Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Re: Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:22

ranna schreef:
@
@Hannelore, ja ik heb een betere oplossing. Het gesleep met dieren over heel de wereld stoppen en onze dieren standaard beschermen voor degene die dat willen. De bioindustrie stoppen zodat je niet onwijs veel dieren op elkaar propt waardoor ziektes een walhalla hebben om flink tekeer te gaan.
Mensen eerlijk voorlichten over zoiets en niet doen aan symptoombestrijding.
Zoals Idjes DA ook al zei, het is een politieke maatregel, een economische maatregel en heeft niks maar dan ook helemaal niks met onze veiligheid of wat ook te maken. Het gaat puur om geld.
En wat is er nou simpeler om de trekvogels de schuld te geven. Die praten immers niet terug. Hoe de uitbraken mogelijk zijn in schuren waar geen wilde vogel bij in de buurt komt en buiten de trek om blijft een raadsel en daar gaat de politiek maar liever niet op in, das niet te verklaren nl en toont goed aan wat een flauwekulmaatregels er genomen worden.
Bovendien gaat de ziekte van oost naar west en de vogeltrek van noord naar zuid en weer terug. Rara hoe kan dat?
Oja, mss toevallig diertransporten? Die gaan stiktoevallig ook van oost naar west. Maar daar gaan we het verder niet over hebben want dan kom je aan ons heilige geld en dat moeten we koste wat kost voorkomen.

Zal ik je vertellen dat je in de bioindustrie minder ziektes heeft dan in de vrije uitloop sector omdat het dan beter beheerbaar is voor de veehouder.
Begrijp met niet verkeerd ik ben een voorstander van Biologisch houden van dieren. Ik koop ook biologisch vlees, melk e.d. Enkel geeft dat qua ziektes wel weer een extra moeilijkheid met zich mee.
En als je het an de bedrijven overlaat wie wel wat aan ziektes wil doen en niet dan wordt het vrees ik een rotzooi. Je hebt heel veel goede boeren maar ook veel die het allemaal niet meer bij kunnen benen (wat ik me voor kan stellen) en die zullen hun tijd daar dan echt niet aan gaan voldoen.
Ik ben een voorstander van zo min mogelijk veetransporten. Maar dan wil ik je er wel opwijzen dat de producten die wij dan van onze koeien gaan afnemen duurder zullen zijn dan nu. En dat is niet voor iedereen weggelegd. Niet elke klant kan meer betalen voor zijn stuk vlees, melk of kaas. De goedkopere zaken in de supermarkt komen allemaal van de goedkopere landen om ons heen. De goedkope melk komt uit Belgie. Goedkoop vlees vaak uit Argentinie. Dus wat jij zegt gaat niet zomaar. Dan moet de consument daarin een partij zijn en dat is niet altijd haalbaar. Heel veel consumenten gaan niet voor niets naar de Aldi of Lidll.

Neverhere

Re: Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:53

Ik snap wat je bedoeld Hanelore maar ook hier bevestig je wat ik al schreef. Het gaat om geld. Waarom zou iedereen trouwens iedere dag vlees moeten eten als ze dat willen. Wees eens creatief, er zijn genoeg recepten waar je geen vlees voor nodig bent. En als je het niet voor het dier doet doe het dan voor je eigen gezondheid want mijn god wat wordt er wat afgerommeld met vlees.
Ik ben niet zo naïef te geloven dat morgen alle veetransporten en bioindustrie is afgelopen maar waarom is geld altijd belangrijker dan wat dan ook?
We gaan letterlijk over lijken voor geld en het meer is nooit vol. Er kan altijd meer bij, sterker nog er móet altijd meer bij.
De politiek doet ook niets anders dan deze boodschap verkopen. Bah. Waarom niet eens tevreden zijn met wat we hebben of eens een stapje terugdoen voor het welzijn van een ander wezen?

Wat je zegt over gezondheid van dieren die vrij gehouden worden kan ik niet met je eens zijn. Het is algemeen bekend dat dieren die worden gehouden onder natuurlijke omstandigheden zich beter voelen en daardoor meer weerstand hebben tegen ziekten. Veel dieren (of mensen) op een bult lokt ziektes uit. Ook een natuurlijk proces om overbevolking tegen te gaan dus niks raars aan.
Hoog tijd dus om de boel te spreiden en ons bovendien eens zo beschaafd te gedragen als we graag beweren te zijn.