Meer doden door zelfmoord dan door moord en oorlog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Re: Meer doden door zelfmoord dan door moord en oorlog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:32

Aan de ene kant tja je kunt toch niet in iemand hoofd kijken? Hoe kun je inhemelsnaam voorstellen hoe het is als je nooit (gelukkig misschien ook maar) in z'on situawatie bent geweest. En dan nog zijn er zulke groter verschillen kwa achtergrond dat je het niet kan vergelijk
Ander verhaal is met eindeloos lijden Verdrietig en geloof me als je het van dichtbij meemaakt wou je dat zulke dingen wat makelijker lagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:38

Citaat:
"Claudia1993"
Dat is best schokkend,

ik zelf vind zelfmoord niet perse egoïstisch (als je jezelf voor de trein gooit wel omdat je andere er mee opscheept)

eeeeeeeeeeehm ja..... als je zelfmoord pleegt is er altijd wel iemand die je vind. Wat dacht je dan van mensen die zich ophangen? mensen die pillen nemen zien er ook niet zo fijn meer uit hoor....

Veel mensen zeggen dat zelfmoord egoistisch is. Sommige culturen zeggen dat het egoistisch is om verdriet te hebben wanneer iemand is overleden. Om maar even te laten zien dat iemand egoistisch vinden maar heel betrekkelijk is

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:17

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er jaarlijks veel meer mensen door moord en oorlog sterven.. Ik vind zelfmoord niet egoïstisch, als je zelfmoord pleegt ben je in mijn ogen ook ziek, een normaal persoon zou dat niet kunnen. Er wordt wel vaak gezegd dat het egoïstisch is omdat je je vrienden en familie pijn doet, maar wat moet je dan, de rest van je leven doodongelukkig zijn? Als het erop aankomt moet je eerst aan jezelf denken vind ik. Natuurlijk is het vreselijk voor de nabestaanden, maar die zijn over het algemeen niet "ziek" en zullen het kunnen verwerken.