Jongeren omgekomen bij verkeersongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Jongeren omgekomen bij verkeersongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:12

Iriskee schreef:

Even voor de duidelijkheid, ze hebben niet te hard gereden.

Ze zijn waarschijnlijk wezen pinnen in nederland omdat 1 van hen een jongerenpas had waarmee je niet in het buitenland kunt pinnen.

K erger me der echt aan, in kranten en op de tv zeggen ze allemaal dat het na het uitgaan was. Verward

dan zijn ze denk ik hier in het dorp wezen pinnen, das het dichtste bij Lachen
ik ken die weg(heb 1,5 jaar lang iedere dag die weg gereden, vriend woonde toen in Belgie) je moet of een stuurfout maken waardoor je in de berm komt(bv door aan de radio of je telefoon te zitten ofzo of uitwijken voor een beest) of te hard rijden, je raakt niet zomaar van de weg, er zit een scherpe bocht die je aan ziet komen en waar je niet zomaar van de weg raakt
maargoed t is slecht weer geweest dus het kan glad zijn geweest op de weg, dan is een stuurfoutje al teveel Scheve mond

een vriend van me heeft het wrak IRL gezien, 1 voorwiel zat nog op zn plek en dat was het, het is zeker niet zachtjes gegaan, maargoed ook met 80 kan je je auto total loss rijde dus dat zegt ook niets.
politie onderzoekt het alleen als er nog overlevenden zijn, die zijn er helaas niet meer dus verder onderzoek werd gestaakt, het blijft dus gissen naar de oorzaak en idd media hebben er al snel een mooi verhaal bij!

maargoed zo ken ik een jongen van het uitgaan heel goed, die reed veel en veel te hard en verongelukte samen met nog wat jongens die ik van het uitgaan kende
ook al was het de schuld van die ene jongen, het maakt het niet minder erg wat er gebeurd is, het is hoe dan ook vreselijk voor alle nabestaanden!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 30-08-06 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:15

Ja of valkenswaard he wezen pinnen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:17

ze kwamen vanaf luyksgestel naar lommel gereden(gestelsedijk) via v'waard pak je vaak die grote weg N69 luikerweg, gaat over in Barrier en dan in de Luikersteenweg das dan al belgie(dodenweg genaam vanwege de vele ongelukken op die weg Scheve mond ) buiten bergeijk langs en dan lommel in, richting Bergmans die kledingzaak/outlet store

*ff namen toegevoegd van de N69)
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 30-08-06 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:18

Ieder weekeinde weer komen er jongeren om .......... en altijd is het dezelfde oorzaak...... te hard rijden, met te weinig ervaring.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:23

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... dex.shtml# staat filmpje bij+uitleg en foto's etc
hier nog een foto Scheve mond http://www.standaard.be/Assets/Images_U ... lommel.jpg

het is een smalle donkere weg, t is laatste tijd slcht weer geweest dus de bermen zijn zacht, als je dan iets te overmoedig die bocht in gaat raak je de berm, die is zo zacht dat je controle kwijtraakt en dan vlieg je idd tegen een boom aan

Wat Kiwiko al zegt klopt, of ze in dit geval te hard hebben gereden is niet vastgesteld, wel was de snelheid te hard voor die bocht

er zijn hier zoveel jongeren verongelukt in de Kempen(de regio hier met de belgische grens) allemaal rond de 20 bijna allemaal jongens, niet zo lang hun rijbewijs vaak hun 1e eigen auto en dan gaat het dus steeds vaker mis

ik wordt hier bijna ziek als ik op alle gedenksteentjes en dingetjes ga letten, overal staan bloemen naast de weg en hangen er dingen aan bomen ter nagedachtenis...

en of het iemand zn eigen schuld is of niet maakt het niet meer of minder erg, het blijft verschrikkelijk, maar het zijn wel altijd jongeren Verdrietig

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:27

Ja maarkweet nog steeds niet wáár t nu precies was dan op die weg naar bergmans?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:34

nee de weg naar Bergmans das de weg van v'waard naar lommel, heb hierboven net bericht gewijzigd met straatnaam erbij
jij bedoeld de N69, luikerweg, voorbij Bergeijk heet die Barrier en dan in lommel heet die Luikersteenweg

ongeluk is vanuit luyksgestel de grens over gebeurd, de gestelsedijk

als je dwars door luyksgestel gaat over de dorpstraat kom je op de Lommelsedijk uit, die gaat de grens over en heet dan gestelsedijk(de N746), ook een doorgaande weg wel iets rustiger dan de N69 die ik hierboven noemde die overgaat in Belgie in de N715
bergmans ligt in Lommel Kolonie/Grote Barrier, ongeluk is richting Lutlommel gebeurd, de andere buitenzijde van Lommel

(zoek anders ff Lommelsedijk Luyksgestel op bij de routeplanner die weg gaat over in de weg waar t ongeluk gebeurd is)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:39

oooh nee dan denk ik dat ik wel weet waar, dankjewel Lachen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:40

renske, jij woont dan eigenlijk dicht bij mij inde buurt he

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:42

het is ieder weekend hetzelfde. Maar het zijn niet alleen de jongeren die vaak een ongeluk krijgen. Ouderen horen hier ook vaak bij. deze mensen hebben wel meer ervaring, maar toch kan het voor iedereen onverwacht slecht weer worden en dergelijke.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:51

Tsjonge jonge jonge.
Mensen hebben hun oordeel altijd zomaar klaar he..
Ik kende deze jongens persoonlijk, niemand had OOIT maar 1 streep te hard gereden.
OORDEEL NIET VOORDAT JE DE HELFT NIET WEET!!!!!
Het is verdomde makkelijk om zomaar ff te zeggen, ach dat broekje heeft veel te snel gereden.
Heeft iemand van jullie dit ongeluk meegemaakt??
Nee volgens mij niet, mooi zeg dan ook niet zomaar iets :S

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:53

grietje ik kén die weg! ik zeg niet dat hij harder heeft gereden dat de toegestane snelheid, maar als je je aan de max snelheid houdt maar niet genoeg afremt voor die bocht vlieg je de bocht uit.
er zit daar idd een bocht in de weg, maar die zie je uit de verte al aankomen omdat het een open doorgaande weg is je kan km's vooruit kijken! dus ook optijd afremmen

@PintoNatal ik woon denk ik idd erg dicht bij je in de buurt Ja

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:54

Ja idd, die bocht is een misselijke bocht, maar je ziet m wel als je gewoon voor je kijkt.
Ja ik wono net over de grens, achel-statie.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:56

xXGRIETJEXx schreef:
Tsjonge jonge jonge.
Ik kende deze jongens persoonlijk, niemand had OOIT maar 1 streep te hard gereden.
Het is verdomde makkelijk om zomaar ff te zeggen, ach dat broekje heeft veel te snel gereden.

Niks aan toe te voegen! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:08

Graag wel vriendelijk reageren tegenover elkaar Lachen Het is een enorm trieste situatie, maar er is in principe niks met Renske_'s post mis. Ze geeft duidelijk uitleg over de situatie daar. Ze meldt niet dat ze per definitie te hard hebben gereden, maar het kan een optie zijn dat ze wel te hard gingen voor die bocht, er was mogelijk slecht weer, niet op tijd de bocht zien aankomen, onbekend daar ook zijn, net iets te hard voor de bocht gereden te hebben (en dat kan ook rustig het geval zijn met 70 km/u) waardoor ze geslipt zijn, en zo verongelukt zijn...

Ik begrijp dat er een aantal deze jongens persoonlijk kennen. En dan kan je daarom wel eens wat emotioneler reageren dan de bedoeling is. Even diep ademen en het je niet zo aantrekken Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:05

Oké, ik kèn die weg omdat ik daar vlakbij woon en ik rij daar twee of drie keer per week. Zoals Renske al zei, je kunt daar best de maximumsnelheid rijden (zelfs meer) maar in de dodenbocht moet je echt flink van het gas af. Kom je maar even in de berm of rij je net iets te snel (en ja, de toegestane maximumsnelheid is daar imo eigenlijk 'te snel') dan ben je gezien.
Verschrikkelijk voor de nabestaanden en het "waarom toch?" zal misschien nooit beantwoord worden.
Waarom wordt er dan hier, op een forum en door mensen die er niets mee te maken hebben, zo gezocht naar het waarom?
Het is één van vele trieste ongevallen en een "daarom" doet niets af van het verdriet van de nabestaanden.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:28

Iriskee schreef:
xXGRIETJEXx schreef:
Tsjonge jonge jonge.

Niks aan toe te voegen! Ja

Nou inderdaad!! Het is erg vervelend voor de mensen die deze jongens persoonlijk hebben gekend dat sommige mensen hun oordeel zomaar klaar hebben...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:28

Maya, ik ben niet boos of iets dergelijks, maar hte komt er gewoon banketstaaf uit als iemand zegt: zal wel weer een jongeren zijn die te hard gereden heeft.
Maakt verder ook niks uit, maar ja niemand kan er over oordelen wat er die nacht gebeurt is, niemand was erbij behalve die 4 jongens, en geen van allen kan jammer genoeg vertellen wat er die nacht precies gebeurt is.

Weet trouwens niet of het hier al in het topic staat, maar de 4de jongen die zwaar gewond naar het ziekenhuis is gebracht, is inmiddels ook overleden.
Voor degenen die hun nog meer persoonlijk kenden en voor ouders en familie, heel veel sterkte toegewenst in deze zware tijd!