runningkawa schreef:De regering
geen 19 % BTW maar 6 % op gezonde producten.
Gezonde producten betekend ook minder zieken dus minder ziektekosten.
Ik vrees dat ze die kosten dan wel weer ergens anders op verhalen...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:De regering
geen 19 % BTW maar 6 % op gezonde producten.
Gezonde producten betekend ook minder zieken dus minder ziektekosten.
runningkawa schreef:Maar dat lijkt me simpel op te lossen door gezonde producten een soort extra merke te geven wat ze op hun producten mogen zetten als het goed gekeurd is als gezond product.
runningkawa schreef:Moet er wel een markt open zijn onder je vrijetijd, meestal is dat onder werktijd
Citaat:geen 19 % BTW maar 6 % op gezonde producten.
Mocca schreef:Denk niet dat duurder maken van 'junkfood' gaat werken. Inderdaad, als ze het willen eten doen ze het toch wel.
Maak het gezonde eten wat goedkoper. Stond bijvoorbeeld gisteren in een benzinestation, het winkeltje. Op de toonbank lag een mand met zakken chips voor 75 cent per zak, en een mand appels voor 1 euro per appel. Tja, dan nemen mensen toch het goedkopere, ongezonde product.
Machie schreef:ik, als student zijnde, merk nu dondersgoed dat gezond eten duur is! Koken voor 1 persoon is haast geen doen! N patatje halen is stukken goedkoper! Vind ik schandalig!
Citaat:Maar dat lijkt me simpel op te lossen door gezonde producten een soort extra merke te geven wat ze op hun producten mogen zetten als het goed gekeurd is als gezond product.
Jamezy schreef:Moeten we nu oppasser gaan spelen voor zij die hun eigen gezondheid niet kunnen bewaken? Heb ik weinig trek in. En ik heb nog minder zin in opdraaien voor de kosten!
De oplossing is niet voedsel goedkoper maken of niet... De oplossing is veganistisch eten! Ben je in één klap van èn de wereldhonger (geen platgebrande oerbossen voor veevoer meer & uiteindelijk stop je toch 25x zo veel in een dier als dat je er uiteindelijk uithaalt) èn de zwaarlijvigheid af!
Zie je wel dat je van dierlijke vetten dik word? Roep ik al jarenGO VEGAN!!
Machie schreef:patatje: 1.10daar kan ik geen schotels voor maken
lindsey schreef:Niet alleen in het benzinestation maar ook bij de ah is fruit in verhouding tot chips ontzettend duur. Zaterdag nog een losse banaan gekocht voor 60 ct en een appel kost ook al gauw 50 ct.
Ben het met machie eens dat gezond eten echt veel duurder is dan bijvoorbeeld een patatje.
Schimmelig als jij zo goedkoop gezonde schotels kan maken moet je mij toch eens vertellen hoe je dat doet. Mij lukt dat in ieder geval niet.
scooby schreef:Machie schreef:patatje: 1.10daar kan ik geen schotels voor maken
Patat is toch ook geen maaltijd, heb je alleen wat overvette aardappelen, voor 1.10 heb je ook best gewoon 200 gram aardappelen.
runningkawa schreef:Als ik naar de stad moet rijden daarvoor, moet ik mijn bezine en parkeer geld ook tellen