Nieuw paspoort..ik snap iets niet (Pasfoto)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: Nieuw paspoort..ik snap iets niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:16

Wat een gedoe zeg met die foto's ..
Ik moest ook een id laten maken vorig jaar omdat ik 14 werd.
Had ik gewoon een pasfoto (recente) meegenomen die door een
fotograaf van school was gemaakt. Was mijn hoofd net te klein!
Moest ik weer nieuwe laten maken en weer naar het gemeentehuis.. wat een gedoe zeg..

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:41

Vanmorgen een heel gedoe gehad daar.

Weet nu écht alles over hoe je op de foto moet staan Bloos!

Mijn hoofd was groot op de foto, mijn hoofd/ooghouding was scheef.
Uiteindelijk was dit niet zo en is het goedgekeurd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:23

Arnoud schreef:
Op die chip in dat paspoort komt ook nog de informatie van je vingerafdruk, dus krijg je bij het gemeenthehuis ook nog dat geklieder met inkt. Daar sta ik nou echt op te wachten.

Allemaal zeer strenge regels tegen criminaliteit, vervalsing en terrorisme enzo, maar wie hebben er last van, de burgers. De criminelen en terroristen werken allang buiten dit systeem.
Dus een hoop kosten, een hoop regeltjes en een hoop ergenis, maar wat levert het nou op?????

En misschien mag ik het niet zo zeggen Lips are sealed maar terroristen zijn toch vaak afkomstig uit islamitische landen en de hoofddoek mag ivm dat geloof wel gedragen worden op de pasfoto...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:57

Als je de post van Karin gelezen hebt zie je welke eisen er gesteld worden. Wanneer een vrouw met een hoofddoek er dus voor zorgt dat haar ooraanzet en haar gehele gezicht zichtbaar is lijkt me dit dus geen enkel probleem. Ik zie het probleem in ieder geval niet.

Overigens is er nu al overleg over de problemen met het nieuwe paspoort:
http://www.nu.nl/news/815577/10/Overleg ... poort.html

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:26

Citaat:
- Het hoofd is onbedekt, tenzij de aanvrager heeft aangetoond dat medische, godsdienstige of levenbeschouwelijke redenen zich hiertegen verzetten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:18

als het gezicht geheel op de foto staat is de ooraanzet logisch te bepalen
dit is info uit verschillende kranten van vandaag
dus, de hoofddoek die wel de oren bedekt maar het gehele gezicht vrij laat mag
dan hoeven oren niet zichtbaar te zijn
maar lang haar wat over de oren valt maar ook het gezicht geheel vrij laat mag weer niet
wat een bull oliebol idd
en dat allemaal omdat we weer eens iet moeten gaan gebruiken wat nog niet klaar is kwa ontwikkeling

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:57

Hmm, dat vind ik raar. Mijn gezicht ziet er heel anders uit met staart, dus dan klopt de foto niet met hoe ik er normaal uitzie, dat klopt dan toch ook niet?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:51

_Scarlet_ schreef:
Hmm, dat vind ik raar. Mijn gezicht ziet er heel anders uit met staart, dus dan klopt de foto niet met hoe ik er normaal uitzie, dat klopt dan toch ook niet?

Dat was dus ook mijn idee.........

We maken het steeds gekker hier. Nog even en je moet allemaal met een kaal geschoren hoofd op de foto, zo dat de vorm van je hoofd ook te zien is........

Dat je vanwege geloof je hoofddoek op mag houden, vind ik erg begrijpelijk, maar om dan maar meteen te zeggen dat iedereen zonder hoofdoek wel haar/zijn haar naar achter moet doen vind ik erg onredelijk.

Sirius_

Re: Nieuw paspoort..ik snap iets niet (Pasfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:18

Loware met blauwe achtergrond? Sinds oktober 2001 zijn alle foto's zwart wit in de legitimatie.

Ik ben erg blij met de regels. Voorheen was het moeilijk, om bij een vermiste id-kaart of paspoort (duplicaat) de nieuwe foto te vergelijken bij de oude aanvraag. De ene foto zag je geen oren, de andere gigantische flaporen.
Mensen veranderen met de jaren veel, en vooral (dit is niet negatief bedoeld) echt donkere mensen lijken erg op elkaar. Dankzij de nieuwe regels wordt het o.a. voor mij makkelijker paspoortfraude te voorkomen.

Overigens gaan wij niet zo erg moeilijk om met de eisen. Voor mij op de backoffice helemaal niet. De baliemedewerkers controleren de foto's en als ze fout zijn is het niet mijn schuld.
Waar niet over nagedacht is, is het volgende:
Spoedaanvragen waarvan de foto op het eerste gezicht goed lijkt, komen de volgende dag binnen en zijn op het paspoort verkeerd gedrukt. Dat licht bij het SDU, waar ze de paspoorten maken. Die instellingen waren vooral de eerste dagen nog niet geheel goed, waardoor foto's zwart of niet zichtbaar terugkwamen. Wat dat betreft hadden ze alles eerst moeten testen.

En verder? Onze fotohokken zijn auomatisch ingesteld. Een voor bleke mensen en een voor donkere mensen zodat dat wordt gecompenseerd. Zijn de foto's bij óns gemaakt niet goed, krijg je een muntje van ons om nieuwe foto's te maken.
Ook hebben we in de automaat een shilouet waar je je gezicht in moet plaatsen zodat de vormeisen al automatisc voldoen, zelf moet je enkel je haren achter je oren doen etc.
Alle fotograven zijn ruim van te voren ingelicht, als de foto's van hun afkomstig zijn krijgen ze een formulier mee waarop staat waar de foto aan moet voldoen en niet heeft gedaan. Meeste fotograven maken dan gratis nieuwe foto's.

Al met al niet zo'n ramp.. Het is maar een legitimatie dat je af n toe laat zien.. imo

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:31

wat ben ik blij dat ik net voor dit gezeur kwam een nieuw paspoort gehaald heb Haha!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:02

Wat een gezeur zeg.
Het schijnt dat baby's hun mond niet open mogen hebben en ze mogen niet worden ondersteund want dan krijg je een hand te zien. En allebei de oren moeten te zien zijn.
Lijkt me een hele lastige opgave!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:24

Babys mogen hun mond open hebben, wegkijken met de ogen, foto's worden bij een prof. fotograaf gemaakt die er ervaing mee hebben. Maar over baby's wordt niet moeilijk gedaan.

Ze zijn sowieso soepeler dan doorgaans gedacht wordt blijkt nu

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:29

ik moest mijn piercing er dus eigenlijk uithalen, maar wat is nou storender een gat of een heel klein balletje onder me lip ? ik hoorde ook dat baarden en snorren ook niet meer mochten, maar sorry dan mag een hoofddoek ook niet van mij Lips are sealed ik hoorde dit allemaal trouwens bij de fotowinkel waar ik me nieuwe pasfoto's heb laten maken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:54

baarden en snorren niet? Dat lijkt me echt onzin, stel je hebt normaal een 20 cm baard, die haal je er toch niet even af? En als je hem dan weer laat groeien zie je er totaal anders uit!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:46

PrinCessRomy schreef:
ik moest mijn piercing er dus eigenlijk uithalen, maar wat is nou storender een gat of een heel klein balletje onder me lip ? ik hoorde ook dat baarden en snorren ook niet meer mochten, maar sorry dan mag een hoofddoek ook niet van mij Lips are sealed ik hoorde dit allemaal trouwens bij de fotowinkel waar ik me nieuwe pasfoto's heb laten maken.

De gemeente accepteert dit dus wél (nu heb je hele strikte gemeentes maar over t algemeen gesproken wel dus)

Ook een baard en snor mag blijven staan.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:09

De minister zegt juist weer dat de oren níet zichtbaar hoeven te zijn en dat baby's wél hun mond dicht moeten hebben Verward

Citaat:
Hoofddoekjes

Het belangrijkste is dat mensen er neutraal op staan, benadrukte Nicolaï. Er wordt echter volgens hem niet geëist dat hoofddoekjes afgaan, dat bakkebaarden weg moeten of dat beide oren zichtbaar zijn. Wel moet als gevolg van internationale afspraken de mond dicht zijn, ook bij een baby.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:23

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:23

Zo'n gedoe over die foto's! Heb vd week foto's laten maken, zegt ie echt duidelijk niet lachen! Een dag later staat idd dat stuk in de krant dat je best beetje mag lachen, lekker duidelijk! Nu heb ik ontzettend gare foto's waar ik 10 jaar mee in mn rijbewijs moet lopen straks, bedankt Rolleyes

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:19

Tja... die k*tbuitenlanders hebben altijd een steentje voor hier in NL.
Ik ben er echt pissed over. Lang haar voor je oren mag NIET, maar een hoofddoek wel!!!!!?????

Pfff, wie verzint deze onzin zeg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:33

Pam, heel leuk dat gemeenten vaak toch soepeler zijn dan wordt gedacht.. Maar hoe zit dat dan als je aankomt in de USA en je pasfoto blijkt toch niet voldoende? Dit zijn toch nieuwe internationale regels?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:55

LiNdA1986 schreef:
Ik ben er echt pissed over. Lang haar voor je oren mag NIET, maar een hoofddoek wel!!!!!?????

Zo, jij hebt je ook weer even kunnen afreageren zo te zien.... Ach gut

Voor de foto kan een hoofdoek wel zo gedragen worden dat de ooraanzet zichtbaar is, dus ik zie het probleem niet zo.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:57

LiNdA1986 schreef:

Ik vind die regel ook raar, maar om nou zo te reageren is echt overdreven...

Enne... een steentje voor hebben? Die uitdrukking ken ik niet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:21

LiNdA1986 schreef:

Ik vind het ook belachelijk dat ze wel hoofddoekjes op mogen houden.
Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
We wonen hier in Nederland dus regels zijn regels, en die hoeven niet aangepassen te worden voor andere mensen.

Heb echt niks tegen buitenlanders, voordat het hier verkeerd word opgepakt.
Maar hier kan ik dus niet tegen

Alleen LiNdA1986 had het iets anders kunnen zeggen Clown

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:38

Ach doe jij toch ook een hoofddoekje om, of hang je een groot kruis om je nek... 50 jaar geleden liepen alle welgestelde vrouwen nog met hoofddoekjes om dus Lachen

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:34

Ik heb dus echt bijna de neiging om een hoofddoek om te doen als ik weer op de foto moet.
Maar even, je mag niet met storende accessoires op de foto, maar als het een kruisje aan een ketting is (uiting van geloof) zou dat dus wel mogen?