Mishandelde hond Bobo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Mishandelde hond Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:34

Jamezy schreef:
Desiree schreef:
DAt is inderdaad zielig maar lang niet zo zielig als gemarteld of gedood worden. WAnt daar komt angst en stress bij en vooral pijn.

We kunnen onze eerder gevoerde discussie over het welzijn van (consumptie)dieren niet wéér beginnen hoor Haha!

Je hond acht uur per dag alleen laten of strak commanderen vind ik overigens behoorlijk martelen hoor. Deze hond heeft (hopelijk!) eenmalig deze ervaring gehad, de voorbeelden die ik gaf strekken zich uit over de jaren; dag in, dag uit. Geestelijke mishandeling wordt niet altijd als dusdanig erkend, maar kan net zo goed niet door de beugel.

Nee, zoals ik al zei, ik praat het helemaal niet goed, maar het staat in geen vergelijk met een hond opzettelijk pijn te doen met het doel om hem te doden.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:52

Desiree schreef:
Nee, zoals ik al zei, ik praat het helemaal niet goed, maar het staat in geen vergelijk met een hond opzettelijk pijn te doen met het doel om hem te doden.

Waarom niet? Pijn is pijn, of het nu opzettelijk gebeurt of niet. Ik begrijp je standpunt wel hoor, ik denk alleen wat zwart-witter Lachen
En wat dat doden betreft... ik ben sowieso van mening dat het doden van levende wezens een no go is. Wat geeft iemand het recht te beslissen of een ander al dan niet recht tot leven heeft?

Mensen zijn stom, en lijken steeds stommer te worden. Jammer dat het enige wat ons onderscheidt van dieren meer hersens is. Dieren zijn in alle opzichten beter; sneller, vindingrijker, beter in staat te doden (jawel, zonder kunstmatige hulpmiddelen en een kwestie van instinct/overleven), beter aangepast... Dit is maar een kleine greep uit de collectie! Als je alleen al kijkt naar de relatief trage ontwikkeling van mensenkinderen... pfff. We zijn een uitstervend ras en op ons retour, let op mijn woorden Haha!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:57

jeetje wat heb je toch een debiele lui op deze aardkloot Hamer
arm beest hopelijk komt hij er weer boven op nog maar niet te denken aan het trauma wat het beest op heeft gelopen Verdrietig
wat een eikel van een vent zeg Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:06

Jamezy schreef:
Desiree schreef:

Waarom niet? Pijn is pijn, of het nu opzettelijk gebeurt of niet. Ik begrijp je standpunt wel hoor, ik denk alleen wat zwart-witter Lachen
En wat dat doden betreft... ik ben sowieso van mening dat het doden van levende wezens een no go is. Wat geeft iemand het recht te beslissen of een ander al dan niet recht tot leven heeft?

Mensen zijn stom, en lijken steeds stommer te worden. Jammer dat het enige wat ons onderscheidt van dieren meer hersens is. Dieren zijn in alle opzichten beter; sneller, vindingrijker, beter in staat te doden (jawel, zonder kunstmatige hulpmiddelen en een kwestie van instinct/overleven), beter aangepast... Dit is maar een kleine greep uit de collectie! Als je alleen al kijkt naar de relatief trage ontwikkeling van mensenkinderen... pfff. We zijn een uitstervend ras en op ons retour, let op mijn woorden Haha!

Die laatste woorden hadden de mijne kunnen zijn.

De mens raakt steeds meer van zichzelf verwijderd en wordt zijn eigen ondergang.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:48

heb het ook gelezen in de krant en dat arme hondje was er echt slecht aan toe.. arm beest!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:51

Ik vind het zo zielig, ik las het afgelopen dagen in de krant. Scheve mond
Arm beest!

paardjes___l

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:52

ik heb het gezien op shownieuws.. echt te verschrikkelijk!
arm beest, dat mensen hun dier dit aan doen.
omdat 'ie stinkt', wat een verschrikkelijke reden zeg !
arm beest.!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:35

Wat een achterlijke klootzak zeg.. Scheve mond Kan het niet anders zeggen.
Die arme hond.. Scheve mond Wat moet die een pijn gehad hebben zeg.. Ach gut

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:41

verschrikkelijk.
dit soort lui zijn niet alleen gevaarlijk voor dieren maar ook voor mensen.
Als het kan neem ik bobo zo in huis arm beest..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:50

IN ieder geval zal het nu wel goed komen met Bobo. Iemand had 1000 euro gedoneerd om de dierenartskosten te betalen en een hoop mensen hadden gebeld om de hond op te nemen. MAar dat kan nog niet, hij moet eerst weer helemaal gezond zijn. Opluchting te weten dat hij niet terug gaat naar die vuile zatlap.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:32

op verdenking van dierenmishandeling ook echt he

peerdekonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:08

[b]Hallo iedereen ,

erg he met die bobo bah...

maar wij zijn bezig om handtekeningen of je protest te verzamelen en dat voor te leggen bij de officier van justitie die er voor kan zorgen dat bobo niet terug hoeft na die kl**tzak..
sorry kon geen ander woord voor hem vinden.

na een gesprek met dde dieren ambulance die voor dit moment voor bobo zorgt zijn we tot dit idee gekomen.
het gaat op het moment beter met bobo
dus aub jullie protest mailen naar andreadiender@hotmail.com

bedankt alvast.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:48

Vreselijk.

En ja de straffen in NL zijn veel te laag voor dierenmishandeling enzo. (eigenlijk voor alles) Met een boete leren ze er echt niet van hoor! Die lui zijn niet normaal en moeten een groot aantal jaren de cel in. En sommige zelfs hun hele leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:49

Wat vreselijk dit!!!
Dat arme beestje. Hoe kun je nou zo'n schat zo iets vreselijks aandoen??

Je zou die vent toch het liefst zelf met een brievenopener behandelen?? Misselijk:r

Nu zit ie vast maar morgen staat ie weer op straat want het recht systeem in Nederland raakt kant noch wal.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:57

Niine schreef:
Wat zielig man, het klinkt hard, maar steek die man ook eens met een briefopenener!!

IDD!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:59

Onbegrijpelijk.... Heb er geen woorden voor...
En als je dat koppie ziet... ook al zou hij stinken, is toch nog geen reden hem zo verschrikkelijk af te tuigen? Schandalig!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:04

oh oh ooOO Verdrietig ik zag het op het nieuws,,, HOooee gek in je hoofd kun je wezen Boos! ik zag dat arme hondje heel zielig kijken,, grrr kan er sooo boos om worden he,,! Stoom uit je oren

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:17

Maar ik snap niet waarom dieren dan voor de regelgeving niet veranderd worden in 'levende wezens' ipv 'zaken'. Volgens mij is 99% van Nederland daar wel voor?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:23

peerdekonte schreef:
[b]Hallo iedereen ,

erg he met die bobo bah...

maar wij zijn bezig om handtekeningen of je protest te verzamelen en dat voor te leggen bij de officier van justitie die er voor kan zorgen dat bobo niet terug hoeft na die kl**tzak..
sorry kon geen ander woord voor hem vinden.

na een gesprek met dde dieren ambulance die voor dit moment voor bobo zorgt zijn we tot dit idee gekomen.
het gaat op het moment beter met bobo
dus aub jullie protest mailen naar andreadiender@hotmail.com

bedankt alvast.....

Nou, veel lezers van kranten hebben al gemeld een tehuis voor de hond aangeboden te hebben hoor. MAar hij mag nog niet weg bij de dierenarts totdat hij echt weer helemaal goed is. Ik denk dat het wel goed met hem afloopt.

Niseyra schreef:
Maar ik snap niet waarom dieren dan voor de regelgeving niet veranderd worden in 'levende wezens' ipv 'zaken'. Volgens mij is 99% van Nederland daar wel voor?

En sinds wanneer luisteren ze daar in Den Haag naar?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:03

ik zeg altijd mensen die zo iets doen die hebben gewoon geen gevoel in hun kl*ten en ik wordt al misselijk als ik het verhaal lees

peerdekonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:33

Hallo het is jammer dat ik geen een protest e-mail heb mogen ontvangen ivm met bobo..

deze e-mails worden door gestuurd na ramona die vandaag in de telegraaf staat..

het is jammer maar bedankt ook namens bobo...

het plan was om zo veel mogelijk protest e-mails te mogen ontvangen ivm de lage straffen die worden gegeven bij dierenmishandelingen
de officier van justitie maakt uit waar bobo met der tijd heen zal gaan.

groetjes.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:34

hynderslover schreef:
oh oh ooOO Verdrietig ik zag het op het nieuws,,, HOooee gek in je hoofd kun je wezen Boos! ik zag dat arme hondje heel zielig kijken,, grrr kan er sooo boos om worden he,,! Stoom uit je oren

Zo kijkt het ras Clown

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:36

ihih hijs heel populair hij was net op hard van nl.

vind het een heel zielig beestje ene hamer op zijn koppie... wil het bij zijn baasje doen

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:39

Gruwelijk, hoe krijg je het in je verstand om zoiets te doen?!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:20

Omg.. opsluiten die handel! Als je jezelf niet onder controle kan houden als je gedronken hebt, drink dan gvd niet!
Wat heb ik een vreselijke hekel aan gasten als hij Scheve mond