Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:43

Nou die wilders lijkt mij ook een griezel, eerlijk gezegd is er geen eentje die ik de moeite waard vind. Allemaal minkukels en als de verkiezingen komen mooie praat, als ze er eenmaal zitten is het toch handjeklap.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:58

In dat geval moet je gewoon blanco stemmen, als je er zo over denkt. Ik ga op Wilders stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:01

blanco stemmen vind ik kul. Ik heb sp gestemt en ik denk dat ik dat weer ga doen, maar ik heb ook ooit dierenpartij gestemd, wist het niet, achter hun sta ik wel, maar zonde om je stem te geven, die redden het toch niet, maar wel leuk als ze er zijn en je moet wat.

Ik ben van mening, "geen gezeik, iedereen rijk" maar zo een partij bestaat er niet, gewoon de positivo's., de simplistische partij.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:06

Desiree schreef:
Ik weet het niet Anoeska. Ik weet wel dat 40% van de marokkaanse jongeren die HIER leeft tegen het westen is. WAarom flikkeren ze dan toch niet op naar het oosten? En dat krijgt ook nog stemrecht dadelijk.
Het idee dat er mensen voor de sharia zijn staat me al niet aan.

Ik neem aan dat Donner de sharia als voorbeeld nam, puur hypothetisch.

hier ben ik het geheel mee eens

zodra ik in Marokko, Turkeye, of welk land dan ook ben,
zal ik me aan moeten passen aan hun gewoontens of culturen

sorry hoor maar ik heb in deze landen nog nooit een gerevomeerde kerk gebouwd zien worden
het is maar een klein voorbeeld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:19

Misschien moet je je dan wat beter laten informeren, want die staan er wel degelijk.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:20

Nou ja, een gerevomeerde kerk zul je inderdaad niet snel tegenkomen nee, nergens. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:21

Bealy schreef:
Nou ja, een gerevomeerde kerk zul je inderdaad niet snel tegenkomen nee, nergens. Haha!

Nee, die kennen we niet. Haha! Haha! Haha! Cool

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:30

Mocht het doorgaan, dan is er voor veel mensen een goede reden om te emigreren denk ik Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:35

Bealy schreef:

Haha, gráppig Misselijk

Misschien is er een reden dat iemand dit typt? Echt ondoordachte opmerking, bah!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:38

Bealy schreef:

gereformeerde kerk

zo beter

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:39

God wat loopt iedereen toch meteen weer te stressen.

Waar zou de democratie gebleven zijn als een bepaalde strafwetgeving niet geaccepteerd zou worden nadat gebleken is dat 2/3 van de bevolking deze doorgevoerd wil zien worden?

Volgens mij lezen heel veel mensen alleen 'iets over donner en de invoering van de islamitische wetgeving' en gaat men vervolgens lopen stressen dat de islamitische wetgeving ingevoerd gaat worden! Wordt wakker, het gaat hier over 2/3 van de Nederlandse bevolking! Alsof dit er ooit door zou komen.

Overigens erg scheve titel van dit topic, met deze titel wordt gespeculeerd dat er politica zijn die er al daadwerkelijk over hebben nagedacht.

En daarnaast is dit geen nieuws: zolang dat Nederland een democratie is kan bij overweldige meerderheidsstemmen het wetsysteem worden aangepast.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:40

Quellian schreef:
Mocht het doorgaan, dan is er voor veel mensen een goede reden om te emigreren denk ik Haha!

zoals het de laatste jaren in nederland er aan toe gaat zijn er zowiezo al steeds meer nederlanders die vertrekken, naar landen waar men wel normaal kan doen, en niet om de haverklap van al dit soort rare vratsen uithaalt. Waar slaat onze regering toch op? Weet wel dat de verkiezingen weer voor de deur staan, maar uit een dergelijke uitspraak, uit zn verband gerukt of niet, blijkt maar weer wat een janboerenhondenlulletjes er daar in den haag zitten. En die vertegenwoordigen ons????

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:42

terorita schreef:

zodra ik in Marokko, Turkeye, of welk land dan ook ben,
zal ik me aan moeten passen aan hun gewoontens of culturen

sorry hoor maar ik heb in deze landen nog nooit een gerevomeerde kerk gebouwd zien worden
het is maar een klein voorbeeld.

Lijkt me ook onlogisch om enkel voor Nederlandse touristen een kerk te gaan bouwen. Dat zijn namelijk de enige soort Nederlanders die daar komen.

Even helder blijven denken: Marroko e.d. zijn onderontwikkelde landen. Waarom zouden wij nederlanders daar dus heen willen trekken om vervolgens een kerk te eisen? Niet meer dan logisch dat zij geen westerse invloeden hebben, het zijn immers geen multiculturele samenlevingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:43

Dieuwke1989 schreef:
Overigens erg scheve titel van dit topic, met deze titel wordt gespeculeerd dat er politica zijn die er al daadwerkelijk over hebben nagedacht.

Schrijffout, ja okee..
maar topictitel komt uit t bericht... kan ik ook niks aan doen Zij zijn groot en ik is klein! Haha!

Overigens was er vanochtend bij Stenders iemand van het instituut Clingendael (als ik het goed onthouden heb) en die lichtte het hele gebeuren toe. Dat het allemaal theoretisch mogelijk was etc etc.
Als laatste zin zei hij 'ja, als dat ooit door zou gaan zou ik natuurlijk wel emigreren' Clown

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:45

Haha het ging niet over de spelfout maar over de woordkeuze. Alleen bij het lezen van deze titel zou ik denken dat er morgen in de 2e kamer gestemd gaat worden over dit voorstel. Zo ver is het lang niet! En zal het naar mijn idee ook nooit komen.

050206051012

Dan gaan we met z'n allen emigreren en wordt Nederland een Islamitisch land?

Mijn opa zei altijd: 'ooit wordt Nederland overgenomen door de Moslims en gelukkig leef ik dan niet meer!'

terorita

het is geen multiculturele samenleving,
omdat wij daar niet welkom zijn als inwonende.
wel als toerist op de toerisctische plaatsen.
maar om je er definitief te vestigen.
nee ga de binnen landen maar eens in, je bent er 9 van de 10 x niet welkom

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:47

als tzt de meerderheid (dus 2/3e) voor zo'n wetgeving is, dan IS NL al een islamitisch land... dus ik zie dat probleem niet zo...
dan moet je dus voor een minderheid tegen de geldende 'norm' ingaan...

...Oh wacht, dat gebeurt nu ook al... Clown

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:48

Ik ben er nooit geweest, kan er dus geen uitspraak over doen. Jij wel dan? Mijn ervaring met Moslims is dat ze erg gastvrij zijn en als een van de weinige landen ter wereld oprecht intresse hebben in de toeristen in hun land.

[edit, typfout]

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:50

Dieuwke1989 schreef:
Ik ben er nooit geweest, kan er dus geen uitspraak over doen. Jij wel dan? Mijn ervaring met Moslims is dat ze erg gastvrij zijn en als een van de weinige landen ter wereld oprecht intresse hebben in de toeristen in hun land.

[edit, typfout]

Nou, ik ben bijna in Turkije getrouwd en geloof me: je kunt je haar, benen en armen bedekken en je make-up van je snuffert halen. Dus nee, zij hebben niet zoveel respect voor andere culturen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:01

Nathalie heeft kennelijk andere ervaringen uit haar berichten en foto's op te maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:22

lies schreef:
Nathalie heeft kennelijk andere ervaringen uit haar berichten en foto's op te maken.

Zo zal iedereen alles anders ervaren. Er zullen ook Moslims zijn die dingen hier in Nederland anders ervaren. Veel is relatief.

Maar ik vind de uitspraken van Donner echt verbazingwekkend.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:27

Waarom Quellian? Waar zou de democratie zijn gebleven als dit niet zou kunnen? Hou wel in je achterhoofd dat het hier om 2/3e van de bevolking gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:29

Dieuwke1989 schreef:
Waarom Quellian? Waar zou de democratie zijn gebleven als dit niet zou kunnen? Hou wel in je achterhoofd dat het hier om 2/3e van de bevolking gaat.

Ten eerste geloof ik er niets van dat 2/3e dit wil, dat achterwege gelaten. Maar Nederland is een Christelijk land, geen Moslimland, dus de huidige -en oorspronkelijke- bewoners zullen een andere overtuiging aan moeten nemen. Vind ik echt níet kunnen. Misschien moeten ze de grenzen eens dichtgooien.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:31

Het ging er om of het uberhaupt zou kunnen. Dus dan zijn we het met elkaar eens Lachen .

Ik vind dit eigenlijk een nutteloos topic. Dit is toch geen nieuws? In iedere democratie kan dit.