Roxxiejj schreef:Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie
Ben jij wel eens in Amsterdam geweest?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roxxiejj schreef:Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie
jammer dat ik ooit een diploma heb gehaald

Nimber schreef:ik had ook best mee gewildjammer dat ik ooit een diploma heb gehaald

Schimmelig schreef:Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen
. Dus het is echt niet per definitie onprettig, vreselijk etc. Ilindra schreef:Maar in de Bijlmer wonen ook mensen die wel werken voor een minium inkomen en door geldgebrek ook niet op vakantie kunnen........
Zijn die niet veel sneuer?
Ze wonen in een sh*tbuurt, werken voor een paar rotcent en hun werkloze drop-out buurman gaat lekker op vakantie van het belastinggeld dat zij betaald hebben........
) Kortom: kinderen uit gezinnen met het minimum inkomen. Ilindra schreef:Maar in de Bijlmer wonen ook mensen die wel werken voor een minium inkomen en door geldgebrek ook niet op vakantie kunnen........
Zijn die niet veel sneuer?
Ze wonen in een sh*tbuurt, werken voor een paar rotcent en hun werkloze drop-out buurman gaat lekker op vakantie van het belastinggeld dat zij betaald hebben........
Als er staat dat het Amsterdammers zijn dan wonen ze daar ook officieel en zijn het dus Amsterdammers, of ze nou paars, wit of zwart zijn
vikki schreef:Schimmelig schreef:Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen
Hmmmm... ik heb eigenlijk toch wel heel best en aangenaam in de Bijlmer gewoond, zo'n 15 jaar lang. Dus het is echt niet per definitie onprettig, vreselijk etc.
Schimmelig schreef:vikki schreef:
Hmmmm... ik heb eigenlijk toch wel heel best en aangenaam in de Bijlmer gewoond, zo'n 15 jaar lang. Dus het is echt niet per definitie onprettig, vreselijk etc.
Naja, om en nabij het station (wil daar niet in mijn up lopen in de avond). Je hebt er zeker wel prettige buurten (familie van mij woont in Reigersbos, da's lang niet slecht... Je kunt er je auto nog 'gratis' voor de deur kwijt)
. Het ligt denk ik ook een beetje aan je eigen instelling... een vriendin van mij benaderde als het ware iedere gekleurde persoon bij voorbaat al als een crimineel en tsja, dat is voor die mensen natuurlijk niet leuk... ik ben heus niet naief ofzo, maar in eerste instantie ga ik nog wel van het goede uit (je-weet-wel... het 'innocent till proven guilty' idee) en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Ik heb meerdere malen mee gemaakt dat mijn boodschappen even naar de bus werden gedrage... of dat er iemand spontaan met me mee liep richting de fysio om me niet alleen te laten lopen... en daarbij ben ik nooit beroofd, bang gemaakt, op onprettige wijze benaderd etc. Ook wel eens een figuren getroffen die om mijn telefoonnr. oid vroegen, maar een simpel "ik denk niet dat mijn vriend dat leuk zou vinden" was altijd genoeg om het gewoon leuk te houden hoor
.