Zwarte weduwe in Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Zwarte weduwe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:02

een zwarte weduwen bijt kan je aan overlijden hoe het precies zit weet ik niet. weet wel dat een hooiwagen 10 x zo giftig is al een zwarte weduwen(en die komen wel hier voor) maar omdat de tanden niet lang/sterk genoeg zijn kunnnen ze nie tdoor onze huid heenkomen dus krijgen wij het gif niet binne. weet je ook dat er een onderzoek is geweest fdat een mens gem.8 spinnen per jaar opeen in hun slaap(lekker slapen)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:04

Dennis v m schreef:
In onze krant heeft deze zomer ook een heel artikel op de voorpagina gestaan dat er doordat het steeds warmer wordt hier, steeds meer uitheemse diersoorten komen (insecten). Logisch natuurlijk ook, maar komt best wel eng dichtbij

Maar een spin is dan weer geen insect. Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:48

ik weet wel toen ik nog in het tuincentrum werkte en dozen uit ver ver weg kregen. dat we altijd op onze hoede waren voor "enge" beesten. We hadden 1x een vette vogelspin en 1x een soort van hagedis beest. Vogelspin werd opgehaald en dat hagedisse beest belande in de container hij was dood.
Dus al met al is het niet zo gek dat er steeds meer vreemde beesten komen. Onze spullen komen ook van heel de wereld

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:17

Karin schreef:
Dennis v m schreef:
In onze krant heeft deze zomer ook een heel artikel op de voorpagina gestaan dat er doordat het steeds warmer wordt hier, steeds meer uitheemse diersoorten komen (insecten). Logisch natuurlijk ook, maar komt best wel eng dichtbij

Maar een spin is dan weer geen insect. Knipoog

treu maar je begrijpt wat ik bedoel Tong uitsteken

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:38

ikke20 schreef:
een zwarte weduwen bijt kan je aan overlijden hoe het precies zit weet ik niet. weet wel dat een hooiwagen 10 x zo giftig is al een zwarte weduwen(en die komen wel hier voor) maar omdat de tanden niet lang/sterk genoeg zijn kunnnen ze nie tdoor onze huid heenkomen dus krijgen wij het gif niet binne. weet je ook dat er een onderzoek is geweest fdat een mens gem.8 spinnen per jaar opeen in hun slaap(lekker slapen)

ik heb maar even na gezocht of de hooiwagen uberhaubt wel giftig is en onze grote internet encyclopedie wikipedia zegt het volgende
Citaat:
Ook hebben hooiwagens geen gifklieren. Een mythe die de ronde doet stelt dat hooiwagens over het krachtigste gif beschikken, maar door hun kleine tanden niet door de huid van een mens kunnen bijten.
hier staat gelukkig toch duidelijk dat het slechts een mythe is.

ik weet dat ik deze vakantie gebeten ben door een hooiwagen achtig beest en ja daar is mijn huid heel erg van gaan irriteren maar last nee, en dit was wel door dus heb het gevoel dat ze idd geen gif hebben, en lijkt mij dat al die slimme biologen op deze aardkloot dat allang hadden uitgezocht. en zonder gifklieren heb je weinig gif..

verder nog een mooi artikeltje om jullie bang te maken Tong uitsteken ( vindt het zelf ook geen prettig idee hoor)

http://frontpage.fok.nl/nieuws/66375

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:23

Ik ben absoluut niet bang voor spinnen, maar voor de Zwarte weduwe loop ik toch even om Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:49

oke dat wist ik dus niet dit i mij een keertje verteld op een excurie in een reptielenhuis en daar hadden ze ook erg veel verstand van insecten/spinnen. en daar had ik het dus vandaan

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:05

Brr, je weet wat ze over spinnen zeggen he, zijn altijd met zn twee Knipoog
Gelukkig gata dat met deze niet op, die heeft de tweede al in dr strotje, dus dat scheelt zoeken naar de andere, haha.
Ben ik ff blij dat ik m niet tegenkwam, ben paisch voor spinnen, hooiwagens haal ik zo weg, maar zodra ze zwart zijn, klein, dik, dun, hard rennen, weg ben ik hoor.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:41

Esmeralda schreef:
ik weet wel toen ik nog in het tuincentrum werkte en dozen uit ver ver weg kregen. dat we altijd op onze hoede waren voor "enge" beesten. We hadden 1x een vette vogelspin en 1x een soort van hagedis beest. Vogelspin werd opgehaald en dat hagedisse beest belande in de container hij was dood.
Dus al met al is het niet zo gek dat er steeds meer vreemde beesten komen. Onze spullen komen ook van heel de wereld

mijn moeder heeft in een groentenwinkel gewerkt, en ook zij was altijd op haar hoede als er dozen/kisten [en dan vooral kisten met bananen] kwamen. zij heeft ook al 2x een vogelspin in zo'n kist gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:00

[img]http://images.vpro.nl/img.db?24071483++s(200)[/img]

Dat is hem!

Méhn, je zal er maar een hebben zeg Bloos
Ik heb hier regelmatig grote spinnen zitten die niets doen en dat vind ik al *ehm* vervelend Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:09

Zo er gaan even de kriebels over mijn lijf heen. En steeds lijkt het alsof er een spin op me loopt.
Nagelbijten / Gniffelen Help Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:20

Doe idd volgende keer maar zoiets engs in een link!
Ik heb me voeten ook al van de grond gehaald en vriendlief even gevraagd huis te inspecteren! Knipoog Bloos

Brrr, afschuwelijk!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:09

Gatverdamme. Scheve mond
Verschrikkelijk die beesten. Nagelbijten / Gniffelen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:39

snoetie schreef:
mijn moeder heeft in een groentenwinkel gewerkt, en ook zij was altijd op haar hoede als er dozen/kisten [en dan vooral kisten met bananen] kwamen. zij heeft ook al 2x een vogelspin in zo'n kist gehad!

Wij hebben er ook een gehad, groentewinkel, maar hier kwamen gelukkig alleen maar kleinere spinnen.

Zo'n beest zal maar opeens in je woonkamer zitten Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:50

Als dit vaker gaat voorkomen, dan moeten ze het houden van deze dieren absoluut verbieden voor particulieren. Zit niets anders op. Straks wordt dat ongedierte nog inheems....
Ik ben altijd zo blij geweest dat we ze hier niet rond hebben lopen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:07

Gadsie Tong uitsteken Ik haat spinnen.. En vooral die groten Tong uitsteken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:19

ik loop al om voor een gewone spin laat staan zo'n spin ieghh

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:11

Pff.. Nagelbijten / Gniffelen Het zou je maar overkomen..
Krijg nu al helemaal de kriebels als k eraan denk *LOL*

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:17

Er zal maar zo'n exemplaar in m'n kamer zitten.. Nagelbijten / Gniffelen
Wordt er nu al bang van. Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:31

Karin schreef:
In gewoan spintsje, jaja. Haha!

De Friese nuchterheid Haha!

Ach ja, ik woon in Friesland en kan er niet wakker van liggen. Of het nou waar is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:37

hoelang roepen ze het eigenlijk al dat ze in nederland komen?? En bovendien, je hebt niet voor niets oude penny's (die meppen goed hoor Clown )

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:38

maar de zwarte weduwe is geen vogelspin he. Het is gewoon een klein spinnetje met enorm sterke kaken. Als de zwarte weduwe in mijn kamer zou zitten zou ik niet meteen in 1 oog opslag zien dat het een zwarte weduwe is hoor.
Een hooiwagen is kwa gif gevaarlijker dan de zwarte weduwe maar doordat deze met hun kaken niet door de menselijke huid heen kunnen zijn ze voor ons niet gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:38

juline schreef:
ikke20 schreef:

ik heb maar even na gezocht of de hooiwagen uberhaubt wel giftig is en onze grote internet encyclopedie wikipedia zegt het volgende
Citaat:
Ook hebben hooiwagens geen gifklieren. Een mythe die de ronde doet stelt dat hooiwagens over het krachtigste gif beschikken, maar door hun kleine tanden niet door de huid van een mens kunnen bijten.
hier staat gelukkig toch duidelijk dat het slechts een mythe is.

ik weet dat ik deze vakantie gebeten ben door een hooiwagen achtig beest en ja daar is mijn huid heel erg van gaan irriteren maar last nee, en dit was wel door dus heb het gevoel dat ze idd geen gif hebben, en lijkt mij dat al die slimme biologen op deze aardkloot dat allang hadden uitgezocht. en zonder gifklieren heb je weinig gif..

Echter is het wel waar Lachen Ken je het programma Mythbusters? Daar hebben ze een spin gemolken (nee, dat heeft niets met melk ofzo te maken, daar hebben ze gif uit hun klieren gehaald, niet met dood maken ofzo),en gekeken of het echt giftig was, en ja, het was wel giftig. 1 Man die daarmeewerkte ging testen of het idd door je huid heen kon, liet zich bijten, en leeft nog Knipoog

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:42

bizzybijtje schreef:
hoelang roepen ze het eigenlijk al dat ze in nederland komen?? En bovendien, je hebt niet voor niets oude penny's (die meppen goed hoor Clown )

Die worden geld waard, niet mee meppen! Bloos! Clown

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:15

Harrejakkes!