Loose change 2nd edition 9/11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani001

Re: Loose change 2nd edition 9/11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:09

Ik vrees er voor dat we hier nooit de echte waarheid in zullen weten...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:18

Stond gister ook in de spits en metro over de gebouwen enzo, vind het ook maar raar allemaal maar zullen we ooit de waarheid weten?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:22

Ik denk niet dat de gehele waarheid bekend zal worden.

Amerika is erg machtig en geeft zijn geheimen niet snel prijs.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:23

Dani001 schreef:
Ik vrees er voor dat we hier nooit de echte waarheid in zullen weten...

Dat vrees ik ook. Ik kan er alleen niet bij dat het allemaal opgezet zou zijn. Ik wil ook eigenlijk niet dat dit waar is. Maar helaas is dit teè goed onderbouwd allemaal. Ben heel erg benieuwd wat voor nasleep dit gaat hebben.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:29

wat ik dus bizar vind,is dat de vliegtuigen die dus gebruikt zouden zijn als bom,nog steeds rondvliegen,en dat er wel hele andere vliegtuigen van de lijst afgehaald zijn...

overigens zijn de zwarte dozen wel gevonden,alleen zeggen ze dat ze niet gevonden zijn....

en waarom is bij dat ene vliegtuig welke elders in de bossen is neergestort de laatste 3 minuten niet hoorbaar???

alles doet het van die zwarte doos behalve de laatste 3 minuten.

daarnaast was er door mensen in het vliegtuig gebeld,en blijkt dat er op die hoogte geen bereik mogelijk is met een gsm...

heel wierd,ik ben er echt een hele dag mee bezig geweest...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:35

ze zullen toch nooit toegeven dat ze het zelf gedaan hebben.
heb toendertijd nooit goed naar de beelden gekeken, maar als je alleen al die torens ziet instorten, als een kaarten huis, dan kan het niet anders als een geplande implosie zijn. zoals ze oude gebouwen ook laten instorten.

ben er nou helemaal van overtuigd dat het nix terroristisch was. er zijn teveel dingen die niet kloppen. die bush is gewoon een verschrikkelijke vent. datie nog kan slapen met zoiets op zijn geweten....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:42

Verdrietig inderdaad,en dan die arme mensen die uit dat gebouw springen....

overigens die video van bin laden,men zegt altijd dat er eerst wordt beoordeelt of deze wel echt is,en ja hoor dat was ie,alleen wat ze lieten zien,inderdaad bin laden linkshandig,de man op de video rechtshandig...

de gouden ring,welke verboden is bij de islam...

aan de andere kant,als het een complot is,is deze wel een beetje amateuristisch gedaan,zeker op dit soort kleine foutjes hadden ze beter kunnen letten....

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:42

gekke_koei schreef:
ben er nou helemaal van overtuigd dat het nix terroristisch was. er zijn teveel dingen die niet kloppen. die bush is gewoon een verschrikkelijke vent. datie nog kan slapen met zoiets op zijn geweten....

Nou nou nou. Dit vind ik ook beetje te zwart wit om te denken hoor. Denk dat Bush ook geen ruim 3000 dode mensen op z`n geweten wilt hebben. Ik ben ook absoluut geen fan van Bush maar dat hij daar echt verantwoordelijk voor zou zijn vind ik te ver gaan.
Ik denk eerder aan het gewoon wegstoppen van de feiten, omdat het wel "goed" zou uitkomen als er zo`n ramp gebeurd
Maar alsnog kan ik er niet bij dat de regering dit gewoon heeft kunnen laten gebeuren. Dat kan ik niet geloven gewoon echt niet. Zoals in een programma vannochten op de vara werd gezegd zouden er dan tientallen mensen hierbij betrokken zijn geweest en ervan af hebben geweten. Lijkt me vrij stug...

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:53

gekke_koei schreef:
ze zullen toch nooit toegeven dat ze het zelf gedaan hebben.
heb toendertijd nooit goed naar de beelden gekeken, maar als je alleen al die torens ziet instorten, als een kaarten huis, dan kan het niet anders als een geplande implosie zijn. zoals ze oude gebouwen ook laten instorten.

Een geplande implosie begint van beneden af en niet van bovenaf, dat hebben experts op dit gebied bevestigd. Gebouw 7 stort wel vanaf beneden in en is volgens dezelfde mensen dus wel gepland.

Na het zien van Zembla neem ik veel dingen uit Loose Change niet meer serieus, mensen staan vaak al open voor dit soort suggesties en als het dan zo gebracht wordt dat wat ze zeggen de waarheid is (terwijl dat dus niet zo blijkt te zijn) dan zullen veel mensen het meteen geloven. Ik heb en had mijn bedenkingen bij de verklaringen van de regering maar toch komen de verklaringen van de regering geloofwaardiger over dan Loose Change.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:06

de waarheid zal in het midden liggen..denk je niet...

er is iets wat duidelijk toch twijfel brengt,en ik twijfel nu ook..zeker dat de zwarte dozen wel gevonden zijn,waarom zeggen ze dan dat ze niet gevonden zijn????

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:08

iedereen mag er over denken wat ze willen. dit is mijn mening.
vergeet niet dat amerika een heel machtig land is en gewoon met dit soort dingen weg komt. want het is natuurlijk wel heel typisch dat ze 3 van de 4 zwarte dozen hebben gevonden en op geen enkele de voicerecording terug gevonden is.
voor mij zijn er gewoon teveel tegenstrijdigheden om het allemaal maar op de al qaida te gooien. zij zijn niet heilig, maar vlak vooral die bush ook niet uit.

en bush geen dode mensen op zijn geweten? hij was degene die de oorlog veklaarde aan irak, waar er ondertussen al heel veel soldaten en burgers daar dood zijn.. dus een schoon geweten heeftie allang niet meer.. alleen hij lijkt er niet mee te zitten..

maar goed.. zoals ik al zei, zoiets komt nooit uit.. en ze gaan hun gang maar lekker..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:30

chans,maar amerika is toch ook zo voor de mensen rechten???

behalve in afghanistan,daar mag je naakte mensen door honden laten aanvallen,daar mogen ze mensen onder stroom zetten,daar worden mensen keer op keer met hun kop onder water gehouden tot ze bijna verzuipen..

oja,dat van die honden mag niet meer,dat ging een beetje te ver... Misselijk

dus ik geloof toch wel een heel klein beetje wat er in die docu getoont werd,sterker nog,ik twijfel wel heel erg nu,zeker nu blijkt dat genoemde vliegtuigen nog steeds rondvliegen,rara..

overigens werd er in die docu ook benadrukt dat er meerdere mensen van wisten,er waren de dag ervoor grote geld transacties gedaan,het goud was voor een groot deel verplaatst naar een ander gebouw,en de explosievenhonden waren weggehaald....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:32

gekke_koei schreef:
ze gaan hun gang maar lekker..

Nou.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik keek de film via de link die hier gegeven is en daar was ook een 'noot van de vertalers' dat zij vonden dat ook in NL op deze wijze steeds meer privacy wordt geschonden en dingen worden gedaan 'omwille van het terroristmebestrijding'

gekke_koei schreef:
hij was degene die de oorlog veklaarde aan irak, waar er ondertussen al heel veel soldaten en burgers daar dood zijn.. dus een schoon geweten heeftie allang niet meer.. alleen hij lijkt er niet mee te zitten..

30 jaar oud dit nummer en hij blijft goed Haha!

Mijnheer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis.
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis.
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden,
die vergissing laatst met dat bombardement.
En vergeet het vierde van die tien geboden
die u als goed christen zeker kent.

Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
eenzaam stervend in de verre tropennacht.
Laat die weke pacifistenkliek maar praten,
mijnheer de president, slaap zacht.

Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal dit maal.
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken,
hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord.
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
en geloof van al die tegenstand geen woord.

Bajonetten met bloedige gevesten
houden ver van hier op uw bevel de wacht
voor de glorie en de eer van het vrije westen.
Mijnheer de president, slaap zacht.

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen
en u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan.
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld,
die het bloed en de ellende niet vergeten
en voor wie nog steeds een mensenleven telt.

Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Mijnheer de president, slaap zacht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:55

houd wel in je achterhoofd dat bepaalde idngen in de loose change docu wetebschappelijhk incorrect zijn(kwa bewijsvoering die ze aandragen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:03

Loose change vind ik teveel onwaarheden bevatten eerlijk gezegd, heb namelijk ook die aflevering van Zembla.

Er zijn namelijk nog veeel meer andere dingen die ik nog veel erger vind.
Zoals:

- Een paar uur voor de aanslagen is er 100 miljoen weggesluisd van het WTC.
- Er is voor de aanslagen zeer veel gespeculeerd met put-opties van de luchtvaartmaatschappijen.
(Zo hebben daders misschien hun eigen aanval gefinancierd, maar er wisten dus mensen van)
- Een piloot van 1 van de vliegtuigen was een jaar daarvoor nog werkzaam bij het Pentagon
- US Minister van Defensie heeft in een ver verleden al eens een plan geschreven om een excuus te vinden voor een oorlog met Cuba. Dat plan bestond o.a. uit het ontploffen van een vliegtuig met nep-passagiers.
- Regering Bush vindt dat ze maar voor 1 procent bewijs nodig hebben voordat ze op welke manier dan ook actie ondernemen.
- Mooie vergelijking die iemand maakte om te verklaren hoe krom de oorlog in Irak is:
Stel: Een vliegtuig vliegt in Peking in een wolkenkrabber, buiten vinden ze een alpinopet en een stokbrood; ergo de dader is Frans. China zegt tegen Frankrijk dat ze hun terroristen moeten uitleveren, anders volgt er een invasie. Nu houdt de president van China toevallig heel erg veel van wijn en verdient door die invasie ook nog een hoop centjes..
En wij als NL doen daar ook aan mee, wij moeten toch ook eisen dat er onderzoek komt en bewijs boven tafel???????????

In grote lijnen komt het erop neer dat ik Bush de grootste crimineel van de 21ste eeuw vind en dus het grootste gevaar voor de wereld op dit moment.
Hij doet exact waar hij zelf in heeft, hoeft daar geen bewijs voor te leveren, "ik weet dat omdat ik dat weet" en hij heeft de intelligentie van theezakje.
En ik hoop van harte dat de Amerikanen dat ook heel snel gaan inzien.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:12

Ik denk ook niet dat het zo zwart/wit is. Wat er in deze documentaire naar voren gebracht wordt mag je volgens mij zeker niet zomaar aannemen, net zoals de verklaringen van de regering en de pers. Helaas is wat er in de pers komt altijd gebracht van één kant/zienswijze en is dus nooit het hele en nooit een volledig subjectief verhaal.

Hoe het precies in mekaar zit zullen we nooit weten, dat het zaakje stinkt ligt voor mij wel vast ...

Helaas geeft dit nabestaanden hun vrienden, familie, geliefden niet terug...

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:13

Toch heb ik ook mijn vraagtekens bij deze documentaire.
Zo te horen moeten er onwijs veel mensen 'involved' zijn geweest in het verdoezelen van de bewijzen dat dit opzet was. Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is dat niemand daar zijn mond over opentrekt. Verward

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:41

geld?? het feit dat je dan medeplichtig bent???

welke onwaarheden bevatte deze docu dan...

zij leverden voor mij meer een sluitend bewijs als dat bush heeft gedaan,met een filmpje met een rechtshandige osama bin laden....

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:17

de onderzoekers en media en andere er om heen zijn er zo mee bezig dat het echt een keer moet uitkomen ! ooit ..mischien als wij niet meer leven maar ooit komt het uit ,

het lijkt net een hele grote puzzel .......?

vondt het zelfs vreemd dat de torens zo "netjes" in elkaar zakte kan toch niet van zo`n hoog gebouw (en) ...maarja ik zeg ooit komt het uit ....

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:23

kimmie261 schreef:
geld?? het feit dat je dan medeplichtig bent???

zij leverden voor mij meer een sluitend bewijs als dat bush heeft gedaan,met een filmpje met een rechtshandige osama bin laden....

- Bij het instorten van de toren zou je eronder ook explosies zien, dat zou heel goed kunnen dat er grote bouten uit de stalen kolommen springen.
- Het is bijv. wel mogelijk dat een toren zo snel instort.
- Een onervaren vlieger heeft in een simulator bij 3 pogingen het Pentagon geraakt, dus die bocht kon wel degelijk gemaakt worden.
- En het vliegtuig dat het Pentagon in vloog zou een raket geweest zijn omdat het gat te klein was.
Het schijnt dat de vleugels zo licht zijn dat deze vergruizen tegen de zwaar verstevigde gevel.

Dus zij doen aannames die te ver gezocht zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:45

Ik geloof niet dat de regering van de VS dit gedaan heeft, ik geloof wel dat ze het hebben laten gebeuren.

Veel mensen hebben veel geld aan deze aanslagen verdient en men had eindelijk een reden voor oorlog.

Wat de rol van Bush is weet ik niet, ik bedoel iemand die naar Stevie Wonder zwaait en gepikeerd is als deze niet terug zwaait, kan nooit echt slim zijn.
Het is tegenwoordog een sport om z'n microfoon open te houden staan, omdat ie nog wel eens domme opmerkingen wil geven.
Ik denk dat ie gewoon een marionet is.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:58

Ik heb net voor de helft die film bekeken. Sommige dingen daar denk ik bij..mwah wat ver gezocht. Maar andere dingen zijn echt heel vreemd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:02

kimmie261 schreef:

De docu bevatte wel een soort propaganda vond ik, dezelfde propaganda als dat Bush heeft gebruikt om Irak binnen te vallen; stemmingsmakerij dus.

Ook bij de documentaire van Zembla zet ik mijn twijfels:
Als zij de test dat 1 piloot WEL het pentagon binnen kan vliegen geloofwaardig willen laten zijn, hadden ze niet 1 piloot 3x dezelfde maneuvre moeten laten uitvoeren, maar bijv. 10 piloten 3x dezelfde maneuvre laten uitvoeren.
Deze piloot die ze nu in hebben gehuurd heeft misschien een extreem goed richtingsgevoel.
Maar dat wil niet zeggen dat alle piloten van ongeveer hetzelfde niveau altijd hetzelfde richtingsgevoel hebben als hij.
Net zoiets als dat je mij vraagt om in te parkeren, of mijn zusje. Ik ben beter Clown
Als ze mijn zusje hadden gevraagd had de uitslag heel anders kunnen zijn.

Daarbij vind ik het nog steeds wel erg toevallig dat deze piloot exact in die ene vleugel (waar renovatiewerkzaamheden bezig waren) vloog met een precisie van een raket, en dat hij dus niet het dak heeft geraakt, of de vleugel waar de top van het Pentagon op dat moment zat te vergaderen.
Ik vind dat je met een vluchtsimulator misschien wel kan 'bewijzen' dat je het pentagon kan raken, maar uit de beelden kon ik niet opmaken hoe de schade aan het pentagon had geweest.
Deze tegenargumenten overtuigen mij dus niet.

Ik vind het ook nog steeds vaag dat TWEE wtc's op exact dezelfde manier konden instorten.
Als het dan bouwkundig 'handiger' zou zijn om hem verticaal ipv horizontaal in te laten storten, lijkt het me dat ze bouwkundig ergens ook een 'rem' hebben gemaakt voor het geval de 10 bovenste verdiepingen naar beneden zouden storten.
Ze zijn zo bezig met de veiligheid van deze gebouwen, en dan 'vergeten' ze zoiets? Geloof ik niet

Stel nou dat iemand er baat bij had dat de gebouwen volledig in zouden storten en het zou LIJKEN alsof het kwam door die vliegtuigen.
Dan zou er dus een soort 'boobytrap' van boven naar beneden ingebouwd zijn (zoals dus ongeveer werd gesuggereerd in de docu) en niet van beneden naar boven, dat zou de hele wereld zien en niet geloven.
Vliegtuigen vliegen er boven in en het stort beneden in elkaar Verward
Niet slim als je dus bedenkt dat je de gebouwen tot ontploffing wil laten brengen en wil laten geloven dat het door vliegtuigen komt.
Deze exposieven-expert had dus wel gelijk als hij zegt dat op de traditionele manier het gebouw nooit op deze manier had kunnen instorten dmv. explosieven.
Maar het klopt ook niet dat deze gebouwen WEL instortten als een kaartenhuis.
Psychologisch kan je het weer wel verklaren dat gebouw 7 vanaf de grond instortte want dat zou dan 'vanwege de trillingen van de instortingen' kunnen zijn.
Maar dan had half Manhattan eigenlijk in puin moeten liggen en niet alleen gebouw 7.

Dat van die mobiele telefoons vind ik ook nog steeds vaag. Het eerste wat door me heen ging was: "he wat raar, ik heb nog nooit kunnen bellen tijdens het vliegen"

Wat ik ook nooit goed heb begrepen, is dat een land aanvallen met zo een militaire precisie en met economische en militaire doelen, dat dat ten eerste niet in de lijn is van welke terroristische groepering dan ook (dat zijn altijd burgerdoelen; metrostations, hotels) en dat een aanval op een land in deze vorm uitgevoerd zou moeten zijn door een mlitaire eenheid waar je steil van achterover slaat; maar dat tot op heden geen enkel bewijs is gevonden dat El Quaida uberhaupt bestaat.
Geen hoofdkwartier, niks is er gevonden.
Al Quaida heeft ook niet officeel de aanslagen opgeeist. Al die moeite, en met welk resultaat dan?
Hadden ze beter gewoon de metrostations in NY kunnen opblazen.
Als je dus alle terroristische aanslagen die er de laatste paar jaar zijn gepleegd op een rijtje zet, dan past 9-11 helemaal niet in het rijtje tussen.
En dan ook: hoe kan het gebeuren dat een land dat 20% van het belastinggeld investeert in defensie, zo 'makkelijk' op 4 verschillende plekken overvallen kan worden??

kimmie261 schreef:

Ze hebben voor mij meer twijfels gezaaid, maar met sluitende bewijzen zijn ze niet gekomen.
Als pentagon een raket was en WTC 2 militaire afstandsbestuurbare vliegtuigen en Pennsylvania geen lijken had; waar zijn dan de passagiers gebleven?
Tenzij er idd een omwisseltruuk (zoals in de film gesuggereerd wordt) heeft plaatsgevonden, dus dat de passagiers nooit hebben geweten dat ze in een ander vliegtuig hebben gezeten en door de wanorde die er heerste terug zijn gekeerd of ergens anders zijn geland, maar waar hebben ze dan alle nabestaanden vandaan getoverd?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:04

He wat raar; normaal gesproken krijg ik voor het verzenden in beeld dat er nog een paar reacties bijgekomen zijn Verward

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:11

ja,dat stukje is ook raar,nabestaanden missen toch de mensen die in het vliegtuig zaten,maar wel weer raar dat ze hebben kunnen bellen vanuit het vliegtuig,en dat op de plek waar het vliegtuig was neergestort,helemaal geen mensenlijk resten zijn gevonden...

vind het overigens wel heel interessant om te zien hoor,mensen die inderdaad gaan proberen het tegendeel te bewijzen,en dan ook nog heel veel "vreemde" zaken tegenkomen....

voor mij ligt de waarheid in het midden...maar of het ooit bekent zal worden???