Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dennis v m schreef:In onze krant heeft deze zomer ook een heel artikel op de voorpagina gestaan dat er doordat het steeds warmer wordt hier, steeds meer uitheemse diersoorten komen (insecten). Logisch natuurlijk ook, maar komt best wel eng dichtbij
Karin schreef:Dennis v m schreef:In onze krant heeft deze zomer ook een heel artikel op de voorpagina gestaan dat er doordat het steeds warmer wordt hier, steeds meer uitheemse diersoorten komen (insecten). Logisch natuurlijk ook, maar komt best wel eng dichtbij
Maar een spin is dan weer geen insect.
ikke20 schreef:een zwarte weduwen bijt kan je aan overlijden hoe het precies zit weet ik niet. weet wel dat een hooiwagen 10 x zo giftig is al een zwarte weduwen(en die komen wel hier voor) maar omdat de tanden niet lang/sterk genoeg zijn kunnnen ze nie tdoor onze huid heenkomen dus krijgen wij het gif niet binne. weet je ook dat er een onderzoek is geweest fdat een mens gem.8 spinnen per jaar opeen in hun slaap(lekker slapen)
hier staat gelukkig toch duidelijk dat het slechts een mythe is.Citaat:Ook hebben hooiwagens geen gifklieren. Een mythe die de ronde doet stelt dat hooiwagens over het krachtigste gif beschikken, maar door hun kleine tanden niet door de huid van een mens kunnen bijten.
Esmeralda schreef:ik weet wel toen ik nog in het tuincentrum werkte en dozen uit ver ver weg kregen. dat we altijd op onze hoede waren voor "enge" beesten. We hadden 1x een vette vogelspin en 1x een soort van hagedis beest. Vogelspin werd opgehaald en dat hagedisse beest belande in de container hij was dood.
Dus al met al is het niet zo gek dat er steeds meer vreemde beesten komen. Onze spullen komen ook van heel de wereld
snoetie schreef:mijn moeder heeft in een groentenwinkel gewerkt, en ook zij was altijd op haar hoede als er dozen/kisten [en dan vooral kisten met bananen] kwamen. zij heeft ook al 2x een vogelspin in zo'n kist gehad!
Karin schreef:In gewoan spintsje, jaja.
juline schreef:ikke20 schreef:een zwarte weduwen bijt kan je aan overlijden hoe het precies zit weet ik niet. weet wel dat een hooiwagen 10 x zo giftig is al een zwarte weduwen(en die komen wel hier voor) maar omdat de tanden niet lang/sterk genoeg zijn kunnnen ze nie tdoor onze huid heenkomen dus krijgen wij het gif niet binne. weet je ook dat er een onderzoek is geweest fdat een mens gem.8 spinnen per jaar opeen in hun slaap(lekker slapen)
ik heb maar even na gezocht of de hooiwagen uberhaubt wel giftig is en onze grote internet encyclopedie wikipedia zegt het volgendehier staat gelukkig toch duidelijk dat het slechts een mythe is.Citaat:Ook hebben hooiwagens geen gifklieren. Een mythe die de ronde doet stelt dat hooiwagens over het krachtigste gif beschikken, maar door hun kleine tanden niet door de huid van een mens kunnen bijten.
ik weet dat ik deze vakantie gebeten ben door een hooiwagen achtig beest en ja daar is mijn huid heel erg van gaan irriteren maar last nee, en dit was wel door dus heb het gevoel dat ze idd geen gif hebben, en lijkt mij dat al die slimme biologen op deze aardkloot dat allang hadden uitgezocht. en zonder gifklieren heb je weinig gif..
bizzybijtje schreef:hoelang roepen ze het eigenlijk al dat ze in nederland komen?? En bovendien, je hebt niet voor niets oude penny's (die meppen goed hoor)