Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:36

-> NM

fourth

Re: Proefdiervrj?Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:40

Iedereen moet zelf weten wat ie met zn longen doet, het is lekker, maar of het de volgende martelingen waard is? Ik vind het echt ziek :/

* Cutting holes in beagles' throats through which the dogs are forced to breathe concentrated cigarette smoke for a year.

[Gaten in de kelen van Beagles maken zodat ze gedwongen worden om geconcentreerde sigarettenrook voor een jaar lang in te ademen]

* Inserting electrodes into dogs' penises to measure the effect of cigarette smoke on sexual performance.

[Elektroden in hondenpenissen bevestigen om het effect van roken op sexuele prestaties te meten]

* Strapping masks to the faces of rats and monkeys and permanently restraining them to force them to breathe cigarette smoke constantly.

[Permanente maskers aan de gezichten van ratten en apen bevestigen zodat ze constant sigarettenrook moeten inademen]

* Forcing dogs to be on mechanical ventilators and chronically exposed to cigarette smoke.

[Honden op mechanise ventilators dwingen en ze chronisch blootstellen aan sigarettenrook]

* Restraining Rhesus monkeys in chairs with head devices and exposing them to nicotine and caffeine to determine how caffeine and nicotine affect breathing.

[Rhesus ?? apen in stoelen met hoofdkappen [oid] zetten en ze blootstellen aan nicotine en caffeine om vast te stellen hoe caffeine en nicotine de ademhaling beïnvloeden]

Dat je niet voor je zelf stopt OK, maar ik vind het zwaar arrogant om jezelf en je genotsmiddelen zooo belangrijk te vinden om mee te werken aan deze martelingen
Tenzij je echt een hekel aan dieren hebt, ofzo.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:47

fourth, Amen.

Eerder werd de paracetamol genoemt. Paracetamol en roken staan niet gelijk aan elkaar! Roken is een genotsmiddel, paracetamol is een medicijn. Zonder medicijnen kun je niet. [Oke, er bestaan gevallen van medicijnverslavingen. In dat geval zijn ze wel een genotsmiddel maar dat is een ander verhaal. Even uitgaand van de 'gemiddelde paracetamolgebruiker'. ]

Je zou toch minstends er bij stil kunnen staan als roker zijnde wat voor gruweldaden je naar binnen zuigt? Als ik zou roken zou ik dit toch zeker een reden vinden om te stoppen. En ja, ik gebruik ook wel producten die op dieren zijn getest. Maar wel zo min mogelijk.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:53

echt erg is dit, ben 2 week geleden gestopt met roken en dit is dan wel weer een extra drive om niet weer te beginnen.

Toch moeten mensen hier die niet roken steeds zeggen van stoppen met roken, want zo makkelijk is het echt niet.....dus beetje rustig daarover

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:03

Ik weet niet precies hoe t met medicijnen zit eigenlijk, volgens mij worden medicijnen [paracetamol bijvoorbeeld] allang niet meer getest omdat er bekend is [helaas door dierproeven vrees ik] wat de bestandsmiddelen doen. Tis al superlang op de markt. Je hebt trouwens zat middeltjes [voor onschuldige dingen] die niet op dieren getest zijn. Denk aan VSM, A. Vogel. Die koop ik dan ook liever.
Overigens is er met proefdiervrije cosmetica tegenwoordig echt wel rekening te houden hoor, er zijn zoveel [goede] merken die onschuldig zijn. http://www.cosmeticagids.nl/client/2/de ... soort=type

Ohja, deze nicotine dierproeven zijn ook verboden. For some reason blijven ze er mee doorgaan en dat zal ook wel zo blijven zolang de mensen hun kop in het zand steken en eraan meebetalen.

@malie: Als je een beetje een geweten hebt dan is het wel zo makkelijk, mij is het ook gelukt oa door dit...roken kan best lekker zijn ja, maar zoals ik al zei snap ik niet dat er mensen zijn die de pijn/martelingen e.d. blijkbaar kunnen rechtvaardigen oid

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:07

_Debbie_ schreef:
dewitje13 schreef:
daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)

Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.

Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.

Wat jij zegt in je eerste zin: bij mij mogen ze best kijken hoor wat die sigretten met mij doen!

Toen ik met mijn broer naar de chemo meeging heb ik met veel mensen gepraat mensen die nooit een sigaret hebben aangeraak en daar lagen met longkanker.
Als je rook weetje dat je het risico vergroot op longkanker.
Maar daarom is roken nog geen zelfmoord zoals justnanno ookal zei,der word zoveel dingen op dieren getest en dat is niet aleen sigretten maar die dingen gebruik je toch ook?
Waarom zo hard tegen rokers? Het gaat hier om het feit dat het op dieren word getest maar er begint weer gelijk een rokers discussie.
Als jij hoofd pijn heb neem je ook een paractemol maar nee dit gaat over het feit ''ROKEN'' en word er gelijk weer zo ''agressief''op gereageerd...ik snap het niet.

Er zijn mensen met een erfelijke voorkeur naar kanker. En als deze mensen niet roken hebben ze een normale kans. Maar ooit gehoord van meeroken? Als je in een groepje rokers staat.
Dus er zijn veel meer factoren dan je denk. Dus voorzichtig met je uitspraak er zijn mensen die niet roken en longkanker krijgen.

Maar er is dan ook een verschil van dierproeven voor medicinale reden of simpel de effecten van roken.
In heel de wetenschapswereld worden er nutteloze proeven gedaan, kijk maar naar de pijnproeven die elke keer opnieuw gebeuren.
Ik ben ook helemaal tegen roken, en snap ook niet waarom iemand zou roken. Of die uitspraken ik moet toch van iets dood gaan Boos!
Ik heb mijn bomma en bompa op 55 en 57 zien stikken door longkanker, ik zou het dus ook nooit doen. Maar ik geloof wel is eigen keuze

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:32

_Debbie_ schreef:
dewitje13 schreef:
daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)

Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.

Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.

Wat jij zegt in je eerste zin: bij mij mogen ze best kijken hoor wat die sigretten met mij doen!

Toen ik met mijn broer naar de chemo meeging heb ik met veel mensen gepraat mensen die nooit een sigaret hebben aangeraak en daar lagen met longkanker.
Als je rook weetje dat je het risico vergroot op longkanker.
Maar daarom is roken nog geen zelfmoord zoals justnanno ookal zei,der word zoveel dingen op dieren getest en dat is niet aleen sigretten maar die dingen gebruik je toch ook?
Waarom zo hard tegen rokers? Het gaat hier om het feit dat het op dieren word getest maar er begint weer gelijk een rokers discussie.
Als jij hoofd pijn heb neem je ook een paractemol maar nee dit gaat over het feit ''ROKEN'' en word er gelijk weer zo ''agressief''op gereageerd...ik snap het niet.

Oeps,,, dat is waar... Maar ik ben echt tegen roken heb ik al uitgelegd. sorry van de 1e zin. Ik gebruik geen makeup op dieren getest, maar idd ik neem wel eens een paracetamol

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:10

Dus omdat er verboden dierproeven uitgevoerd worden, moet iedereen maar stoppen met roken?

Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven Pling

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:14

Afgrijselijk gewoon!
Dat mensen roken moeten ze zelf weten, maar deze dieren zijn zo weerloos en kunnen zich nergens tegen verzetten en kiezen echt niet voor zo'n dood.
Vreselijk, die foto ook! Scheve mond
Las ik laatst op internet: 'We doen onze testen op dieren omdat ze toch geen leven hebben'.
Nou sorry hoor, maar dieren hebben ook gevoelens!!
Ik kan d'r echt niet tegen he! Zielige personen!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:22

Karl66 schreef:
Dus omdat er verboden dierproeven uitgevoerd worden, moet iedereen maar stoppen met roken?

Eeh, ja? De tabaksindustrie is immers de opdrachtgever. Als de roker nou eens verstandig wordt en die opdrachtgever om deze redenen boycot, dan zal dit wel even drastisch afnemen. Dat klinkt erg makkelijk en naïef, maar als iedereen die moordenaars vrolijk geld blijft toestoppen zal er iig wat minder snel een eind aankomen of helemaal niet.

Citaat:
Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven

Wat is het nut daarvan als de rokers stug door blijven gaan ?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:38

ik rookte ook maar ben bezig met stoppen .. nu nog maar een paar dagen ... langste wat ik heb volgehouden is 3 weken en stel dat ik het dadelijk moeilijk krijg ga ik netjes aan de nicotine kauwgom ...

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:49

Als iedereen gaat stoppen met roken gaan de fabrikanten nieuwe dingen verzinnen om roken nog aantrekkelijker te maken en dan?
Dan wordt er waarschijnlijk nog meer getest.

katiavl: Ik weet niet wat jij bedoeld met mijn uitspraak maar je komt erg aanvallend over?
Ik zeg ''er zijn mensen die sterven aan longkanker zonder ooit een sigaret hebben aangeraak'' wat zeg ik daar verkeerd aan?
Ik heb ook gezegd dat ik weet dat ik mijn kans met roken ''VERGROOT'' op longkanker maar dat neemt niet af dat er daadwerkelijk mensen zijn die niet roken en dus ook longkanker krijgen.
Jij heb het over mee roken maar dat lig aan de roker zelf als ik thuis ben en er komen mensen die zelf niet roken dan steek ik vaak geen eens een sigaret op.

Fourth:Ik ben tegen dierproeven en heb ook al gezegd dat het niet op dieren getest hoef te worden want ze kunnen ook naar mensen die roken kijken wat er wel en niet met ze gebeurd,ik zou me eigen daar best voor open stellen.
Dus ga niet zeggen dat ik de voorkeur geef aan deze marteling omdat ik rook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:22

fourth schreef:
Karl66 schreef:

Eeh, ja? De tabaksindustrie is immers de opdrachtgever. Als de roker nou eens verstandig wordt en die opdrachtgever om deze redenen boycot, dan zal dit wel even drastisch afnemen. Dat klinkt erg makkelijk en naïef, maar als iedereen die moordenaars vrolijk geld blijft toestoppen zal er iig wat minder snel een eind aankomen of helemaal niet.

Citaat:
Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven

Wat is het nut daarvan als de rokers stug door blijven gaan ?

Jij snapt het punt geloof ik niet.

Als je iets aan dierproeven wil doen, dan moet je daar je energie op richten.

Als je iets aan het roken wil doen, dan moet je daar je energie op richten.

Het zijn gewoon twee totaal verschillende discussies, die hier door elkaar gehaald worden.

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:23

Dood, dood, dood en dood-zonde Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:31

_Debbie_ schreef:
Als iedereen gaat stoppen met roken gaan de fabrikanten nieuwe dingen verzinnen om roken nog aantrekkelijker te maken en dan?
Dan wordt er waarschijnlijk nog meer getest.

katiavl: Ik weet niet wat jij bedoeld met mijn uitspraak maar je komt erg aanvallend over?
Ik zeg ''er zijn mensen die sterven aan longkanker zonder ooit een sigaret hebben aangeraak'' wat zeg ik daar verkeerd aan?
Ik heb ook gezegd dat ik weet dat ik mijn kans met roken ''VERGROOT'' op longkanker maar dat neemt niet af dat er daadwerkelijk mensen zijn die niet roken en dus ook longkanker krijgen.
Jij heb het over mee roken maar dat lig aan de roker zelf als ik thuis ben en er komen mensen die zelf niet roken dan steek ik vaak geen eens een sigaret op.

Fourth:Ik ben tegen dierproeven en heb ook al gezegd dat het niet op dieren getest hoef te worden want ze kunnen ook naar mensen die roken kijken wat er wel en niet met ze gebeurd,ik zou me eigen daar best voor open stellen.

was dus totaal niet aanvallend bedoeld Bloos sorry dus Clown
was gewoon een voorbeeld die ik gaf, en ben met je eens wat je zegt Haha!

en inderdaad mee roken ligt aan de roker zelf

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:57

dewitje13 schreef:

Daar heb je gelijk IN

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:43

Citaat:

Ik noem het wel een voorkeur geven aan. Je weet nu wat er met die beesten gebeurd omdat jij ergens aan verslaafd bent, als je het erg genoeg zou vinden zou je wel overwegen om er voor te stoppen.

Citaat:
Jij snapt het punt geloof ik niet.

Als je iets aan dierproeven wil doen, dan moet je daar je energie op richten.

Als je iets aan het roken wil doen, dan moet je daar je energie op richten.

Het zijn gewoon twee totaal verschillende discussies, die hier door elkaar gehaald worden.

Het zal me werkelijk een worst wezen wat mensen met hun eigen longen doen, ik ga echt geen anti-rook campagnes lopen houden hier omdat ik het o zo erg vind dat een of andere figuur van een blauw paardenforum dr longen aan het asfalteren is. Wat wél het probleem is, is dat die mensen [-> rokers] die dierproeven in stand houden, zoals ik hier ergens boven uitgebreider heb uitgelegd. Dat is gewoon zo en daar kan je niet omheen draaien. Puur egoïsme.

Citaat:

Nou en, een beetje idealisme mag wel. Met de Tsunami kon ook niet iedereen gered worden, hadden ze dan maar geen poging moeten wagen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:42

Ach, rokers zijn nou eenmaal de paria's he Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:34

IK vind het ook zwak...
Ik ben het dan ook helemaal met fourth eens!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:47

sunshine schreef:
IK vind het ook zwak...
Ik ben het dan ook helemaal met fourth eens!

Ik ben het ook helemaal met Fourth eens!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:59

fourth, mag ik vragen wat jij er aan doet om dierproeven te stoppen?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:01

Ik hen hier weleens meer over gelezen, die foto geeft idd de doorslag. Scheve mond

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:08

Karl66 schreef:

Fabrikanten boycotten

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:12

fourth schreef:
Karl66 schreef:

Fabrikanten boycotten

en als je een aspirientje nodig hebt? dan is het zeker niet meer belangrijk Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:15

Fabrikanten boycotten
[/quote]

en als je een aspirientje nodig hebt? dan is het zeker niet meer belangrijk Haha!
[/quote]

ik vind toch dat je een verschil moet zien dus medicinale proeven en proeven voor nutsgebruik.