Agenten houden ‘bonnendagen'.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Agenten houden ‘bonnendagen'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:52

Spetterlover, heb je iets gelezen van de tekst hierboven?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:55

Blijf er nog steeds bij, dat ik een minimum aantal bonnen geven niet de goede manier vind van 'meer blauw op straat'.
Bij 'meer blauw op straat' denk ik meer aan het feit dat mensen zich veiliger moeten voelen en dat de criminaliteit afneemt, of dat daar een poging toe gedaan wordt.
En bonnen voor bijvoorbeeld fout/te lang parkeren spelen daar imo totaal geen rol bij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:10

Spetterlover schreef:
Bij 'meer blauw op straat' denk ik meer aan het feit dat mensen zich veiliger moeten voelen en dat de criminaliteit afneemt, of dat daar een poging toe gedaan wordt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou jij persoonlijk het belangrijkst vinden: dat je je veiliger voelt, of dat je veiliger bent?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:12

Shadow0 schreef:
Spetterlover schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou jij persoonlijk het belangrijkst vinden: dat je je veiliger voelt, of dat je veiliger bent?

Misschien verkeerd neergezet, bij een veilig gevoel ga ik er ook vanuit dat dat ergens vandaan komt, dat het terecht is, en dat je dus tegelijkertijd eigenlijk ook veiliger bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:16

Spetterlover schreef:
Misschien verkeerd neergezet, bij een veilig gevoel ga ik er ook vanuit dat dat ergens vandaan komt, dat het terecht is, en dat je dus tegelijkertijd eigenlijk ook veiliger bent.

Het probleem is alleen dat dit niet zo is bij mensen. Het gevoel van onveiligheid in een bepaalde omgeving houdt bv nog lang aan (slechte naam), nadat de problemen zijn opgelost of flink zijn teruggebracht. Moet je in die gevallen gaan voor het creeren van een veilig gevoel, door bv extra te blijven surveilleren ook al is dat eigenlijk niet nodig? Of kijk je puur naar de cijfers?

Dat heeft niet alles met het eigenlijke onderwerp te maken, maar wel een beetje: wat wij zien is niet altijd hoe het werkelijk is.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:28

Hmm, daar heb je een punt, dat is idd wel moeilijk.
Want het is idd zo dat mensen zich vaak onterecht veilig voelen.
Dan zou het inderdaad kijken naar cijfers worden.. Maar dan nog vind ik veel bonnen daar buiten staan..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:59

spetterlover: ik vind iemand die met 80 door een woonwijk scheurt net zo gevaarlijk voor de maatschappij als een verkrachter...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:04

Maar iemand die dat doet een bon geven, vind ik ook geen onzin.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:21

waar moet je dan de grens leggen? pas bij 20km te hard?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:23

Nee zo bedoel ik het helemaal niet..
Ik vind het geen onzin dat er bonnen uitgedeeld worden ofzo, als het terecht is dat is het gewoon zo.
Maar het idee er achter, dat er een minimaal aantal gehaald moet worden, dat ze dat willen laten zien om te bewijzen dat ze 'goede resultaten' hebben, dát vind ik onzin!
Dan kunnen ze zich beter met andere dingen bezig gaan houden. En tuurlijk, als iemand dan een overtreding begaat en ze zien dat, gewoon bekeuren, daar gaat het mij verder niet om.
Maar dat ze speciaal de straat op gaan met het idee 'laat ik vandaag eens zoveel mensen bekeuren om aan mijn minimum te komen' vind ik belachelijk.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:27

dat vind ik opzich ook hoor Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:14

Ik vind het dus ronduit belachelijk van die bonnendagen, te walgelijk voor woorden! Die lui gaan gewoon mierenneuken omdat ze niet aan hun target zouden zitten Misselijk Misselijk Misselijk

Ik ben 2 jaar geleden aangehouden en heb onterecht een bekeuring gekregen.. die klootzak van een agent (mijn leeftijd, heel eng mannetje) die maakte de opmerking na een hoop welles/nietus: ach mevrouwtje, u bent alleen en wij met zijn tweeen. Het is uw woord tegen het onze.. en dan met zo'n big smile van een Neanderthaler op zijn smoel.. damn, ik ben nog nooit zo boos geweest.
Als ik die betreffende agent weer tref geef ik gas.. dan komt ie maar achter mij aan totdat ik thuis ben, maar stoppen doe ik dus nooit meer voor hem Boos!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:19

Ondanks ik het er wle mee eens ben dat die bonnendagen nergens op slaan, kent de gemiddelde mens de regels.
Fietsen zonder licht, heel simpel, dan wordt je bekeurd, dus zet dan gewoon je licht aan.

Aan de andere kant kunnen een hele hoop simpele zielen agent worden, en is het maar de vraag of het wle nut heeft om iedereen die je een overtreding maakt meteen te bekeuren om je bonus te halen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:50

scooby schreef:
Aan de andere kant kunnen een hele hoop simpele zielen agent worden, en is het maar de vraag of het wle nut heeft om iedereen die je een overtreding maakt meteen te bekeuren om je bonus te halen...

Niet je bonus, je baan. Het zijn niet de agenten die de bonnen schrijven die hier schuld aan hebben, maar de korpschefs die agenten op grond van hun quota ontslaan, en de hoofdcommissarissen en ministers die het prestatiecontract hebben afgesloten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:07

Als we met z'n allen willen dat de wet beter gehandhaafd wordt, dan geldt dat niet alleen voor de buurman maar ook voor jezelf en ook als je maar een klein beetje over een grens gaat die jij niet zo belangrijk vindt.

Wees eens een keer eerlijk tegenover jezelf, je hebt een wet overtreden, die ook namens jezelf gemaakt is. Ik heb nog nooit een bon gekregen voor het niet overtreden van een wet en kan dus ook alleen maar mezelf de schuld geven.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:10

In België was een tijdje terug de slogan van de politie "De politie uw vriend". Vaak is denk ik onderhandelen en menselijk zijn veel belangrijker dan bonnen uitschrijven. Wat heb je aan bonnen voor verkeerd parkeerders als men de criminaliteit niet aankan in een bepaalde buurt.
Hier in België hebben we een gelijkaardig probleem met de parkeerboetes. Deze worden uitbesteed om politiewerk te verlichten. Kortom privé bedrijven willen zoveel mogelijk verdienen. Soms ligt er de tijd van naar het betaalautomaat te stappen al een boete tussen de voorruit. De uitschrijver niet meer te vinden. Bewijs maar eens dat je om bonnetje was, zun hebben een foto van nummerplaat en voorruit waar geen bonnenke ligt. Grrrrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:45

DAT is dus het grootste probleem van de politie. Omdat ze op bonnetjes jacht moeten om hun baantje niet te verliezen worden de onschuldige burgers genaait terwijl de grote jongens vrij spel krijgen.

Het is te ZIEK voor woorden dat dit mag gebeuren.
De grote criminelen gaan ze niet achter aan. Dat kost te veel moeite denk ik. Als je achter zo'n grote vis aanzwemt heb je geen tijd om mensen te gaan naaien.

Werkelijk waar om te kotsten.
Een normaal mens kan niet 2 km te hard rijden, maar een crimineel kan wel rustig zijn gang gaan.

Ik ben redelijk vaak bekeurd en de laatste keer zelfs geheel onterecht. Dat terwijl mijn criminele kamper buurtjes al jarenlang een illegale handel in 9mm's hebben er daar rijkelijk van rond kunnen komen. Misselijk Misselijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:49

heb het ook gelzen in de krant en vind het echt belachelijk!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:13

Zware misdrijven worden door de recherche bestreden, die hebben niks met bonnen schrijven te maken.

Hoe kan je "genaaid" worden als je niet eerst zelf een overtreding hebt begaan Verward

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:14

Geloof me Karl66, dat kan.. lees mijn voorgaande post maar Boos!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:25

Wat was het? Snel de mobiel wegdrukken toen je de politie zag of snel je gordel omdoen? Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:27

Geen van beide.. meneer de klootz.. eehhh, agent .. beweerde dat ik op de busbaan reed, dat was dus niet het geval. Eikel!!!!

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:44

Gingen die bonnen-quota's niet verdwijnen? Van mij mag het Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:58

Nou bij mij was het vandaag dus snel de gordel om doen..... helaas!! € 75,-- Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Ik heb hem altijd om echt waar Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig . Was nu 100 m. vanaf juist bezochte winkel Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 02:01

Heb ik dan altijd het geluk dat ik buiten de 'bonnendagen' overtredingen bega of kom ik altijd redelijk denkende agenten tegen? Verward
Voorbeeldjes: Station Weert: maximum parkeertijd is daar 15 minuten. Ik was vroeg en de trein van degene die ik kwam ophalen was te laat. Het gevolg was dat ik daar minstens een half uur gestaan heb, terwijl er politie naast mij stond. Een bon? Nee hoor, enkel de vraag op welke trein ik wachtte. Ze waren zelfs zo vriendelijk om na te vragen hoeveel vertraging de trein had (12 minuten geloof ik).
Parkeren waar je enkel met een chipknip een kaartje kunt halen? Lastig hoor, als 'Belg' zonder chipknip, maar een behulpzame agent wilde wel even zijn chipknip boven halen in ruil voor mijn muntgeld. Ik een kaartje, de agent geen bon.

Ik geloof best dat er 'bonnendagen' zijn maar zelfs op bonnendagen kan een normaal gesprek misschien het verschil maken tussen 1-0 en 0-0...?