manieren.

Ik heb zowiezo niets met het geloof en ik vind dat al dat soort partijen leven vanuit een te fanatiek oogpunt.

Daarbij komt dat die aanslagen in Irak gebeuren omdat de mensen zich daar verzetten tegen Amerika omdat ze het niet eens zijn met de bezetting van Amerika. Dan kun je het idd nog niet goedkeuren maar de aanslagen zijn bedoeld voor amerikanen. En amerikanen gebruiken rakketten en bommen vanuit de lucht en het volk daar heeft nu eenmaal niet zulke middelen. Dus zij lossen het op die manier op. (niet goed) Maar oorlog is oorlog. En amerikanen schieten daar onschuldigen dood dus dan kun repercussies verwachten.

edit: ik haal hierbij twee topic's doorelkaar.. maar goed.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 18-09-06 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:29

Schimmelig schreef:
De paus (RK in het algemeen) zijn nogal dubbel over dingen.
Geen sex voor het huwelijk, maar ook geen voorbehoedsmiddelen. Mensen hebben dus sex voor het huwelijk zonder voorbehoedsmiddelen (Pick or Choose). Ik denk dat je dat bedoeld met 'enge ziektes' > soa's, hiv, etc? Lachen

Hoe zit het met de Islam en voorbehoedsmiddelen? Ik geloof dat zij er dezelfde ideeen op nahouden.
Mohammed heeft zelfs ooit toestemming gekregen van een paus om zich af te splitsen (het geloof dan). Hij trouwde ooit zelfs eens een nicht van de paus (was Mohammed's zoveelste vrouw > zij was dus RK).

Ik snap je wel. Maar het gaat er niet om ze tegen over elkaar te vergelijken. In mijn ogen zijn ze beide fout.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:30

Jep, inderdaad.
Alleen hebben die Islamieten wel een erug (!) kort lontje af en toe.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:43

Schimmelig schreef:
Jep, inderdaad.

jah das ook wel te verhalen. Mannen uit dat soort streken (moslim of niet) reageren zowiezo emotioneler en fanatieker. Dat komt omdat harige mannen meer testosteron bezitten dan blanke (over het algemeen minder harige) mannen. Haha!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:46

Maar wat ik me nu afvraag, (en het is misschien wel een stomme opmerking hoor Bloos ) wat doet/en gebeurt er wanneer er (uitspraken zoals de paus heeft gedaan), opmerkingen vanuit de moslimswereld op de 'westerse wereld' worden geplaatst?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:46

Whiz schreef:
Schimmelig schreef:
Jep, inderdaad.

jah das ook wel te verhalen. Mannen uit dat soort streken (moslim of niet) reageren zowiezo emotioneler en fanatieker. Dat komt omdat harige mannen meer testosteron bezitten dan blanke (over het algemeen minder harige) mannen. Haha!

Haha, super verklaring OK dan! *LOL*

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:47

floortje82 schreef:
Maar wat ik me nu afvraag, (en het is misschien wel een stomme opmerking hoor Bloos ) wat doet/en gebeurt er wanneer er (uitspraken zoals de paus heeft gedaan), opmerkingen vanuit de moslimswereld op de 'westerse wereld' worden geplaatst?

Dan tekenen wij spotprenten Vork

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:51

hahahaah ja dat is ook zo. oempf sorry hoor. Wat mooi zou zijn is dat de vrijheid van meningsuiting gewoon gehandhaafd kan worden zonder gevolgen. Ik vind het naar dat dat steeds minder het geval is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:58

De meeste Islamieten kennen 'die' niet. Je kunt dan ook moeilijk verwachten dat ze rekening houden met ons gedachtengoed.
Het is jammer dat ze bijna allemaal zo licht ontvlambaar zijn. Zelfs mijn Islamitische kennissen zijn soms zo.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:59

Pff... vrijheid van meningsuiting is dus ver te zoeken.
Het bevestigd dus maar weer dat de paus gelijk had met zijn uitspraken, wat hij overigens citeerde uit een stuk uit de Middeleeuwen.
Ze hadden ook anders kunnen reageren en niet gelijk gaan dreigen met aanslagen op de Paus en het Vaticaan, als zij iets over de Christenen o.i.d. zeggen gaan we toch ook niet meteen dreigen met aanslagen op Mekka ofzo Rolleyes

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:00

Er is al een non om vermoord.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:03

Ja idd dat heb ik ook gehoord, is toch belachelijk, alsof die non iets met die uitspraken van de Paus te maken heeft.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:06

Ze droeg waarschijnlijk een habijt en een RK kruisje. Dat is genoeg om een Moslim behoorlijk boos te maken (korte lontjes).
Dit zou in de EU niet zo snel gebeuren, maar daarbuiten... Rolleyes

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:07

Katholiek en Italiaans, volgens de daders had ze er dus alles mee te maken...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:08

De conclusie hebben ze snel getrokken op deze manier, ben ik bang...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:10

als wij westerlingen iedere keer als wij beledigd werden door een islamitische geestelijke aanslagen moesten plegen, was er van het hele middenoosten geen huis meer heel.

geeft alleen de mate van civilisatie aan Haha! Haha!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:13

paus legt link tussen islam en geweld en de islam is het daar niet mee eens en laat dat zien dmv geweld Koe

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:17

Exact. Vreselijk is het. De paus heeft zelfs 'excuus' aangeboden, maar dat is niet genoeg om het te 'sussen', omdat het niet 'gemeend' genoeg zou zijn Rolleyes

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:19

Inderdaad, behoorlijk Koe is het. Ik vind de tekst 'licht ontvlambaar' ook behoorlijk toepasselijk. Maar echt waar die moslims zich al niet druk om maken, maak je dan druk om je eigen geloof en laat dan ieder in z'n waarde. toch?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:28

mensen ... we hebben het over extremistische moslims he.. De moslims die ik ken... zou het echt een worst wezen wat die kerel te zeggen heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:30

extreme katholieken., protestanten, christelijke plegen ook geen aanslagen .............