Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:58

Roxxiejj schreef:
Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie Boos!

Ben jij wel eens in Amsterdam geweest? Nagelbijten / Gniffelen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:03

Dit is idd wel erg schrijnend voor mensen met een minimumloon en 5 jaar moeten sparen om een beetje vakantie in de zon te kunnen betalen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:08

Ik stoor me vooral aan de zinsnede dat ze er RECHT op zouden hebben Boos!
Hoezo recht hebben?????
Waar is het gedeelte met de PLICHTEN gebleven????

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:17

Ze hebben recht op werk.
Hoeft niet eens betaald te zijn, maar werk moet er voor die jongeren zeker komen. Anders wordt het nooit wat met ze... van gehang op straat wordt niemand beter.

Maar het is idd te zot voor woorden dat ze op vakantie naar Tunesie worden gestuurd...
Het is te zot dat ze op vakantie worden gestuurd.

Als men in Amsterdam groeperingen op vakantie wil sturen, dan ook iedere groepering, en niet alleen die ene groep.

Hier zal wel vriendjespolitiek aan ten grondslag liggen - iemand wil graag de bolle bof uithangen en had belang bij plaatjes uit Tunesie..

Deze jongeren, overigens alle jongeren, hebben geen recht om op vakantie te gaan - vakantie is een luxe, nooit een recht.

Positieve discriminatie is net zo fout als andersoortige discriminatie. Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander.
Misschien moeten alle bijstandsmoeders in Amsterdam ook eens zichzelf een vakantieweek richting Marokko oid protesteren...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:21

ik had ook best mee gewild Haha! jammer dat ik ooit een diploma heb gehaald Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:21

Ik vind het werkelijk belachelijk.... laat ze betere dingen doen van dat geld, zoals bijvoorbeeld omscholing. Iets wat vandaag de dag ook al nauwelijks mogelijk is voor mensen die niet aan de bak kunnen komen en dat wel erg graag willen en niet de juiste papieren hebben en door een (beneden) minimum inkomen ook zelf geen omscholing kunnen bekostigen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:24

Nimber schreef:
ik had ook best mee gewild Haha! jammer dat ik ooit een diploma heb gehaald Haha!

Ik zou zo met jou meegaan Ja

Maar 80 werkloze schoolverlaters van een jaar of 18 uit Amsterdam en [naam verwijderd] in 1 bus/vliegtuig...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:27

idd, ik sluit me bij je aan, het slaat nergens op.. motiveren kan ook anders dan een uitje van 30.000 euro!! ze een tent ergens in een bos en ga 'gezellig'kamperen of centerparks, hadden ze vast ook geen problemen mee....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:27

Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:35

Maar in de Bijlmer wonen ook mensen die wel werken voor een minium inkomen en door geldgebrek ook niet op vakantie kunnen........
Zijn die niet veel sneuer?
Ze wonen in een sh*tbuurt, werken voor een paar rotcent en hun werkloze drop-out buurman gaat lekker op vakantie van het belastinggeld dat zij betaald hebben........

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:37

Schimmelig schreef:
Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen Lachen

Hmmmm... ik heb eigenlijk toch wel heel best en aangenaam in de Bijlmer gewoond, zo'n 15 jaar lang Ja . Dus het is echt niet per definitie onprettig, vreselijk etc.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:38

Geef ze dan een banenplan, een stagetraject, vrijwilligerswerk waar ze wat van kunnen leren en wat wellicht ook leuk op je cv staat. En als je ze dan toch een vakantie wil geven, laat die dan gewoon ergens in een huisje in Nederland plaatsvinden. Ik woon niet in Amsterdam, dus ik betaal er niet voor, maar ik erger me gewoon aan het idee, aan het principe.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:39

Ilindra schreef:
Maar in de Bijlmer wonen ook mensen die wel werken voor een minium inkomen en door geldgebrek ook niet op vakantie kunnen........
Ze wonen in een sh*tbuurt, werken voor een paar rotcent en hun werkloze drop-out buurman gaat lekker op vakantie van het belastinggeld dat zij betaald hebben........

In de Bijlmer wonen heel veel harde werkers, mede ook omdat het redelijk 'groen' wonen is; je hebt zat leuke 'buurten' in de Bijlmer namelijk. Niet iedereen verdient daar het minimum gelukkig.
Voor die groep mensen is het zeker sneu (maar als ik het goed begrijp, zijn dat wellicht de ouders van de kinderen in kwestie Pling Lachen ) Kortom: kinderen uit gezinnen met het minimum inkomen.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:39

Ilindra schreef:

Ik ben het volledig met je eens Ilindra!

Ik ben het er ook mee eens dat ze recht op werk hebben, maar geef dan alsjeblieft die 30.000 eur aan opleidingen en cursussen he... Nu eens zien of dan de helft van die kansarme jongeren nog zou komen opdagen ...

En of nu de Amsterdammer dat betaald of heel Nederland, blijft toch gelijk zeker, t gaat gewoon om het feit dat jouw belastinggeld gebruikt wordt voor zoiets, maar ja dat blijkt wel een trend in NL & BE

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:40

Roxxiejj schreef:
Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie Boos!

Bwahahaha, doe normaal man. Alsof een zwart persoon niet in de Kinkerstraat oid geboren kan zijn Haha! Als er staat dat het Amsterdammers zijn dan wonen ze daar ook officieel en zijn het dus Amsterdammers, of ze nou paars, wit of zwart zijn Rolleyes

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:41

vikki schreef:
Schimmelig schreef:

Hmmmm... ik heb eigenlijk toch wel heel best en aangenaam in de Bijlmer gewoond, zo'n 15 jaar lang Ja . Dus het is echt niet per definitie onprettig, vreselijk etc.

Naja, om en nabij het station (wil daar niet in mijn up lopen in de avond). Je hebt er zeker wel prettige buurten (familie van mij woont in Reigersbos, da's lang niet slecht... Je kunt er je auto nog 'gratis' voor de deur kwijt) Tong uitsteken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:55

Schimmelig schreef:
vikki schreef:

Naja, om en nabij het station (wil daar niet in mijn up lopen in de avond). Je hebt er zeker wel prettige buurten (familie van mij woont in Reigersbos, da's lang niet slecht... Je kunt er je auto nog 'gratis' voor de deur kwijt) Tong uitsteken

Ik woonde min of meer tussen Ganzenhoef en Kraaienest in 15 jaar... dus moest naar Ganzenhoef lopen als ik de hort op wou... en ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad als ik daar 's avonds in mijn uppie naar toe liep, in tegendeel Haha! . Het ligt denk ik ook een beetje aan je eigen instelling... een vriendin van mij benaderde als het ware iedere gekleurde persoon bij voorbaat al als een crimineel en tsja, dat is voor die mensen natuurlijk niet leuk... ik ben heus niet naief ofzo, maar in eerste instantie ga ik nog wel van het goede uit (je-weet-wel... het 'innocent till proven guilty' idee) en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Ik heb meerdere malen mee gemaakt dat mijn boodschappen even naar de bus werden gedrage... of dat er iemand spontaan met me mee liep richting de fysio om me niet alleen te laten lopen... en daarbij ben ik nooit beroofd, bang gemaakt, op onprettige wijze benaderd etc. Ook wel eens een figuren getroffen die om mijn telefoonnr. oid vroegen, maar een simpel "ik denk niet dat mijn vriend dat leuk zou vinden" was altijd genoeg om het gewoon leuk te houden hoor Haha! .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:00

Vriedinnetje van mij is daar beroofd, bij het Kraaienest in de buurt Rolleyes
Ik kom er enkel nog wel eens voor de Pathé en de Mediamarkt, Decatlon, maar daar houdt het ook op.
Boer Floor, was dat nou bij de Ganzenhoef? Lachen
Daar kunnen ze vast wel mestscheppers gebruiken, gehehe. Houd je van de straat, toch? Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:18

300 pp zeg je? en het heeft 30.000 euro gekost?
zijn er dan 100 van die luie etters op vakantie geweest van mijn centen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:19

75 eigen bijdrage he Knipoog
Dat maakt het natuurlijk niet minder slecht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:22

waarvan ze 50 euro terugkregen in tunesisch geld als zakgeld
Lips are sealed

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:26

pfft vind het goed dat ze kansarme jongeren een vakantie gunnen alleen waarom helemaal daarheen?
Ik werk me uit de naad en was al blij dat ik geld had voor een weekend Ameland,vind dit echt ergelijk dat hun dit zomaar krijgen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:28

Ze mogen best wat leuks doen, maar waarom gelijk naar Tunesië
Een goedkopere vakantie zou dek ik beter zijn geweest

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:28

Ja och, anders is het geen vakantie he Billy Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:30

BELACHELIJK!!!
Dat geld hadden ze aan belangrijke zaken moeten besteden. Boos!

Die koters uit Zuid-Oost moeten eens aan het werk gaan inplaats van de hele dag in een half afgebroken parkeergarage rondblowen.
Kansarm??? Die gasten MAKEN zichzelf kansarm! Boos!

Wat een MISBRUIK van het belastinggeld zeg.