Suzanne_k schreef:van een poosje zo'n bn-er op zijn rug dan of een of andere beginner.
Nee daar gaat ie zeker niet dood aan. Laten we hopen van niet, maar dat bedoel ik dus niet.
Zo'n programma gaat dan *neem ik even aan* over bn'ers die niet kunnen rijden en dan naar zo'n niveau worden getild dat ze een proef kunnen rijden. Het lijkt mij dan logisch dat het hier dan toch om minimaal M2 of Z paarden gaat. Beginner en beginner gaat niet samen, zeker niet in zo'n korte periode. Als jij dan een wedstrijdpaard heb, dan leen je die niet zo snel uit aan zo'n programma/beginner. Teneerste wordt zo'n paard anders gereden, tentweede misschien wel vast of verkeerd, tenderde ben je je paard voor een langere periode kwijt waarin je ten vierde je geen wedstrijden kan rijden. Het lijkt mij nl. een beetje raar dat je tussendoor zelf nog even op je paard mag komen rijden. Ik zou het iig niet doen.
Het gaat mij dus niet om het beginnerschap, maar om het feit dat het een beginner is die niet onder jou hoede gereden mag/kan worden (zoals jij dat wilt) die je voor een periode kwijt ben en je moet maar afwachten hoe je paard terug komt.