Dodental 'War on terror' overtreft 9/11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Dodental 'War on terror' overtreft 9/11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:15

Karl66 schreef:
Je bedoelt met aanzetters Al Quaida, die een paar vliegtuigen de twintowers in liet vliegen?

Niet zo naief. Beide aanzetters zowel Al Quaida als Bush. Deze twee zijn overigens ook onlosmakend met elkaar verbonden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:43

Je moet er wel even bij vertellen dat de meeste doden van zelfmoordacties in Irak komen. Waar de VS dus niets aan kan doen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:45

Toad schreef:
Je moet er wel even bij vertellen dat de meeste doden van zelfmoordacties in Irak komen. Waar de VS dus niets aan kan doen.

Niets aan kan doen? Wat doen ze daar dan eigenlijk??

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:47

Tja. zowieso het dodenaantal vergelijken vind ik een beetje apart. Het ene aantal is in een paar uur (of zeg een dag) gebeurd en het andere aantal in vijf jaar. niet dat dat minder erg is.
De oorlogen zijn niet allemaal geoorloofd in mijn ogen, maar ik vind wel dat de VS er goedaan heeft gedaan 'iets' te ondernemen na de aanslagen. Dat kan je niet gewoon zo op je laten zitten!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:13

Blackje schreef:
Tja. zowieso het dodenaantal vergelijken vind ik een beetje apart. Het ene aantal is in een paar uur (of zeg een dag) gebeurd en het andere aantal in vijf jaar. niet dat dat minder erg is.
De oorlogen zijn niet allemaal geoorloofd in mijn ogen, maar ik vind wel dat de VS er goedaan heeft gedaan 'iets' te ondernemen na de aanslagen. Dat kan je niet gewoon zo op je laten zitten!

Nee maar dan moet je wel de goeie pakken.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:11

Maar het belangrijkste deel van Al-Qaeda zit wel degelijk in Pakistan Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:23

Lidewijke schreef:
Maar het belangrijkste deel van Al-Qaeda zit wel degelijk in Pakistan Tong uitsteken

Maar niet in Irak.. En die oorlog was in de ogen van amerikaanse burgers gerechtvaardigd omdat hun werd voor gehouden dat al qaeda daar zat. Maar toen eenmaal duidelijk werd dat dat niet het geval was. Is een gedeelte van de burgers daar ook van gedachten verandert maar toen was het grootste kwaad al geschied.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:51

'duidelijk werd'? Verward dat wist ik allang vóor de oorlog in Irak..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:57

Lidewijke schreef:
'duidelijk werd'? Verward dat wist ik allang vóor de oorlog in Irak..

Jah maar de mensen in amerika werden wel heel wat andere dingen voorgeschoteld. En die waren zowiezo verblind door haat door het hele gebeuren van 9/11 en zochten zowiezo iemand voor op de schopstoel.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:13

Tja er zullen een hoop dingen zijn die wij niet weten.
En whiz je kan helaas niet alleen de goede pakken. Niet dat ik het niet verselijk vind wat er gebeurd is.. in een oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:36

Bush heeft nooit maar dan ook echt nooit de bedoeling gehad om Bin Laden te pakken. Waarom niet? Heel simpel.. Ten 1e omdat stel DAT hij Bin Laden heeft gepakt.. Wat wil hij dan? Dan leeft hij geen minuut meer want alle aanhangers ( en dat zijn er heel veel meer dan je denkt) zullen hem willen pakken en die zijn gek genoeg dat ze hun eigen leven dan willen geven daarvoor.
Maar ik denk door dat ik me er erg in verdiep, dat bush en bin laden een soort van "partners" zijn.. Dat ze het vieze spelletje samen speelde.. Want iedereen weet dat bush tijdens en voor 11 september dingen heeft gedaan die wel érg toevallig waren..
En wat ik eerlijk gezegd ook niet snap.. Er wordt van 11 september een drama gemaakt.. de dag mag nooit meer vergeten worden enz. Dat is heel goed, het was ook vreselijk.. MAAR er zijn dingen die nog veel erger waren ( die bommen die bush had laten gooien waardoor er nu nog verminkte kinderen geboren worden.. en daar zijn even heel wat meer doden door gevallen.. Maar nee daar zwijgen ze over) Dus echt typisch Amerika.. Kom op man.. Vooral niet voor je eigen fouten uitkomen.. Het hele 11 september verhaal klopt geen snars van en ik ben er heilig van overtuigd dat bush zelf ook heeft mee lopen regelen.. De flikker!

Ik wilde nog 1 ding toevoegen.. Want wat ik vaak hoor, en ook hier, het woord moslims.. Sorry, het gaat hier totaal niet over moslims.. Maar over moslim-extremisten! En dat is totaaaaal iets anders.. Want een "standaard-moslim" leeft ook volgens de 10 geboden.. En mag ook niet doden. Het betreft hier alleen extremisten.. En dat zijn geen moslims die hun aan de regels van het geloof houden maar hun eigen geloof er aan maken en helaas geven ze de "standaard-moslims" hierdoor wel een slechte naam..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:38

Misschien is het dan een idee dat die moslims ook eens protestdemontraties gaan houden tegen die terroristen Pling

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:58

Karl66 schreef:
Misschien is het dan een idee dat die moslims ook eens protestdemontraties gaan houden tegen die terroristen Pling

Misschien doen ze dat al?! Misschien was het jou alleen nog niet opgevallen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:07

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:

Inderdaad!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:55

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:

Vertel, waar ik daar informatie over kan vinden...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:49

De Europese moslimbevolking wijst terrorisme categorisch af. Moslimvertegenwoordigers van diverse denkrichtingen waren afgelopen weekeinde bijeen in Istanboel. In een gezamenlijke verklaring na afloop van de bijeenkomst luidt het dat de 15 miljoen Europese moslims "vandaag de dag thuis zijn in Europa."

Veroordeling terrorisme
De Europese moslimbevolking veroordeelt "de gewelddaden van een kleine minderheid van moslims die geweld en terreur hebben gezaaid en daarbij de leer van de islam hebben verdraaid," aldus de verklaring. "De islam staat terrorisme en het doden van burgers onder geen enkele omstandigheid toe," aldus de tekst. "Het terrorisme gaat lijnrecht in tegen de principes van de islam, waaraan de overgrote meerderheid van de moslims blijft vasthouden." Na de aanslagen in Londen en Madrid en de controverse over de spotprenten op Mohammed liet de Europese moslimwereld gelijkaardige geluiden horen. In december kwamen moslimleiders bijeen op een top van de Organisatie voor de Islamitische Conferentie.

-------------------------------------------------------------

ZO 21 nov 2004 | 14.48
Duizenden moslims zijn zondag in de Duitse stad Keulen de straat opgegaan om te demonstreren tegen terreur en geweld in naam van de islam. De Turks-Islamitische Unie en andere vertegenwoordigingen van de Turkse gemeenschap in de Bondsrepubliek hadden tot de betoging opgeroepen.

Met ruim 20.000 deelnemers was het een van de grootste moslimbetogingen ooit in Duitsland, meldden Duitse media. Een stoet vertrok vanaf een moskee, een andere stoet vanaf de rooms-katholieke Dom. Ook regionale politici liepen mee, net als vertegenwoordigers van christelijke en joodse gemeentes. Veel betogers zwaaiden met Turkse, Duitse en Europese vlaggen. Na de brute moord op de Nederlandse regisseur Theo van Gogh en overvallen op islamitische instellingen mag deze golf van geweld niet naar de Bondsrepubliek overslaan, benadrukte de regeringsfunctionaris voor immigratie en integratie, Beck, naar aanleiding van de manifestatie.

De Duitse regeringsleider Schröder had zaterdag de moslims in Duitsland gemaand een grotere bereidheid tot integratie te tonen. Immigranten moeten zich duidelijk tot de Duitse rechtsorde en de Duitse democratische spelregels bekennen, aldus de sociaal-democraat. Gelet op de aanslagen van extremisten in Nederland kan een democratie "noch rechtsvrije ruimtes noch parallelle samenlevingen dulden'', zei bondskanselier Schröder in Berlijn. Tolerantie kan er in een democratie "slechts binnen duidelijk gedefinieerde grenzen'' zijn.

Op een partijconferentie in München riepen christen-democratische politici van de CSU alle islamitische burgers op zich sterker tegen islamitisch extremisme en terrorisme te keren. Toppolitici van de christen-democratische CDU willen dat de leerplicht voortaan ook voor kinderen met een islamitisch geloof wordt nageleefd. De algemene leerplicht geldt voor iedereen die in Duitsland leeft, niet alleen voor christenen, benadrukte CDU-vice-voorzitter Schäuble in de krant Bild am Sonntag. Hij wil ook geen uitzondering meer voor het gymnastiekonderwijs.

Bron: ANP

-------------------------------------------------------------------------------------------------

enz enz enz enz

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:55

Dat is goed om te horen, nou in het midden oosten ook nog de straat op om tegen het geweld te protesteren Bloos