suus_ schreef:Uhm, ik was 14 en toen zat ik in de derde.
Ow sorry 
Ik ben inmiddels 33 en het is zo'n grote brei van herinneringen geworden dat ik het ook niet meer allemaal meer weet 
Met 14 zat ik overigens nu ik erover nadenk ook in de 3e maar het was "bij wijze van.."
Er worden veel opmerkingen gemaakt over het huidige schoonheidsideaal <==> dun zijn, maar ik heb zelf wel eens het idee dat het verder gaat dan alleen maar dun zijn.
Ik heb wel het idee dat jonge meisjes er nu allemaal zo hetzelfde mogelijk uitzien (kan ik me niet herinneren vanuit 'mijn' tijd
) en dat je zelfs al afgerekend word als je ander haar/ minder mooie tanden of een minder mooie huid hebt..
Ik ben vroeger op de lagere school en in de brugklas ook zeker wel gepest met o.a. mijn pluishaar.
Maar dit onderzoek begint vanaf 15 jaar, en toen was ik wel onzeker enzo, en mode was ook toen erg belangrijk, maar toch, als ik nu naar 'de jeugd' kijk heb ik weleens het idee dat het allemaal veel harder en uiterlijkgerichter is dan 'vroeger'

Toch zie ik een duidelijk verschil in Daisy toen & nu 
Mareska schreef:Nu ik er een jaar HBO op heb zitten merk ik dat ik zeker ben van mezelf (ook al lijk ik totaal niet op het ideaalbeeld van vele meisjes Haha!), mezelf beter heb leren kennen en ik heb lak aan wat anderen van mij denken, als ze me niet moeten zoals ik ben moeten ze me vooral met rust laten, dat doe ik andersom ook. Wanneer ik iemand niet mag, is dat om hoe diegene is en niet of hij blauw of grijs haar heeft, zwart of blank is. Ik merkte aan mezelf en m'n omgeving dat dat 3 jaar geleden (15 jr) wel wat anders w
Ik kan het wel in je post vinden
maarrr jij hebt dus blijkbaar zelfvertrouwen gevonden om jezelf leuk genoeg te vinden..
Het lijkt me maar wat moeilijk, om dat in jezelf te vinden.
Ik heb er in elk geval wel veel moeite mee gehad, en nog steeds. Nu ik die beugel weer heb en wat gaten in mijn mond had (nu niet meer) merkte ik toch dat ik (door mijn onbewuste onzekerheid) toch weer anders bekeken werd...