Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Debbie_ schreef:dewitje13 schreef:daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)
Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.
Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.
Wat jij zegt in je eerste zin: bij mij mogen ze best kijken hoor wat die sigretten met mij doen!
Toen ik met mijn broer naar de chemo meeging heb ik met veel mensen gepraat mensen die nooit een sigaret hebben aangeraak en daar lagen met longkanker.
Als je rook weetje dat je het risico vergroot op longkanker.
Maar daarom is roken nog geen zelfmoord zoals justnanno ookal zei,der word zoveel dingen op dieren getest en dat is niet aleen sigretten maar die dingen gebruik je toch ook?
Waarom zo hard tegen rokers? Het gaat hier om het feit dat het op dieren word getest maar er begint weer gelijk een rokers discussie.
Als jij hoofd pijn heb neem je ook een paractemol maar nee dit gaat over het feit ''ROKEN'' en word er gelijk weer zo ''agressief''op gereageerd...ik snap het niet.
_Debbie_ schreef:dewitje13 schreef:daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)
Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.
Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.
Wat jij zegt in je eerste zin: bij mij mogen ze best kijken hoor wat die sigretten met mij doen!
Toen ik met mijn broer naar de chemo meeging heb ik met veel mensen gepraat mensen die nooit een sigaret hebben aangeraak en daar lagen met longkanker.
Als je rook weetje dat je het risico vergroot op longkanker.
Maar daarom is roken nog geen zelfmoord zoals justnanno ookal zei,der word zoveel dingen op dieren getest en dat is niet aleen sigretten maar die dingen gebruik je toch ook?
Waarom zo hard tegen rokers? Het gaat hier om het feit dat het op dieren word getest maar er begint weer gelijk een rokers discussie.
Als jij hoofd pijn heb neem je ook een paractemol maar nee dit gaat over het feit ''ROKEN'' en word er gelijk weer zo ''agressief''op gereageerd...ik snap het niet.
Karl66 schreef:Dus omdat er verboden dierproeven uitgevoerd worden, moet iedereen maar stoppen met roken?
Citaat:Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven
fourth schreef:Karl66 schreef:Dus omdat er verboden dierproeven uitgevoerd worden, moet iedereen maar stoppen met roken?
Eeh, ja? De tabaksindustrie is immers de opdrachtgever. Als de roker nou eens verstandig wordt en die opdrachtgever om deze redenen boycot, dan zal dit wel even drastisch afnemen. Dat klinkt erg makkelijk en naïef, maar als iedereen die moordenaars vrolijk geld blijft toestoppen zal er iig wat minder snel een eind aankomen of helemaal niet.Citaat:Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven
Wat is het nut daarvan als de rokers stug door blijven gaan ?
_Debbie_ schreef:Als iedereen gaat stoppen met roken gaan de fabrikanten nieuwe dingen verzinnen om roken nog aantrekkelijker te maken en dan?
Dan wordt er waarschijnlijk nog meer getest.
katiavl: Ik weet niet wat jij bedoeld met mijn uitspraak maar je komt erg aanvallend over?
Ik zeg ''er zijn mensen die sterven aan longkanker zonder ooit een sigaret hebben aangeraak'' wat zeg ik daar verkeerd aan?
Ik heb ook gezegd dat ik weet dat ik mijn kans met roken ''VERGROOT'' op longkanker maar dat neemt niet af dat er daadwerkelijk mensen zijn die niet roken en dus ook longkanker krijgen.
Jij heb het over mee roken maar dat lig aan de roker zelf als ik thuis ben en er komen mensen die zelf niet roken dan steek ik vaak geen eens een sigaret op.
Fourth:Ik ben tegen dierproeven en heb ook al gezegd dat het niet op dieren getest hoef te worden want ze kunnen ook naar mensen die roken kijken wat er wel en niet met ze gebeurd,ik zou me eigen daar best voor open stellen.
Dus ga niet zeggen dat ik de voorkeur geef aan deze marteling omdat ik rook.
dewitje13 schreef:daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)
Citaat:Fourth:Ik ben tegen dierproeven en heb ook al gezegd dat het niet op dieren getest hoef te worden want ze kunnen ook naar mensen die roken kijken wat er wel en niet met ze gebeurd,ik zou me eigen daar best voor open stellen.
Dus ga niet zeggen dat ik de voorkeur geef aan deze marteling omdat ik rook.
Citaat:Jij snapt het punt geloof ik niet.
Als je iets aan dierproeven wil doen, dan moet je daar je energie op richten.
Als je iets aan het roken wil doen, dan moet je daar je energie op richten.
Het zijn gewoon twee totaal verschillende discussies, die hier door elkaar gehaald worden.
Citaat:Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.
sunshine schreef:IK vind het ook zwak...
Ik ben het dan ook helemaal met fourth eens!
Karl66 schreef:fourth, mag ik vragen wat jij er aan doet om dierproeven te stoppen?
fourth schreef:Karl66 schreef:fourth, mag ik vragen wat jij er aan doet om dierproeven te stoppen?
Fabrikanten boycotten