'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmalouise

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:27

Ik hoorde het net op het 8 uur journaal op de radio, schrok er echt van, vind het jammer want ik moest altijd wel lachen om hoe hij deed.
Heel erg voor zijn vrouw en kids, maar het was idd wel te verwachten dat hij een keertje "gepakt" zou worden, maar is wel erg vroeg, had van mij nog wel jaren door mogen gaan.
Maar helaas hij is niet meer Boos!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:27

Ik vind dat hij elke keer de dood weer opzoekt..
En nu heeft ie het gevonden! Ik vind het hartstikke erg hoor, daar niet van.. hij wist alle kneepjes van het vak en elk dier kende hij uit zijn duimpje.. Vind het wel jammer!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:28

Heel erg zeg. Maar met de bewering eigen schuld dikke bult ben ik het niet eens. Dan kun je dat van de verkeersslachtoffers ook beweren.......Het is gewoon een triest ongeval.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:29

Jeetje ik vind dit echt een verlies voor de discovery, ik heb altijd erg genoten van zijn programma's!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:29

een vriend van me zou stage gaan lopen bij hem Boos!

eigenlijk was het wel te verwachten, maar t blijft toch ruk dat ie er niet meer is. heb vaak met plezier naar zn programma's gekeken (niet op zn werkwijze lettend).

en idd, hij kende alle dieren van hoe hij ze moest behandelen etc.
sneu..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:30

Mariska_28 schreef:
SYDNEY - De wereldberoemde 'Crocodile Hunter' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust in het hart werd gestoken door een pijlstaartrog.

Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery-channel.
Bron: www.nu.nl
en: www.news.com.au/story/0,23599,20349888-2,00.html

Ik zat er al tijden op te wachtten. Zoals hij met extreem giftige slangen omging, en met krokodillen, was het echt een kwestie van tijd. Had alleen echt verwacht dat het 1 van die 2 zou zijn geweest, en niet zo iets als dit. Sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

Het dik gemaakte stukje stukje tekst vind ik echt een ongelooflijk respectloze, domme en nutteloze opmerking ... dit is gewoon een heel triest ongeluk, er zijn bijna geen gevallen bekend waarbij iemand is overleden door toedoen van een pijlstaartrog. Jouw laatste zinnetje is imo dus net zoiets als "eigen schuld" zeggen wanneer iemand overlijdt door een auto ongeluk...want tsja, daarvan weet je ook dat er een zeker risico kan zijn wanneer je je in het verkeer waagt... Ik vind de dood van Steve Irwin een groot verlies voor zijn nabestaanden en de dierenwereld.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:40

tja, dat is nou eenmaal het risico van het vak...
net zoals vallen bij een paard zadelmak maken, ook daar kunnen lelijke ongelukken mee gebeuren..
ik vind dit vooral triest voor de vrouw en kinderen.
kinderen schijnen nog vrij jong te zijn, maar dan vraag ik me wel af of ze het al weten..
vrouwlief is blijkbaar nog niet op de hoogte, omdat die een toct in tanzania aan het maken is, maar waar zijn de kinderen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:42

Wat vreselijk ik las het op het nieuws.. Nog zo jong, en nog zulke kleine kinderen. Hoe zal het nu verder gaan met zijn dierentuin?

Nadat hij al zoveel levensgevaarlijke dingen had gedaan had je echt het idee 'dat hij niet dood kon' ofzoiets..

Het is idd een heel groot verlies voor de dierenwereld, hij heeft zoveel verschrikkelijk goede dingen gedaan voor dieren. En niet alleen krokodillen enzo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-06 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Palma_Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:43

Las het net ook allemaal, vind het heel jammer keek altijd naar zijn progamma's.
Ik las ook dat zijn vrouw het nog niet weet

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:51

We konden erop wachten.. maar toch... je verwacht het niet... afschuwelijk...

geleeft met de dieren, gestorven met de dieren...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:53

Tries dat iemand die zich zo inzette voor natuurbehoud, op zo een jonge leeftijd is omgekomen.

Zijn hele familie zal er mee moeten leren leven.

Het is een groot verlies voor de natuur en alles wat zich daar bevindt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:54

Liezel1 schreef:
tja, dat is nou eenmaal het risico van het vak...
net zoals vallen bij een paard zadelmak maken, ook daar kunnen lelijke ongelukken mee gebeuren..
ik vind dit vooral triest voor de vrouw en kinderen.
kinderen schijnen nog vrij jong te zijn, maar dan vraag ik me wel af of ze het al weten..
vrouwlief is blijkbaar nog niet op de hoogte, omdat die een toct in tanzania aan het maken is, maar waar zijn de kinderen dan?

Zijn vrouw is/was een tocht in Tasmanie (deel van Australie) aan het maken (dus niet in Tanzania), ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat het nieuws haar nog niet bereikt heeft.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:55

Hoorde vanmorgen op het nieuws van 8 uur dat zijn vrouw inmiddels is ingelicht.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:57

Tjee... Ja het was wel te verwachten dat het een keer fout zou gaan, maar toch Scheve mond
Sneu voor zn vrouw en kinderen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:58

Dit was te verwachten maar dat het niet een slang of krokodil is geweest maar uiteindelijk een vis die hem de das om heeft gedaan had ik niet verwacht.Jammer want ik vond het altijd erg leuke programma's om naar te kijken.Het is natuurlijk niet zijn eigen schuld maar wel het risico van het vak wat hij uitoefende.Heel erg voor zijn vrouw en kinderen....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:01

eerlijk gezegt komt het nog als een verassing, ik heb altijd de hoop gehad dat hij theater speelde met de camera erbij en dat hij in het echte leven wel wat meer respect en afstand zou hebben voor wilde dieren. een pijlstaartrog.... niet echt de meest aggressiefste van de gevaarlijke diersoorten. Als het wel echt een ongeluk is, dus zonder zijn bekende uitdagende houding t.o.v. de natuur, dan is het wel heel sneu.

Ik zal zijn programma niet missen.... ik weet nooit hoe snel ik de afstandbediening moet pakken als hij weer eens schreeuwend met een cobra voor zijn ogen zwaait!

En die keer dat hij zijn baby mee het krokodillenhok innam.... gruwelijk!

Maar goed, er liggen vast nog 150 afleveringen op de plank!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:02

vreselijk zeg!
Ik vond het altijd boeiend om te kijken!
erg sneu voor zn vrouw en kinderen.

btw: ik wist niet dat roggen dodelijk konden steken.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:04

Ik vind het erg jammer keek graag naar z'n programma's, heel sneu voor zijn familie.

Waar ik me ontzettend aan stoor zijn de opmerkingen in de trant van "eigen schuld". Iedereen die duikt kan dit overkomen namelijk. Hij is niet gebeten door een krokodil of een giftige slang of iets dergelijks. Het was gewoon een "dom" ongeluk.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:06

Ik vind het echt zielig voor zijn familie, maar ja het zate r een x aan te komen... En idd het was een stom ongelukje ik zal m toch missen, voind zijn programmas wel leuk altijd

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:07

Nathalie02 schreef:
Ik vind het erg jammer keek graag naar z'n programma's, heel sneu voor zijn familie.

Waar ik me ontzettend aan stoor zijn de opmerkingen in de trant van "eigen schuld". Iedereen die duikt kan dit overkomen namelijk. Hij is niet gebeten door een krokodil of een giftige slang of iets dergelijks. Het was gewoon een "dom" ongeluk.

Ja en nee... Op http://en.wikipedia.org/wiki/Stingray staat duidelijk dat het dier niet aggresief is, en alleen zal steken als ie zich echt bedreigd voelt. Er gebeuren nog wel eens ongelukken mee dat mensen er per ongeluk op stappen, maar aangezien hij in zijn hart gestoken is kan ik me enigsins voorstellen hoe hij het dier aan het "etteren" was. En ja, dan zoek je het op vind ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:10

inderdaad nathalie, helemaal mee eens. wie had nu gedacht dat ie zou doodgaan aan de steek van een pijlstaartrog!
Heel erg voor zijn familie. En ook een verlies voor de dierenwereld. Hij heeft toch veel meer gedaan dan alleen slangen en krokodillen zoeken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:12

Mariska_28 schreef:
Ja en nee... Op http://en.wikipedia.org/wiki/Stingray staat duidelijk dat het dier niet aggresief is, en alleen zal steken als ie zich echt bedreigd voelt. Er gebeuren nog wel eens ongelukken mee dat mensen er per ongeluk op stappen, maar aangezien hij in zijn hart gestoken is kan ik me enigsins voorstellen hoe hij het dier aan het "etteren" was. En ja, dan zoek je het op vind ik.

Zo beoordelen terwijl je er niet bij geweest bent en dus puur speculatief denkt vind ik erg ongepast en van weinig respect getuigen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:12

Mariska_28 schreef:
Nathalie02 schreef:

Mariska, weet jij wel hoeveel respect deze man voor dieren had??? Ik geloof werkelijk niet dat hij het dier aan het "etteren" was, daarvoor had deze man absoluut veel teveel respect voor dieren! Ik zou er zo mijn handen voor in het vuur steken dat hij het zeker niet op zocht... de enige reden dat deze man risico's zou nemen is imo om een dier te helpen/redden, maar zeker niet om te 'etteren'. Ik ben in zijn dierentuin geweest en daar was zo goed te merken hoeveel respect en ontzag Steve Irwin had voor alle dieren. Ik vind het dan ook heel triest dat deze levensgenieter niet veel langer heeft mogen genieten van iedereen en alles dat hem lief was. En nog triester vind ik alle opmerking in de trant van "eigen schuld" of "het was te verwachten"...
Laatst bijgewerkt door vikki op 04-09-06 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:14

Mariska_28: Dieren kunnen zo maar vreemde dingen doen. Dat hoef helemaal geen uitlokking te zijn. Ik zie hem als een man met veel kennis van de natuur die ook opzij stapte als het hem te heftig werd. Het stoot me best tegen de borst dat er dan word gezegd eigen schuld, daar is nog helemaal geen uitsluitsel over.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:14

Zag het net idd op het nieuws!